Keresés

Részletes keresés

alex_86 Creative Commons License 6 napja -4 2 483190

OFF

Olyan mozgósítást fog bevetni a Fidesz nyáron, hogy a jelenlegi polgármesternek esélye nem lesz a helyén maradni. Minden mozdítható, félkezű ember az urnák elé lesz állítva 10.000 Ft-ért, szóval ez a forgatókönyv nem tűnik reálisnak.

Előzmény: H_CS (483189)
H_CS Creative Commons License 6 napja -2 0 483189

A 135-ös vonali tramtrain pl. nem az, hanem egy megvalósult projekt és valódi fejlesztés.

 

OFF

 

Vajon megszűnik a TramTrain, ha Hmvh-n a jelenlegi polgármestert újra megválasztják?

A közlekedési miniszter megfenyegette az ott lakókat.

 

ON

Előzmény: Fizolti (483184)
koller andor Creative Commons License 6 napja -3 1 483188

Felesleges erőlködnöd , minden úgy rossz - ahogy van , vagy lesz. :-)

Előzmény: Fizolti (483184)
alex_86 Creative Commons License 6 napja -3 3 483187

Ja, "Hívd fel a Stadlert, érdeklődd meg!" :)

Normális politikai kultúrában már ezért repülne egy miniszter, mivel a korrupció gyanúja is felvetül. Nesze neked EU, közbeszerzés, csak velük lehet üzletelni, ők számláznak jól...

Előzmény: 1047 005-2 (483181)
gunji jackdaw Creative Commons License 6 napja -1 0 483186

Üdv, bocs ha nem jó hely a kérdésre :)

Nagyságrendileg kb. mennyiért lehet elméletben vonatot bérelni a MÁV-tól az adventi időszakban, mondjuk egy hármas Flirt-szerelvényt, gondolom per óra egységben? Csak az összegre lennék kíváncsi, nem szeretnék bérelni is.
Köszi.

bzmot281 Creative Commons License 6 napja -1 2 483185

Tegnap kiderült, hogy Balassagyarmat környékén több helyen is bevezetik a feltételes megállást. Viszont eddig egyetlen motor/mellékkocsival sem találkoztam ott, amin lenne leszállásjelző készülék.

De mondhatnám a 142-es alsó szakaszát is, amit szentesi Bz-vel szolgálnak ki, azok szintén nem rendelkeznek ilyennel.

Akkor ez most azt jelenti, hogy elkezdik őket felszerelni, mint néhány celli Bz-t?

Vagy hogyan képzelik el ezt a rendszert?

 

Fizolti Creative Commons License 6 napja -1 5 483184

 realitástól elrugaszkodott tervek 

valódi fejlesztések lennének.

 

A 135-ös vonali tramtrain pl. nem az, hanem egy megvalósult projekt és valódi fejlesztés. - Ellenben pl. a 135-ös villamosításával, ami utas szempontból nem igazán tudna hozzátenni a színvonalhoz.  

 

10 percenként jár a TT - Ilyenről szerintem -  mint 10 perces ütem - nem nagyon volt szó. Olyanról igen, hogy lesz néhány sűrítő, amivel egy irányban lesz egy kb. egy órányi 10 perc körüli követés, napi egy időszakban. 

 

Az algyőiek is örülnek a rosszabb menetidő,eljutás miatt. - Elég demagóg dolog rájuk hivatkozni. Minimális részüket érinti negatívan az, hogy jó esetben óránként 1 helyett 2-3 megállás van. 

 

A 2000-es tervek szerint végig 2 vágány van Cegléd-Kkfháza között. - Tehát neked ez nem realitástól elrugaszkodott, de a most tervezett szakaszos kétvágány az. 

 

 

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (483172)
nememlexemki Creative Commons License 6 napja -1 1 483183

mert azt már újjá kell építeni

ehhez kő kell, géplánc, építési kapacitás, jó áron...

 

a gemenc már igencsak üres lenne ott, bár ez máshol nem probléma...

Előzmény: sosiforda (483182)
sosiforda Creative Commons License 2023.11.28 -1 6 483182

"a vonal folytatását jelentő Szabadka–Baja-összeköttetésről már megállapodtak a szerbekkel, „ez már nem kérdés”, harmadik városként újra össze fogják Baját is kötni Szabadkával és Szegeddel vasúton. "

 

Ez miért prioritás?

 

Jelenleg az 55-ös úton az autóbusz gyorsjárat 1 óra 45 perc alatt, a két város között meg nem álló expresszbusz 1 óra 25 perc alatt ér Szegedről Bajára.

Az Uzsgyi ennyi idő alatt még csak Szabadkán van.

 

Közben nincs kocsi, nincs dízel motorvonat oda sem, ahol megvan a sín.

 

Ha meg Baja vasúti elérése ennyire fontos, akkor az utolsó GEMENC IR miért csak Bátaszékig megy Sárbogárd felől az új menetrendben is?

