Majd ha rájössz, hogy semmi közöd a feltámadott, dicsőséges, mindenható, örökkévaló, szent, áldott, hatalmas, fenséges, Názáreti Jézushoz, a Messiáshoz, akkor hálás leszel, hogy voltak emberek, akik hajlandóak voltak a benned levő vallásos démonokkal, téveszmékkel, hazugságokkal
vitatkozni.
faithful
(ha esetleg van mégis valami közöd a fent nevezett személyhez, akkor kérdezd meg, mi erről a véleménye és írd meg nekem :-)
Ne haragudj, nem igazán akarok válaszolni Neked, annyi értelmetlen butaságot hordasz össze, hogy úgy érzem teljesen felesleges. Ha majd Jézus legfőbb parancsát értelmezni tudod a saját életedben, és a gyülölet lila felhője eloszlik a fejedből, biztos tudsz majd értelmesen nyilatkozni, még olyan témában is, amiben még akkor sem fogunk egyetérteni. Imádkozz ezért !
Hal
Réz és satya már feltették az alapvető kérdéseket, a választ én is kíváncsian várom.
Addig is ha esetleg nem tűnt fel, (bár ha voltál valaha is katolikus misén ez nem lenne kérdés), azért jó ha tudod, hogy az átváltoztatásnál a pap, a Szentlélek segítségét és erejét kéri, hogy az átváltozás végbemenjen. "Sajnos" még véletlenül se a sátánt. Én úgy látom, hogy ezt a nagyon fontos tényt a "süti" pártiak (szegény Jézus) elszokták felejteni.
vagy jöhetnek a máglyák, meg a szent inkvízíció válogatott kínzásai, mint a sötét középkorban?
Majd ha rájössz, hogy semmi közöd a feltámadott, dicsőséges, mindenható, örökkévaló, szent, áldott, hatalmas, fenséges, Názáreti Jézushoz, a Messiáshoz, akkor hálás leszel, hogy voltak emberek, akik hajlandóak voltak a benned levő vallásos démonokkal, téveszmékkel, hazugságokkal vitatkozni.
A húsvét ünnepléséről majd fogok még írni, úgyis hamarosan aktuális lesz. Mi úgy ünnepeljük Húsvét ünnepét, hogy egy liturgia keretében ünnepeljük az utolsó vacsorát, Jézus szenvedését és halálát, valamint feltámadását. Igaz, ez a liturgia 3 napra nyúlik szét. Egységben látjuk a halált és a feltámadást. A szenvedésével, halálával és feltámadásával váltott meg bennünket Jézus.
faithful 1999-02-16 23:33:18
Úgy tűnik, nem olvastad el, mi van alatta írva. Pont az, amit kérdezel.
Hiába írunk neked bármit, olyan vagy, mint egy lemez, mindig ugyanazt tudod szajkózni, de nem gondolkozol el semmin.
Kezd elegem lenni a folyamatos kötözködésedből. Ez a topic nem kötözködős topicnak indult.
Köszönöm válaszod. Ha azt akartad leírni, hogy ez valami szellemi-összetartozási jel, Krisztus és a kenyér-bor fogyasztója között - tehát jelkép - akkor egyetértünk.
talan ha kornyezetben olvassuk ezt a mondatot akkor vilagosabb:
"Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A kenyér, melyet adni fogok, az én testem a világ életéért."
En nem allitottam, hogy a fizikai "kenyereves" eleg az udvosseghez! Ha azonban valaki tiszta lelkiismerettel magahoz veszi Krisztus testet, az bizony nincs messze Istentol.
Ehhez azonban kell a bunbanat es az Istenhez valo megteres elobb...
Kedves faithful!
Jo hirem van! Amennyiben csak a kenyer milyensege izgat mar Teged, akkor batran megterhetsz katolikusnak, mert engedellyel magadhoz veheted Krisztus testet barmilyen kenyerben. Borban is van boven valasztek, igy Krisztus veret is megkaphatod, a te izlesednek megfelelo izesitesben... :-)
Azt kerded:
"faithful
aki nem imád egy darab cukorkát úgy,
mintha Isten lenne. Akkor miér imádna
egy darab ostyát, amikor az még
csak nem is édes?????"
