Keresés

Részletes keresés

Schenouda Creative Commons License 5 napja 0 3 22475

   Az a magyarázat még jobban sántít, hogy az egyik alak egy "tengeralattjáró". Éppenséggel nem volna bajom ezzel, de ezek a hieroglif jelek közt vannak, mint a többi jel, egy szöveg részei. Minek erőltetni egy értelmezést, ha az egyiptológusok nyújtanak egy hihetőbb magyarázatot az egészre, ami sokkal valószínűbb, mint hogy ott helikopterek repkedtek volna.

Másrészt ez is mutatja a nyugati "paleoasztronautikusok" (mint az ijesztő hajú Giorgio A. Tsuokalos és társai) szegényes fantáziáját. Ezekkel nyilván azt mutogatnák földön kívüliek/idegen bolygók lakói jártak itt a Ramszeszek idejében, 3200 évvel ezelőtt!

https://www.instagram.com/expoegypt/reel/C-snwvYKNV_/

   Na most, ha valaki ennyire hülye, hogy azt képzeli, hogy a Naprendszeren kívülről, mittudom én milyen csillagrendszerből idejönnek, fénysebességet közelítő űreszközeikkel idegen értelmes lények és a mi 20. századi eszközeinket (helikopter, tengeralattjáró, motorcsónak) használják, az elég nevetséges. Egyébként lehetséges, hogy pld. egy olyan gépet, mint a helikopter, használjuk vagy 2-300 évet, majd újabb hasonló repülő találmány fogja felváltani és ez a korábbi forma eltűnik a süllyesztőben. A "tengeralattjáró" megint kérdéses: Abüdosz vagy ezer km-re van a Földközi-tengertől, a Níluson mi hasznát vették volna egy tengeralattjárónak?

   Ezt a templomot I. Szeti építette, de nem tudta befejezni, amit a fia, II. Ramszesz sebtében tett meg (nincs olyan éles kontraszt, mit Mükerinosz halotti temploma esetében, de látható). Egyébként  más részeken is egyes feliratokat újrafaragtak, sietve kivéstek, gipszkitöltéssel módosították, vagy éppen csak átvakolták, és új feliratokat véstek a vakolatba, amely az évezredek során szétmorzsolódott vagy kiszáradt, és leesett a kőzetről. A mellette lévő másik hieroglif egységen is vannak ilyen rongálódott jelek, csak azzal nem foglalkoznak, mivel a hátramaradt új jelek nem formáznak ufót, mobiltelefont vagy AK géppisztolyt. De más egyiptomi templomokon is több esetben előfordulnak átírt, átvakolt, kivakart feliratrészek.

Előzmény: kitadimanta (22470)
őszszakál Creative Commons License 5 napja 0 1 22474

Mindig elgondolkodtat az olyan kép, mint amin a gránitfűrészelés nyomát látom. Vagy olyan nagy, és éles fűrésszel dolgoznak, ami egy húzásra több millimétert belevág a gránitba, vagy azok csíkok az egy műszak alatt elkoptatott mélységet jelentik. Mivel a műszakváltás során történik az új éles szerszám munkába állítása, az nyomot hagy a kövön.  

Előzmény: Acid Well (22473)
Acid Well Creative Commons License 5 napja 0 1 22473

           

           

Acid Well Creative Commons License 5 napja 0 0 22472

           

           

őszszakál Creative Commons License 5 napja 0 0 22471

„II. Ramszesz ( Kr.  e. 1279–1213 ), Seti utódja a hieroglifákat vakolattal kitöltette, és a feliratot újrafaragta: [ 3 ]

Két hölgy : Egyiptom védelmezője, aki taszítja az idegen földeket, [...], Usermaatra-Setepenre (II. Ramszesz trónneve)

Az idő múlásával a vakolat lekopott, így mindkét felirat részben láthatóvá vált, és az egymást átfedő hieroglifák palimpszesztszerű hatását keltve.”

