Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 6 napja 0 0 488986

11:53-kor hív a művészellátós punxi budapestről, hogy hát elfelejtették feladni a csomagomat, mert az egyik festék szín, amit kértem, kifogyott, küldhetnek-e másikat. Rábólintottam, mondtam mit küldjenek. 14:20-kor jött az üzenet a GLS-től hogy lerakták itt a szomszédban a csomagponton a cuccomat. Ezt így hogy???

2 óra és 23 perc alatt hogyan ért ide???

fargo Creative Commons License 6 napja 0 0 488985

Sok van belőle, nyilván szemet szúr.

De a skodások legalább indexelnek :-)))

 

Mint Czimbi is írta, bevált ez a típus a vállalati felhasználóknak, azért mert takarékos, mert nem romlik el és ha mégis igen, akkor olcsón javítható. AZ a 150 lóerő amit meg belepakoltak (van gyengébb is, asszem 115 lovas, meg van erősebb is 180 meg 200+ lóval, de azok ritkák), a közutakon mindenre elég. Mivel tömegével használják ezeket, és akiknek a segge alá teszik, azok tolják neki, mert sietnek /tudnak vezetni is /a sok utazás miatt ismerik a terepet, így nyilván szemet szúr amikor "már megint egy ámokfutó skodás akar letolni". Hogy a belvárosi forgalomban miért viselkednek parasztul, azt nem t'om. A céges Octaviák szinte mind ezüst színűek. Fehéret meg jellemzően az önkormik vesznek, meg az MTV. A minisztériumok meg feketéket.

 

Superbet viszonylag keveset látok. Gyakorlatilag ugyanaz, kicsit nagyobb kiadásban, meg jobb felszereltséggel.

Előzmény: Alex Raps (488982)
czimbi Creative Commons License 6 napja 0 0 488984
Előzmény: fargo (488979)
czimbi Creative Commons License 2025.02.04 0 0 488983

Egyet leszűrhetünk, a skoda bevált a cégeknél, tehát megbízható vas! :-)) A spanyoloknál is rengeteg a taxis skoda, az sem könnyű üzem.

Előzmény: Alex Raps (488982)
Alex Raps Creative Commons License 2025.02.04 0 0 488982

Fent a várban toltam 25 km/h-val az üres Országház utcában késő este, amikor kb. félútnál látom hogy egy fehér fostávia úgy áll abnormális módon félkeresztben vezető oldalon tárva nyitott ajtóval, hogy esetleg még talán elférnék mellette - de szándékom szerint nem fogok, inkább majd megállok és megvárom hogy becsukja - és mindezen túl a sofőr kényelmesen az út közepén állva vakarózik (teszi az agyát). Szépen türelmesen lassítok (a 25-ről kb 5-re) amikor is a pilóta villámgyorsan beugrik és úgy tolat hátra (gondosan nyitva hagyott ajtóval), ahogyan nincsen benne más logika csak a másik közlekedő akadályozása. Majd amikor kitolta a farát az ajtót becsukja és cserébe nem csinál semmit. Állok mögötte így 5-10 mp-ig, majd nyomok egy rövidet a dudán. Erre kiszáll és elkezd ordenálé módon magyarázni. Mi ez ha nem az új Bimmeres? Kibaszott sokat tolom a vas orrát bent a városban és a hasonló ráutaló magatartás már egyre kevésbé jellemző a BMW sofőrökre és egyre inkább a Skodásokra. ..és nem oda akarok kilyukadni, hogy Te is ilyen vagy, hanem csak leírom a tapasztalataimat. Egyébként ha nem Oktávia, hanem Superb akkor alapértékrend amit próbáltam bemutatni. Az szgk. forgalom legnagyobb civil szemetét a Superb sofőrök adják. 

Előzmény: fargo (488980)
fargo Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488981

Az index meg úgy hozza le a USAID lebontását, hogy "Bezárathatja a világ legnagyobb állami segélyszervezetét Elon Musk és Donald Trump".

