Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 492
Hova visz a sorsod?
Előzmény: Breakwind (491)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.09 0 0 491
Bizzunk benne, mar csak azert is mert fenn vagyok egy holnap reggeli jaraton...
Előzmény: Törölt nick (490)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 490
Bizzunk benne, hogy mihamarabb megeggyeznek, és mindenki teheti újra a dolgát.

ui.
Mit monddott halála elött az egyszeri repülőgépszerelő?
Ha azt a piros gombot megnyomod akkor elindul a .... brrrrrrrrrrrrr

Bocsi ez most csak úgy eszembe jutott.

Előzmény: Breakwind (489)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.09 0 0 489
Barhogy is nezzuk a 15% merfoldekre van a 10%-tol, a 7+2% pedig mar a szomszedban.
Előzmény: Törölt nick (488)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 488
off

Breakwind

én nem azt mondtam, hogy 10 százalékot kérnek, hanem azt, hogy a 10%-ba is belemennének, de ehhez a másik félnek is engednie kéne a poziciójából.

on

Előzmény: Breakwind (487)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.09 0 0 487
A MA tudomasom szerint 7+2%-ot iger, az ACE ragaszkodik a 15%-hoz. Szoljal mar nekik, hogy menjenek lejjebb!
Előzmény: Törölt nick (485)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.09 0 0 486
Vegyuk pl. az orvosokat: felso foku vegzettseguk van, meg nyelvet is beszelnek, tobb muszakban is dolgoznak, a felelosseguk is legalabb akkora, mint a repulogep-szereloknek es megsem keresnek atlagban havi 240k-t. Ami azert eleg szomoru, de ilyenek a mo-i berviszonyok.
Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 485
b727
Igazad van! a legjobb az lenne ha hamar meg tudnának egyezni, a szerelők a 10%-ba is belemennének, nem rajtuk múlik.
Előzmény: b727 (484)
b727 Creative Commons License 2001.02.09 0 0 484
Miert nem tudnak megegyezni egy 10%-os emelesben?A sztrajk az senkinek sem jo...Nehany eve itt az USA-ban UPS sztrajk volt es senki sem jart jol vele....a dolgozok $50 kaptak hetente es a ceg elvesztette a legjobb ugyfeleit...
A MALEV milliokat veszit nem naponta,de szerintem orankant...es mar nekem is elment a kedvem a repulestol Marcius 6-an.... :o(
Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 483
Goszi

Ne akard összehasonlítani az országban máshol dolgozó középfokú végzettségü és az ACE-nél dolgozó középfokú végzettségű emberek bérét, mert ez nem reális összehasonlítási alap.
Egy átlag középfokú végzettségű ember reggel bemegy dolgozni, este haza, és leül a tv elé.
A repülőgépszerelő több müszakban dolgozik, ezért már több mani jár valamive, és ami a legfontosabb, féllábbal állandóan a börtönben van, ugyanúgy mint a rendőr, vagy a buszsofőr, mozdnyvezető. A szerelő felelősége sokkal nagyobb mint az említett szakmákban dolgozóknak, ha ő téved, hibázik, akkor sok száz ember fog meghalni, nem egy kettő mint egy buszbalesetben. Ezt a felelőséget is meg kell ám fizetni, és nemis akárhogy. Amikor befejez egy javítást, akkor a nevével igazolja a munkalapon, hogy ő javította, bármikor elővehetik bármilyen hibáért. Ő a nevét adja a munkájához!!! Amikor hazamegy a munkából a repülőgépszerelő, akkor neki igen sok energiáját, idejét kell a saját továbbképzésére fordítania, amit külön nem fizetnek meg neki.
A repülőgépszerelőnek perfektül kell beszélnie angolul, egy hibalerást vagy egy hibajavítási lapot nem érthet félre, mert akkor hibázik. Az átlag középfokú végzettségű még magyarul sem tud sokszor.
Az elhíresült 240ezres fizetést csak igen sok túlórával, éjszakázással lehet összehozni, erre sem mindenki képes. Az átlag jóval kevesebbet keres ennél.