 

A wikin találtam, hogy vakolattal volt „átdolgozva” a királyi kartus.

Előzmény: kitadimanta (22469)
kitadimanta Creative Commons License 6 napja 0 1 22470

"Bár attól még, hogy "egyszerűen nem ismerhetők fel ll. Ramszesz nevének hieroglif jelei", még nem következik az, hogy sima hieroglif jelek közt ábrázoltak volna helikoptert vagy tengeralattjárót."

Ezt én sem gondolom... Csupán arra szerettem volna felhívni a figyelmed, hogy a cikkben leírt magyarázat erősen sántít...Tehát nem két fáraó neve szerepel az ominózus helyen, hanem valamilyen más szöveg átírva. Vagy egy nagyon gagyi hamisítvány...

Előzmény: Schenouda (22466)
kitadimanta Creative Commons License 6 napja 0 0 22469

Amennyiben vakolat az írásjelek anyaga és nem kő, úgy a névátírás (újra vésés) még inkább kétséges, hiszen a vakolatot nem tart semeddig leverni a kérdéses helyen, ezután újra vakolni és újra vésni.

Előzmény: őszszakál (22465)
kitadimanta Creative Commons License 6 napja 0 0 22468

Elég figyelmesen megnézni a cikkben szereplő első fényképet és máris kiderül, hogy nem domború, hanem homorúak a jelek. Azaz bele vannak mélyítve a kőbe.

Előzmény: őszszakál (22464)
kitadimanta Creative Commons License 6 napja 0 0 22467

én is inkább valami ilyesmire gondolok...

Előzmény: Imnaga (22463)
Schenouda Creative Commons License 6 napja 0 1 22466

A végén hagyom magam meggyőzni... Bár attól még, hogy "egyszerűen nem ismerhetők fel ll. Ramszesz nevének hieroglif jelei", még nem következik az, hogy sima hieroglif jelek közt ábrázoltak volna helikoptert vagy tengeralattjárót. Szóval nem illenek ebbe a környezetbe. A koruk sem lehet régebbi a 19. dinasztiánál (i.e. 13. sz.):

https://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_hieroglyphs

https://www.thearchaeologist.org/blog/the-abydos-helicopter-hieroglyphics

 

 

Előzmény: kitadimanta (22461)
őszszakál Creative Commons License 6 napja 0 0 22465

Számomra úgy tűnik, mintha a kőhasábra egy vakolatot készítettek volna, mivel úgy hiányzik belőle egy darab, mint amit levert vakolatnál látunk. Ennél fogva erős a gyanúm, hogy a görögök, vagy rómaiak tréfálták meg az utókort.;-)

Előzmény: Imnaga (22463)
őszszakál Creative Commons License 6 napja 0 0 22464

Sajnos nem voltam a helyszínen, ahol szemrevételezhettem volna. A videó sem ad vissza mindent, a valóságból.:-(

Előzmény: kitadimanta (22462)
Imnaga Creative Commons License 6 napja 0 0 22463

Képzeljuk el hogy a harmincas években egy szobràszattal foglalkozo ugyes fiatalember,  viccbol megvàltoztatta a hieroglifàkat ilyen modon és évekkel késobb ezeket a kulonos dolgokat "felfedezte"....

Előzmény: kitadimanta (22461)
kitadimanta Creative Commons License 6 napja 0 0 22462

"Az említett helikopteres ábra azonban a falsíkból kiemelkedő, nem szokványos."

Ezek a hieroglifák is mélyítve vannak, csak a fényjáték tréfált meg. A fény bal felől, alulról érkezik (a törött rész árnyéka jobbra és felfelé vetül, így a mélyedések jobb oldala és felső vonala lesz világos, azt a képzetet adva, mintha a megszokott módon felülről jönne a fény egy domború felületre....

