Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pacsepa Creative Commons License 2017.07.19 0 0 525

Szia Autochip!

2009-ben csináltad a kocsimat. Utána email-ben megküldted az eredeti gyári programot. Sajnos az email elveszett. Van remény hogy megvan Nálad?

Más:

A futásteljesítmény alapján lassan esedékes a FAP folyadék elfogyása. Nem szeretném utántölteni, a részecskeszűrőt szeretném kiiktatni. Vállalsz ilyet? Hardvert és szoftveres részét is!

Előzmény: autochip (524)
autochip Creative Commons License 2017.07.17 0 0 524

Ha a chiptuning programban az értékek és a váltóra jutó nyomaték ésszerű határon belül vannak módosítva, akkor nem rövidül meg az automata váltó élettartama.

 

https://autochip.hu

Előzmény: baal (523)
baal Creative Commons License 2017.06.13 0 0 523

sziasztok

szerintetek a chiptuning nincs hatással az automata váltó működésére, tartósságára?

ceTTel Creative Commons License 2017.05.17 0 0 522

Üdv!

 

325d M57 motor, részecskeszürö megtartásával lett megchippelve az autom cirka 240 loerö és 500nm. Az EGR szelep ki lett programozva igy mindig zárt állapotban volt, most pedig fizikailag eltávolitottuk a részecskeszüröt és egy helyettesítő csövet raktunk a helyére. Ideiglenesen egy hozzáértő tanácsára eldugaszoltuk a torlonyomás szenzort igy elvileg nem kéne regenerálnia a szürönek de én továbbra is azt látom a carly élöadat progival illetve érzem is az auto viselkedésén hogy megcsinálja a "regenerálást"  bizonyos időközönként illetve végez is vele kb 5-10 km alatt.

Kérdés hogy mindenképp bele kell-e nyulni a szoftverbe ujra? Csak a dpfre vonatkozo dolgokat kell kiprogramozni belöle, vagy a kisebb ellennyomás miatti levegöáramláshoz hozzá kell finomitani más értékeket is?

autochip Creative Commons License 2017.03.24 0 0 521

AMTS TUNINGSHOW most és még 2 napig tart.

Ha valaki nem tud eljutni oda, itt közel 500 fényképet megnézhet azonnal az autókiállításról.

Az autochip galériájában 2008-ig visszamenőleg minden tuningshow-ról található több ezer fénykép.

https://www.flickr.com/photos/chiptuning/albums/72157678379949504

Armogur Creative Commons License 2017.03.22 0 0 520

Erre céloztam, amikor a teljesítménymérés fontosságáról írtam, amiről ők is beszélnek.

 

http://ecotuning.hu/audi-a6-3-0tdi-ugyanaz-a-beallitas-ket-kulonbozo-auton-es-az-eredmeny/

Előzmény: autochip (514)
Armogur Creative Commons License 2017.03.10 0 0 519

Ehhez jó volna tudni, hogy milyen évjáratú és típusú kocsid van, mert nagyon nagy különbség van két autó között, hogy mennyit lehet rajta erősíteni chiptuninggal. Alapvetően a turbós autókra van nagy hatással a chiptuning, legyen az dízel vagy benzines...

Előzmény: Szandra.97 (516)
f4rrarilov4r Creative Commons License 2017.03.10 0 0 518

Itt egy érdekes cikk a chiptuningról: http://www.alapjarat.hu/tech/chiptuning-lassu-csigabol-versenyparipat/

Itt pedig egy nem túl régi videó: https://www.youtube.com/watch?v=Jidk8D2htok

Előzmény: Szandra.97 (516)
autochip Creative Commons License 2017.03.09 0 0 517

A chiptuning folyamatának részletes leírása itt olvasható: https://autochip.hu/chiptuning/

Előzmény: Szandra.97 (516)
Szandra.97 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 516

Üdv mindenkinek! Van egy régebbi autóm, ami jól megy, viszont szeretném, ha kicsit jobban gyorsulna. Nem rallyzni szeretnék vele az országutakon, csak unom, hogy állandóan mindenki úgy megy el mellettem egy lámpánál indulásnál, mintha állnék. Tudnátok egy nem túl tudományos nyelvű cikket erről a témáról, ami jól leírja, mi ez a folyamat, és hogy egyáltalán a chiptuning megoldaná-e a problémámat? Van a chiptuningnak valamilyen kockázata?

