Keresés

Részletes keresés

O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 206818

Ermak, akkor most hogy kiderült mi komolyabb edzés nélkül is jobban fejlődünk mint Spenót, mit kezdünk vele?? Nem tervezed kihasznáni ezt, vagy maradsz a szokott tervhez és csinálod kicsit gyorsabban ugyanazt az edzéseket? Én lehet csinálok egy hónap verseny előtti felkészülést, ami nálam sok-sok magas pulzusos intervall és tempó-tempótartó futásból áll. Olyasmikre gondolok, amiket 5-10 km-es versenyek előtt szoktam. Ki kéne használni ezt a mostani előnyt, hátha nem tart sokáig, élni kéne vele szerintem. Szerinted??

Előzmény: Ermak (206801)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 206817

A mai futásom ritka jól sikerült tovább erősíti azt az érzésemet, hogy nagyon jó formában vagyok. (azért maratoni távra nem, de talán egy jó félmaratonra jó lennék.) 

 

Ráadásául napon, sok hét után, a Garmin tovább javította értékelésemet  és egyetért a Polarral a fizikai állapotom vonatkozásában:

 

 

Mondjuk a Polar szerint a korosztályom legjobb 10%-ba tartozom ezzel a VO2max értékkel, míg a Garmin szerint a legjobb 5%-ába.

Sajnos a korosztályos eredményeim még a 10%-ot sem tükrözik, szóval nem kell mindent elhinni amit az óra megállapít :-))

O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 206816

Szerintem már régen rajta vagy! :) legalább azóta mikor a tókörön azt mondtad a pulzusodra, hogy majd szólsz ha három jegyű lesz 😀

Előzmény: gurtnis (206815)
gurtnis Creative Commons License 6 napja 0 0 206815

Nem merek.

Előzmény: Spenót (206804)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 206814

Off

...a másik, amitől kiakadok, a 180cm feletti magasság... ;-) 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206808)
O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 206813

Nyugi, kihúzták a fogamat, már tudok szívószál nélkül sörözni, szóval lehet visszajönnek azok a kilók 🤪

Előzmény: Spenót (206800)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 206812

A 220- életkor képlet az keveseknek pontos :-) Az nálam idén 166 lenne.

 

Az elméleti max érték alatt én most a Polar óra kalkulációját értettem. Illetve 3 éve a kardiológusét. , mert akkor is csak 168 volt amit elértem a teszten a kiszámolt 177-tel szemben. 

 

Nyilván akinek nincs olyan Polar órája ami a fitness teszt közben képes HR max-p értéket is megbecsülni vagy nem volt EKG-s teljesítmény diagnosztikán, annál csak az a valószínű, hogy a valós max pulzusa magasabb, mint amit képes önállóan nem padon futva elérni a tényleges értéke ismeretlen.

Szerintem a max pulzus alapú zóna számításnál nincs is nagy jelentősége még 10 ütés eltérésnek sem ezért lehet alkalmazni a futás közben elért maximumot a zónák beállításához.

Viszont ezeknél az okos sportóráknál már biztosan bekavar ekkora eltérés pár élettani paraméter kalkulációjába. 

 

Előzmény: omilost (206811)
omilost Creative Commons License 6 napja 0 0 206811

Nem feküdtem ki, volt is egy olyan érzésem, hogy a max hr-em magasabb mint amit a tesztfutáson kijött.

Nekem 45 évesen az elméleti max 175 lenne, de a futásom végén 181-en volt az óra szóval nekem az elméleti max az nem jó.

Előzmény: Ati_66 (206806)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 206810

Mostanában én is meglepődöm néha a tempómon. Amikor elindulok úgy érzem a lábaim helyén farönkök vannak amin zötykölődök kellemes futás helyett, a pulzusom alacsony, aztán az órára nézek és 6 perces feletti tempóra számítok de 6 perces alattit mutat. Mostanában olyan alacsony pulzussal futok néha, ami alapján mintha jobb formában lennék, mint az elmúlt 3-4 évben bármikor is. (Ráadásul ez a bringázásaimra is igaz) 

Pedig idén nem is akartam versenyre menni csak márciusban egy fm-re. 

Annyi haszna van, biztos vagyok benne milyen edzésmódszereknek köszönhetem, így talán akkor is elérem ezt a formámat, amikor majd versenyekre is készülök.