Előzmény: őszszakál (22451)
kitadimanta Creative Commons License 6 napja 0 1 22461

"...holott egy banális és az egyiptomi műemlékeken máshol is előforduló hiba folytán keletkeztek: https://www.egyptforever.hu/ildiko/?p=7688 "

Én is hajlok arra, hogy itt átfaragás történt, azonban jobban megnézve az ábrát maradnak kételyek a magyarázattal kapcsolatban.

Ti. a feliraton egyszerűen nem ismerhetők fel ll. Ramszesz nevének hieroglif jelei...

Ugye, ha ma valamit átírunk, azt minden esetben - kivétel nélkül - úgy csináljuk, hogy a korábbi betűk "fölé" jóval hangsúlyosabban, megvastagítva írjuk az újakat. Rendszerint kétszer is átírjuk, hogy az új szó/szöveg egyértelműen olvasható legyen.

Nos, ez nincs így a feliraton. Legalábbis nem az említett sorrendben (l.Szeti » ll. Ramszesz)

A jeleket bemélyítették a kőbe, így ez az átírás csak akkor, és csakis akkor fogadható el magyarázatként, ha az újabb jelek hangsúlyosabbak - de legalább annyira hangsúlyosak - mint a régebbiek.

Tehát a régebbi név hieroglif jeleinél mélyebbre kellett volna vésni az új jeleket, de ez nem történt meg. Miért nem?

Pl.. a "tengeralattjáró" képen a fekvő "U" alak felső vízszintes szárának csupán egy kis darabkája látható, a többi része nem folytatódik, a "hajó" oldalában. Az ábra azt sugallja, hogy nem l. Szeti nevét írták felül, hanem ll.  Ramszeszét!

Hasonló gond van a "körbe írt kereszt" jellel, annak sincs folytatása, csak az 1/4 része látszik, ami arra utal, hogy előbb lett a kőbe vésve, mint a "kar"-jel.

 

De van itt még más probléma is...:

 

Az ábrákon a két fáraónak a hieroglifái valószínűleg az ötféle közül az egyiket, az ún. Nebti-nevüket írják le (erre hasonlítanak leginkább)

Azonban több-kevesebb eltérést mutatnak a sztenderd változathoz képest. ll. Ramszesz nevéből hiányzik a bagoly, és csak egy hullámvonalas alak van a nevében. l. Szeti nevében van egy 3x3 függőleges vonalból álló jel, a kőbe csak 2x3-at véstek... (a harmadik három vonal a fölötte levő félkörhöz tartozik...)

Ezek a vonalak valóban hangsúlyosak, ellentétben a hullámvonalakkal, melyeket csak ímmel-ámmal véstek be... És mindjárt hármat, holott egy is elég lett volna.

Nem látható az l. Szeti nevében a "méhlepény" jel (vízszintes vonalak egy körben) és a "három rókabőr" jele sem.

A neveket a véseten jobbról balra kell olvasni, így az első két jel mindkét névben a keselyű és a kobra jelekkel kezdődik (törött résznél) mégis átvésték őket.

 

Előzmény: Schenouda (22450)
Imnaga Creative Commons License 6 napja 0 0 22460

Ha egy "gép" évmilliàrdokon és évmilliàrdokon àt az abc betuit dobnà ki véletlenszeruen egyszercsak megjelenne a "hàboru és béke" leiràsa....:-)

Előzmény: Schenouda (22459)
Schenouda Creative Commons License 6 napja 0 1 22459

Nem lenne egyedül álló. Brazíliában egy sziklafalon különböző jeleket találtak. Egy híres nyelvész odament és megfejtette a jeleket, és azt is, mit jelent a szöveg.

Pár évre rá geológusok vetődtek arra és megállapítottak, a "jelek" természetes repedések a sziklán.

