Mai nap reggel 7-7:30 között házunk elől, addig ismeretlen tettes, el tulajdonította autómat.
Felkelve, kávé nélkül anyósom szegezi nekem a kérdést, hogy hol voltam..., mondom most keltem,... miért? Teszem fel a kérdést.Mert a kocsi nincs a ház előtt...! Ablakhoz rohanok, tényleg sehol...
Azonnal be pattanok a másik autóba, telefon haveroknak, iszkiri vadászni! Hívom a szerelőmet, akinél csapágy cserén volt tegnap az autó, hogy megtudjam, hogy zárta be az autót, de nem veszi fel a telefont...Fokozódó ideg, cigi nincs, és egy lomha dízellel akarok üldözni valakit... gondoltam. Még mielőtt nagy keringésbe kezdek, első utam a szomszéd utca, szerelőt kérdőre vonni!Ahogy közeledem a műhely felé, egyszercsak meglátom az autóm seggét...
Mint a filmekben, de gyök2-vel satufékkel berombolok a parkolóba, már vigyorogva jön felém Kálmán bácsi (68 éves), hogy nem akart fel kelteni, de észre vette, hogy egy csavar kimaradt az össze szerelés után, így munkába indulásom előtt, ki akarta javítani a hibát.
Szóval minden rendben lett, de megkértem, hogy április elsején messzire kerüljük el egymást.
Ezen sokszor fogok nevetni, de nem kívánom senkinek, azt a bizonytalanságot, hogy merre induljon ilyen helyzetben.
Ha elfogadsz egy tanácsot tőlem, akkor szereltetsz 2db rejtett kapcsolót a kocsiba miután kiszerelteted a kiszámíthatatlan riasztót, vagy visszakeresed a régi tulajt. Aztán amikor lesz pénzed egy normális megoldásra, akkor szereltessél egy tényleg jó védelmi rendszert mert az többet ér egy riasztónál. Én amikor megvettem a mostani kocsimat, akkor a piacon fellelhető általam legjobbnak tartott védelmi rendszert építettem bele. az árakról annyit, hogy egy vállalkozó a legkisebb is óránként, ha nem kér el 5000ft-t a munkájáért akkor éhen hal. Egy autóvillamossági szerelő 10000ft alatt nemigen dolgozik.
Köszönöm szépen az értelmes hozzászólást! Nem a fórumra illetve a fórumtagokra gondoltam ,amikor azt irtam hogy megszoktam,hogy itthon ez a hozzáállás!De amikor Jön Jahno és tök ismeretlenül beszól nekem ilyen stílusba akkor nyilván én is igy igy fogok hozzáállni,mellesleg nem én kezdtem a fröcsögést! Felhívom még az ajánlott céget,ha itt se járok sikerrel ,akkor kiszereltetem! Abban egyetértek hogy ,egy szerelő nem szívesen nyúl olyanhoz amiről nem tudja mi és hogy van vezetékezve. Ettől függetlenül vissza lehet annyit irni az érdeklődőnek hogy nem tudjuk javítani. Ha én megteszem a munkámban akkor mástól is elvárható lenne! Egyébként igen,laikus vagyok ezért nem is okoskodom feleslegesen és nem állok neki bütykölni mert nem értek az immohoz.
Nem akartam beleszólni, de látom elöntötte az agyadat a szar... Nem kéne...!
Összefoglalom:
1. Adott egy autó, amit használtan vettél, benne egy megbízhatatlan, vagy annak látszó, vagy nem ismert védelmi rendszer.
2. Te keresel valakit, céget aki ismeri ezt a "talán Volf" rendszert és esetleg képes arra, hogy megjavítsa. Mert mindenki elhajtott eddig!
3. A hozzászólók felhívták a figyelmedet, hogy a remény elég csekély a kívánságod teljesülésére. erre Te "megszoktad, hogy senki sem segít"...
