milyen - iranyu - tehertol mentesit egy lehuzott kereket ? :o
Anyagot kivenni valamiből, ami így is lehet, hogy határon van, nem feltétlen jó ötlet. "" // Legközelebb akkor nem is esztergáltatok nyomtávszélesítőt magamnak ""
szvsz masfel millimeter a kozpont furatbol nem feltetlen jo otlet, de a nyomtav szelesito az bezzeg nem.
legalabb konzekvens lennel esz osztasban.. de ket hszen belul onmagad cafolod..
Az olajcsere valamennyire bizalmi dolog. Reménykedni kell, hogy normálisan csinálják. Szerintem manapság már nem mer senki használni Teszkó olaj, hamisított sem nagyon van. Gyertyát sem kell benne cserélni még, mert long life van benne. Váltóolajat sem. Szívórendszer sem lesz koxos valószínűleg, ha jól emlékszem ebben nincs egr. Amúgy ha valaki nyugodtabban alszik ha ezek mind cserélve vannak, akkor uccu neki, nem lesz baja :-)
varrni, vagy esetleg ragasztani. de nem tudom, meg nem probaltam. bar szerintem ha ket szorosabb reteg koze rakod, az ad eleg tartast hogy ne nagyon mocorogjon el.
Hiába nézed, nem fogsz látni rajta semmit amiből az állapotára tudnál következtetni. Nem kell sűrűbben cserélni mint a leírt csereperiódusa. A váltóolajban akkor kezdjél gondolkodni ha már lesz benne legalább 200ekm. :)
A kokszosodás használat függő, de 80-100ekm alatt nem jellemző a nem ideális használatnál sem.
A fagyállót elvileg nem szükséges cserélni, de azt így 10évesen már javasolt. A motorolajnak sem lesz semmi baja ha 15ekm-ként cseréled, ami nálad ~3év. De ha jobban bízol a 2évenkénti cserében akkor cseréld 2évente. Ennél sűrűbben felesleges. A levegőszűrőt is értelmetlen olajcserénként cserélni.
Ezekben már a görgős benzinpumpa van, annak nem szokása a motorba engedni a benzint.
1,5mm nagyobb központosító furat kellene legyen hogy felmenjen az agyra.
ha ezt megcsináltatja milyen problémát okozna?
miért volt jó a régi renault felni amin még luk sem volt középen és centrírozni is csak spéci felfogóval tudták? vagy a bogarak, fiatok felnijei aminek még szinte közepe sem volt?
Adott egy Skoda Rapid 1.2 tsi (105 le.) talán :CBZB motor. 2014-es évjárat. Van benne kemény 50-ezer km.
Van olyan megelőző karbantartás amivel egy ilyen megkímélt autónak a hibátlanságát ,hosszabb távon fent lehetne tartani ?
Kötelező szerízek márkaszervízben voltak eddig ,ami ugye nem garancia semmire..
Az általános olaj és szűrő cserék mindig megvoltak időben ,fékfolyadék 2 évente stb.
Viszont szerintem a hűtőfolyadékot azt még nem cserélték soha. Gondolom az már bőven időszerű lenne.
A közvetlen befecskendezés miatti kokszolódás átlagosan mikor szokott gondot okozni ? Oxy-cat-ot kap minden évben és meg is van kergetve néha ,de azért a városi
rövid távok is vannak sokszor.
A benzinpumpáról olvastam valahol, hogy szokott átengedni és akkor hígítja a motorolajat.. Ennek érdemes élé menni vagy ennyi km-nél
elég a motorolajat figyelgetni ?
Gyertyát és váltó olajat ( kézi 02U 6/1) mennyi km-nél érdemes cserélni ?
A kerékagyon van egy perem. Ami a felni tehermentesítő gyűtű részébe "beleül".
Minek van? Hogy központosítson szereléskor? Ennyi?
Ő a felnit akarja lemunkálni?
Akkor házilag lereszeli a kerékagyat és felteszi a kisebb közepő kereket. Szeritned szabad így is, nem?
És csak egyreszelő kell, nem?
Itt pontossági igény sincsen, mert amig a tárcsa "husát" picit is központosítja a perem, de a felniig már nem ér ki, akkor jók vagyunk, nem?
Ja, ez így már hülye duma, meg jön a személyeskedés, mert kezd összedőlni a "csak szerelés segítő" koncepció, az egész gépészeti konstrukció, gyártó általi ráfordítás, illesztési pontosság, anyagminsőség, vastagság, azt mutatja, sejteti, itt azért nem erről van szó.
