Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2024.12.14 -2 1 223776

milyen - iranyu - tehertol mentesit egy lehuzott kereket ? :o

Anyagot kivenni valamiből, ami így is lehet, hogy határon van, nem feltétlen jó ötlet. ""
//
Legközelebb akkor nem is esztergáltatok nyomtávszélesítőt magamnak ""

szvsz masfel millimeter a kozpont furatbol nem feltetlen jo otlet, de a nyomtav szelesito az bezzeg  nem. 

legalabb konzekvens lennel esz osztasban.. de ket hszen belul onmagad cafolod.. 

Előzmény: kroptravich (223752)
mica-r Creative Commons License 2024.12.14 0 1 223775

Az olajcsere valamennyire bizalmi dolog. Reménykedni kell, hogy normálisan csinálják. Szerintem manapság már nem mer senki használni Teszkó olaj, hamisított sem nagyon van. 
Gyertyát sem kell benne cserélni még, mert long life van benne. Váltóolajat sem. Szívórendszer sem lesz koxos valószínűleg, ha jól emlékszem ebben nincs egr. 
Amúgy ha valaki nyugodtabban alszik ha ezek mind cserélve vannak, akkor uccu neki, nem lesz baja :-)

Előzmény: Capt.IQ229 (223773)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.12.14 -1 0 223774

Hiába nézed, nem fogsz látni rajta semmit amiből az állapotára tudnál következtetni.

 

 

Azt akarja megnézni, hogy tényleg iridiumos-e.

2014-es az gyárilag?

Előzmény: 409 (223770)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.12.14 -4 0 223773

Olajcserénél a SAJÁT kezűt értékelem csak.

Ilyen keveset járó autó CSÁBÍTJA a szerelőt a fél/kamu/tescoolajos cserére.

Keressetek neki egy megbízható szerelőt. 10 éves autó úgysem való már márkaszervízbe. Lassan ki kell dobni, mindjárt mondják miért.

Előzmény: bxbreak85 (223771)
cam aro Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223772

varrni, vagy esetleg ragasztani. de nem tudom, meg nem probaltam. 
bar szerintem ha ket szorosabb reteg koze rakod, az ad eleg tartast hogy ne nagyon mocorogjon el. 

Előzmény: Paco155 (223748)
bxbreak85 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223771

Nem az enyém.. Én inkább a Japán és a lassan 40+ Francia autókra esküszöm.  

Apám szent autója.. :) Csak szerintem a márka szerviz kicsit lazán veszi a karbantartást..

Ebben igaz kevés km. van de, a 10 év alatt ebben egyszer sem takarították ki a fékeket (igaz nem szorulnak, és a betétek is tökéletesek)

Viszont én más márkánál mindig azt láttam,hogy a két éves fékfolyadék cserekor azért ki lett takarítva a fék is.

(csúszkák, betét tartók , munkahengerek megjáratása stb. ) 

A fagyállót meg én szükségesnek tartanám így 10 év után. 

 

Előzmény: 409 (223770)
409 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223770

"Mindegy az a biztos ha megnézem 

egyszer. "

 

 

Hiába nézed, nem fogsz látni rajta semmit amiből az állapotára tudnál következtetni. Nem kell sűrűbben cserélni mint a leírt csereperiódusa. A váltóolajban akkor kezdjél gondolkodni ha már lesz benne legalább 200ekm. :)

A kokszosodás használat függő, de 80-100ekm alatt nem jellemző a nem ideális használatnál sem.

A fagyállót elvileg nem szükséges cserélni, de azt így 10évesen már javasolt. A motorolajnak sem lesz semmi baja ha 15ekm-ként cseréled, ami nálad ~3év. De ha jobban bízol a 2évenkénti cserében akkor cseréld 2évente. Ennél sűrűbben felesleges. A levegőszűrőt is értelmetlen olajcserénként cserélni.

Ezekben már a görgős benzinpumpa van, annak nem szokása a motorba engedni a benzint.

Előzmény: bxbreak85 (223769)
bxbreak85 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223769

Új kora óta a családban van ,ebben tényleg ennyi a km.  

Az Unix gyertya ajánlásában csak iridiumosak vannak, akkor lehet gyárilag is az van benne. 

Azokat meg általában elég 90-ezrenként cserélni.