Előzmény: Imnaga (22452)
Imnaga Creative Commons License 6 napja 0 0 22458

őszszakál Creative Commons License 6 napja 0 0 22457

Magam is arra gondoltam, hogy Róma város önkormányzata mekkorát kaszálhatna, ha az Amfiteátrum és a circus maximus eredeti állapotában szórakoztatná a közönséget egész éven át? A VIP páholytól a fapados lelátókkal, minden rendű és rangú ember jegyet válthatna, az étel ital kínálatban is széles választékkal rendelkező egységeknél. (Hedonisták előnyben) Nyilván nem gyilkolnák le egymást a gladiátorok, csak valósághűen imitálnák a halált. Ez olyan érzelmi sokkot adna az embereknek, amitől kirázná őket a hideg. A mozi és színházi előadások nem vennék fel vele a versenyt. (Hoollywood alkonya)

Előzmény: Acid Well (22455)
Imnaga Creative Commons License 6 napja 0 0 22456
Acid Well Creative Commons License 6 napja 0 0 22455

Tessék, ebben az esetben támogatnám a funkcionális helyreállítást:

 

https://www.smithsonianmag.com/history/secrets-of-the-colosseum-75827047/

 

A római költő, aki részt vett a játékokon, leír egy Orpheusznak öltözött bűnözőt, aki lírán játszott a vadon élő állatok között; egy medve tépte szét. Egy másik Herkules sorsára jutott, aki halálra égett, mielőtt istenné vált.

 

           

 

Úgy érzi nincs elég kihívás az életében? Unja a háborút, az extrém sportokat, a nyálas színházi előadásokat? Akció, kaland határok nélkül. Itt mindent megtalál: forró percek, hűtött italok, kellemes halál. Itt minden igazi.

Jöjjön el nézőnek, vagy jelentkezzen a játékokra és váljon legendává!

Dolgozzon nálunk legyen tagja egy kreatív csapatnak! Fantasztikus lehetőségek, zsold, jutalmak, adrenalin!

 

Mily alacsony gondolkodás, mindig csak a lét megnyújtásával törődni! Csak addig élet az élet, míg élvezzük.

Flaubert

Előzmény: őszszakál (22454)
őszszakál Creative Commons License 6 napja 0 0 22454

„Az átalakítás neve: funkcionális helyreállítás. Sikló is kell, mert valahogy fel kell jutni.”

 

Mi lenne, ha az illetékes államok mindenütt funkcionális helyreállítást végeznének az ókor maradványain? Felvirágozna néhány vallás? Többen járnának színházba, múzeumba? Esetleg vendéglátóegységek, pubok, bárok működnének benne, korhű jelmezes felszolgálókkal?:-)

Előzmény: Acid Well (22453)
Acid Well Creative Commons License 6 napja 0 0 22453

Monte San Nicola Temple Theatre in Pietravairano, Caserta tartományban (Campania)

 

2002 óta nyolc ásatási kampány alatt felforgatták és kipofozták az emlékhelyet, amit színházi produkciók és régészeti kiállítás is gazdagít. Az átalakítás neve: funkcionális helyreállítás. Sikló is kell, mert valahogy fel kell jutni.

 

2000-ben egy derült februári reggelen, mely semmiben sem különbözött a többitől...  Nicolino Lombardi helytörténész és pilóta ultrakönnyű gépével a közeli Szent Miklós hegy fölé repült. Azt tervezte, hogy lefényképez egy közelmúltbeli földcsuszamlást az olaszországi Campania régióban, Pietravairano falujától délre fekvő dombokon. Lombardi a múltban fényképezte ezt a vidéket, és megszokta, hogy az ókori samnita, római és középkori romok töredékeit többnyire lombtakarók takarják el. Ennél a bizonyos repülésnél azonban más volt a kilátás. A közelmúltban történt bozóttűz megtisztította a túlburjánzást, és egy régóta rejtegetett kincset tárt fel: egy színház/templom komplexum romjait. Felfedezését követő jelentésében Lombardi ezt írta: „ Ezúttal azonban a szimmetria azonnal megragadja a tekintetet, és minden villámgyorsan világossá vált: még egy templomot és egy színházat is látok, az oszlopcsarnokkal...