 

"Állami segélyszervezet", hát persze. Bexarás. Tőlük jöttek nekik a guruló dollárok meg a "mikroadományok". Ezek pénzelték az EGÉSZ libsi tollforgató bagázst, remélve hogy azok pattanásig tudják feszíteni a húrt, 3-5 milliárdot tolva évente ezekbe a xarháziakba. Ezeknek nyilván "állami segélyszervezet". Hogy ebből lehetett volna polgárháború vagy államcsőd vagy akármi is, az ezeket nem érdekli...

Előzmény: fargo (488968)
fargo Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488980

Egy frászt.

A BMW-s az BMW-s marad, csak közülük egy csomóan átültek Volvo XC60-ba.

A Merdzsós állat (maffiózó illetve fehérgalléros bűnöző) amelyik kikopott.

Az abszolút vadbarom a mai napig az Audi A6-ban a kis farkát kompenzáló egóharcos. Ezeket hagyni kell a pichába.

Előzmény: Alex Raps (488976)
fargo Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488979

Van belőlük sokféle.

 

Van az amelyik cégautóval közlekedik, de csak havonta egyszer adják oda neki, az béna, töketlenkedik, határozatlan, félve vezet.

 

Van amelyik megtáltosodik a 150 skodalóerőtől és azt hiszi, ő az utak császára, agyatlanul előzget és mindenhol tolja mint állat. Ezek általában hamar összetörik magukat és a második totálkár után elveszik tőlük az autót.

 

Szerintem a legveszélyesebb az a pofátlan faxparaxt a fehér Tranzittal, a füstölős kőműves aki bejön eléd az autópályán 80-nal, meg a helyi építkezés és kőbánya között ingázó, az üres nyergessel 120-szal nyomuló barom, az effélék.

A legeslegveszélyesebb a szlovák kamionos, ezek szerintem nagy részt pszichopata sorozatgyilkosok, akik arra vadásznak, mikor nyírhatnak ki valakit. Nem segít hogy megelőzd, sőt, rádhúzza meg rád is gyorsít, ha elkezded kikerülni akkor direkt olyan közel húzódik az előtted menőhöz, hogy ne férj be elé, dupla záróvonalon, beláthatatlan jobbkanyarban előz, szándékosan átlóg a felezővonalon, satöbbi.

A lengyel, a szlovén meg a horvát az udvarias, az osztrák a legritkább esetben együttműködő, csakúgy mint a német.

 

 

Előzmény: Iván Lenn Dül (488977)
fargo Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488978

Nemnemnem...

 

A "területi képviselők" a skodrijukkal tényleg elég zúzósan közlekednek, de hát meg kell adni nekik, hogy:

-- Nincs idejük miattad tökölni.
-- Mennek évente csillió kilométert, általában jól ismerik az utakat és jól is vezetnek. Mert hogy "a rutin meg a zévek"...

-- Csak arra kell figyelni, hogy ne tartsd fel őket :-)

 

Szerencsére én nem vagyok sem kereskedő, sem területi képviselő, az időm sem annyira szorít, le is higgadtam már, de ettől még dinamikusan közlekedek. De nem minden áron. Évi 60-80 ezer kilométert csak ésszel lehet hosszú távon túlélni az utakon.

 

Ja, és a skodrik, amiket használunk, NEM fehérek. A fehér Skodri feláras, az az alacsony státuszú manaherék haknija... :-D

Előzmény: czimbi (488974)
Iván Lenn Dül Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488977

A cégautós huszas-harmincas csávók tényleg elég idióták. 

Előzmény: Alex Raps (488976)
Alex Raps Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488976

A Skodás lett az új BMW-s.

Előzmény: Pityuuuu (488975)
Pityuuuu Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488975

Akinek nem inge ugye. Van köztük is normális, de sajnos ők vannak többségében.

 

Na meg persze az ukrán, román, szerb vagányok, de hát az más kategória.

Előzmény: czimbi (488974)
czimbi Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488974

Ezt a fehér skodásat fargoval is beszéld meg! :-)))

Előzmény: Pityuuuu (488973)
Pityuuuu Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488973

Nekem amúgy egy ideje már az a tapasztalatom, hogy az új béjemvét vásárlók többsége tök normálisan közlekedik. Nem a villogó idegbarom kategória.