Én pontosan tudom, mivel tipikusan a PSA "teliközepű" alu kerekei, amik egy majdnem teljesen lapos alátéttel vannak megoldva.
Ennek ellenére a precizen illesztett közepe, és annak tehermentesítő jellege nem csak ezeknél a kerekeknél létezik, hanem mindíg.
Van ezzel sok történetem, próbáltam én már ilyen műnyag gyűrűt lereszelni, (alig sikerült, géppel is, olyan szívós kemény anyag, csak akkor tudnám minek, miért nem valami papírpuhaságú jelzésértékű valami)...
...próbáltam ilyet 3d nyomtatni, aszerint a nézet szerint ,hogy ez "minek", nem is csináltam semmi "szörnyűt"...
de én azért a tapasztalataim alapján ezt roppantul nem így látom.
Mivelhogy mindkettő összetört. Majd rázott az autó mivelhogy lelazult a kerék.
És akkor bizonyára azért, mert nem tudunk egy kereket normálisan meghúzni, és kő ostobák vagyunk,..
...de én erről teljesen mást gondolok.
Mint a neten mindenki aki ezt aluból akarja esztergálni, meg tehermentesítőnek és nem központosítónak hívja.
Részemről befejeztem itt, aki akarja, majd máshogy csinálja.
Én az átesztergálást is nehezen tudom elképzelni, mit fogsz meg a keréktárcsán? A peremet? Milyen késsel tudsz normálisan ilyen mélyen ekkora pontossággal belülről forgácsolnii? Mekkora gép kell ehhez?
nyilván aki elvállalja az tudja mekkora gépe van.
nem feltétlen kell eszterga, marógép is jó, ezred mm pontosan rá lehet állni a központra, főleg ha cnc vezérlésű
szóval keresgesd a kákán a csomót hátha okosabbnak tűnsz tőle.
Nem baja az, ha nem értesz hozzá, csak ne oszd az észt....mellesleg ha te vagyonkért esztergáltatsz ilyesmit, akkor jól át vagy kúrva. Legalább repülőgép-aluminium volt?
Anyagot kivenni valamiből, ami így is lehet, hogy határon van, nem feltétlen jó ötlet.
Ritkának gondolom azt is, hogy minden századra stimmel, ugyanaz az ET, ugyanaz az osztókör és a csavar, a rögzítés minden paramétere, csak pont a középfurat nem jó....
...márpedig ezzel, aki ilyen esztergálgatásban gondolkodik, sőt erről kérdezget, sokat törődni nem fog.
Én az átesztergálást is nehezen tudom elképzelni, mit fogsz meg a keréktárcsán? A peremet? Milyen késsel tudsz normálisan ilyen mélyen ekkora pontossággal belülről forgácsolnii? Mekkora gép kell ehhez?
Papiron egyébként még a mindenben "rávaló" de "tipusidegen" kerék sem "legális", vizsgán már évek óta nagyon keményen bszkurálják ezzel a népet, egyenlőre szerencsére utcán nagyon nem jellemző, hogy a hülye rendőr megpróbál ebbe belekötni.
Az, hogy gumidoki kb. annyit ért a kérdéshez mint én a harangöntéshez. A különbség csak annyi, hogy én nem akarok a legnagyobb harangöntő szaktekintély lenni. Nem tudja kiszámolni, hogy oldalanként 0.85mm lesz az eltávolítandó anyag. Ennyi kiesztergálása semmit sem változtat egy felni mechanikai tulajdonságain, miután annak a központi furatnak a teherviselésben 0 a szerepe.
Ha jól értem, ez arra való, hogy saját magadnak egy kiválasztott ruhába beleragasztod/belevarrod, ott ahol számodra a legfontosabb, hogy fűtsön? Pl. fogok egy overallt, mert én abban szeretek szerelni, és berakom mondjuk lábszárhoz körbe, meg combhoz kívülről az 4, másik négyet meg körbe vesetájra és kicsivel feljebb, oszt kiss, zsebbe az akku? Vagy tépőzáras és átrakható?
ezt par hete vettem az ebayrol..kiskereskedelem.. 6 fontert? , ingyen szallitasal..az 3 ezer forint .. mennyi lehet beszallitotol 100e nagysagrendben ? minden funkcioja tokeletesen mukodik. (bar beepitve meg nem lett, mert halkonzerv uzemmodban van. )
a kapcsolojat nezd meg. ( abban van a vezerlese ) milwaukee design mas. de kabel minoseg, kivitel u.a..
the world, made by china. all other things are fake...rebanded, renamed, repriced chinese bullshit .. SK.