Olyan mozgósítást fog bevetni a Fidesz nyáron, hogy a jelenlegi polgármesternek esélye nem lesz a helyén maradni. Minden mozdítható, félkezű ember az urnák elé lesz állítva 10.000 Ft-ért, szóval ez a forgatókönyv nem tűnik reálisnak.
Normális politikai kultúrában már ezért repülne egy miniszter, mivel a korrupció gyanúja is felvetül. Nesze neked EU, közbeszerzés, csak velük lehet üzletelni, ők számláznak jól...
Nagyságrendileg kb. mennyiért lehet elméletben vonatot bérelni a MÁV-tól az adventi időszakban, mondjuk egy hármas Flirt-szerelvényt, gondolom per óra egységben? Csak az összegre lennék kíváncsi, nem szeretnék bérelni is. Köszi.
Tegnap kiderült, hogy Balassagyarmat környékén több helyen is bevezetik a feltételes megállást. Viszont eddig egyetlen motor/mellékkocsival sem találkoztam ott, amin lenne leszállásjelző készülék.
De mondhatnám a 142-es alsó szakaszát is, amit szentesi Bz-vel szolgálnak ki, azok szintén nem rendelkeznek ilyennel.
Akkor ez most azt jelenti, hogy elkezdik őket felszerelni, mint néhány celli Bz-t?
A 135-ös vonali tramtrain pl. nem az, hanem egy megvalósult projekt és valódi fejlesztés. - Ellenben pl. a 135-ös villamosításával, ami utas szempontból nem igazán tudna hozzátenni a színvonalhoz.
10 percenként jár a TT - Ilyenről szerintem - mint 10 perces ütem - nem nagyon volt szó. Olyanról igen, hogy lesz néhány sűrítő, amivel egy irányban lesz egy kb. egy órányi 10 perc körüli követés, napi egy időszakban.
Az algyőiek is örülnek a rosszabb menetidő,eljutás miatt. - Elég demagóg dolog rájuk hivatkozni. Minimális részüket érinti negatívan az, hogy jó esetben óránként 1 helyett 2-3 megállás van.
A 2000-es tervek szerint végig 2 vágány van Cegléd-Kkfháza között. - Tehát neked ez nem realitástól elrugaszkodott, de a most tervezett szakaszos kétvágány az.
"a vonal folytatását jelentő Szabadka–Baja-összeköttetésről már megállapodtak a szerbekkel, „ez már nem kérdés”, harmadik városként újra össze fogják Baját is kötni Szabadkával és Szegeddel vasúton. "
Ez miért prioritás?
Jelenleg az 55-ös úton az autóbusz gyorsjárat 1 óra 45 perc alatt, a két város között meg nem álló expresszbusz 1 óra 25 perc alatt ér Szegedről Bajára.
Az Uzsgyi ennyi idő alatt még csak Szabadkán van.
Közben nincs kocsi, nincs dízel motorvonat oda sem, ahol megvan a sín.
Ha meg Baja vasúti elérése ennyire fontos, akkor az utolsó GEMENC IR miért csak Bátaszékig megy Sárbogárd felől az új menetrendben is?
„Csinálnunk kell egy bérletet, ami jó erre is, holnap kormányülés lesz, elő is vezetném. Kitalálod holnapig?” – kérdezte Lázár János építési és közlekedési miniszter Pafféri Zoltán MÁV-vezérigazgatótól "
"jegyezte meg Lázár, hogy"
„arra, hogy valaki minden nap ingázzon, valóban nem olcsó a 2350 forintos menetjegy”.
"Lázár azt kérte az igazgatótól, hogy beszéljen a szerbekkel erről, még ma. Pafféri látszólag rábólintott a miniszter ötletére, és hozzátette, akkor egy gyors termékfejlesztést kell csinálniuk."
Az eredeti állomásépület a faluval átellenes oldalon van, nagy kerülővel érhető el úton, kieső helyen van.