 

Sokkal több a szakadt e60 meg e46 amiben ül a telepi hülyegyerek, na azok az igazi kőbunkók. Azt hiszi, hogy ő valaki lett, mert vett egy 1-2 milliós béjemvét.

 

Ha már új autó, a fehér skodás üzletkötő, területi képviselő faszparasztok viszik a prímet. Alájuk rakott a főnökük egy szutykot és ők mindenkit letolnak, levillognak. Meg kurva sok is van belőlük.

 

Hálisten az új kreszben benne lesz a lehetőség a követési távolság mérésére és büntetésére is. Remélem rá fognak szállni úgy, mint a németek. Pályán nem tartod a 2 másodperces távolságot vagy kivesznek vagy csak sunyi módon jön a csekk. Felüljáróra csak kirakják a kis kamerát, észre sem veszed.

Előzmény: pirate82 (488971)
inrock Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488972

Jaj, láttam már, ez kegyetlen :DDDDDD

Előzmény: pirate82 (488971)
pirate82 Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488971
Iván Lenn Dül Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488970

Én úgy gondolom, hogy ezekre Kínában úgy tekintenek, mint például régen az egyszer használatos fényképezőgépekre. 

Előzmény: Alex Raps (488969)
Alex Raps Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488969

Egy 22 kW-os töltővel is lehet 7kW-ot tölteni. Viszont ahol van elegendő forrásoldal a 22 kW-hoz ott már nem lehet élni a rendelkezésre álló lehetőséggel, miközben egy 22kW-os inverter anyagköltségben nem számottevő módon jelent többet mint a 7 kW-os. ..és most egy autógyártó szemével nézd ezt légyszi, ne pedig a kereskedő szemével.

Az autóban mint késztermékben teljességgel más szempontok alapján működik a beárazás, mint a külön megvásárolható alaktrészek v. önmagukban is működőképes részegységek esetében.  

Előzmény: Iván Lenn Dül (488966)
fargo Creative Commons License 2025.02.03 0 0 488968

Közben Jenkiában elkezdték lebontani az USAID nevű szervezetet, ez az amelyik kormányokat buktat és puccsokat meg polgárháborút robbant ki mindenfelé a világban. Musk "bűnszervezetnek" nevezte az intézményt, leállították a tevékenységüket, kibaxták a vezetőiket és lefoglalták az irodáikat. Pusztán EZÉRT megérte hatalomba kerülni a Trumplinak :-)))

Toxic11 Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488967

Igen, most értem haza, meló volt.

 

Előzmény: kopiteki (488955)
Iván Lenn Dül Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488966

Ez egy városi kis autó. Otthon 1 fázis 32 amperes töltővel simán feltöltöd 5-6 óra alatt, nem kell hálózatfejlesztéssel bajlódni. 

Előzmény: Alex Raps (488964)
pirate82 Creative Commons License 2025.02.02 0 1 488965

Itt ne vezessék be.

Itt azt vezessék be, mint a 6-os út nagy része, hogy elmegy a falvacskák, városocskák mellett és lehet rajta tampózni.

Nálunk ne vezessenek be ilyet, olyan kisvárosokban, amiben hülye módon végig vezetik az országutat, 20 km hosszú egyenes és 30-40km/h sebességkorlátozással. Naná hogy mindenki legalább ötvennel megy, főleg hogy egy lelket sem zavarsz vele.

Egyébként nálunk nagyon jó sebességkorlátozási módszer van, hogy olyan rossz az útburkolat minősége, hogy nem hajtasz gyorsan.

Kivéve a hatos, azt szeretem.

De a másik oldalt az 51-es, na azon nem mész gyorsan. ;)

Előzmény: fargo (488963)
Alex Raps Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488964

..és még csak 7 kW-os az AC töltő, amikor 2025-ben már 22 kW-nak kellene lennie a standardnak. Eleve az első villanyautók 11 kW-ot tudtak. Szóval érhetetlen ez a műszaki visszalépés.

