Keresés

Részletes keresés

szg Creative Commons License 1999.10.11 0 0 18
Ja igen, majdnem elfelejtettem:
Meg kellene végre tisztítani a várost a "koldusoktól"... (Akár erőszakkal is..)
szg Creative Commons License 1999.10.11 0 0 17
Hát igen, elég sok mindent kellen tenni Budapesten...

1. metro (+tömegközlekedés)
Elég szomorú, hogy 1999-ben egy Bp. méretű városban még azon vitáznal, hogy kell-e és merre legyen a 4-es metro! (Ha már a 8-asról vitáznának, az OK lenne...)
Tehát meg kellen építeni a 4-et, nagyjából arra, amerre tervezték. A szentendrei HÉV-et át kéne építeni (gyorsabban és gyakrabban járjon), és elérni, hogy át lehessen ról szállni a 4-re.
A Nagykörúton a 4-6 villamost metróvá kellen alakítani, a villamossinek helyére fákat ültetni.
Az 1-es villamost is "metrósítani" kellene, vagyis el kellene érni, hogy a keresztirányú forgalom SEHOL ne legyen egy szintben a villamossal. (És persze legyen gyorsabb és megbízhatóbb, mint ma...)
El kellene már végre érni, hogy a térségben érintett közlekedési vállalatok (BKV, MÁV, Volán, stb.) megállapodjanak egymással, és közös jegyeket és bérleteket lehessen kapni. (Tehát pl. lenne olyan körzeti bérlet, ami egy adott körön belül BKV-ra, vonatra, Volán-buszra stb. korlátozás nélkül jó lenne.) Továbbá valahogy el kellen érni, hogy ezen vállalatok jobban odafigyeljenek a járművek tisztaságára. (Tehát nem legyen olyan, hogy "autóval járok, mert ügyfélhez nem mehetek tömegközlekedéssel, mert koszos/izzadt/büdös/stb. leszek".

2. Utak
Nagyon jó lenne már végre a teljes M0-ás, eléggé tehermentesítené a várost. Szükség lenne minél előbb a Lágymányosi híd északi megfelelőjére is. Jó lenne továbbá, ha az alsó rakpartokat (de legalább a budait) 2x2 sávossá tudnák alakítani, lehetőleg normális fel-le hajtókkal. (Drága lenne, de megérné...)

3. Egyéb
Több (kultúrált, rendben tartott) parkot kellene kialakítani. A kutyatartás szabályait valóban szigorítani kellene, de ugyanígy szigorúan kellene büntetni a szemetelést is (csikkeldobás, autó ablakán kidobott szemét stb.)

Elismerem, a dolog infrastruktúrát érintő része sokba kerülne, de általában az ilyen jellegű beruházások mindig jótékonan hatnak a gazdaságra...

vidmar Creative Commons License 1999.10.11 0 0 16
A VI. kerületben élő egyén vagyok, kutyával is rendelkezem. Az általa kibocsátott terméket mindig fölveszem, szuka mivolta miatt pedig nem szokta a kocsikat megcélozni. Ámde jó volna, ha tenné. Ugyanis ami a Jókai utcában parkolás címszó alatt hétköznap zajlani szokott, az szerintem sokkal rosszabb mint a kutyaürülék (együtt persze az igazi). A járdán nem lehet elférni, néha már az úttesten sem igen tudnak továbbmeni a gépjárművek. Hogy a kutya nem való betonra... Hmmm, bizonyos értelemben ez igaz. Csakhogy. Ebemet rendszeresen viszem kirándulgatni a hegyekbe, az ottani településeken - meg úgy általánosságban vidéken - minden háznál van kutya. Hangsúlyozom: a háznál, ugyanis beljebb sohasem kerül, gazdájával nincs igazi kontaktus, sétálni nem viszik, amolyan díszként szolgál. Kérdem én: melyik élőlénynek van jobb sorsa? Annak aki egy szobában alszik a gazdájával, bármikor odamehet hozzá, rendszeresen sétáltatva van, vagy annak aki 'a kutya kertbe való' címszó alatt soha nem lát a világból többet, mint amire a lánca engedi. Viszonyítás kérdése mi a jó egy kutyának, ebből nem kell állatvédelmi vagy elvi kérdést csinálni.
Amúgy a Jókai Streeten láttam már EMBERT is röhögve autókerékre hugyozni, azt hiszem ennyit erről.
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.10 0 0 15
Aha, igazad van,

erre nem gondoltam. Talán a külföldi tapasztalatok segíthetnek...
M P

Előzmény: NaNe (13)
lady bird Creative Commons License 1999.10.10 0 0 14
Nem vagyok pesszimista, de én félek, hogy mi lesz ezzel a várossal. Szeretem Budapestet, de itt élek a VI. kerület kutyaszaros részén és valahogy úgy érzem, hogy rohad ez a város. Egyrészről megy a fényezés, de a legsúlyosabb részek csak pusztulnak folyamatosan. Nem tudom mennyi idő múlva, de lakhatatlanná válhat a város, legalábbis bizonyos részei mindenképpen. Részemről nem szeretnék sokáig itt a sűrűjében lakni és semmiképpen sem akarom majd a gyerekeimet ilyen helyen, ilyen körülmények között felnevelni. Pedig nem vagyok finnyás.
NaNe Creative Commons License 1999.10.10 0 0 13
Kedves MacPhisto,

Tudom, hogy ez mondjuk részletkérdés, de azért törpölök egy kicsit rajta még.