Tomcsiee Creative Commons License 2017.03.03 0 0 515

Sziasztok!

 

Az én kérdésem nem konkrétan tuningra irányul, de ide vonatkozó. A mercedes m112 v6 motorok több mérete is a A 026 545 65 32 (BOSCH 0 261 206 299) ME2.0 ECU-val van szerelve, és a version codetól függ, hogy melyik motornak megfelelő értékekkel működjön. Lehetséges e egy már használt (tehát kulcsfogadóval és kormányzárral párosított ecu (DAS3)) version codeját törölni, és újat megadni neki, vagy módosítani? Azt tudom, hogy friss EEPROM flasheléssel virgin állapotba hozható az ecu, ahol akármilyen autóval párosítható, és frissen bármilyen version code beállítható rajta az első 40 indításig. Konkrétan, ha egy 2.8V6 ból származó azonos cikkszámú ECU-val és sallangjaival pótolom egy másik ugyanilyen motorú csak 3.2literes térfogatú motor azonos cikkszámú vezérlőjét, akkor megtudom-e neki mondani, tanítani, hogy haver, te most egy 3.2es motort hajtasz, vagy egyáltalán szükség van-e erre, vagy képes adaptálódni a megváltozott levegő és üzemanyag viszonyokhoz a lambda szonda és maf értékei alapján? Hallottam már ilyet, de szeretném, ha hozzáértő is megerősítene ebben!

 

Köszönöm!

autochip Creative Commons License 2017.03.01 0 0 514

Megfelelő diagnosztikai műszerrel fordulatszám függvényében mérhető és rögzíthető/ később visszanézhető többek között a befecskendezett üzemanyag mennyisége, a turbónyomás, a rail nyomás stb. (ami a próbapadon egyébként nem derül ki) annak változása és az eltérés is a gyárihoz képest, menet közben az úton valós körülmények között. A nyomaték leadása abszolút érezhető fordulatszám függvényében, az is ha nem egyenletes, van benne lyuk vagy nincs.  A program módosítása fordulatszám függvényében történik, viszonyszámok alapján jól kalkulálható az elért növekedés és a nyomaték leadása, ha az adott típusból már volt pár darab (és az eltelt évek alatt voltak korábbi referencia mérések) akár nagyobb porlasztócsúccsal vagy nagyobb turbóval. Nem célom hogy tanfolyamot tartsak a fórumon,  ilyet nem vállalok.  Ha az lenne a feladat, hogy pár napig csak kenyeret szeletelj 12 mm-es szeletekre vágva, akkor egy idő után ehhez nem kellene mérőszalag. A program módosítása ennél nyilván összetettebb, de nem is néhány napja csinálom, 19 éve foglalkozom ezzel minden nap. Nem rossz ötlet ha több helyen is leméreted az autót, mondjuk én már ezen is túl vagyok néhány éve. Sok sikert a chiptuninghoz!

Előzmény: Armogur (513)
Armogur Creative Commons License 2017.02.28 0 0 513

Nagyrészt egyetértek az általad írottakkal. Biztosan lehet kóklerkedni paddal is, és azt sem tartom profinak, ha valaki kiküldi a szoftvert, és valami egyenszoftvert tölt rá, amit kapott. Nálad pedig biztosan sokat számít a tapasztalat, de finomhangolás közben mi az a visszacsatolás, ami alapján pontosítasz a paramétereken? Mert ha nem mérsz, akkor legfeljebb a motor hangját lehet hallgatni, a füstöt nézni, és érezni, hogy mennyire húz másképp. Na és ezt emlékezetből megítélni nem kis feladat... Vagy mi más alapján lehet optimalizálni?

 

Szerintem fontos a teljesítménymérő pad használata a paraméterek állítása közben, hogy tudjuk, jófelé haladunk-e.