Előzmény: Goszi (479)
Utas2 Creative Commons License 2001.02.09 0 0 481
A 15 %-os béremelést túlzottnak tartom. Az állami szolgálatot vállalókra bezzeg idén is csak 8,75 % jut,(se nem bruttó 240ezer, hanem a legtöbbnél ennek a fele!) akkor meg hol is van itt a mértékarányosság???

Másrészt az ÁPV RT. és évek óta történő károkozásának itt van az eredménye. Ez egy működésképtelen vállalatirányítási mechanizmus.

Már csak egy kérdésem van: a hétvégén Malévra szóló jegyem van. Fel merjek ülni???

zolibá Creative Commons License 2001.02.09 0 0 480
Sziasztok!

Tudom, hogy nem fogható mindenfelé a világon a Magyar ATV adása, de aki látta a tegnap reggeli Napkelte adását, az már tudhatja:
Valóban ki lehet egyes embereknél mutatni 240 eFt-os havi fizetést, de ez nem általános. Akinek a szerelők közül ekkora a pénze, az állandóan éjszakázik, illetve ledolgozza érte a Munka Törvénykönyve szerint lehetséges maximális 200 túlórát.
A 240 eFt sem akárki szájából hangzott el. A Malév tulajdonos ÁPV Rt. elnök-vezérigazgatójától.
Az egész balhé amiatt van, hogy a tulajdonos ÁPV Rt. (az állam képviseletében és a Malévon keresztül) nem adja meg azt a mértékű béremelést, amit az érdekegyeztetés keretén belül a munkavállalói oldal és a munkaadói oldal kialkudott, és amihez a kormány is csatlakozott.

Goszi Creative Commons License 2001.02.08 0 0 479
Egyébként számomra érthetetlen dolog egy kissé ez a sztrájk dolog. Egyszerűen hosszú távon az ACE dolgozói maguk alatt vágják a fát, ugyanis ha elérik amit akarnak, akkor azzal még plusz költséget generálnak a cégnek, hosszú távon, melyek eredménye rájuk is kihat, pl a bérek formájában. Ahogy a pénzügyi helyzetről elhangzó jelentéseket nézem, valahol érthető, hogy nem nagyon akarnak bért emelni a Malévnál. Ha valóban igaz a 240 ezer, akkor annyit tudok mondani, hogy nem értem mit akarnak. Nézzék meg a más középfokú végzetségű alkalmazottak a fizetését, ahhoz képest ez kiemelkedő. Kiváncsian várom a fejleményeket.
Előzmény: Breakwind (478)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.08 0 0 478
Es megegy idezet, most a Magyar Hirlapbol:

A Malév jelenlegi "vesszőfutása" áttételesen a parlament költségvetési bizottságában is szóba került. Gansperger Gyula, a többségi tulajdonos ÁPV Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta: várhatóan 8-10 milliárd forintos veszteséggel zár idén a Malév Rt., s hozzávetőleg ugyanekkora, mintegy 10 milliárd forintos állami tőkejuttatásra lenne szükség a cég működőképességének megőrzéséhez. Kifejtette továbbá, hogy a hasonló nagyságú légitársaságok ugyanolyan pénzügyi problémákkal küszködnek, mint a Malév, s a jelenlegi helyzetben nem is reális elvárás, hogy a cég önmaga kitermelje a működéséhez szükséges bevételeket.

Ezért első lépésben azt kell eldönteni, szükség van-e magyar nemzeti légitársaságra. Ha igen, akkor két lehetőség közül választhat a kormány, amely számára most készít előterjesztést az ügyben az ÁPV. Az egyik, hogy az állam fedezi a cégnél évről évre újratermelődő hiányt. A másik, hogy jelentős átalakításokat hajtanak végre a Malévnál - szükség esetén akár új cég alapítása is felvetődhet -, s ezáltal vonzóvá teszik a potenciális befektetők számára, azaz felkészítik a magánosításra.

Az elnök-vezérigazgató az ez évre várható veszteségekre hivatkozva úgy nyilatkozott, nincs pénze a cégnek, hogy eleget tegyen a sztrájkoló szerelők kéréseinek. Az Aeroplex Kft. dolgozóinak helyzetéről szólva arra is felhívta a figyelmet, hogy a cégnél jelenleg 240 ezer forint az átlagfizetés, miközben jellemzően középfokú végzettségű emberek dolgoznak a társaságnál. A kft.-nek különben 800 dolgozója van, de számítások szerint a szükséges munkát 500 is el tudná végezni - mondta Gansperger Gyula.