Tehát, a Várban a házak falán más táblákat képzelnék el, mint a lakótelepeken. Túl azon, hogy más megjelenésű feliratok szükségesek, a tábla mérete és a felszerelésük magassága is különbözőknek kell lenniük.
A Várban a házak falától kb. max. öt méterre megy el az ember, míg egy lakótelepnél jó lenne, ha az autós a parkoló kocsik felett átlátva messziről felismerhetné a viszonylag magasabban elhelyezett táblákra írt szöveget. (Taxisok, mentősök biztosan el tudnák mondani, milyen tábla az igazán informatív)

NaNe

Előzmény: MacPhisto (10)
Csokis2 Creative Commons License 1999.10.10 0 0 12
> 3.Semennyibe nem kerülne.Te mit mondasz a rendőrnek, ha nincs rendszámod?Azt, hogy most esett le.Érdekelni fogja?Kurvára nem.Úgy megbüntet, mint a huzat.

Vagy, mint a parkoloor a lejart parkolojeggyel. Ha meglatja az onkormi embere, hogy nincs haztabla, felirja, vagy bead egy figyelmezteto cetlit. Ha egy het mulva sincs, akkor csekket kapsz, ami korlatozas nelkul ismetelheto. Ennyi, es el van intezve.

Biciklizes:
Pl. elovarosi vasutak + letezo, csak nem mukodo korvasut + HEV. Igy mar rovidebb a lebiciklizendo tav. Meg persze esos idoben lehetne BKV-zni. Most ha esik, inkabb kocsiba ulnek az emberek, mert a BKV olyan undoritoan zsufolt.

Előzmény: MacPhisto (9)
Csokis2 Creative Commons License 1999.10.10 0 0 11
Hat nem errol szol a Fingos topic? :-)))
Előzmény: joy (4)
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.10 0 0 10
Az ,,unifromizálást" úgy értettem, hogy a járdák fizikai jellemzői stimmeljenek pl. járdaszegélykő mérete, magassága, íve ilyenek.Ettől a Várban ez lehet macskakőből akár, Békásmegyeren meg mondjuk betonból.Az utca- és háztábla igenis legyen ugyanolyan.Jártál már Münkenban?
Előzmény: NaNe (8)
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.10 0 0 9
MacPhisto érvel...

1.Miért lenne tele? Ha elolvastad volna, látnád, hogy egyetlen kutyát sem kéne most kidobni/elaltatni. Azt javasoltam, hogy ÚJAK ne kerüljenek ebbe a részbe.Tehát 15-16 év múlva kutyamentes terület lesz. A kóbor kutyákra nem vonatkozott a javaslat, ez a sintér dolga.
Mellesleg a ,,Hülye" nem tartozik a vitakultúra elfogadott érvei közé.
2.Figyelj, már írtam, hogy kell metró. De_most
nincs_pénz, viszont megoldást is most kell találnunk.
3.Semennyibe nem kerülne.Te mit mondasz a rendőrnek, ha nincs rendszámod?Azt, hogy most esett le.Érdekelni fogja?Kurvára nem.Úgy megbüntet, mint a huzat.
4.Elég adót fizetek ahhoz, hogy ne tetves presztízsberuházásokra költsenek, hanem valódi feladatokat végezzen az önkorm.Nem teljesen világos, milyen per lenne ebből.Ki indítja ki ellen?
7.És tisztában vagy vele,egy IFÁval hány percet állsz megdögölve egy szűk utcában a szabálytalanul parkolók miatt, vagy egy másik száztonnás által okozott dugóban vesztegelsz?
Üzemanyag és időmegtakarítás:pénztöbblet.Szerintem kb. ugyanott lennénk.

Lehet, hogy ezek "durrbele" megoldások, de a gondok léteznek és megoldásra várnak. Szeretettel várom javaslataid.

Előzmény: corporal (6)
NaNe Creative Commons License 1999.10.10 0 0 8
Az unifromizált táblákat és járdákat nem tartom jó ötletnek. Egy városnak lehet több arca is. Más a Váci utca, a Vár, és Békásmegyer. De a megfelelő információkat adó, de a környezethez ileszkedő táblákkal egyetértek.