Talan azert, mert azt szeretned, hogy ELET legyen benned... Ugye szeretned?
Nagypénteken eszek (főleg húst) és iszok, és a lelkiismeretem nem vádol.
Ugyanis Jézus Krisztus
ÉL
Ha halott lenne se gyászolhatnám, mint a bálványimádók, de így hogy él, pláne nem szomorkodhatok, mert én TUDOM hogy él. És ha az egész római kaotikus egyház a feje tetejére áll és megszaggatja a saját meg nem tért szívét, akkor se fogok gyászolni egy ÉLŐ személyt.
A "lelkiismeret" eredetileg azt jelenti, hogy "szellemi együttismerés", hogy a szellemem ismeri azt, hogy Isten mit tart bűnnek és mit nem. Ezt pedig csakis a Bibliából lehet megismerni.
faithful
aki nem imád egy darab cukorkát úgy,
mintha Isten lenne. Akkor miér imádna
egy darab ostyát, amikor az még
csak nem is édes?????
Orulok, hogy belatod, hogy a katolikus bojt is bojt. Aztan ahogy megitelted a katolikus testvereid lelket, az kicsit megdobbentett. Ezt Ok mondtak neked magukrol? Talan eled allt valamelyikuk es ezt mondta: Nezd baratom, ez a bojt szamomra holt cselekedet, nincs semmi tartalma. Ha nem, akkor hogyan itelted meg az O lelkeiket es belsojuket amit csak Isten lat? Aztan altalanositasz a "katolikusokra" es lam mar megint egy HGY demagogiahoz erkeztunk. Talan olvastad, az irasomat (1999-01-28 12:08:00) amelyben kommentaltam a balvany es sutiimadas vadjat. Emlekeztetonek egy kis reszlet:
----1999-01-28 12:08:00 -----
"Ha nem eszitek az en testemet es nem isszatok a veremet nem lesz elet bennetek..."
Ennyi a suti imadasrol...
A balvany imadasrol pedig:
Egy balvanyimado soha nem adhatja zaciba a balvanyat, mert akkor meghasonlik onmagaval. Egy katolikus leakaszthatja a keresztet a falrol, berakhatja a Szuz Maria szobrot egy zsakba es eladhatja azokat a piacon ha akarja!!! Aztan hazamegy rajzol kretaval egy keresztet a falra es azelott leterdelve imadkozik...
---------
Kedves SteVe! Nagyon nagyon erdekelne, hogy hogyan ertelmezed ezt az iget:
"Ha nem eszitek az en testemet es nem isszatok a veremet nem lesz elet bennetek..."
Kerlek ertelmezd!
Nagyon orulnek, ha kommentalnad az ott irott allitasaim barmelyiket, mert sajnos a megszolitottak nem valaszoltak...
Ha kedved van, akkor igei alapon megvitathatnak barmely, (de lehetoleg egyszere csak egy) kifogasodat (a HGY kifogasat) a katolikus egyhaz ellen. Kedvenceim koze tartozik a HGY-nek az egyhazi atokrol hirdetett demagog tanitasa...
A biblia egy kotelezo bojtot ir elo, az engeszteles unnepen.
A sajat akaratbol valo bojt az Isten es az egyen kozotti dolog, ezert Jezus ezt mondta: "Hogy ne az emberek lassak bojtolesedet, hanem a te Atyad, a ki titkon van; es a te Atyad a ki titkon nez, es megfizet neked nyilvan" (Mat.6:28).
Ezert aki bojtjet masok elott fitogtatja, az megkapta erte mar a jutalmat az emberek elismeresebol.
Kedveseim!
Ha Isten mindenható – márpedig ebben egyetértünk – akkor megteheti azt is, hogy jelen van az ostyában. Nem Isten változik át ostyává, hanem az ostya alakjában maga Jézus jelenik meg az oltáron.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan értelmezitek Jézus szavát: „ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.”
Az utolsó vacsorán mondta Jézus ezt, vagyis amit ő mondott ott – ez az én testem, ez az én vérem – azt kell ismételni, megcselekedni.
