Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Vettem egy ASTRA G caravánt melyben az úgynevezett MULTIkormányról nem tudom irányítani a bent lévő BLAUPUNKT CAR 300-as rádiósmagnót. Amúgy az autó nagyon korrekt ez az első ASTRÁM. Előre is köszönöm a hozzáértő segítségeteket.
En most fogom megtenni az elso lepest, hogy csak volt Opeles legyek - szeretnem eladni, es ennek kapcsan kernek segitseget. Az erdekelne, hogy Budapesten kb. mennyiert lehet eladni az alabbi Opelt:
- ev: 1999.04.
- Opel Astra Club 1,4 16V (sedan valtozat)
- alaptipus. vagyis elektromos tukrok, legzsak, magno, es kb. ennyi (legkondi nincsen, es szerintem ABS sem)
- 80.000 kilometer van benne
- gumik meg jok, ezenkivul 70-72 ezer kilometer kornyeken volt teljes szerviz (fekpofak, minden)+vezermuszij, gorgok csereje
- szervizkonyv van, ha nem is szerepel minden
-baleset: nem volt, csak ketszer 5 centis karcolas, de azt rendbehozattam.
Mast mit kellene meg irnom?
Szoval, szerintetek mennyiert realis (nem hirdetni szeretnem a forumban, de ha valakit erdekel, persze, allok rendelkezesre), nekem fogalmam sincsen, keveset vagyok Magyarorszagon, nem ismerem az arakat, es netes bongeszes kozben elegge eltero arakat lattam....
waters: rohadna le a keze aki ilyet csinál! meg tudom érteni a dűhödet!
Most néztem az opel.de -t és ott virít az új astra caraván ára: 3.5M! Nem tudom nálunk mennyi lesz, de legalább egy millával drágább! MIÉRT!??? Miért ebbe az elbxxot országba születtem!!???
Re Astratarsak... pls nem kinevetni az ureszsebu informatikus gyereket!
1.2-es 75LE-s G-m van 2001-es 52eKm, orulok neki mer elotte egy 13 eves GII-m volt,a G astra tetszett , nomeg VW-bol ilyen felszereltsegure nem lett volna penzem.
lenne par kerdesem: alapjarati fordulatnal lehet hallani egy halk (nyuszito) hangot a motorterbol. azt mondjak ez teljesen normalis, bar 1.4-esnel nincs,mert neztem.
2, a kormany (nem vegallasban) de nehol kopog. ez mitol lehet? ijesztgettek mindenfele toronycsapaggyal, meg egyeb IT ember szamara kinai kifejezessel. szerintetek mi lehet?
3, szinten alapjaraton, (ha az autoban ulok, jobb elolrol) lehet hallani egy halk kopogast. (nem a bezart anyosom kopog a kesztyutartobol). esetleg tudnatok otletet adni hogy mi lehet ez?
mas: javasoltak hogy 5w-s helyett 10w-s olajat tegyek a verdaba, mert az 5w-t elobb megeszi az ecotec. nemtom mi igaz belole. a w ertek a viszkozitast jelenti nem? 10w-nek jobb a kenoerteke. (surubb) vagy tevedek?
koszonom a tippet, megtalaltam mar a google-n is. Mondjuk en nem fogom sajnaltatni magam, de karomkodni magamban igen... :) ... de errol bovebben a "sima" Opel topikban folytassuk (masok is), mert ket helyen dobtam fel a temat, de nem szeretnem azert, ha ez zavart okozna.
Ha van otleted azokkal kapcsolatosan, amit irtam ott, vagy masok, orommel fogadnam!
Nekem OFF Renault Megane-om ON van, és a mi fórumunkon hosszú ideig sajnáltatta magát egy szöttymötty néven irogató topic-társ, akinek a vízpumpája szállt el (nem cserélték a vezérműszíjjal együtt). (Az eset valóban sajnálatos, csak az uriember stílusa egy idő után már sok volt nekünk.)
Koszonom a gyors valaszod. En is erre hajlok, cserelni kellene, de utananeztem a neten (google), es ott tobb ellentmondasos infot talaltam. Ime, pl. egy idezet a auto2.hu oldalrol:
Vezerszijmucsere:
Opel Astra 1,4/1,6 (8V)
60 000 (vagy 4 év)
Minden második cserénél feszítőgörgő
Ugyaninnen meg:
"A vezérműszíjcserekor a gyárak 90 százaléka vezető- és szíjfeszítőgörgő-cserét is előír. Ez azonban drágítja a csereköltséget, különösen a 16 szelepes és a V-motoroknál, amelyekben a szíj hosszú és bonyolult pályán, több görgő által terelve mozog. A görgőcsere elmulasztása enyhébb esetben csak a motor zajszintjének a növekedésével jár, a kopott csapágy zúg. Nehéz a hangot azonosítani, ugyanis a generátorcsapágy, a vízpumpacsapágy is hasonlóan zúg, továbbá a hang folyamatosan fejlődik, nem váratlanul szólal meg, így a használó füle hozzászokik a zajhoz. Komolyabban kopott görgő azonban megragadhat, a beállt görgő pedig koptatja a szíj hátulját -– a görgők mindig hátulról feszítik, vezetik a szíjat. A szíj így gyorsan tönkremegy, elszakad és a fent leírt motorkárokat okozza. Ha az első cserekor nem is, de a másodikkor érdemes az állapottól függetlenül a vízpumpát is kicserélni..."