Breakwind Creative Commons License 2001.02.08 0 0 477
Ideznek a pilota.index ma megjelent cikkebol:

Havi 240 ezer forintos átlagfizetés

Az Aeroplex sztrájkoló dolgozóinak jövedelme tavaly 14 százalékkal emelkedett, és így érte el a cég munkatársainak havi átlagjövedelme a bruttó 240 ezer forintot. Egy ügyeletes vezető mérnök, az Aeroplexnél 350 ezer forint jövedelemhez jut havonta. Ehhez jön még juttatásként a dolgozóknak és családtagjaiknak járó ingyen repülőjegy, az üdülési és a nyugdíj támogatás.

Igen, igy mar ertheto miert sztrajkolnak, helyukben en is ezt tennem...

Breakwind Creative Commons License 2001.02.08 0 0 476
Ahelyett, hogy az APV-t szapulnad, esetleg elmagyaraznad nekem mi megis indokolja az ACE dolgozok 15%-os beremeleset? Ok is a Malev csoportba tartoznak, marpedig a MA allomany nem reszesul akkora fizetesemelesben. Ha nekik jovahagyna a MA az emelest, mi a garancia, hogy a csoport tobbi alkalmazottja nem ker ugyanekkora (es indokolatlan merteku) fizetesemelest. Realber-emelest kerni egy sulyosan veszteseges anyacegtol rovidlatasra vall, megha meg is nyerik a harcot, eroteljesen kozremukodnek ahhoz, hogy a haborut elveszitse az egesz csoport, magaval rantva az ACE-t is.

Nem konnyu a MA-ACE helyzet: bar gazdasagilag nem indokolt egy ekkora legitarsasagnak 100%-os tulajdonban ekkora szereloceget uzemeltetnie, ugyanakkor ha eladjak, akkor meg tulsagosan ki lesznek szolgaltatva nekik (hosszu tavon mindenkeppen). A MA-ra sok mas teruleten is ez a patthelyzet jellemzo (lasd pl. catering): a monopolhelyzetben levo beszallito visszael poziciojaval, erre a MA megprobalja a tevekenyseget hazon belulre hozni, amivel a problema is cegen belulre kerul (bar a tulajdonlasi viszonyok miatt ezek konnyebben megoldhatoak - egyesek szerint erkolcstelenul). Ahhoz, hogy minden erintett teruleten ezzel a megoldassal eljen a MA rettento merteku forrasra van szukseg, amely ra nem igazan jellemzo. Tevekenyseget tekintve viszont kevesbe lesz kiteve az elore nem jelezheto legiipari ciklusoknak. Bonyolult a felallas es senki nem tudja az udvozito megoldast, es nem csak a MA-on belul.

Előzmény: Törölt nick (470)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.08 0 0 475
Orulok a menetrendben tortent valtozasnak, ez is megerositi az altalam korabban elmondottakat a hosszu tavu jaratok gazdasagossagarol. A heti 4 alkalom mar olyan gyakorisag, amelyre business class forgalmat is lehet epiteni es remelhetoleg nyereseges lesz. Premium utasokra termeszetesen nem lehetett nagyon szamitani heti ket jarat eseteben.
Egyebkent ahogy tudom a harmadik B767-es nem csak menetrendszerinti forgalomban kozlekedik, a teli idoszakban a MA peldaul charterlancot uzemeltet Durban-be.
Előzmény: Vinnen (471)
magellan Creative Commons License 2001.02.08 0 0 474
Érdekes párt ez a MIÉP...
Lentner a múltkor a Vasárnapi Újságban már előre a MIÉP támogatásáról biztosította a pilótákat és az irányítókat, ha esetleg sztrájkolni akarnanak. Köztudomású ugye, hogy se a pilóták, sem az irányítók nem tartoznak az elesett, kiszolgáltatott, alacsony érdekérvényesítési képességű rétegekhez, a maguk jóval félmillió fölötti havi jövedelmükkel, speciális - nehezen helyettesíthető - képzettségükkel. Most az ACE szerelőket karolták fel; az ő átlagbérük is háromszázezer felett van. És túlfoglalkoztatottságuk vitathatatlan. Nem elbocsátani akarták őket, nem levenni a fizetésüket (holott ilyenre is akad példa, ha a cég súlyosan veszteséges), hanem real értelemben szintentartani. Ennyit erről.
Ha az LRI pazarlóan gazdálkodik, meg kell fogni. Ott is van bizonyára néhány száz fölösleges ember. Az irányítók is azért keresnek évi 6-8 milkát, mert sztrájkfenyegetésüktől megijedt az akkori vezér. A MIÉP meg azok érdekeit védje, akik tényleg kiszolgáltatottak. Szószólóik meg álljanak elő a híres bizonyítékaikkal, amikkel a MIÉPes, sokszázezres fizetésű légiirányító szakszervezeti elvtársuk fenyegetőzött a Vasárnapi Újságban.
M
Előzmény: ramboarpi (473)
ramboarpi Creative Commons License 2001.02.08 0 0 473
"