 

A 450 méteres tengerszint feletti magasságban a távoli és viszonylag megközelíthetetlen hegycsúcsot ritkán látogatták meg helyiek, turisták vagy régészek. A vidéket az i.e. 1. évezred eleje óta oscik, etruszkok és szamniták foglalták el. A színház-templom-együttes romjainak alaposabb vizsgálata azonban a római építkezés bizonyítékait tárná fel, amelyek az ie. 1. század elejéről származnak. A színházat és a templomot is elhagyták az i.sz. 2. században, és eltűntek a közemlékezetből kissé megközelíthetetlen helyük és a romokat végül benőtt növényzet miatt.

2015-re az ásatások egy körülbelül 43 méter átmérőjű felső és alsó barlangot tártak fel.

A Nicola Lombardi által készített légifelvételek vizsgálatának és az azt követő feltárásnak köszönhetően egy monumentális és látványos késői republikánus szentélykomplexum került elő. Középpontjában a szamnita falak által határolt területen belül, egy nagy természeti szépségű tájon elhelyezkedő, különböző szinteken épült templom volt színházzal.

 

A templom legmagasabb pontján, egy négyzet alakú mesterséges terasz (700 m2) közepén áll, amelyet minden oldalról impozáns alépítményfalak határolnak. A templom toszkán stílusú volt, hármas cellával. A délkeleti sarokban egy opus signinum tartály/medence gyűjtötte össze a tetőről az esővizet, amit aztán egy ciszternába vezettek. A kerámiatöredékek és az eredetiket fedő vagy fedő falak a középkori újrafoglalás egy szakaszát jelzik, amely a későbbi középkorban is folytatódhatott.

 

            

            

              

Imnaga Creative Commons License 6 napja 0 1 22452

 "tankokat, helikoptereket, tengeralattjárókat fedeztek fel,"

A hieroglifàk javitgatàsa modositàsa utàn végulis esetleg létrejohetett helikopter vagy tengeralatjàro forma,  de mennyi a valoszinusége hogy a hàromféle eszkoz legyen làthato egyszerre....Teljesen valoszinutlen a véletlen.

Előzmény: Schenouda (22450)
őszszakál Creative Commons License 6 napja 0 1 22451

A kőbevésett hieroglifák túlnyomó többsége, a fal síkba van mélyesztve. Az említett helikopteres ábra azonban a falsíkból kiemelkedő, nem szokványos. Ha ezt megrongálják, elveszti a kontúrját, és ezzel a jelenése is megváltozhat. Egy meglévő, hagyományos írott felület átírása, kidomborodó jelekkel, még az előző képeket is mutathatja, ha nem elég precíz az írnok.

Előzmény: Schenouda (22450)
Schenouda Creative Commons License 6 napja 0 0 22450

Éppenséggel érdemes elraktározni a különös ábrázolásokat, de amíg hihető, természetes magyarázat is van rájuk, addig erősen kétségesnek kell tekinteni, mint a Dendera-i templon alagsorában lévő "elektromos lámpákét", kristálykoponyákét, stb.. Az ilyen irányú tévedés szánalmas példája az abüdoszi obeliszkeké, melyeken hihetetlenül nagy szellemi lumenek, tankokat, helikoptereket, tengeralattjárókat fedeztek fel, holott egy banális és az egyiptomi műemlékeken máshol is előforduló hiba folytán keletkeztek:

https://www.egyptforever.hu/ildiko/?p=7688

Előzmény: Imnaga (22448)
őszszakál Creative Commons License 2024.10.24 0 0 22449

„De ezek a scifik mindig a jelenlegi fejlettségünkből indulnak ki, képtelenek a scifi írók, futurológusok eltalálni bármilyen jövő képet.”

 

Amennyiben a jövőkép egy céltábla, amin van egy fekete kis pötty, ami a 100%-os telitalálat, akkor jó a feltételezésed.