Bár nem okoz gondot egyes projektekben hogy ezt ész nélkül konzerválják (Bodrogkeresztúr, Murony) de itt a tervezők meglépték azt az előremutató dolgot hogy az utasforgalmi létesítményeket a falu felőli oldalba tették át. Került oda valami biciklitároló, parkoló, fedett hely jegyautomatának(?). Ugyanannak a peronnak a túlsó vége.
Pedig Szeged felé 2 hónapos vágányzár volt. Így sem tudták megelőzni a menetidő-többletet?
Miskolc felé meg ciki, hogy évekig szívtak az utasok a hatvani vonal átépítése miatt, erre meg a Hatvan utáni rész esik szét, emiatt nem lett tartós a felújítás miatti menetidő nyereség.
Érdekességként tegyük hozzá, hogy a tiszaugi eredetileg is közös közúti-vasúti hídnak készült, annyira, hogy már az építésekor, 1929-ben felkerültek rá a vasúti sínek.
Tiszaugon alapvetően volt egy közúti híd. Erre tették rá a sosem befejezett Budapestet elkerülő vonal - akár a "V0" elődjeként is felfogható - egy szakaszát. Évtizedekkel később épült egy közúti híd a közös jelleg kiváltására.
Nem az az abszurd, hogy ott van vasúti híd. Nem is az, hogy e mellé valamikor épült egy új közúti. Nem is az, hogy pár évtizeddel később megépült az autópályahíd alig egy kilométerre.
Ami abszurd, az az előre tervezés, és a saját koncepciók követésének hiánya. Lehetett volna csak egy hidat építeni, ami a későbbi autópályához illeszkedhetett volna. Ha a mai autópályahíd épül meg, a kapcsolódó útszakaszokkal, akkor vállalható lett volna a közös jelleg megtartása a vasút által használt hídon is. Akárhogy nézzük, háromból egy hídnak nem ott lenne a helye.
Ezt a logikát végiggondolva, amivel amúgy egyet is értek, szerintem a Tramtrain is inkább szólt Hódmezővásárhelynek, mint Szegednek.
Ami meg a hidat illeti, azért az valahol mégiscsak abszurd, hogy van például Kecskemét-Kunszentmárton vonalon egy olyan vasúti híd (ill. fel is tudtak építeni egy vasúti hidat a közelmúltban), amit most már a kutya se használ, csak ott van dísztárgynak, ahova meg kellene, Szegeden, ott meg nincs...
A kérdés Szegedre vonatkozott. A városba 4 vonal fut be, 2010-es évekhez képest mindegyiken volt, illetve van tervben fejlesztés:
121 - Tisza híd/tramtrain, esetleg a meglévő nyomvonalra korlátozódó fejlesztés.
135 - Tramtrain (megtörtént). Későbbiekben egy szokásos fejlesztés nélküli villamosítás tervezgettek.
136 - Teljes felújítás (folyamatban), majd tramtrain.
140 - Sebességemeléses átépítés, szakaszos második vágánnyal.
Tehát beruházásra/fejlesztésre bőven vannak tervek. És még azt sem lehet mondani, hogy jobb sehol sem lett a színvonal.
Akihez a kérdés szólt, eddig gyakorlatilag minden felmerült projektre rámondta, hogy felesleges, úgysem lesz utas, és semmilyen alternatívát nem javasolt.
Igen, maradjon minden a 2010-es évek szintjén - Igen? Valahol most is ott tartunk, csak ez valahol több vonal esetében ahhoz vezet, hogy szépen lassan fogynak az utasok. Ezt egy darabig lehet csinálni, aztán jöhet a módváltás, ha már senkinek nem fog feltűnni.
Több szóbeli igéret, "Modern városok program", stb-stb. mind csak porhintés volt a politika részéről - a témával kapcsolatban. Nem politizálni akarok, mert a politika - mint entitás - meg sem érdemli, hogy pazaroljuk rá a szót. Viszont tuti biztos, hogy ha Szeged kormánypárti város lenne, akkor akár több híd is épülhetett volna, a hozzá(juk) kapcsolódó egyebekkel együtt! És nem csak a kiskedvenc városokba vitték volna a rengeteg - sokszor, az adott környéken - értelmetlen és igen drága és lehet, hogy soha meg nem térülő fejlesztéseket.