MALÉV a földön

A Magyar Igazság és Élet Pártjának Képvisel?csoportja és Országos Elnöksége a Ferihegyi repül?tér gazdasági ügyeivel már hosszú hónapok óta foglalkozik. Véleményünk, hogy a mind a MALÉV Rt.-nél, mind a Légiforgalmi és Repül?téri Igazgatóságnál /LRI/ pazarlás, felel?tlen vagyongazdálkodás folyik. A 2/B terminál beruházást végz? off-shore cég jelent?s túlszámlázással, feladatait el nem végezve jutott pénzhez és 10 évig a magyar állam által garantált 14,4 %-os haszonhoz. A MALÉV Rt.-nél a repül?gépek zömét off-shore cégekbe vitték ki, a jól jövedelmez? charter járatokat pedig magáncégeknek adták át. Olyan külképviseleteket tart fenn a MALÉV vezetése, ahol magyar repül?gép még meg sem fordult. Ezek rengeteg költséget emésztenek fel. A MALÉV vezetése csak a terheket vállalta be, a zsíros üzleteket és álláslehet?ségeket padig gebinbe kiadta a sleppjének. A MIÉP frakció képvisel?i a parlamentben ezt már többször szóvá tették, a kormány részér?l azonban a szükséges megoldások még nem születtek meg.
A MALÉV Rt. bérköltségei a vállalat összes költségeinek alig 10%-át érik el, így a felháborodással állunk a vezérigazgatóság azon kijelentése el?tt, hogy a 2000. évben 10 milliárd veszteséget felhalmozó MALÉV Rt. tevékenységének javítását, racionalizálását létszámleépítésekkel kívánják elérni. A MIÉP álláspontja, hogy a takarékoskodást nem a dolgozók bérezésén és a létszámleépítésen kell megkezdeni, hanem az off-shore cégek, a felel?tlen vagyongazdálkodás és a korrupció felszámolásával.
Egyetértünk ezért azokkal a dolgozói követelésekkel, amelyekkel a MALÉV-nál az átlátható pénzügyi helyzetet átláthatóságát és a felel?tlen, privatizációs prédára játszó vagyongazdálkodás felszámolását kívánják elérni.
A MIÉP Országgy?lési képvisel?i minden törvényes, alkotmányos eszközzel azon lesznek, hogy a MALÉV-ot magyar nemzeti légitársaságnak megtartsuk, a privatizációs prédától megmentsük, jöjjön a kísérlet akár jobb, akár baloldalról.
Parlamenti képvisel?inek - politikai felel?sségtudatból - minden eszközt megragadnak, hogy az Önök követelései teljesüljenek. A repül?gépszerel?k bérkövetelésének fedezete a MALÉV off-shoros pénzügyi korrupciójának és a pazarlás felszámolásával el?teremthet?. Azon leszünk, hogy egy becsületes ferihegyi dolgozó sem kerüljön elbocsátásra. Kormánybiztos kinevezését követeli a MIÉP a Ferihegyi repül?térhez, a MALÉV-hoz és az LRI-hez is.