A motor állapotát is az határozza meg, hogy milyen a teljesítménygörbéje, és emellett mennyire füstöl, mennyit fogyaszt, milyen a hangja. Az pedig, aki csalásra használja a fékpadját, a legnagyobb ostoba. Több milliót beleölt egy padba, és seperc alatt lebukik, mert ez hamar kiderül, és akkor oda a jó híre. Ha jön valaki, aki már mérette máshol a kocsiját, erre nagyon eltérő teljesítményt mérnek, vagy ha chiptuning után elviszem máshova is leméretni a kocsimat, és nem igazolja a chiptuningnál mért eredményeket. Én tutira ezt fogom csinálni, két kocsimat is tervezem chippeltetni, és az egyiket elviszem majd utána máshova is leméretni, és ha nagyban eltérnek az eredmények, akkor botrányt csapok, ha hasonlót, akkor nyugodt a lelkem.:-)

Ha én nem gyári motorral megyek, hanem nagyobb porlasztócsúcsokat teszek a kocsimba, akkor hogy végzed a chiptuningot?

 

Előzmény: autochip (512)
autochip Creative Commons License 2017.02.27 0 0 512

Az eddigi tapasztalataim, korábbi mérések és tesztek alapján tudom, hogy típustól függően mit mennyivel módosítok annak milyen hatása lesz. A megadott értékekre garanciát vállalok, amit az ügyfél bármelyik független mérőhelyen ellenőrizhet. Ugyanakkor figyelembe veszem az ügyfél kéréseit és a motor állapotát is. A gyári motor és az átalakított motor mindenesetre 2 külön kategória, ezt ne vegyük egy kalap alá! A másik gondolat, van aki paddal sem tud jó programot írni, mert mérés szerint ugyan történik növekedés, de a motor nem lesz tartós. A harmadik, van aki egyáltalán nem tud programot írni. A gyári programot elküldi valahová, aztán rátölti amit kapott. Igaz hogy volt mérés előtte és utána, de a program írója nem is látta az autót, aki meg rátöltötte (közvetítő) annak fogalma sincs arról, hogy melyik paraméter hogyan lett módosítva. Érdemes összességében nézni a dolgokat, mert ezek sajnos létező jelenségek.

Előzmény: Armogur (511)
Armogur Creative Commons License 2017.02.24 0 0 511

A fékpados méréssel kapcsolatos gondolataidra reagálnék.

Én azért tartom fontos dolognak a fékpados méréseket, mivel a finomhangolásnál látszik, hogy jó irányba történt-e, vagy gyengült az autó. Te mi alapján végzed a finomhangolását a programnak egy adott autóra szabva?

Az egy dolog, hogy megcsináltál már vagy 50-et 1,9 TDI-ből, de mindegyik kicsit más még az AFN-ből is. Mi van, ha én pl. porlasztócsúcsokat cseréltem nagyobb átmérőjűre, vagy más a kipufogórendszerem?

Előzmény: autochip (505)
autochip Creative Commons License 2017.02.23 0 0 510

Sosem hallottam róluk, de most megnéztem a weboldalukat. Volkswagen csoport, Porsche és Ford. Ennyit tudnak?

Előzmény: Acdcati (509)
Acdcati Creative Commons License 2017.02.23 0 0 509

Sziasztok.

 

Revo technik-el van tapasztalat valakinek?  

 

 

autochip Creative Commons License 2017.02.22 0 0 508

Részletes, és nem mellesleg szakmailag is alátámasztott leírás a chiptuning és a tuningbox működésének különbségeiről az autochip weboldalán itt olvasható: https://autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox/

 

 

Előzmény: macsek 555 (504)
autochip Creative Commons License 2017.02.21 0 0 507

Nem jellemző. A legtöbb helyen pontosan mérnek, de nem mindenhol. Ha a mérőpad nincs rendszeresen kalibrálva, az már eleve egy szórást jelent. Sajnos létezik olyan mérőhely is, ahol szándékosan nem valós értéket mértek és ez már több különböző esetben is előfordult. Technikailag nincs akadálya, hogy valaki annyit mérjen a saját padján amennyit szeretne...

Előzmény: Törölt nick (506)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.21 0 0 506

Amit leírsz, azzal egyetértek. Te sokat mértél már, egyet nem értek:

Hogy lehet egy 150.000 kilométer futott motorban több lóerő, mint papíron? Ennyire alákalibrálják gyárilag a teljesítményt? Sokszor előfordul, hogy többet hoz, mint a papíron?

Előzmény: autochip (505)
autochip Creative Commons License 2017.02.20 0 0 505

Pontosítanék néhány dolgot a teljesítményméréssel kapcsolatban, mert sokan félreértelmezhetik azt hogy mire alkalmas és mire nem a próbapados mérés.