Előzmény: Alex Raps (488956)
fargo Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488963

Kicsit sem volt kedvem Csehországba menni a héten, előre ki voltam akadva hogy ott fog prüszkölni a sok taknyos-influencijás német meg osztrák köcög. De hát nem volt mit tenni, menni kellett. Egyetlen taknyos ember volt ott a százból, aki normálatlanul, a pofája elé semmit sem emelve tüsszögött meg köhögött, és ez egy magyar volt, és naná hogy mellém ült a fazon. Most itt gübbedek és düzmedek, fáj a torkom és taknyos vagyok. Mondjuk az éjjel lement a neheze, alig aludtam valamit, de holnap nem megyek emberek közé...

 

A cseh hakni meg... Volt egy kétórás előadás, amit németül vartyogott végig egy cseh nő, aki nem beszél németül, így nem csak én, de senki sem értett belőle egy kukkot sem. Ezt követően volt egy igen kafa vacsora, majd valami tűznyelő csoport tüzezett egy fél órát, de csak 10 percet láttunk belőle, akkora füstöt csináltak. Ott is hagytam őket, mert ráadásul szabad ég alatt nyomták, kintről néztük, de hideg volt. Aztán 10-kor megléptem harmadmagammal. Másnap reggel az egész bagázs (mármint a magyarok) annyira ki volt ütve hogy lemondták az aznapi programot oszt mindenki hazament. Engem érdekelt volna a progi, de hát ha a főnök kiadta az ukázt hogy oszolj van, akkor nem volt pofám maradni. Sz'al teljesen feleslegesen bumliztam oda-vissza összesen 1000 kilométert.

 

Cseheknél rendszeres, hogy a kisvároson átmenő útra átlagsebességet figyelő kamerákat telepítenek. Bemész a város egyik végén, majd elhagyod a másikon, és ha meghaladtad az engedett átlagsebességet, akkor megy is a bünti. Így biztosítják, hogy az "idegenek"  (=átmenő forgalom) ne száguldozzanak. Be lehetne vezetni itt is.

BLASIUS Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488962

És ilyenkor visszanézek a Volvomra, hogy még hányszor felújíttatom az árából és még legalább szép is (ok, ez szubjektív). :D

Ja igen, egyelőre marad az öreg, megcsináltattam a látványos fényezési hibákat, kapott teljes polírt a lámpákkal együtt, most elég frankón néz ki. Várom, hogy menjek vele egy hosszabb útra. :)

Előzmény: pirate82 (488951)
fargo Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488961

Xaros Skoda Fostavia kicsit jobb kiépítésben 12 misi.

És az még csak nem is középkategória.

Előzmény: pirate82 (488959)
fargo Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488960

A4-es akvarell papír, 14.000 Ft a 10 lapos tömb.

Az 1400 Ft egy darab A4-es papírért.

És még csak nem is a csúcskategória...

 

Mindenki meg van veszve :-/

Előzmény: Alex Raps (488956)
pirate82 Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488959

Nekem mondjuk le van maradva az árazásom szerintem évekkel, de nekem az 5-6 millió, a középkategória lenne, vagy volt valamikor.

De most ott tartunk, hogy ez az alsó kategória lett.

Csakhogy az európai gyártók ezért az 5-6 millió forintért nagyon keveset adnak. Egyszerűen nem szívesen adja ki érte a pénzt az ember. Kicsit olyan az európai elektromos autó, mint a lukas kenyér, csak azt nem látod, ezt meg tudod hogy nem akarsz annyit kiadni érte. :D

 

Előzmény: Alex Raps (488956)
BLASIUS Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488958

Elég sok házban lettek utólag beépítve, sokszor jól látható is, hogy külön egység. 

Egyik kedves lány ismerősöm lakik olyan házban, ahol utólag beépítettek kettőt is, majd a 90-es években, amikor nem volt pénz a fenntartásukra, akkor megszüntették őket, aknástul elbontották az egészet. Ő meg a negyediken vett lakást, jó móka volt az a költözés, mivel nem lakótelepi 4 szintet kellett végigemelni. :D  

Előzmény: Alex Raps (488945)
BLASIUS Creative Commons License 2025.02.02 0 0 488957

És ott van még ez az 1997-es Sakál remake is, ami szerintem nem volt rossz, de én is az eredeti 60-as évekbelit kedvelem jobban. :)

 

 

Előzmény: pirate82 (488949)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!