2001. február 07.
"

ramboarpi Creative Commons License 2001.02.08 0 0 472
"Folytatódik a repül?gép-szerel?k sztrájkja a Malévnál, aminek következtében a légitársaság egyre több járatot kénytelen törölni. A bécsi társszakszervezet munkavállalói ? nemzetközi kérésre ? nem végzik el a Malév átirányított gépeinek karbantartási munkálatait. A napokban a magyar szakszervezetek is döntenek arról, hogy milyen formában és mértékben támogatják a munkabeszüntetést.

A Malév ma hat járatot töröl a menetrendb?l a folytatódó sztrájk miatt. Tegnap a légitársaság nyolc gépet nem tudott útjára indítani, az utasokat a Malév partnerei szállították el Budapestr?l.

Kocsi Margit, a Malév Rt. szóviv?je délután meger?sítette, hogy Bécsben már nem végzik el az átirányított gépek karbantartási munkálatait. A Malév utasainak a sztrájk ideje alatt két-három órás késésekkel kell számolniuk a külföldi bázisokon elvégzend? karbantartások miatt. A hosszú távú járatok továbbra is Varsóba érkeznek és a lengyel városból indulnak, odáig kisebb gépeket küld a Malév.

Heged?s Tibor, a Repül?gép M?szakiak Független Szakszervezete (RMFSZ) szóviv?jének elmondása szerint a sztrájk szinte teljes támogatottságot élvez, így nemcsak a karbantartók, de az egyéb munkakörben dolgozók sem vették fel tegnap a munkát.

Heged?s meger?sítette, hogy a londoni székhely? Közlekedési Dolgozók Nemzetközi Szakszervezete felhívásának eleget téve a bécsi társszakszervezet munkavállalói nem végzik el a hozzájuk átirányított munkálatokat. Az osztrák légitársaság tegnap közölte, hogy a sztrájk idején nem szervizelik tovább a Malév Fokker típusú repül?gépeit. Ezeket ideiglenesen Münchenben vizsgálják át a British Airways németországi leányvállalatával, a Deutsche BA nev? céggel kötött megállapodás alapján.

A varsói kollégák döntésér?l egyel?re nincsen biztos információ. Heged?s elmondta, hogy ha a Malév más országokban akarná elvégeztetni a kies? feladatokat, a nemzetközi szervezeten keresztül az ottani dolgozókat is arra kérik: ne törjék meg az RMFSZ munkabeszüntetését. A sztrájkalap elég er?s ahhoz, hogy a munkabeszüntetést az eredeti terveknek megfelel?en, megállapodásig folytassák. A szakszervezetben ezért szóba sem kerül, hogy elmozduljon tizenöt százalékos béremelési követelését?l.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezte (VDSZSZ) már kedden nagyobb összeggel támogatta az RMFSZ sztrájkalapját. A szervezet tegnapi közleményében meger?sítette: elnökségi ülésén szolidaritási sztrájk kezdeményezésér?l döntött. Márkus Imre, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke elmondta: testületi ülésen tárgyalnak a sztrájk lehetséges támogatásáról. ? Amennyiben a konfliktus elhúzódik, kék szalagos demonstrációt szervezünk. De nem kizárt egy komolyabb nyomásgyakorlás és az anyagi támogatás lehet?sége sem. A Mozdonyvezet?k Szakszervezte döntése értelmében mától kék szalagot viselnek a mozdonyvezet?k. A vasutas-szakszervezetek visszautasítják a MÁV álláspontját, hogy esetleges szolidaritási akcióik veszélyeztetnék a vasúttársasággal kötött hároméves megállapodást. ? A MIÉP egyetért a munkabeszünetet? malévos dolgozók követeléseivel, amellyel az átlátható pénzügyi helyzet megteremtését és a felel?tlen privatizációra játszó vagyongazdálkodás felszámolását kívánják elérni ? jelentette ki tegnap Csurka István pártelnök.
"

Vinnen Creative Commons License 2001.02.07 0 0 471
A nyári menetrendben már nincs bangkoki és pekingi járat. New York naponta, Toronto hetente 4-szer.

Mit lehet tudni arról a charter cégről amelyik B737-esekkel akar repülni? Tudja valaki, hogy melyik utazási iroda melyik céget választotta?