 

Méréssel kiderül, hogy mekkora erőnövekedést sikerült elérni.

A mérésből nem derül ki, hogy az adott programmal mennyire lesz tartós a motor.

A mérés nem alkalmas hibamegállapításra, arra a diagnosztika való.

 

Fékpadi mérésnél nem élő adatban programozzák a paramétereket, hanem a korábban elkészült  programot mérik le utólag.

 

Ha a program készítője a megadott értékekre garanciát vállal, akkor nincs jelentősége hogy a mérés helyben vagy máshol történik.

 

Előny, ha a program készítője már 40-50db-t csinált az adott típusból, és így hosszú távú tapasztalatai is vannak.

 

Ha máshol történik a mérés, akkor érdemes egy független mérőhelyet választani, ahol nem fűződik semmilyen érdek az értékek manipulálásához, így elkerülhetőek azok az esetek amikor 150.000 km-t futott autónál több lóerőt mérnek mint a gyári érték.

A legjobb és nem mellesleg rendszeresen hitelesített mérőpad az országban: http://www.dynoproject.hu/

 

Létezik fékpadon élő adatban történő programozás is. Erre a legtöbbször versenyautók esetében kerül sor, mert a költségek elég magasak és egy utcai autó esetében nem biztos, hogy az ügyfél néhány plusz lóerőre nagyságrendileg fél millió forinttal többet áldozna. Az élő adatban történő programozáshoz szükség van egy írható motorvezérlőre, ami gyárilag üres és fel is kell programozni, szükség van kábelköteg cserére, csatlakozók és szenzorok cseréjére, kell egy szélessávú lambdaszonda is és nem kevés tesztelés.

A VEMS az egyik legolcsóbb írható motorvezérlő, és így is 350-450e. Ft beépítve. http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?doit=faq&id_faq=16

 

Versenyautók esetében fontos szempont, hogy az utolsó lóerőket is kicsikarják az autóból, a motor tartóssága itt háttérbe szorul. Utcai autók esetében más a helyzet, egy jó tuningprogramnál a tartósság nagyon lényeges szempont.

 

Összefoglalva:
Ne keverjük össze egy utcai autó tuningját egy versenyautó tuningjával!
Ne keverjük össze egy gyári motorvezérlő programozását egy írható motorvezérlő programozásával!
Ne keverjük össze a próbapados mérést a diagnosztikával!
Ne higgyük azt, hogy attól hogy egy autó le lett mérve, már biztos hogy jó a program!


Sokan tudnak írni olyan programot amitől nagyobb lesz a teljesítmény és a nyomaték, de kevesebben vannak akik ezt úgy tudják elérni hogy a motor tartós is maradjon.

 

Példa: Volt olyan ügyfél, aki azzal keresett meg hogy csináltatott valahol chiptuningot az autójára (történt mérés előtte és utána is) de a motornak olyan hangja volt, hogy egy csörgőkígyó is elszégyellte volna magát mellette. A program kiolvasása után kiderült, hogy a rail nyomás az egekbe fel lett húzva, cserében több fontos paraméter módosítása hiányzott. Mérés szerint ez az autó +20LE és +50Nm erőtöbbletet kapott. A mért értékeket figyelembe véve egy 2.0 diesel autó esetében ezt akár egy kímélő chiptuningnak is lehetne nevezni, de sajnos nem volt az. Simán ki lehetett hozni a motorból +30LE-t és +70Nm-t egy jól módosított programmal, és nem mellesleg a csörgés is megszűnt. 

Előzmény: Törölt nick (499)
macsek 555 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 504

Sziasztok!

Van véleményetek,hogy a hozzám került Astra H Caravan 1.3 cdti 90 Le-vel rendelkező autóból ár-érték arányban milyen egészséges tuninggal tudnám a legtöbbet kihozni?

110-120 Le gondolom már elég lenne számomra.

Több helyen kutakodtam,de mindenhol a sajátjukat tartják a legjobbnak.

Megtennétek,hogy az elfogulatlan véleményeteket,tapasztalatokat megosztanátok.Köszönöm.

Chip vs box?

Kb mennyibe kerülhet ez nekem?

Hol?

Köszönöm előre is!!!