Akkor innen, mert ezek szerint annyira laikus vagy (nem bántásból írtam), hogy szükség van az alábbiak leírására:
Az utólag és egyedileg szerelt autó védelmi rendszereket javítani úgy, hogy nem tudod, mit hova és hol vezetékeztek és szereltek nagyon nehéz. Te sajnos nem tudod ki szerelte, mert az autót ezzel együtt vetted!
Ha bárki könnyen tudná javítani, akkor a védelmi rendszered szart sem érne! Javítását értelemszerűen csak olyan vállal, aki a szerelést csinálta, vagy nagyon megfizetteti. Mondhatjuk, hogy aki nem vállalja, az volt a korrekt! Ha óradíjban vállalná, akkor egy új rendszer árát biztosan kifizeted és még garancia sincs!
A javításhoz valószínűleg ugyanúgy szét kell szedni az autót, ellenőrizni minden forrasztást, kötést, vissza kell fejteni a vezetékezést, a logikát, meg kell keresni a hibát... Nagyon nagy munka!
Itt arra próbáltak rávilágítani, hogy Neked sem éri meg! Ebben segítőszándék volt, amire Te jössz azzal, hogy "nem segítenek"?
Egyszerűbb kiszedni az egészet és egy újabbat, beszerelni! Ez is benne lesz a tudásától és típusától függően 50-200 ezer forintba + a régi kiszerelése.
Ennek ez az ára, de lesz egy garanciális, megbízható és általad ismert rendszer.
Basszus, költöttél az autódra mondjuk 1,5+ millió forintot! Most egy gumicsere árát kell kifizetni azért, hogy nyugodtan aludjál, nyugodtan útnak merjél indulni! Ezen akarsz takarékoskodni?
Higgadj le, értelmes kérdésre fogsz választ kapni, ahogy eddig is, de ha túráztatod magad rajta, akkor pillanatokon belül eltűnik az irodalmi stílus!
Ha kiszereltetem,30 ezer, veszek egy másikat bele+munkadij megint 50-60 simán,erre most nincs keretem,ha lehet első körben javittattnám ha már benne van. Valamit úgy is ki kell találnom mert a tasztaturát ki se merem venni a kocsiból ,nehogy valahol egyszercsak úgy döntsön hogy nem indul!
Pedig lehet azt kellene, hosszabb távon gazdaságosabb is lehet. Pontosan felmérni, összerakni nem egyszerű, aztán ki tudja akad-e gányolás. Rendes ember ahhoz nevét nem adja, rendetlennel meg nem dolgoztatsz ugye. Ha meg más miatt szórakozik, akkor 5 nap múlva ki vállal felelősséget? Gondolkozz el rajta.
Sziasztok! Utolsó reményem hogy ti itt tudtok segiteni! Van egy autóm amibe az előző tulaj utólag immobilisert szereleltetett! Egyre több gondom van vele ,tasztaturának nem tudom a helyét,hol indul az autó hol nem,pin kodját se tudom!!Annyit sikerült kideritenem hogy valaszinüleg Volf gyártmány. Tudtok olyan céget Budpest vagy környékény aki elmagyarázná rendesen a működését és javitáná is?Kiszereltetni,megszüntetni nem akarom! A cégek sorban hajtanak el!Autompláza nem is valaszol,A FUMU céget meg nem tudom elérni!
A két ünnep közt két autót csinálok. Ebből az egyik tulajának december 4.-én este lopták el a Suzukiját, valószínűleg azok, akik nem HO ban voltak :) :(
Rendes autótolvaj átlag védettségű autót 2 percen belül magáévá teszi és saját lábon minimális kockázattal viszi pihenőbe, vagy bontóba.
Na most mennyire életszerű trélerrel lopni?
Ha egy autótolvajt megzavarnak lopás közben, akkor el tud futni...
Trélerre emelés közben megjelenik a tulaj, vagy valaki, aki ismeri a tulajt... akkor mi van?
Ha a tolvaj már benne ül a járgányban és a szorul a hurok, akkor még van esélye eltűnni, kocsit ott hagyni.
Trélerrel mi a helyzet? Leteszi 5 perc alatt?