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.07 0 0 470
A második bekezdéssel egyetértek, annyi módosítással, hogy én úgy mondanám "Ma MÁR nincs olyan helyzetben, hogy ezt megengedhesse magának"

Ne haragudj, de az naivitás ha úgy gondolod, hogy azért mert a törvény tilt valamit akkor azt nem fogják megcsinálni. Lopni sem lehet mert a törvény tiltja, mégis lopnak. Ha akarják akkor a törvényt is módosítják. A hatalmas gátlástalanságukban még erre is képesek lennének.

Előzmény: Breakwind (469)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.06 0 0 469
Nem tudom mennyi tapasztalatod van neked elso kezbol; en mind az APV-t, mind a MA-et ismerem, sot meg a kettejuk egyuttmukodeset is, es azert az altalad vazolt eset tavol all a valosagtol.

Megjegyzem, felesleges a lizing/vetel kerdest tovabbvinni, ezt mar megvitattuk. Az APV sem tok hulye, ok is tudjak, hogy a lizing dragabb, mint a repulogep-vetel, de 1) rugalmasabb, 2) a MA nincs olyan helyzetben hogy ezt megengedhesse maganak.

Ez az erkolcsi tema amit itt leirtal nagyon meredek, kulonosen hogy az ACE nyeresegfelosztassal probalod osszhangba hozni. Gondolom te sem gondoltad komolyan, hogy eklatans peldakent felhozhato. Egyebkent kupi nyitasa a magyar torvenyekkel ellenkezik, igy nyitasa sem erkolcsi, hanem buntetojogi kerdes.

Előzmény: Törölt nick (467)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.06 0 0 468
De szép is lenne az heti négy járat (most nagyot sóhajtok)
Előzmény: Breakwind (466)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.06 0 0 467
Breakwind

A döntési mechanizmus valahogy leegyszerüsítve igy néz ki:
A Malév valamit lépni akar pld tegyük fel új gépet akar venni akkor egy tervet készít, amiben gazdasági számítások vannak. Ezt eljuttatja a feletteshez az APVF-hez akik visszadják, hogy alternativ megoldásokat kell kidolgozni. Erre a Malév kidolgoz 3-4 alternativ megoldást melyek között ott szerepel a lizing is. Az akta újra felmegy a vízfejhez, akik jobb esetben egy pár hónap alatt kiválasztják a PILLANATNYILAG legolcsobb megoldást, és igy gépvásárlásból egyből lízing lesz.
Természetesen tudom, hogy ez egy nagyon egyszerűsített verzió, de jól szemlélteti, hogy ki is dönt. Az APVF-et nem érdekli a szakmai oldal, csak az érdekli, hogy most mi mennyibe kerül. A jővőbelátó tervezés hiányzik.

Abban egyetértek veled, hogy a politikai csatározások többet ártottak mint amit használtak.

A gazdasági életben nagyon sokszor kell az anyagi dolgokkal szemben az erkölcsi oldal javára fordítani a döntést, ha nem így lenne, akkor pld a reptér váróiban kupit lehetne berendezni, hiszen az nagyobb bevételt hoz, mint a várakozó utasok álltal elfogyasztott cola. Ez is egy erkölcsi alapokon nyugvó döntés, hogy nem nyitnak kupit.

Előzmény: Breakwind (465)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.06 0 0 466
Es heti 4 menetrendszerinti jarat uzemelne Limaba, Bogotaba, Buenos Aires-be es Caracasba Aerolinas Ceresńe neven:))
Előzmény: Törölt nick (464)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.06 0 0 465
Azt azert nem mondod meg, hogy mondjuk honnan tudna az APV, hogy a MA-nak uj gepre van szuksege? Csak ugy raneznek a flottara es gondolnak egyet: jo lenne mar egy B737-est lizingelni? Ugyanma'! Azert az altalad feltetelezettnel nagyobb szabadsaga van a MA-nek, elvegre ok ertenek a legitarsasag-uzemelteteshez.