 

Zoltán Kertész Creative Commons License 2017.02.10 0 0 503

Köszönöm a kritikát, és ezt tiszteletbe is tartom, mivel ez biztos hogy így van. De szerintem nem született senki úgy hogy tudta és átlátta ezt az egész "szakmát". Csupán egy kérdést tettem fel nem többet.
Nem fogom ezzel megváltani a világot és nem is akarom. Csak szeretném kicsit közelebbről megismerni ezt az egészet mivel a szakmám is autóelektronikai műszerész, így tisztába vagyok mit tehetek tönkre egy nem megfelelő programmal. Mivel leírást nem találok így gondoltam megkérdezem itt.

autochip Creative Commons License 2017.02.09 0 0 502

Idézet a 493 hsz-ből:

"Régebben a chiptuning szakmában szinte mindenki ismert mindenkit. Mára a szakma elég rendesen felhígult."

A felhígulás azóta is folyamatos, az előző hsz. tükrében ezt már drámainak nevezném.

A chiptuning nem káros a motorra, feltéve hogy aki a programot írja ért is hozzá...

Zoltán Kertész Creative Commons License 2017.02.07 0 0 501

Üdv, Érdeklődnék hogy az ECM Titanium nevezetű programban a mapokal mit is módosítok?
példáúl melyik map mit módosít? Esetleg ebben tud valaki segíteni? Válaszokat előre is köszönöm.

Armogur Creative Commons License 2017.01.23 0 0 500

Egyetértek. Az tuti, hogy olyan helyen fogom megcsináltatni a chiptuningot a kocsimra, ahol van fékpad. Ahol látni, hogy a módosítás hatására hogyan változott a nyomaték- és teljesítménygörbe. Csak így tudom elképzelni az optimalizálást, a finomhangolást.

A gyorsulásmérő nyilván egy sok paraméteres történet, ott nagyon kell figyelni a környezeti viszonyokra, de kihívásnak érzem.:-)

Lehet olyan oka is a többet mérésnek, hogy egy adott motort alulskáláztak, amikor megadták a teljesítményadatot.

A TDI tud vicces dolgokat, ők ezt mérték pl.:

 

 

Előzmény: Törölt nick (499)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.20 0 0 499

Lehet hogy drága egy fékpadi mérés, de ott nincs mellébeszélés. Ott szépen élő adatban programozzák, és látni hogy mit csináltak. Nincs az, hogy vagy jó egy tartományban, vagy nem.

Vehetsz bármilyen gyorsulásmérőt, nem fogod te meglátni a plusz lóerőket. Már egy lejtő, szembeszél is meg fog tréfálni.

Még a pad is vicces néha, több mint  150.000 kilométert futott motornál is mérhet több lóerőt, mint a gyári. Ez nekem kissé hihetetlen. De ha valaki egy mérést bevállal, megcáfolhatja hogy a gyári értéknél többet hoz egy használt motor.

Előzmény: Armogur (498)
Armogur Creative Commons License 2017.01.18 0 0 498

Köszi az infókat!

Én árajánlatot kaptam tőlük, de telefonon még nem beszéltünk.

Egyetértek, elsőre az jött le, hogy túl sok a marketing, a reklám, úgy látszik, ebbe jobban megéri befektetni, mint fékpadba.

A profi és a drágaság azért nem zárja ki egymást, csak ha drága valami, az lehet, hogy csak parasztvakítás, nem biztos, hogy valóban profi is.

Már nem tudom, melyik cég volt, de volt aki valamilyen gyorsulásmérővel mérte a teljesítményt menetpróbán. Ez is több, mint a semmi, összehasonlító mérés. Én is tervezem, hogy beszerzek valami jó műszert, mert azért nem szeretném túlzásba vinni a fékpadi méréseket a kocsimon. Egyrészt drága, másrészt nem tesz jót a motornak.

Ahogy a videókból kivettem, úgy működhet a srácnál a dolog, hogy menetpróbát csinálnak, és ez alapján korrigál még esetleg, hogy legyen alul erősebb, vagy legyen pörgősebb a motor, érzésre megy ez szerintem.

Ha az a célom, hogy a lehető legoptimálisabb beállítást hozzam ki a kocsimból, tehát hogy ha nem nyomom neki, akkor legyen takarékosabb, ha lepadlózom, akkor meg hozza ki a lehető legtöbbet a gépből, akkor ez így eléggé reménytelen.

 

Előzmény: Törölt nick (497)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.18 0 0 497

Én érdeklődtem nála, telefonon is beszéltem velük.