Mindegy az a biztos ha megnézem 

egyszer. 

 

Előzmény: Capt.IQ229 (223768)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223768

Te vetted a boltban? Tuti az 50e km?

Olajcsere 10ezrenként, igazoltan belevaló olajjal.

Gyertya max. 30-40ezer.

Váltót nem tudom bajos-e ezekben de 50-100ezer között cserélném.

Kokszosodás szétszedéses szemrevételezés után eldöntendő.

 

Előzmény: bxbreak85 (223766)
Quattroman Creative Commons License 2024.12.14 0 1 223767

elolvastad az eredeti írást miről szól?

1,5mm nagyobb központosító furat kellene legyen hogy felmenjen az agyra.

ha ezt megcsináltatja milyen problémát okozna?

 

miért volt jó a régi renault felni amin még luk sem volt középen és centrírozni is csak spéci felfogóval tudták? vagy a bogarak, fiatok felnijei aminek még szinte közepe sem volt?

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSON11d-v9Zqcz5z9oIpOcaVBugGDFoi0v6zA&s

 

látom kár volt visszaengedjelek hogy lássam a hülyeségeid.

Előzmény: kroptravich (223763)
bxbreak85 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223766

Üdv urak. 

Adott egy Skoda Rapid  1.2 tsi (105 le.) talán :CBZB motor.  2014-es évjárat.  Van benne kemény 50-ezer km. 

Van olyan megelőző karbantartás amivel egy ilyen megkímélt autónak a hibátlanságát ,hosszabb távon fent lehetne tartani ? 

Kötelező szerízek márkaszervízben voltak eddig ,ami ugye nem garancia semmire.. 

Az általános olaj és szűrő cserék mindig megvoltak időben ,fékfolyadék 2 évente stb. 

Viszont szerintem a hűtőfolyadékot azt még nem cserélték soha. Gondolom az már bőven időszerű lenne. 

A közvetlen befecskendezés miatti kokszolódás átlagosan mikor szokott gondot okozni ?  Oxy-cat-ot kap minden évben és meg is van kergetve néha ,de azért a városi 

rövid távok is vannak sokszor. 

A benzinpumpáról olvastam valahol, hogy szokott átengedni és akkor hígítja a motorolajat.. Ennek érdemes élé menni vagy ennyi km-nél 

elég a motorolajat figyelgetni ?  

Gyertyát és váltó olajat ( kézi 02U 6/1) mennyi km-nél érdemes cserélni ? 

Köszönöm a segítséget. 

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.12.14 -1 1 223765

Minek van? Hogy központosítson szereléskor? Ennyi?

 

 

Nagyjából igen.

A gyárban így könnyebb a kombinált csavarbehajtógéppel 1mp alatt felhúzni a kereket.

Előzmény: kroptravich (223763)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.12.14 -2 0 223764

Ezen pl. nyoma sincs. Pedig sportkocsi kereke. :)

https://i.ebayimg.com/images/g/CeAAAOSwVjhjhWHb/s-l1600.webp

Előzmény: kroptravich (223760)
kroptravich Creative Commons License 2024.12.14 -1 0 223763

A kerékagyon van egy perem. Ami a felni tehermentesítő gyűtű részébe "beleül".

 

Minek van? Hogy központosítson szereléskor? Ennyi?

 

Ő a felnit akarja lemunkálni?

Akkor házilag lereszeli a kerékagyat és felteszi a kisebb közepő kereket. Szeritned szabad így is, nem?

 

És csak egyreszelő kell, nem?

 

Itt pontossági igény sincsen, mert amig a tárcsa "husát" picit is központosítja a perem, de a felniig már nem ér ki, akkor jók vagyunk, nem?

 

Ja, ez így már hülye duma, meg jön a személyeskedés, mert kezd összedőlni a "csak szerelés segítő" koncepció, az egész gépészeti konstrukció, gyártó általi ráfordítás, illesztési pontosság, anyagminsőség, vastagság, azt mutatja, sejteti, itt azért nem erről van szó.

 

Előzmény: Quattroman (223759)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.12.14 -1 0 223762

Az nem teherviselő. Szép is lenne. A teherviselő az a kerékcsavar és a felvekvő sugárirányú felületek.

Előzmény: kroptravich (223752)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.12.14 -3 0 223761

Igazad van.