Egyebkentis tulzottan egyszeru lenne azt mondani, hogy az APV a felelos azert, hogy a MA a jelenlegi helyzetbe jutott. Az elmult evek politikai csatarozasai ugyanugy kikezdtek a legitarsasagot, mint a cegvezetes arroganciaja, hozza nem ertese. Bar szerintem most eleg jo a MA vezetese, ez tavolrol sem volt mindig igy (eleg, ha csak a fel evvel korabbi helyzetre visszagondolok).

Gazdasagi eletben en meg nem hallottam volna, hogy a dolgok erkolcsi oldala kerult volna eloterbe a penzugyi/gazdasagi/jogi infokokkal szemben. Persze nagyon szep lenne, ha ilyen lenne a vilag, de sokra nem jutnank. Egyebkent nyugodj meg, a MA-nal is voltak es vannak elbocsatasok, az ACE-s helyzet a korabbiakban leirtak miatt joval osszetettebb.

En nem olvastam a sajtoban a kisgazdak tenykedeserol a MA-ben (Hingyit leszamitva), megkoszonnem ha egy kicsit reszletezned.

Előzmény: Törölt nick (463)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.06 0 0 464
Bocs azt elfelejtettem mondani, hogyha a Torgyán minden alkalommal a Malévval utozott volna, akkor már a malév is nyereséges lenne, és 300db B767-es saját tulajdonú gépparkja lenne. :)))
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.06 0 0 463
Breakwind

A Malév döntéseit igencsak nagymértékben a APVF-rt utasításai határozzák meg. Ha az említett vagyonfosztogató az az utasítást adja ki, hogy el kell adni xy gépet, vagy ki kell rugni x száz embert, esetleg lízingelni kell x cégtől, akkor a Malév igazgató csak ezt fogja végrehajtani. A rendszerválltás óta szinte folyamatosan romlik a Malév megitélése, és ennek fő oka a vagyonfosztogató döntései. Hibát hibára halmoznak, és szép lassan tönkretették a céget.Ez nem egy nap vagy hét alatt következett be, hanem szép lassan. Volt rá idejük bőven, hiszen csak ezzel foglalkoznak, más érdemi munkára nem marad idejük. :(((
Az ACE nyereségét a jog szerint teljesen jogosan nyeli le a malév, én az erkölcsi oldalát néztem.
Erre igazán jó ellenpélda a Matáv-Westel kapcsolat, aholis igyanilyen felállás van, a Matáv mégsem csinál elbocsájtásokat a Westelnél. Igaz a Matáv is nyereséges, ennek ellenére 16%-os az idei SAJÁT létszámleépítése. Ezt a logikát kellene követni a Malévnál is, és nem az ACE-s szerelőktől elspórolni a béremelést, vagy kirugni őket.

A kisgazdákra magad adtad meg a választ, egyébként nem csak az az egy kisgazda van a felsővezetésben, hanem jónéhány. A sajtó sokat foglalkozott vele már, nem akarom részletezni.

A géplízing kényszerrel egyetértek, de csak azért, mert mostanra már nem maradt más lehetőség.

Előzmény: Breakwind (462)
Breakwind Creative Commons License 2001.02.06 0 0 462
Annak idejen, amikor az ACE-t alapitottak a JV 50%-os tulajdonosa, a Lockheed Martin 60-as evekbeli szamitogepes rendszert hozott be apportkent a tarsasagba. Ez a rendszer uzemel ma is! (Magyarul gyenge a munka hatekonysaga.) Ugy a vallalatvezetesben, mind a szerelok kozott van jelentos letszamfelesleg, de tudom, ezt sok embernek nehez belatni.

A MA igenis lenyeli az ACE nyereseget, de meg is teheti, hiszen sajat 100%-os tulajdonu leanyvallalata - donteseknel sajat magan kivul meg nem tudom kinek a velemenyet kene meg figyelembe venni.

Nem tudom, hogy sikerult ismet belekeverni ebbe a kisgazdakat. Azon kivul, hogy az IT-ben van egy emberuk, semmi kozuk nincs a MA-hez (bar ez egy szomoru teny, hogy egy lehutojuk ott ucsorog es veszi fel a tiszteletdijat a semmiert). Mindenesetre ha elolvasod a korabban irtakat abbol is lathatod, hogy a geplizing kenyszer: a MA-nak nincs sajat forrasa gepvasarlasra.

Előzmény: Törölt nick (458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!