Az ApCsel tanúsága szerint a hívek összejöttek a kenyértörésre már a kezdeti időben.
faithful ha lelkiismereted azt parancsolja, hogy nagypénteken – Jézus halála napján – vígan egyél, igyál, mulassál, akkor mit teszel. Vajon helyes-e a lelkiismereted ilyenkor?
És a lelkiismeretedet hogyan neveled? Nemde úgy, hogy kapsz valakitől – sokszor szüleidtől, tanáraidtól, lelkészeidtől – iránymutatásokat ezt így tesszük, azt meg úgy. Ilyen az Egyház böjti fegyelme is. Elmondja, hogy most a húsvéti készület ideje van. Mi úgy készülünk húsvétra, hogy böjtöt tartunk. A böjt azt jelenti, hogy lemondunk valamiről, például az étkezésről.
Régen a böjti előírás szigorúbb volt. Manapság sokkal inkább az emberre van bízva, hogyan böjtöl. Mindenki a lelkiismeretével számol el, mely ha helyesen van nevelve, akkor jól mutatja az utat.
Haleluja. Én megtértem, megismertem Istent, vettem a Szent Szellemet. A Biblia szerint a Szent Szellem Jézusról tesz bizonyságot. Nekem a Szent Szellem nem egy kerek süteményről tett bizonyságot, amit monstranciába kell rakni, és imádni, hanem Jézusról, aki a mennyben van, dicsőségben, és aki várja, hogy az ellenségei a lábai alá vettessenek, aki Szent Szellemmel és tűzzel keresztel, aki mint főpap esedezik, imádkozik értünk, aki egyszeri áldozatával örökre tökéletessé tette a megszentelteket, hogy ne kelljen minden vasárnapi misén egy szelet (balatonszelet) ostya képében feláldozni, megölni és feltámasztani. Amit a római papok csinálnak ezzel, egy nagy Istenkáromlás, nem más. Hogy jön egy ember ahhoz, hogy Jézust sütivé változtassa, megölje, és feltámassza. Hallatlan. Ha ezt valaki az igéből be tudja bizonyítani, akkor az nagyon okos (jó tudom, a Sátán nagyon okos).
Az enyém egy hatalmas, fenséges, örökkévaló, dicsőséges, áldott, mindenható, szent, erős, ISTEN.
Egy olyan személy, akinek én a szolgája vagyok. Egy ilyen csodálatos hatalmas dicsőséges, szent, sérthetetlen Istent, Királyt te sem, és senki a világon sem képes átváltoztatni semmivé.
Viszont Ő, ha akarja porrá és hamuvá teszi az egész földet, minden rajta levővel együt.
Most csak az a szerencsénk, hogy még nem akarja.
Majd ha az Atya szól neki, "Mehetsz", akkor kiderül, ki az aki elhamvad az Ő megjelenésének a dicsőségétől, és ki az, aki túléli.
Aranyos megfogalmazásodra szeretnék csak reagálni. Az a kerek sütemény, amiről gúnyosan beszélsz nem más mint maga Jézus. Állítólag a katolikusok nem olvassák eleget a Bibliát, de ti mit olvastok ? Lehetséges,, hogy a Károli fordításban hiányoznak azoka részek amelyek megteremtették az igei alapját annak, hogy Jézust fizikai valójában magunk között tudhassuk ?