Elméletileg és szabályt követve nem szabad hozzányúlni, vagy típusidegen kereket feltenni.

Gyakorlatban viszont annak a luknak a kibővítése nem oszt nem szoroz.

Ha nagyon precíz lenne a gumidoki akkor azt válaszolta volna, hogy ne esztergáljon, mert a NEM RÁVALÓ kerék SZABÁLYTALAN.

Előzmény: kroptravich (223751)
kroptravich Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223760

Én pontosan tudom, mivel tipikusan a PSA "teliközepű" alu kerekei, amik egy majdnem teljesen lapos alátéttel vannak megoldva.

 

Ennek ellenére a precizen illesztett közepe, és annak tehermentesítő jellege nem csak ezeknél a kerekeknél létezik, hanem mindíg.

 

Van ezzel sok történetem, próbáltam én már ilyen műnyag gyűrűt lereszelni, (alig sikerült, géppel is, olyan szívós kemény anyag, csak akkor tudnám minek, miért nem valami papírpuhaságú jelzésértékű valami)...

 

...próbáltam ilyet 3d nyomtatni, aszerint a nézet szerint ,hogy ez "minek", nem is csináltam semmi "szörnyűt"...

 

de én azért a tapasztalataim alapján ezt roppantul nem így látom.

 

Mivelhogy mindkettő összetört. Majd rázott az autó mivelhogy lelazult a kerék.

 

És akkor bizonyára azért, mert nem tudunk egy kereket normálisan meghúzni, és kő ostobák vagyunk,..

...de én erről teljesen mást gondolok.

 

Mint a neten mindenki aki ezt aluból akarja esztergálni, meg tehermentesítőnek és nem központosítónak hívja.

 

Részemről befejeztem itt, aki akarja, majd máshogy csinálja.

 

 

Előzmény: Paco155 (223758)
Quattroman Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223759

mi ez a peremlemaró hülye duma?

 

marógép asztalon fekve, praclikkal bárhol lehet rögzíteni.

esztergán felfoghatod síktárcsán vagy egy kerékagyon is hogy a középfuratot esztergáld.

 

úgy érzem semmi gépipari szakismereted nincs, de még fogalmad sem...

Előzmény: kroptravich (223757)
Paco155 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223758

Nem minden gyártó használ kúpos kerékcsavart. 

Előzmény: kroptravich (223757)
kroptravich Creative Commons License 2024.12.14 -1 0 223757

De várjál már, akkor lemarja a kerékagyról a peremet, az is jó? Gondolom ha eltalálja a központot valahogy, akkor felteheti enélkül is...?

Bár szerintem a csavarok is központosra húznak kúpon mind, tehát nem a közepe központosít, el sem kell semmit találni....

....úgyhogy itt valami kurvanagy képzelgés van "valamelyikünknél", de én részemről el tudom engedni.

 

Előzmény: Quattroman (223756)
Quattroman Creative Commons License 2024.12.14 0 2 223756

Én az átesztergálást is nehezen tudom elképzelni, mit fogsz meg a keréktárcsán? A peremet? Milyen késsel tudsz normálisan ilyen mélyen ekkora pontossággal belülről forgácsolnii? Mekkora gép kell ehhez?  

 

 

nyilván aki elvállalja az tudja mekkora gépe van.

nem feltétlen kell eszterga, marógép is jó, ezred mm pontosan rá lehet állni a központra, főleg ha cnc vezérlésű

szóval keresgesd a kákán a csomót hátha okosabbnak tűnsz tőle.

Előzmény: kroptravich (223751)
Quattroman Creative Commons License 2024.12.14 0 2 223755

központosítónak hívják azt a furatot nem tehermentesítőnek.

mi van azokkal a felnikkel amik eleve nagy furatosak és az adott autóhoz való műanyag betétekkel szereljük fel.

jellemzően az összes nem gyári szerelésű design felni ilyen.

pl az én audimon is merci felnik vannak  72,5 központi furattal   57,1es agyon

azt ugye tudod hogy ha változik a felni szélesség akkor az ET-vel is utána kell menni.

Előzmény: kroptravich (223752)
Paco155 Creative Commons License 2024.12.14 0 2 223754

Adok neked gondolkodnivalót. 