Előzmény: Ermak (206798)
omilost Creative Commons License 6 napja 0 0 206809

Programozó vagyok és nemrég írtam is egy programot az android órámra amit sportra használtam, de a csapnivaló akksiidő miatt inkább megvettem a Coros-t.
Szóval a kütyüzés azért is érdekel, mert programozói szemmel is nézem őket. Még a Coros előtt azon is gondolkodtam, hogy keresek egy órát amire adna a gyártó SDK-t és arra írnék szoftvert, vagy a meglévő android órámra egy saját forgatású android verzióval próbálkoznék. Aztán letettem ezekről, mert elég macerásnak tűnt mire kész termékig eljutok.

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206805)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 6 napja 0 0 206808

Én nem írok a jelenről, mert nem akarok az adminnál előszobázni, de azt megosztom, hogy amikor korábban játszásiból a hosszú távon meglévő 76-77 kg-omamat levittem 70-71-re (a magasság nem változott :-), 185,5 cm), a rekord egy kiszáradtabb állapotban lévő 67,8 kg volt, akkor futás közben szó szerint azt éreztem, hogy nincs testem. A 3-4% alatti enyhe emelkedők  a korábbi síkon futás érzését adták.

Előzmény: O/O (206799)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 6 napja 0 0 206807

Ja, hamar hozzá lehet szokni egy jobb autóhoz. :-)

 

Egyébként igen, ismert a jelenség. De nekem korábbról is az rémlik, hogy inkább a pulzust éreztem mint a tempót. Még ha ebben is akadt kivétel. Egyébként logikus. A tempó az output, a pulzus az kvázi az input. A testünk meg nyilvánvalóan úgy épül fel, hogy a befektetett energiát vizsgálja, hiszen az kell a működtetéshez, a finomhangoláshoz.

Előzmény: Ermak (206798)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 206806

Ha a futáson elért max pulzus után nem feküdtél ki azonnal az árokpartra levegő után kapkodva, akkor szerintem akár több ütéssel is magasabbra állíthatod :-)

 

Legalább is én soha nem értem el futva azokat a max pulzusokat amit a Polar óráim a fitness teszt közben meghatároztak vagy azt amit a futópados vitamax teszt adatai alapján a kardiológus kiszámolt.

Az utóbbi időszakban a Polar nekem 170-173 közötti max pulzusokat határoz meg, bő 3 éve amikor a kardiológus 177-et, akkor a Polar 173-175 közöttiket.

Futás közben az idén 162 volt a max, akár mennyire erőlködtem.

Én az órák beállításaiban az elméleti maximumot használom nem azt amit futás közben elérek. Szóval jelenleg 173-at. Így VO2max értékemet a Garmin a futásaim alapján 49-re saccolja már hónapok óta (terepen nem futok RUN tevékenységet így a terepfutások nem rontják le )  a Polar fitness tesz pedig 49-50 az utóbbi hónapokban. 

3 éve a teljesítmény diagnosztikán 89 kg-mal 51,74-et mértek, mostanában csak 87kg körül vagyok akár még javulhatott is. 

 

Előzmény: omilost (206797)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 6 napja 0 0 206805

Hajrá, én is várom a műszaki beszámolókat. Az én kütyüfüggésem nem az a tipikus típusú, amikor "nekem jó kütyüm van, a legjobb, nektek meg sajnos valamilyen vacak", hanem olyanféle, hogy "bárcsak megalkotnák a tökéletes kütyüt, még az sem lenne tragédia, ha nekem nem lenne, de addig is kíváncsi vagyok a valóságra".

 

Úgyhogy minden jó és rossz hírnek egyaránt örülök kütyüfronton.

 

Egyébiránt vigyázz ezzel az érdeklődéssel, mert utána nagyon nehéz lesz lejönni róla, én már terápiás célból adtam el egy 910XT-t, hogy ne kettő legyen. Aztán 9 hónap múlva vettem egy másikat megint, mert annyival jobb volt a magasságmérése, mint a Fenix 3 HR-é. Komolyan nem tartom magamat 100%-nak, ha ilyen hobbi dolgokról van szó, úgyhogy csak óvatosan az újdonságokkal.

 

Más. Továbbteszteltem a Galielo-s beállítást a F5+-szal, ez esetben egy Túra profillal. Ez is egész oké lett. Auto pause nélkül nyilván kóválygott a track, amikor leültünk pihenni, de a mértéke belefért, míg auto pause mellett meg pritigúd volt. 