Ami a járdákat illeti.

Próbált már valaki a belvárosban végigtolni egy babakocsit a járdán ? Lehetetlen. Vagy a kutyaszar, vagy útfelbontás, vagy parkoló autók, vagy dobozokat, rekeszeket cipelő munkások állják az ember útját. Vagy törmelékes konténerek, vagy betonkeverőgépek, építkezési állványok miatt nem lehet közlekedni - még gyalog sem.

Szeretem az állatokat és főleg a kutyákat. De nem a flaszterre valók. Ők sem érzik jól magukat a zajban és forgalomban és az ellátásuk is nehézkes.
Ha valaki minden áron kutyát akar tartani, akkor szedje össze a piszkot a kedvence után és ne engedje meg, hogy lepisálja a kocsik kerekeit.
Nyilván, ha valaki vakvezető kutyát tart, annál elnézi az ember, ha az állat odapiszkít a járdára.

A héten láttam egy nagyon csinos szép nőt, amint a kutyusával flangált a Nagymező utcában. A kutyus megált gittelni egyet. A nő elővett a retiküljéből egy zacskót, ráhúzta a kezére és felszedte a kakát, majd megkereste a legközelebbi szemetest és kidobta. Vagy öten néztünk utána, mert ilyet még nem láttunk. Köszönet neki !

Az embernek ég a képe, mikor -főleg- külföldi vendégeket fogad és a vendég az autóból kiszállva belelép egy termetes kutyaszarba. Ők nincsenek erre felkészülve sem fizikailag, sem lelkileg.
Aztán majd mondják otthon az asszonynak : Aaaah Ungarn ! Tschikos, gulas, Balaton, kutschaßar

NaNe

neptancos Creative Commons License 1999.10.10 0 0 7
0000000
figyelem okából.
Bocsesz+bugyesz.
n.
Előzmény: joy (1)
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.09 0 0 5
Figyelj már,

tényleg jó a metró, az az egy probléma van vele, hogy elb...ott drága.Vagy majd te kifizeted? Én nem vagyok hajlandó mindaddig, amég az útvonal kijelölésének elsődleges célja a pénzhez jutás.

M P

Előzmény: joy (2)
joy Creative Commons License 1999.10.09 0 0 4
Környezetbarát autó: fából vaskarika mindaddig, míg a robbanómotor létezik!
Hallott már valaki környezetbarát robbantásról?

Pusszantás az ál-zöldeknek!

Előzmény: micu (3)
micu Creative Commons License 1999.10.09 0 0 3
A metró szerintem minden idők legjobb tömegközlekedési ezköze. Gyors, nem zavarja az
időjárás, a forgalmi dugók, balesetek stb. Egyébként pedig szerintem épeszű ember ebben a
szmogban nem biciklizik... Jól mondta anno Hofi, ha csak úgy gyalogolsz, akkor még csak-csak
elvagy, de a biciklizel erőt fejtesz ki (sokat) és így 10x annyi szmötyit szedsz össze... De még
kristálytiszta, hegyi levegőn sem igen váltaná ki a bicaj az autót, mert 1. ki van téve az időjárás
szeszélyeinek, az ember nem szívesen érkezik tökre leizzadtan, kékre fagyva vagy teljesen sz*ra
ázva. 2 Nem tudod hová tenni. Ha csak tíz percre leteszed közterületre, tuti hogy ellopják.
3. Az emberek többsége nincs olyan kondiban, hogy naponta eltekerjen köbányáról mondjuk a
Bécsi útra. Amíg az ember húszéves, sportos addig talán, bár ha ezt a távot naponta kétszer kell
megtenni, mondjuk hóban ??? Szerintem ha valaki nagyon környezetbarátan akar közlekedni, az
használja a BKV-t! A környezetvédők meg fenékbe billenthetnék már az autógyárakat, hogy
kegyeskedjenek környezetbarát autót csinálni ...
Előzmény: MacPhisto (-)
joy Creative Commons License 1999.10.09 0 0 2
Gyorsan sikerült összefirkálni neróka ökörséget nektek!
A t.Házban 7? párt lopya a napot, és nem tudnak az Ország érdekében egy-mással szót érteni, mit wártok akkor 22 ker+Bp brancstól? Walaki egy más topicban írta: 2magyar5felehúz...

Egyébként, nem értem a tömegmozgatási hisztit, ugyan is már régen bebizonyosodott, hogy az egyetlen, valóban természetet kímélő megoldás, ha a föld szintjéről eltüntetik. Lásd: bármelik WilágWáros, SŐT! mikor épült az első kontinens-földalatti, és miyé?
Nagyokosok...
Bármely földszini megoldás súlyosan környezetszennyező - legalááb is mindaddig, míg az elektromos yárgányok nem suhannak zaytalanul...