Hozzászólásod első részével teljesen egyetértek. Szerintem az sem böjt, ha valaki nem eszik húst, mert nincs rá pénze, meg ilyesmi. A böjt éppen akkor böjt, ha valami olyasmit tagadsz meg, amit szeretnél, és meg is tehetdnéd. Olyat könnyű megtagadni amit az ember nem szeret, vagy nem tehet meg. :-)
A HGy demagógiáról annyit, hogy nem HGy demagógia. A katolikus böjt a szó nyelvtani jelentését tekintve valóban böjt. A kérdés, hogy Isten szemében az-e. Ha hitből történik, böjt, ha nem (mondjuk vallásos holt cselekedetről van szó), akkor bűn. De ez nem csak a katolikus böjtre igaz, hanem akármilyen böjtre. Ezt mindenkinek magának kell megvizsgálnia. Én tudom, hogy az én katolikus ismerőseim, amikor "böjtölnek" (ha böjtölnek egyáltalán a katolikus böjtnapokon), nem hitből böjtölnek, hanem azért, mert így tanulták, meg egy szép szokás, meg kell az ájtatosság (vagy mert félnek Isten haragjától, hogy mi van, ha elmulasztják). De templomba is ezért járnak. Ezen kívül Istenhez nem sok közük van (erkölcs kéne, hit, és tiszta szív...). Biztos vannak elkötelezett katolikusok is, de ha bálványimádók, és Máriához meg szentekhez imádkoznak, és kerek süteményeket imádnak, nem hinném, hogy a böjtjükre nagyon odafigyelne Isten. Az ige a mérce, nem a külsőségek. Megtérés kell, nem a vallásos dogmák. (IMHOP, és In Bible's Op.). Mi a véleményetek?
Az bojttel es az ivassal kapcsolatban egyetertek, de a bojtnek pusztan evestol valo megvonassa degradalasaval nem!
Szerintem a bojt sokkal inkabb egy aldozat, mintsem nem eves! Peldaul, ha egy Gyulis kirandulason harom napig spenot van, es te utalod a spenotot es nem eszel, csak narancslevet vagy baracklevet iszol, akkor azt ugye nem nevezned bojtnek?!?!? Vagy ha eled tesznek egy kinai kajat ami nem szimpi, es aztmondod, na most bojtolok egy ket orat es csak narancsot iszom, ugye azt sem nevezned bojtnek? Hallottal mar a szo bojtjerol? Elkene itt egy ket emberkenek, koztuk talan nekem is... :-)
Azt irtad:
"A Biblia szerint a "katolikus böjt" semmiképpen sem böjt, legfeljebb valami önmegtartóztató "dolog"."
Szerinem ez tipikus HGY demagogia megint! Kerlek indokold meg igei alapon, hogy az onmegtartoztatas bizonyos formai miert nem szamitanak bojtnek?!!! Nagyon kivancsi vagyok! Olvassuk a Bibliat...
Isten és nem emberek parancsolatai szerint kell járni.
Ap.csel.5.28 Mondván: Nem megparancsoltuk-é néktek parancsolattal, hogy ne tanítsatok ebben a névben? És ímé betöltöttétek Jeruzsálemet tudományotokkal, és mi reánk akarjátok hárítani annak az embernek vérét.
29 Felelvén pedig Péter és az apostolok, mondának: Istennek kell inkább engedni, hogynem az embereknek.
Én inkább a magadfajtáktól féltem -nemcsak- Mo.-t. Az az iszonyatos arrogancia, intolerancia ami szavaidból kicseng borzasztó. Nagyon kevés olyan dolog volt, amiben az általad pocskondiázott katolikusokkal -Satya, Balázs- egyetértettem volna. De elfogadom véleményüket, hitüket - a tied is - és nem akarom mindenáron beledöngölni őket a földbe. Ne te ítélj, mert néked nem adatott meg.
2Tim 2.23 A botor és gyermekes vitatkozásokat pedig kerüld, tudván, hogy azok háborúságokat szülnek.
24 Az Úr szolgájának pedig nem kell torzsalkodni, hanem legyen mindenkihez nyájas, tanításra alkalmas, türelmes.
25 A ki szelíden fenyíti az ellenszegülőket; ha talán adna nékik az Isten megtérést az igazság megismerésére,
26 És felocsudnának az ördög tőréből, foglyokká tétetvén az Úr szolgája által az Isten akaratára.
Thess.5.14 Kérünk továbbá titeket, atyámfiai, intsétek a rendetleneket, bátorítsátok a félelmes szívűeket, gyámolítsátok az erőteleneket, türelmesek legyetek mindenki iránt.
Én mondjuk szoktam böjtölni azért, hogy az a godosz római katolikus szellemiség hatalma (gonosz angyalok, démonok) ami Balázs hozzászólását motiválták törjön meg Mo-fölött. (és az emberek kiszabaduljana a sátáni gonosz vallásos elnyomó rendszerek, így a katolikus csalás és hitetés erői alól, a megtérésre, és a JÉZUS KRISZTUSSAL való közösségre.)
