Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216975

"Es ha az elso meg a hatso nem ugyanazon a nyomvonalon fut,"

Rossz hírem van. Viszonylag kevés az olyan autó amelynek azonos az első és a hátsó nyomtávja, általában nem ugyanazon a nyomvonalon fut. :)  Pl a 155-é sem egyezik, már gyárilag sem. :P 

 

 

A kiszámolt és megtervezett geometria viszont nem fog változni mert a teljes hátsó futómű egyben megy át. A passzív kormányzás tulajdonságait meg amúgy sem nem fogja érdekelni az első nyomtáv, azt az fogja érdekelni milyen erőkaron próbálja kitéríteni az egyenesből valami, az meg a súlytól és a tengelytávtól függ. Az viszont ahogy te is írtad változni fog. A kérdés az, hogy ez a változás mennyit számít.

Előzmény: Saughassy (216974)
Saughassy Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216974

Paco, valamelyikunknek reggel van. :) Ertem, hogy a hatso nyomtav sajat magahoz kepest nem fog valtozni, de egy 155 ala tesszuk be, es ha annak eredetileg mas volt akkor a ketto nem lesz ugyanaz. Es ha az elso meg a hatso nem ugyanazon a nyomvonalon fut, az nyilvan mas stabilitast es kanyarvetelt fog eredmenyezni. Csak ennyit akartam mondani. :) 

Előzmény: Paco155 (216973)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216973

Azt értem "egyben", hogy piritu szerint lecsavarozod az egyiket és felcsavarozod a másikat. Tehát egy az egyben átment a gtv alól a 155 alá - nincs hátsó nyomtáv vagy futómű geometria változás (feltéve ha a beépítési szög ugyanaz).  

Előzmény: Saughassy (216972)
Saughassy Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216972

De hat nem megy at egyben, hiszen az elso futomu marad a sajatja es a vegen ugy fog kinezni, mint egy Citroen DS. :)

Előzmény: Paco155 (216971)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216971

A 155-é tök mindegy hogy mennyi a passzív kormányzás ha a nyomtávtól is függ akkor a GTV- nyomtávjához lett kiszámolva/beállítva.  Az pedig megmarad mert egyben megy át az egész.

 A tengelytáv, a tömeg, és a beépítés szöge valóban érdekes lehet.

Előzmény: Saughassy (216970)
Saughassy Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216970

Ugy ertem a 155-nek szerintem mas nyomtavja van. Vagy ennyire egyforma a platform?

Előzmény: Paco155 (216969)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216969

A nyomtáv nem valószínű, hogy változna ha egyben van átrakva. :P  Viszont  a beépítés szöge nem biztos, hogy ugyanaz, tehát az utánfutás máris elmászik..... Én sokat - nagyon sokat - méregetnék mielőtt nekikezdek.

Előzmény: Saughassy (216967)
Saughassy Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216968

Ja, ritka idegesito volt, es nem nagyon volt mas ertelme, mint hogy azt fitogtassa, o ezt is tudja. Pedig en kedvelem Csikost, de a Nord az Nord, a V6 meg Busso. Ennyi. :)

Előzmény: Paco155 (216946)
Saughassy Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216967

Na meg kerdes, hogy a passziv hatsokerek kormanyzas milyen menetstabilitast eredmenyezne az eltero tengelytav, nyomtav es sulypont miatt. Merész kiserlet, az mar biztos. :) Vegul is nehany kapupant csavarral tuti fel tudod pattintani a segedkeretet, onnan pedig mar nyert ugyed van. :)))

 

Karinal amugy van egy komplett segedkeret meg egy majdnem teljes hatso futomu. Meg en soztam ra, amikor eladtam a rosso Spidert. Keresd meg, ha komolyan gondolod.

Előzmény: Kormit155 (216960)
bojo Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216966

Fiat Brava alá már építettek be kis hazánkban. 

Előzmény: Kormit155 (216960)
Adm Creative Commons License 2019.02.21 0 0 216965

A féknyereg kompatibilis, szóval a kézifékkötél maradhat.

Előzmény: Kormit155 (216960)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 216964

Oké, te tudod, én GTV-t még nem szedtem szét. :)

Előzmény: Piritu (216963)
Piritu Creative Commons License 2019.02.20 0 0 216963

Nem hiányzik az, a GTV-ben sincs ott :-)

A rugó felső vége a segédkereten van. Az Y lengőkar szárai közt látni az aluminiumot ami a lengéscsillapítótól megy oda.