A lopott kocsival saját lábán kimegy a városból a kamerák számtalan képet készíthetnek róla, utána már tudja melyik tiszta úton lehet célba vinni.
Trélerrel már kissé más a helyzet. A saját lábon vitt autó nem ad infót a tolvajra, a tréler annál többet. Ezeket is így fogták meg.
Most komolyan, miért nézzük hülyének a profi autótolvajokat? Pontosan tudják, pontosan felmérik a kockázatot és csak annyit vállalnak, ami nagyon szükséges. Amíg tele az utca védtelen, vagy alig védett saját lábon vihető kocsikkal, egyszerűen nem életszerű a komolyabb kockázatvállalás.
Ezeket a lúzereket hagyták 30 autót ellopni, mire valamelyik éber rendőrnek eszébe jutott a kamerákat megnézni! Rögtön bebuktak, a tréler házhoz vezette az "okos" autótolvajokhoz. Ennyi! Pont ez igazolja, hogy hülyék mindig vannak, de nem az ilyenektől kell félni, hanem a saját rendőrségünk töketlenségétől. Nem akarok konteót gyártani, de nem lehet hogy az a "francia rendszámú Honda" valamelyik fejes csókosához tartozott?
Fenntartom, a tréleres lopások a múlt. Ez csak a példa erősítő kivétel! A botrány, hogy a rendőrség ezt győzelmi jelentésként tálalja, miközben a saját balfaszságuknak állítottak fallikus szimbólumot. Már az első, esetleg második autó után bebuktathatták volna ezeket az amatőröket! 28-29 autóstársunk ma mennyivel boldogabb lenne!
Itt derül ki, hogy a rendőrség mennyire leszarja a feladatának teljesítését, miközben mindenki számára evidens a környék közlekedési és biztonsági kameráinak ellenőrzése.
Egy börtönbüntetését töltő autótolvajjal volt riport, a youtube-on elérhető, most nem kersek rá. Ő elmondta, hogy a rendőrség emberei adott esetben lezárták az utcát, hogy nyugodtan dolgozhasson. Mennyi ebből az igazság, erre nem vagyok hivatott, hogy eldöntsem, de nemzörög a haraszt ... Ezek után nem mindegy, hogy trélerrel vagy trágyahordó talicskával, netán saját lábon viszik az autót ?
De ha elolvastad volna ... 30 autót foglaltak le ott. Biztos csak most az egyszer mentek trélerrel. És vajon mennyit adtak már tovább? És ez csak 1 banda volt.
Ki az a barom mostanság (elmúlt 8-10 évben), aki trélerrel megy autót lopni? Utána meg szépen végigmegy n+1 kamera alatt. Egy trélert azonosítani még hamis rendszámmal is könnyű.
Persze nem gyakori, hogy rámozdulnak elkényelmesedett rendőreink, de akkor is benne van a kockázat.
Ez egy amatőr, aki nagyon okosnak gondolta magát. Lásd "büntetlen előéletű", azt hitte feltalálta a spanyolviaszt. Az igazi gyakorlott autótolvaj ilyen hülyeségen nem bukik be.
De így van ez rendjén belebukott, megérdemli.
Honnan tudom hoyg ez ma már nem menő módszer? Két helyről.
Egy: logikusan végig lehet gondolni.
Kettő: rendőröktől. 10 éven belül a tréleres lopások zöme tipikusan a biztosítási csalások módszere volt, amikor a tulaj vitette el az autót. Eladta alkatrésznek, donornak, aztán felszedte a biztosítási pénzt is. Devizahitelesek rulez.
Meg az a fajta, aki simán beír 10 ezer karaktert egy fórumba.
Ha tízezer karaktert nem is, de a mai hoz képest tényleg hosszabban szoktam írni, nem kedvelem a mai, mindent szimplifikáló, rövid, bináris állításokkal dobálódzó érveléseket. Nem azért mondom, de neked sem kell a szomszédba menni, ha fórumozásról van szó, mert Neked 12323 hozzászólásod van, nekem csak 785. Úgy, hogy ezentúl az állandó jelzőm lesz a "hallgatag". :-)