 

Csak még azon nem lendültem túl, ha a Fenix család egy olyan sportóra családot jelent, amit sétára és túrára is ajánlanak, akkor miért a futóórák és triatlonórák beállításának a logikáját követi, miért nem a marok kütyükét, azaz miért nem lehet beállítani, hogy ezekben az üzemmódokban a smart és az every second rögzítés mellett legyen egy olyan, ami potenciálisan másodpercenkénti, de mindig legyen benne egy minimális távolság szűrés. Pl. amikor leültünk, s kóválygott a jel egy 10 mp-es sugárban, akkor nyilván az auto pause sem működött jól, mert be-kikapcsolt feleslegesen, éppen ezért egy min. 10 m-es rögzítési mód beállítása még pontatlan vétel mellett is megóvná az embert a valótlan távolság akkumulálástól. Azt meg már sokszor sokan leírták, hogy a smart rögzítéssel nem lehet pontosságot javítani, az valójában egyedül a memóriát kíméli, ami meg már nem szempont. A 310XT/910XT-nél még valamennyit számított egy több napos bringatúrán, de a Fenixeken rengeteg órányi adat elfér.

Előzmény: omilost (206797)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 206804

Jelentkezik még valaki a (fekete) listára? :-) 

Előzmény: Ermak (206801)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 206803

Nekem is vannak ilyen élményeim, de nálam érthető.

Már 15-20 éve nem futottam 5perc körüli tempóban, most pedig egyre sűrűbben előfordul.

Tegnap a tötymörgős szakasz után jött 6x600 m felső LT körüli pulzuson.

Korábban ezeket elcsesztem, mert igyekeztem minél hamarabb elérni a célpulzust, így hamar kifingattam magam.

Most kipróbáltam, hogy beállok egy már nem kényelmes, de egyenletes tempóra és 2-300m után érek csak be a zónába.

Bejött. Mindegyik szakasz 5 perc körüli volt. Csodálkoztam is az utolsónál, mert nem éreztem magam kipurcanva, de 4:50-et mutatott az óra, amikor ránéztem. Baromira örültem neki.

Most persze robotos vagyok, mint az állat.

Érdekes lesz ezek után a mai 17km kocogós.

 

Egyébként elhatároztam, hogy nem kerülöm tovább a környék dombjait, sőt. Így nehezebben lesznek egymáshoz mérhetők az edzéseim, de ez nem annyira érdekes.

Az újrakezdés évei alatt egy nagyon szűk tartományban mozgott az edzéstempóm. Most vannak gyors edzéseim és belefér némi rettenetes tötymörgés is, amikor dombnak fölfelé küzdök a pulzus lenyomásával.

Minden edzés vége ilyen az utóbbi időben, mert dombon lakunk és kezdem megszokni. Egyre kevésbé szenvedek hegymenetben.

 

A múltkori Velencei tavi "borulás" ellen is jó lesz gyakorolni, hogy ne csak síkon tudjam tartani a pulzust, hanem szélben és dombnak fölfelé is.

 

Előzmény: Ermak (206798)
Ermak Creative Commons License 6 napja 0 0 206802

Ne zavard ilyesmivel szegényt, anorexiával kezelik már egy ideje. :-)

Előzmény: Spenót (206800)
Ermak Creative Commons License 6 napja 0 0 206801

Hm. A fogyás stimmel: 3 hónap, 3 kiló.

Előzmény: O/O (206799)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 206800

Ha még egyszer leírod, hogy fogytál, írok az adminnak! :-) 

Előzmény: O/O (206799)
O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 206799

Ugyan így vagyok pár hónapja! Én a fogyásnak tudtam be ezt a jelenséget. Eddig szinte másodpercre éreztem pulzust tempót, még terepen is, szinte csak elvétve néztem az órára, de mindig azt mutatta amit éreztem. Rendszeresen megsaccoltam pulzust átlagtempót és kis eltéréssel el is találtam. Mostanában 20-30 másodperccel gyorsabb vagyok 5-10 bpm-el alacsonyabb pulzusokat produkálok a vártnál. karácsony óta fogytam 5 kg-ot az ennek a javát az utóbbi 2-3 hónapban 3 kg-ot. Szerintem nálam ez zavarta össze az érzékelésemet. Nem bánom és jól esik, az asszony mindig meglepődik, mikor hazaérek, már itt is vagy? kérdezi folyton :) 

Előzmény: Ermak (206798)
Ermak Creative Commons License 6 napja 0 0 206798

Nektek is volt már olyan érzésetek, hogy nem gyorsultok, miközben igen???