 

Ha szerinted bármi szerepe lenne a központosításon kívül amikor felrakod a felnit akkor ezek a műanyagdarabok mennyi idő alatt törnének szarrá? 

https://hungarogumi.hu/tehermentesito-gyuruk

https://autoalkatreszabc.hu/tehermentesito-gyuru?srsltid=AfmBOopLpvnXkBcz82ISzSevSAgeh2ZttDosGuMUg9IvyFq5Qnt8SVmO

 

Előzmény: kroptravich (223752)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.12.14 0 1 223753

Nem baja az, ha nem értesz hozzá, csak ne oszd az észt....mellesleg ha te vagyonkért esztergáltatsz ilyesmit, akkor jól át vagy kúrva. Legalább repülőgép-aluminium volt?

Előzmény: kroptravich (223752)
kroptravich Creative Commons License 2024.12.14 -1 0 223752

A tehermentesítőnek nulla a teherviselésben a szerepe?

Húha...hát.. jó tudni!

Legközelebb akkor nem is esztergáltatok nyomtávszélesítőt magamnak vagyonért, beteszek egy házilag körbefurkált alulapot, oszt' jóaz,

..ezekszerint...?

 

 

Előzmény: 409 (223750)
kroptravich Creative Commons License 2024.12.14 0 1 223751

Anyagot kivenni valamiből, ami így is lehet, hogy határon van, nem feltétlen jó ötlet. 

 

 

Ritkának gondolom azt is, hogy minden századra stimmel, ugyanaz az ET, ugyanaz az osztókör és a csavar, a rögzítés minden paramétere, csak pont a középfurat nem jó....

...márpedig ezzel, aki ilyen esztergálgatásban gondolkodik, sőt erről kérdezget, sokat törődni nem fog.

 

Én az átesztergálást is nehezen tudom elképzelni, mit fogsz meg a keréktárcsán? A peremet? Milyen késsel tudsz normálisan ilyen mélyen ekkora pontossággal belülről forgácsolnii? Mekkora gép kell ehhez?  

 

Papiron egyébként még a mindenben "rávaló" de "tipusidegen" kerék sem "legális", vizsgán már évek óta nagyon keményen bszkurálják ezzel a népet, egyenlőre szerencsére utcán nagyon nem jellemző, hogy a hülye rendőr megpróbál ebbe belekötni.

 

 

Előzmény: Quattroman (223749)
409 Creative Commons License 2024.12.14 -1 1 223750

 

 Az, hogy gumidoki kb. annyit ért a kérdéshez mint én a harangöntéshez. A különbség csak annyi, hogy én nem akarok a legnagyobb harangöntő szaktekintély lenni. Nem tudja kiszámolni, hogy oldalanként 0.85mm lesz az eltávolítandó anyag. Ennyi kiesztergálása semmit sem változtat egy felni mechanikai tulajdonságain, miután annak a központi furatnak a teherviselésben 0 a szerepe.

Előzmény: Quattroman (223749)
Quattroman Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223749
Paco155 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223748

Ha jól értem, ez arra való, hogy saját magadnak egy kiválasztott ruhába beleragasztod/belevarrod, ott ahol számodra a legfontosabb, hogy fűtsön? Pl. fogok egy overallt, mert én abban szeretek szerelni, és berakom mondjuk lábszárhoz körbe, meg combhoz kívülről az 4, másik négyet meg körbe vesetájra és kicsivel feljebb, oszt kiss, zsebbe az akku?  Vagy tépőzáras és átrakható?  

Előzmény: cam aro (223747)
cam aro Creative Commons License 2024.12.14 0 0 223747

meg egy.. aztan reszemrol lezartam. 

https://www.ebay.co.uk/itm/356115280391

ezt par hete vettem az ebayrol..kiskereskedelem..  6 fontert? , ingyen szallitasal..az 3 ezer forint .. 
mennyi lehet beszallitotol 100e nagysagrendben ? 
minden funkcioja tokeletesen mukodik. 
(bar beepitve meg nem lett, mert halkonzerv uzemmodban van. ) 

a kapcsolojat nezd meg.
( abban van a vezerlese ) 
milwaukee design mas. 
de kabel minoseg, kivitel u.a..

the world, made by china. 
all other things are fake...rebanded, renamed, repriced chinese bullshit ..
SK. 

Előzmény: cam aro (223746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!