Elsőre az jött le hogy kicsit túl nyomulós az online felületük, és ők hívtak fel engem (írásos válasznak jobban örültem volna).

Megtudtam hogy nem rendelkeznek semmilyen teljesítmény mérő eszközzel.

Ezután nem is igazán foglalkoztam vele, mert nehezen tudom elképzelni hogy tényleg profi, főleg hogy a legdrágábbak között van.

 

Van egy külföldi kollégám aki nagyon benne van az autó tuningban, és megkérdeztem a véleményét, ami a következő volt:

Ahhoz hogy tudjad hogy reagál az új beállításokra a motor, 3-asban piros vonalig kell a motort pörgetni, és ha csak nincs saját hosszú tesztpályád, ez valószínűleg magasan meghaladja a sebesség korlátozást. Amit 4 nap alatt meg tudsz csinálni ilyen módszerrel, az fékpadon meg tudod csinálni kb 3 óra alatt, természetesen ez csak a nem őskori, OBD2-vel rendelkező, öndiagnosztikára képest autónál igaz.

 

Ezek után valahogy nem tudom elképzelni hogy lehet teljesítménymérő fékpad nélkül dolgozni. Vaktában dolgozni szerintem nem a legbiztonságosabb, és úgy csak valami "nagyjából jó" programot tudnak írni, mert nincs referencia mérés, hogy tényleg arra az autóra legyen szabva.

 

Kíváncsi lennék hogy szakmabeliek hogyan vélekednek erről.

 

Caveat emptor:

Én nem értek hozzá, lehet hogy hülyeséget beszélek, de próbálok tájékozódni a témában.

Előzmény: Armogur (495)
tiglinc Creative Commons License 2017.01.18 0 0 496

Nem is kell, hogy konkréten autochip vs chiptuner vita alakuljon ki. Az lenne szerintem a lényeg, hogy mind a szolgáltatók, mind az ügyfelek aktívan használják ezt a fórumot. Mert ha nincsenek leírt tapasztalatok, akkor az ember esetleg találomra, rosszul dönt. Én is gondolkodtam chiptuningon, beszéltem is 3 szolgáltatóval. Mind3 profinak tűnt, végül mégsem mentem el egyikhez sem, mert nem tudtam dönteni. "A" cég közel lett volna, van múltja, de elég suttyó volt a stílus, valamint írásba nem adott semmit, csak a telefonos kommunikációt erőltette. De ez alapján elvileg nem szabad kizárni, hisz van múltja, és drágán dolgozik, tehát csak jó lehet. :) "B" cég nagy múltú, írásos árajánlata és leírása teljes körű, stílusa kifogástalan. Cserébe drága, és mivel rohadt messze van, még drágább. "C" cég pár éves múlttal rendelkezik, de legalább van telephelye, száma nem változott az elmúlt években, különösebb balhéról nem hallottam, tehát feltehetőleg, ha nem is írnak nagyon profi cuccot, de kárt talán nem okoznak, és még "A" hoz képest 70, "B"-hez képest 50%-os áron dolgozik, stílus kedves. Én, mint laikus, érzékeny lelkű ügyfél kizártam "C"-t, mert gyanúsan olcsó, az én autómnak meg csak a legjobbat mindenből, kizártam "A"-t, mert érzékeny lelkembe nem fért bele a stílusa, majd kizártam "B"-t is, mert rájöttem, hogy az autót eladva, majd azt a pénzt, amibe a tuning, meg az utazgatás kerülne hozzátéve kapok egy gyárilag nagyobb, és erősebb autót, és mivel nincs visszajelzés, mi van, ha "B" a legrosszabb. De ha lett volna az ügyfelek részéről visszajelzés, vagy lett volna itt egy komolyabb szolgáltatói vita, akkor talán valamelyik szolgáltató gazdagodott volna rajtam is egy kicsit, mert a stílust is elviselem, a drágaságot is tolerálom, ha "biztosra" mehetek. Viszont a vélemények, viták hiánya pont az olcsóbbak felé hajtja az ügyfeleket. Amúgy ha írásos garanciát kapnék pl egy olcsótól, amire látok esélyt, hogy érvényesíthető gond esetén, akkor simán azt választanám. De még a drágák között is ritka, hogy felelősséget vállaljanak.

Előzmény: autochip (493)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!