De még van egy pár kör a pöttyön kívül, ami a céltáblához tartozik. Ha ezekben is van találat, ami ugye beteljesült jóslatnak minősül, akkor már előbbre toltuk a tudásunk szekerét. A kreativitás, az újat alkotó készség, bennünk van a genetikai kód szerint, de nem mindenki tudja azt a felszínre hozni, és alkalmazni. (A másolás sokkal kényelmesebb „szellemi tevékenység”.)

A természet adott számunkra átlátszó dolgokat, mint a hegyikristály, vagy a gyémánt. Hát nem ezek inspirálták a polikarbonát feltalálóit? Vagy a golyóálló üvegnek nevezett laminált átlátszó „térelválasztó” eszközt? Az egy bolond százat csinál elv alapján, egy kreatív ötletből, intuícióból további ötletek születnek, amik egyre jobban közelítenek a 100%-hoz, vagyis a telitalálathoz. A repülőgép feltalálásakor, ki gondolta volna, hogy majd a hangsebességet meghaladó repülőgépek ablakán is kilehet átni?

Előzmény: Schenouda (22446)
Imnaga Creative Commons License 2024.10.24 0 0 22448

Ez akàr azt is jelentheti hogy régi képeken àbràzolàsokon  vagy àsatàsok soràn elokerulo tàrgyak semilyen gondolatot nem ébresztenek bennunk hogy vajon mire is szolgàlhattak egy letunt fejlett civilizàcioban .Egyszeruen àtsiklik folottuk a tekintetunk.

Előzmény: Schenouda (22446)
Acid Well Creative Commons License 2024.10.24 0 0 22447
Schenouda Creative Commons License 2024.10.24 -1 1 22446

Lehet el kell vonatkoztatni az ilyenféle azonosításoktól, ami a mi civilizációs fokunkból származik. Volt egy, a miénktől sok mindenben eltérő technika. Felesleges zseblámpákat, mobiltelefonokat, televíziókat, lámpaizzókat és más 20/21. századi ketyeréket felfedezni ókori freskókon, képeken.

Nyilván sok mindenkinek beüt az "üvegkoporsó" nyomán valamiféle hibernációs tartály, amiket a scifijeink sugallnak. De ezek a scifik mindig a jelenlegi fejlettségünkből indulnak ki, képtelenek a scifi írók, futurológusok eltalálni bármilyen jövő képet. Jellemző példának itt van Astounding Science Fiction egyik 1959-es borítója, mely éppen Murray Leinster egy novelláját illusztrálta. (Leinsternek egyébként magyarul is több novellája és 3 regénye van.)

1959-ben a nagy scifi szerzőknek/illusztrátoroknak fogalma sem volt, hogy 30-60 évvel később lesznek személyi számítógépek, mobiltelefonok, zsebszámológépek, internet, stb. A képen egy űrkalóz foglal el egy űrhajót, a szájában egy logarléccel (ilyet még nekem kellett használnom az iskolában, s ma is meg van) a kezében meg valami "sugárpisztoly".

Ezzel csak azt akarom mondani, 100 év múlva, 2124-ben az "üvegkoporsó" lehet egészen másra fog hajazni bizonyos embereknél mint ma, amire most egyáltalán nem gondolunk, sőt, nem is tudunk rá gondolni...

 

Egyébként Lenint is üvegkoporsóba tették, akár Nagy Sándort vagy a Lourdesi St Bernadettét (a 3. kép), aki ma is olyan, mintha csak "aludna", pedig már 145 éve halott (ráadásul halotti létének első 30 évét, föld alá temetve töltötte).

Az üvegkoporsó c. mesében a szabót egy szarvas löki neki egy kőfal ajtajának, amin átjutva egy nagy kerek kőre áll, ami valamiféle lift, mert lesüllyed vele egy nagy csarnokban, ahol egy gyönyörű lány alszik egy üvegkoporsóban, akit egy varázsló tett bele büntetésből. mert a lány régen elutasította udvarlását. Hófehérke üvegkoporsójáról meg számos ábrázolás van:

 

Előzmény: Imnaga (22439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!