Előzmény: Paco155 (216962)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 216962

Nem lesz az olyan egyszerű.  Én pl hiányolom a benzintankot. :P 

Ezenkívül rugótányér felső pont  amit nem látok hol van és az nem támaszkodhat a segédkeretre. Na meg akárhogy keresem a kézifék sincs bekötve, de az lesz a legkisebb probléma.

Előzmény: Piritu (216961)
Piritu Creative Commons License 2019.02.20 0 0 216961

Ahogy nézem segédalvázastól van átrakva. 4  csavar :-)

Előzmény: Kormit155 (216960)
Kormit155 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 216960

Mekkora matek lehet az előbb belinkelt projekt?

916 Gtv hátsó futómű 155 alatt.. 

Kormit155 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 216959

Paco155 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 216958

Nem. Arról volt szó, hogy te megnézed, hogy rozsdamentes/csak felületi rozsdás-e :)  És ha igen akkor kell. Ha nem ekkor nem kell. :P

Emlékeztetőül: Azt mondtad, hogy a csomagtartólemez körben gáz azt kihagyjuk. Amit meg kell néznni az elöl a két taposólemez, főleg ahol kiér a kerékdobhoz, illetve a két hátsó sárvédőlemez....

Előzmény: Marklar T ie (216957)
Marklar T ie Creative Commons License 2019.02.16 0 0 216957

Arról volt szó, hogy megnézed kell-e... ;)

 

Előzmény: Paco155 (216948)
downer Creative Commons License 2019.02.16 0 0 216956

Bebaszna, kíméletlen és úgy berakódnak a finom szemcsék a zugokba és magába a felületbe, hogy semmi nem hozza ki onnan. Nem véletlen a dió őrlemény, alu öntvény alkatrészek kíméletes tisztítására használják veterános körökben. 

Előzmény: aladar644 (216953)
JAMIE222 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 216955

Mármint hogy mindenestől volt ennyi, gyári holmikkal.

Előzmény: JAMIE222 (216954)
JAMIE222 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 216954

Irányárként: nekem 1,9 jtd blokkon vízpumpás vezérlésszettet osztrák márkaszerviz 480 ojóért csinált. A tied annyival lehet cifrább, amennyivel többet kell esetleg bontani. Mondjuk talán tutibb lenne mailban ajánlatot kérni egy szimpatikus szerviztől...

Előzmény: urobee (216951)
aladar644 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 216953

homok nem jó?

Előzmény: downer (216949)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 216952

Márkaszervizben?

Vagy egyéb szervizben aki elvállalja?

Vagy csak az alkatrész, mert magadnak csinálod? 

Gyári vagy utángyártott? 

Vízpumpás szett vagy csak feszítőgörgős?

Esetleg csak simán a szíjat akarod cserélni? 

A vezérlésrögzítőszettet is meg akarod vanni vagy azt kölcsön kapod?

Előzmény: urobee (216950)
urobee Creative Commons License 2019.02.14 0 0 216951

benzines, az lemaradt :)

Előzmény: urobee (216950)
urobee Creative Commons License 2019.02.14 0 0 216950

Sziasztok,
120 Le, 1.4 multiair nélküli Giulietta vezérlés cseréje mekkora összeg kb?
Köszi!

 

downer Creative Commons License 2019.02.12 0 0 216949
Előzmény: David1. (216944)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.11 0 0 216948

Marklar,  Május másodikán viszem át a 155-öt, ha valamit el akarsz nekem adni, legkésőbb akkorra kell kibányásznod. :)

Előzmény: Marklar T ie (216945)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.11 0 0 216947

Elviszed Novoth Tibihez és kidióhéjazza. :)

Előzmény: David1. (216944)
Paco155 Creative Commons License 2019.02.11 0 0 216946

Izé,  IC ha már úgyis megjelentél itt...... Meg auz is látom, hogy a belsőségen is osztod az észt. :P  Szóljál már a Csikósnak, hogy Busso motornak általában a V6-ot értik a világ minden szögletében, és igaz hogy Busso tervezte de inkább szólítsa a sajátját a nevén azaz Nord motornak. :)  Szóval nem baj ha az utolsó cikkében kijavítja.

Előzmény: Inner Circle (216940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!