Előzmény: 1047 005-2 (483181)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -3 9 483181

„Csinálnunk kell egy bérletet, ami jó erre is, holnap kormányülés lesz, elő is vezetném. Kitalálod holnapig?” – kérdezte Lázár János építési és közlekedési miniszter Pafféri Zoltán MÁV-vezérigazgatótól "

"jegyezte meg Lázár, hogy"

„arra, hogy valaki minden nap ingázzon, valóban nem olcsó a 2350 forintos menetjegy”.

"Lázár azt kérte az igazgatótól, hogy beszéljen a szerbekkel erről, még ma. Pafféri látszólag rábólintott a miniszter ötletére, és hozzátette, akkor egy gyors termékfejlesztést kell csinálniuk."


https://telex.hu/belfold/2023/11/28/sza ... tor-balint

 

 

 

 

Alapos,átgondolt szakmai munka folyik.

1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -3 0 483180
Előzmény: 1047 005-2 (483173)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -4 2 483179

De a vonatok az állomás épületnél állnak meg,onnan érkeznek a szervek és ott van hely autóknak is.

Előzmény: Lovrin (483178)
Lovrin Creative Commons License 2023.11.28 -1 4 483178

Az eredeti állomásépület a faluval átellenes oldalon van, nagy kerülővel érhető el úton, kieső helyen van.

Bár nem okoz gondot egyes projektekben hogy ezt ész nélkül konzerválják (Bodrogkeresztúr, Murony) de itt a tervezők meglépték azt az előremutató dolgot hogy az utasforgalmi létesítményeket a falu felőli oldalba tették át. Került oda valami biciklitároló, parkoló, fedett hely jegyautomatának(?). Ugyanannak a peronnak a túlsó vége.

Előzmény: 1047 005-2 (483177)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -2 0 483177

https://www.mavcsoport.hu/mav/8-ev-utan-indul-ujra-vasuti-szemelykozlekedes-szeged-es-szabadka-kozott

 

 

Tessék mondani a Röszke állomási kép az melyik Röszkén készült,főleg,hogy terjesztik más hírközlők?

 

 

Mert az eredeti ehhez hasonlóan néz ki:

 

https://szegeder.hu/pix/peron-vasutallomas-szegedszabadka-vasut-roszke-19172661.jpeg

siófoki35 Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 483176

Az sem kevésbé ciki...

Előzmény: koller andor (483175)
koller andor Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 483175

Nyugati - Köki miatt van .

Előzmény: siófoki35 (483174)
siófoki35 Creative Commons License 2023.11.28 -2 1 483174

Pedig Szeged felé 2 hónapos vágányzár volt. Így sem tudták megelőzni a menetidő-többletet?

Miskolc felé meg ciki, hogy évekig szívtak az utasok a hatvani vonal átépítése miatt, erre meg a Hatvan utáni rész esik szét, emiatt nem lett tartós a felújítás miatti menetidő nyereség.

Előzmény: 1047 005-2 (483173)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -2 0 483173

https://hvg.hu/gazdasag/20231128_mav_uj_menetrend

 

"Itt a MÁV új menetrendje: Miskolc 7, Debrecen 5, Szeged 4 perccel kerül távolabb Budapesttől"

 

 

 

https://hvg.hu/itthon/20231128_vitezy_lazar_szeged_szabadka

 

 

Vitézy nekiment Lázárnak, azt állítja, hogy a zsúfolt lajosmizsei vonalról vittek vonatokat a szeged–szabadkaira

1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -5 1 483172

"A kérdés Szegedre vonatkozott. A városba 4 vonal fut be, 2010-es évekhez képest mindegyiken volt, illetve van tervben fejlesztés:"

 

 

Úgy hivatkozol ezekre a realitástól elrugaszkodott tervekhez,mintha:

 

 

- jelentenének bármit is,

 

- több évtizedes koncepció elemei lennének,

 

- következetesen végrehajtanák őket,

 

- kőbe lennének vésve,

 

- valódi fejlesztések lennének.

 

 

Már az 1992-es tervek szerint 1999-re villamosítva lett 135-ös vonal.

 

A pár évvel ez előtti tervek szerint mára villamosítva lett a teljes 135-ös vonal.

 

A pár éve kiírt tender szerint villamosítva van az Sg-Rendező--Hmvhely szakasz.

 

A 2007(?) kormányhatározat szerint 2010-re visszaépítették Sg-Rókus--Röszke szakaszt.

 

A 2000-es tervek szerint végig 2 vágány van Cegléd-Kkfháza között.

 

 

10 percenként jár a TT.

 

30 perc a menetideje a TT-nek.

 

A kínálat szűkítés a közúti közszolgáltatásban mindenkinek passzol.

 

Az algyőiek is örülnek a rosszabb menetidő,eljutás miatt.

 

 

Stb-stb.

 

 

 

 

Előzmény: Fizolti (483165)
Komlósfecskés Creative Commons License 2023.11.28 -1 2 483171

Érdekességként tegyük hozzá, hogy a tiszaugi eredetileg is közös közúti-vasúti hídnak készült, annyira, hogy már az építésekor, 1929-ben felkerültek rá a vasúti sínek.