A büdösbuszokról már ugye nem kell írnom?
A ződfamatrica ugyanis még nem yelenti asztat, hogy nem ereget CO-t, N2O-t, meg miegymásot...

Egyébként egy kutyagumi az egész vita! Olyan, amilyen a gazdi kultúrája! Valószínűleg ő is otthagyja. Gusztusa ilyen...

joy Creative Commons License 1999.10.09 0 0 1
Ménem0áztaleazelőttemszóló?
Előzmény: MacPhisto (-)
neptancos Creative Commons License 1999.10.09 0 0 0
Nincs itt vita, az elővárosi vasút azért is lenne jó, mert bringát is lehetne rá tenni, így akár távolabbi városrészek is elérhetők lennének autó nélkül.
a metróban ez problámás, a mozgólépscős állomásokon, de legalább helyenként litet építve, a tolókocsikkal együtt oldható meg ez a p.is.
Egyelőre ennyi.
n.
Előzmény: MacPhisto (-)
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.09 0 0 topiknyitó
Úgy látom, hogy pár éven belül lakhatatlan lesz Budapest. Miután az Index T.asztala megkülönböztetett figyelmet élvez, bízom benne, hogy a Városházán is olvassák. Olyan ötleteket szeretnék ebben a topicban látni, amelyek kevés anyagi ráfordítással is jobbá tehetnék azt a káoszt, amely Magyarország fővárosát jellemzi.
Figyelem! EZ NEM POLITIKA!

1.Tiltsák ki a kutyákat a Hungária körút-budai körút által határolt részről. Ez egy egyszerű rendelettel megoldható. Az ebeket, amelyek most itt vanak, átmeneti időszakra engedélyezni lehetne; újakat nem szabad befogadni.Tíz év múlva kutyamentes terület lehet a városmag, ugyanakkor ez az időszak elég lenne a kutyaimádók és az állatorvosok költözéséhez.Az átmeneti időszak letelte után kutyák nem is tartózkodhatnak az övezetben, természetesen a vakvezető, rendőr- stb. jellegű ebek kivételével.
2.Ne a metróra költsenek irdatlan pénzeket, hanem a meglévő vasúti síneken elővárosi vonatokat kell járatni, a pályaudvarokat pedig kihelyezni:Kelenföldre,Rákosrendezőre stb.Ha ide tíz percenként indul HÉV-szerű járat, az mindenkinek kedvezne.A városi sínpárok már amúgy is túlterheltek.
3.Legyen uniformizált háztábla, és szankcionálják a hiányát.A tábla tartalmazza a kerület számát,az utcanevet és természetesen a házszámot. Ha hiányzik, azt a tulajdonost sújtó bírsággal kell büntetni:pl.30-40000 Ft-tal.Ugyanakkor az utcatáblákat is rendszeresen pótolni kéne, bár ha minden házon fel lenne tüntetve az utcanév, ez nem olyan égető probléma.Megfigyelésem szerint a keresgélés lassítja a forgalmat, balesetveszélyes lehet, különleges helyzetekről nem is beszélve(mentő, tűzoltó).
4.Legyen weboldal,telefon üzenetrögzítővel,postafiókcím közzé téve, amin a polgárok észrevételeiket, javaslataikat megtehetik.Sokszor egy-egy forgalmi tábla rossz elhelyezése, netán hiánya igen megnehezíti az életet.Ha ez a rendszer hatékonyan működne-azaz a bejelentésnek pár napon belül foganatja is lenne-kényelmesebb városban élhetnénk.
5.Fővárosi rendelet szabályozza az járdák magasságát, a fekvőrendőrök tulajdonságait stb. Undorító, hogy minden utca másképp néz ki, szedett-vedett az egész város. Egységes arculatú járdákat kell kialakítani, amik nem csak egy Wartburg hasmagasságát veszik figyelembe.
6.Tegyenek végre rendet a cégtáblák és reklámok erdejében.Rossz érzés a belvárosban sétálni, egy bazár egységesebb ízlésvilágú.
7.Bizonyos súlyhatár felett tiltsák ki a teherautókat a belvárosból (IFA méretre gondolok).Sokszor előfordul, hogy megrekednek a kis utcákban, ami több órás dugót okoz.Kisteherautóval is lehet közértekbe szállítani.Csak indokolt esetben lehet behajtani:súlyosabb gépek szállítása,darus kocsik,úthenger etc.A rendőr is el tudja dönteni,mi melyik esethez tartozik: 8 raklap üdítőt pl. el lehet hozni két részletben is.Ennyit megér, hogy nem áll le a forgalom.

Most így hajnalban, első dühömben hirtelen ennyi.
MacPhisto

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!