Surgos ugyben kernek segitseget, melyet elore is koszonok.
Opel Astram van (1,4 Ecotek motor, 99 eves gyartmany), melyet most hetvenezer kilometerben vinnek szervizbe, vezermuszij cserere. Telefonon torteno egyeztetesnel mar rogton jeleztek, kotelezo modon cserelnem kell a szijat, valamint a feszitogorgoket, de ugyanakkor a vizpumpat is. Fokent ez utobbira kerdeznek ra - tenyleg cserelni kell a vizpumpat, valamint a gorgoket is most mindenkepp?
Üdvözletem,
Akadt egy kérdésem és szerintem ez a topik a legalkalmasabb arra, hogy választ kapjak rá.
Tehát nagybátyám kollegájának van egy 1.8as Opel Astra G Caravanja (motor típus: X18XE) és valaki azt mondta neki, hogy abban BMW szív dobog. Igaz ez?
Én olyat hallottam, hogy az 1.7es Opelekben Isuzu motor van. Ebben mennyi a ráció?
Előre is köszi a segítséget, és bocs, hogy off voltam.
Elromlott a biztonsági övem as Astra F autómban.
Az a valami, amibe bele pattintom. Nem lehet külön venni, csak övfeszítő plusz patron. Egy új 60e ft...
Nem lehet ezt valahol javíttatni?
Lehet,hogy ez ide off, de még ez tűnt a legaktívabb
opel topicnak.
Köszi
Nekem az a véleményem, hogy ha 15 van írva akkor csak tizenötnél ha harminc van kiírva vagy egy év akkor csak akkor vigye az ember szervízbe! Azért olvasd tovább, hogy milyen használati körülmények esetén javasol a GYÁR alacsonyabb olajcsere ciklust.
Egyébként az Opel olajcsereciklusa önmagában vicc volt (legalábbis két éve), amikor a 30e km mellé egy évet írtak elő. Más márkák már ekkor azt mondták, hogy 30e km vagy 2 év!
Hétvégén ültem egy új astrában és nem igazán voltam tőle elragadtatva. 1.7 turbodiesel létére elég harmatos volt, a fedélzeti műszer szerint padlógázon lenyelte a 15L gázolajat. 140-150nél meg alig akart többet menni. Belső anyagok igénytlenek, műszerfaj középkonzol gyakorlatilag az Suzuki Ignisre hajaz de nagyon. 5millás autótól sokkal többet várna za ember.
Sziasztok, epp most allok G Astra vasarlas elott, es egy dolog aggaszt (1.2 16v) meghozza az , hogy beinditas utan alapjaraton valami halk sipolas hallatszik a motorterbol, ami a fordulat emelkedese utan halkul (vagy csak nem hallatszik a motor hangjatol ;-)
Kerdesem hogy ez normalis? mi lehet ez? a szalonban a srac aszonta hogy a szervo miatt van. a szervo hidraulikanak nem csak akkor kell hangot hallatnia ha a kormanyt tekergetem?
Amúgy kiváncsi lennék kinek mi a véleménye a középkonzolról?
Látszatra jól néz ki de a klíma kezelőgomjai nagyon rossz helyre kerültek.A másik a szellőző rácsok amik nekem éppen a térdem felett fujnák a hideg levegőt ami marhára nem tesz jót a térdnek.
A kijelző mellé kellett volna rakniuk.Egyszerűen nem értem hogy lehet ennyire amatőr hibákat véteni.
Még valami ,a hátsó helykínálat szerintem kisebb mint az F astrában.Igaz ott is előre kell húznom az ülést ha valaki be akar szálni mögém de akkor még elférnek elől a lábaim.Ebben meg nem lehet annyira előrehúzni hogy a kényelmes pozíció is megmaradjon.
Aha az opel nem engedi meg magának ...
Azt is megengede hogy a vezérműszíjat 120.000 km nél cseréljék.Közben rengeteg motor halt meg ,mert a szíj nem bírta.Később levittég 90.000 de még mindig túl sok volt a gond.Most 60.000
Ezzel persze +50.000 forintos kiadást okoztak a vevőknek akiknek fogalmuk sincs az egészről.Szervízkönyvben is 120.000 van írva.