 

Érhetően:
A korábbi évekből úgy emlékszem, hogy érzékeltem a gyorsulást; hogy adott szakaszt mondjuk 6:00 helyett 5:30-as tempóban futok.
Most ez eltűnt.
Elindulok a kényelmesnek érzett tempómban (naptól függően 140-150-es pulzuson), és érzésre ugyanaz a tempóm mint februárban.
Az óra persze mutatja a 30-40-50 mp/km javulást, azt is érzékelem, hogy hamarabb is érek el egyes útmenti pontokhoz, de magát a tempót nem érzem.

omilost Creative Commons License 6 napja 0 0 206797

Nemrég volt róla szó, hogy a Garmin a MaxHR-t és az edzésadatokat használja a VO2Max számításhoz, hát a Coros is.

Mióta megvan nem adott VO2Max értéket, utánaolvastam és jól be kell állítani a MaxHR-t és RHR-t is (eddig csak LT volt beállítva), ezt megcsináltam és egyből kaptam egy 41-es VO2MAX-ot és visszafokozott fitness level-ben endurance athlete-ről recreation athlete-re (kapja be :)). Az más kérdés, hogy jól tudom-e a maxhr-emet, 3 hónapja volt egy tesztfutásom ott 181 volt a max amit elértem, úgyhogy 182-re állítottam be.
A coros most ad ki egy nagy FW update-t, kíváncsian várom az újításokat.

kerékpár Creative Commons License 2020.05.19 0 0 206796

Gratulálok, szép volt! Jó ötlet kísérletezni a frissítéssel, versenyen sok múlhat rajta. 

Előzmény: HCS77 (206773)
mtb Creative Commons License 2020.05.19 0 0 206795

Igazad van, összekevertem a 920XT-vel. Amúgy megvan még a 310, működik is, idén júliusban tölti be a 11. életévét. 2009-ben vettem UK-ból, vagy 5 évig nyúztam, aztán átvették a helyét a modernebb utódok. Nálam a 910 kimaradt, egyből a 920 következett. 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206793)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2020.05.18 0 0 206794

Footpodom már sok éve van, egy Suunto mini. Még akkor vettem a konditermes futásokhoz, amikor sem az övek, sem az órák nem számolták a lépéseket, tehát nem is volt alternatíva.

Előzmény: Mr Long (206780)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2020.05.18 0 0 206793

Bocs, de nem volt 310XT-n Glonass. Sőt a 910XT-n sem. Legalábbis beállítható opcióként, maximum rejtve, de azt sem gondolnám. Mindkettőből vettem amúgy. :-) A Fenixeket illetően pedig a Fenix 3-nál láttam először. A triatlon óráknál egyébként szerintem a 920XT-nél jelent meg, bár olyanom nem volt, még ma is kitartok a 910XT-knél. Igen, többes szám. 2 van belőle. :-)

Előzmény: mtb (206783)
mtb Creative Commons License 2020.05.18 0 0 206792

De bizony! Persze foghatom arra is, hogy bementem egy boltba hideg ásványvízért, vagy hogy a domonyvölgyi temető kútjánál túl sokáig frissítettem. A lényeg, hogy 7 perccel maradtam le a 3. helyről. Persze nem múlik rajta semmi, így is örülök, hogy az év eleji sérülésem után valamennyire összeszedtem magam...

Előzmény: Mr Long (206791)
Mr Long Creative Commons License 2020.05.18 0 0 206791

Ez az öccá‘ méter, meg a pár perc agyalás nem egy helyet jelentett a tabella előkelő részén?

Előzmény: mtb (206783)
omilost Creative Commons License 2020.05.18 0 0 206790

Köszi! Azért örültem, hogy a Turulhoz az elején kellett felmászni és nem a végén ahogy az eredeti útvonalon van.

Így is lett benne 2 séta: egy a Turul mászás és egy a végén amikor a piroson mentem felfelé a hegy kb. 2/3-tól.

 

Előzmény: O/O (206789)
O/O Creative Commons License 2020.05.18 0 0 206789

Gratulálok! Ez az idő lenne nekem teljesen maxra futva

Előzmény: omilost (206787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!