Előzmény: Fizolti (483168)
D F T Creative Commons License 2023.11.28 -1 4 483170
NoHABlaty Creative Commons License 2023.11.28 -1 1 483169

Egyet értünk.

Előzmény: shadoe (483166)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.27 -1 12 483168

Tiszaugon alapvetően volt egy közúti híd. Erre tették rá a sosem befejezett Budapestet elkerülő vonal - akár a "V0" elődjeként is felfogható - egy szakaszát. Évtizedekkel később épült egy közúti híd a közös jelleg kiváltására. 

Nem az az abszurd, hogy ott van vasúti híd. Nem is az, hogy e mellé valamikor épült egy új közúti. Nem is az, hogy pár évtizeddel később megépült az autópályahíd alig egy kilométerre. 

 

Ami abszurd, az az előre tervezés, és a saját koncepciók követésének hiánya. Lehetett volna csak egy hidat építeni, ami a későbbi autópályához illeszkedhetett volna. Ha a mai autópályahíd épül meg, a kapcsolódó útszakaszokkal, akkor vállalható lett volna a közös jelleg megtartása a vasút által használt hídon is. Akárhogy nézzük, háromból egy hídnak nem ott lenne a helye. 

 

Előzmény: shadoe (483166)
koller andor Creative Commons License 2023.11.27 -1 1 483167

Ez pont Szegedre nem igaz.

Előzmény: D F T (483164)
shadoe Creative Commons License 2023.11.27 -2 4 483166

Ezt a logikát végiggondolva, amivel amúgy egyet is értek, szerintem a Tramtrain is inkább szólt Hódmezővásárhelynek, mint Szegednek. 

Ami meg a hidat illeti, azért az valahol mégiscsak abszurd, hogy van például Kecskemét-Kunszentmárton vonalon egy olyan vasúti híd (ill. fel is tudtak építeni egy vasúti hidat a közelmúltban), amit most már a kutya se használ, csak ott van dísztárgynak, ahova meg kellene, Szegeden, ott meg nincs...

Előzmény: NoHABlaty (483162)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.27 -1 7 483165

Ez így erősen kontextusból kiragadott válasz. 

 

A kérdés Szegedre vonatkozott. A városba 4 vonal fut be, 2010-es évekhez képest mindegyiken volt, illetve van tervben fejlesztés:

121 - Tisza híd/tramtrain, esetleg a meglévő nyomvonalra korlátozódó fejlesztés. 

135 - Tramtrain (megtörtént). Későbbiekben egy szokásos fejlesztés nélküli villamosítás tervezgettek. 

136 - Teljes felújítás (folyamatban), majd tramtrain.

140 - Sebességemeléses átépítés, szakaszos második vágánnyal.  

 

Tehát beruházásra/fejlesztésre bőven vannak tervek. És még azt sem lehet mondani, hogy jobb sehol sem lett a színvonal. 

Akihez a kérdés szólt, eddig gyakorlatilag minden felmerült projektre rámondta, hogy felesleges, úgysem lesz utas, és semmilyen alternatívát nem javasolt. 

 

Igen, maradjon minden a 2010-es évek szintjén - Igen? Valahol most is ott tartunk, csak ez valahol több vonal esetében ahhoz vezet, hogy szépen lassan fogynak az utasok. Ezt egy darabig lehet csinálni, aztán jöhet a módváltás, ha már senkinek nem fog feltűnni. 

 

Előzmény: D F T (483164)
D F T Creative Commons License 2023.11.27 -2 6 483164

Vagy maradjon minden a 2010-es évek színvonalán?

 

Igen, maradjon minden a 2010-es évek szintjén, de sajnos most annál sokkal lejjebb tartunk. Volt visszafelé fejlődés bőven az utóbbi 4-5 évben.

Előzmény: Fizolti (483155)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.11.27 -1 1 483163

Én is elnézést kérnék mindenkitől.....

Előzmény: jwkllr (483140)
NoHABlaty Creative Commons License 2023.11.27 -1 1 483162

Több szóbeli igéret, "Modern városok program", stb-stb. mind csak porhintés volt a politika részéről - a témával kapcsolatban. Nem politizálni akarok, mert a politika - mint entitás - meg sem érdemli, hogy pazaroljuk rá a szót. Viszont tuti biztos, hogy ha Szeged kormánypárti város lenne, akkor akár több híd is épülhetett volna, a hozzá(juk) kapcsolódó egyebekkel együtt! És nem csak a kiskedvenc városokba vitték volna a rengeteg - sokszor, az adott környéken - értelmetlen és igen drága és lehet, hogy soha meg nem térülő fejlesztéseket.

Előzmény: Komlósfecskés (483160)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.27 -4 0 483161

Akkor hova kellett volna építeni 1857-ben a hidat?

Előzmény: Fizolti (483158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!