Ami hitből nincs, az bűn, tehát ha valaki a katolikus anyaszomorító egyház parancsára böjtöl, nem hitből, az bűnt követ el. --> elkárhozik.
A nagyböjtnek nem az a lényege, hogy ahhoz kötődik, hogy Jézus mikor böjtölt. A böjt lényege az Egyház gyakorlatában az, hogy a legnagyobb ünnepek előkészületi idejéül szolgál ez a gyakorlat (Húsvét - Nagyböjt, Karácsony - Ádvent). Jézusnak is szüksége volt erre az előkészületre, erről olvashatni az evangéliumok elején. Ezt a gyakorlatot, vagyis az előkészület szükségességét tette közösségi gyakorlattá az Egyház. A zsidó pészach viszont nem volt keresztény ünnep, hanem zsidó. Ezért a keresztények, mint pl. az első nap (vasárnap) Jézus feltámadásának emlékünnepévé tételével eltértek a régitől, úgy itt is megtették. Az Egyház azt a jogot is vindikálja magának, hogy az ünnepi készület rendjét meghatározza. A tanítványok pedig böjtölnek, az Egyház böjtöl, Jézus szavai szerint, ahogy írtad is. A következtetésed azonban egy diffúz egyházképből logikus csak, és ez nem a Katolikus Egyház képe és lényege. Az Egyház ui. lényegesen az emberi lét közösségi megnyilatkozása, aminek Jézus adja az alapját és a Szentlélek a tetejét, ami összeköti és lezárja. Ez pedig azt is jelenti, hogy a benne lévők nem főként külön-külön vezettetnek, hanem maga a közösség vezettetik, benne a tagok is.
Én a nagyböjtben úgy fogom megélni többek között a közösséghez tartozásomat, hogy megtartom az Egyház parancsát a böjttel kapcsolatban (is).
Vedd végre észbe, drugics, hogy az egyház nem tiltja a házasságot. Tudod, az is szentség nálunk. A szerzetesektől és papoktól azonban megköveteli, igaz, a papoktól csak egyházfegyelmi rendelkezésképpen, vagyis jogilag, nem a papság lényegére hivatkozva. Szerintem egyébként a papság lényegéhez tartozik a cölebsz életmód, amit a szentelés előtt nősülhető görögök a maguk kiváltságaként is fognak föl. Püspök azonban náluk is csak nőtlen vagy özvegy lehet. Egyébként máshol maga Szt. Pál ajánlja a cölibátust, de csak azzal, hogy nem mindenkinek adatik ez a kegyelem meg, és aki nem bírja, házasodjék meg. Ma értsd úgy: ne gyere papnak vagy szerzetesnek, ha nem tudod ezt vállalni. Tehát nem a doktrína a hibás, ha valaki vét ellene, hanem emberi gyengeségnek, elkapkodott, romantikus döntésnek az eredménye.
Az eledelektől való tartózkodás maga a böjt lényege, ha a böjt ilyen típusú, lehet ui. másról is böjtként lemondani. Nyilvánvaló tehát, hogy Szt. Pál nem a maga egyházáról prófétált (ő nem volt HGY-s ui.), hanem azokról a túlzókról, akik a maguk gyakorlatát mindenki számára ugyanúgy, és nem szeretettel megrostálva akarták kötelezővé tenni.
Összefoglalva: Jézus is böjtölt, a tanítványok is később, és az Egyház is folytatja ezt a gyakorlatot, immár kétezer éve. Aki nem tagja az Egyháznak, annak ez nem lehet kötelező, ne böjtöljön.
'Elni kell es hinni, es nem csak! hinni, mert az mar vallasi fanatizmus!' Nem a hit, hanem a vak, feltételnélküli, emberi okoskodásokba vetett hit a fanatizmus.
Böjt.
A böjtölés biblikus tehát ha valaki böjtöl jól teszi. De ha nem akkor sem vétkezik. (A változatosság kedvéért most nem idézek)
Többiek (csak akinek inge)
Miért éreznek egyesek ellenállhatatlan vágyat arra, hogy mindig a másikba bökjenek egyet?