Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2022.12.29 0 2 3316

Itt mondjuk pont pozitívan hangzik, hogy kivételesen a vasúti teherforgalom is kapna szerepet. 

Rossz belegondolni, hogy néhány évtized alatt mennyi iparvágány, rakodóvágány vált funkciótlanná, akár csak a 70-es vonalon.  

 

A túlépítkezéssel amúgy tényleg kéne valamit kezdeni, de ez inkább az elővárosok önkormányzatainak hatásköre. 

 

Dunakeszi-gyártelep esetében még kérdés, mennyire passzol ez a projekt a Budapest felől a megállóhelyig tervezett négyvágányúsításhoz.  

Előzmény: DVB (3315)
DVB Creative Commons License 2022.12.29 0 0 3315

A vilag minden penzet el lehet egetni. Nagyon nagy szukseg van arra, hogy a varos korul egy negyzetmeter se maradjon beepitetlenul.

Előzmény: Törölt nick (3314)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.28 0 1 3314
martinaxe7 Creative Commons License 2022.11.16 0 0 3313
Bojnak Creative Commons License 2021.06.16 0 0 3312

 

Valami marha rádöntötte a fát a Dunakeszi állomásról kihaladó személyvonatra:

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/szobi-vonalon-helyreallhat-menetrend-0

 

Rájen153 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 3311

Lehet, mire a taxi jön és átvergődik a csúcsforgalmon, BKV-val gyorsabban ott van, de ettől függetlenül, csúcsforgalmon kívül már jobbak az esélyek.

Előzmény: SÜNÖCSKe (3310)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.04.08 -1 2 3310

"A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett."

 

Csak azt nem értem, hogy ilyenkor miért nem lehet a taxitársaságokat igénybe venni. Vidéken működik (legalábbis működött pár éve), hogy - egyéb megoldás híján - feljelentkezés után taxival vitték ki a vonatszemélyzetet a hajnali vonatokhoz a telepállomásról (20 km távolságról beszélünk).

Előzmény: siófoki35 (3306)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 3309

Értem, köszönöm. 

Előzmény: Bárdos Imre (3308)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.08 0 4 3308

Nem. A zónázónak visszavették a kijáratot, mert szolgálatképtelenséget jelentett és a gyorsítottat bevitték a harmadikra, helytelenbe. A B központnál akarták visszatenni a helyére, így szabályos jelzőkezeléssel járt ki és ment vissza a helyes vágányra, de közben a zónázó megjavult és semmit sem nézve, engedély nélkül elindult. Meglépte a vörös kijáratot, felvágta a váltót és kevés híján oldalba kapta a keresztbe kijáró gyorsítottat. 

Előzmény: zjakabfi (3307)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.08 -1 0 3307

Lehet, hogy a gyorsítottnak vörös volt még?

Előzmény: siófoki35 (3306)
siófoki35 Creative Commons License 2021.04.08 0 2 3306

A Nyugatiból 17:07-kor indult Z70-es megállt Rákosrendező kijárati jelzőjénél. Ezen rajta voltam. Itt valami műszaki hiba lépett fel a szerelvényen, amit kb. 20 percig tartott elhárítani. Közben a 3. vágányon keresztül próbálták kikerültni az elakadt vonatot a 17:25-ös gyorsítottal. Azonban mindeközben megjavult a zóna szerelvénye, ennek örömére el is indult. Azt valahogy nem vették észre, hogy sem jelző, sem vágányút nincs. Sőt, a vágányutat már a 3. vágányon érkező gyorsítottnak állították be. Így felvágták a váltót. Ami nagyon para, hogy amikor elindult a zóna, abban a pillanatben mellé érkezett a G70, ami aztán megállt. Ebből simán lehetett volna akár ütközés is. Aztán valószínűleg rászólhattak a zóna vezérjére, hogy felvágta a váltókat, mert az istvántelki villamos vonalfőnökséges átjáró előtt ismét megállt. Azért érdemsebb lett volna akkor már Istvántelekig elmennie (amennyiben ez megengedhető ilyen helyzetben). Végül egy KISS-szel behozták az utasokat Rákospalota-Újpestig.

A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett.

Előzmény: V43 - 1157 (3304)
haromegesztizennegy Creative Commons License 2021.04.08 -1 1 3305

Ha 2021-ben hábú előtti technikát használnak, ez talán nem véletlen...

De hát arra nem jutott pár miliárd az elmúlt 30 évben, hogy a Nyugatitól Újpestig 3 vagy 4 vágányt és vezérlést felújítsanak.

V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3304

Engedély nélküli vörös meghaladás és váltófelvágás.

Előzmény: zjakabfi (3302)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3303

Pontosan így van! Érik a dolog nagyon, sajnos. 

Előzmény: V43 - 1157 (3299)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3302

Mint mindenhol... 

Itt mi történhetett? Volt valami kitérőzés veres meghaladással?

Előzmény: V43 - 1157 (3301)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.07 0 1 3301

Pocsék képzés, és alacsony gát a vizsgákon. Röviden.

Előzmény: zjakabfi (3300)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3300

Kifejted? 

Előzmény: V43 - 1157 (3299)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.07 0 2 3299

Addig veszik félvállról az újoncok dolgait, ameddig durva tomegkatasztrófát okoznak egyszer...

Előzmény: martinaxe7 (3298)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3298

Nem közlekedhetnek a vonatok Rákosrendezőnél, mert egy vonat megrongált egy váltót – közölte a MÁV. Emiatt a Budapest–Vác, a Budapest–Veresegyház–Vác, továbbá a Budapest–Esztergom vonalon jelentősen megnő a menetidő.

Fizolti Creative Commons License 2020.11.23 0 0 3297

Most is hívják B-lokálnak egyes dokumentumokban. 

 

VPE-s listában Rákosrendezőtől Rákosrendező elágazásig 1AU néven szerepel. 

 

http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101102529

Előzmény: Dash 9 (3280)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.11.05 0 0 3296

Hétvégén lesz egy kis kalapálás PA páratlan végén, menetrendmódosítás is lesz.

1116 020-7 Creative Commons License 2020.08.16 -1 1 3295

Persze, mert rettegnek, hogy vonalismerettel rendelkező mv lelép a magánhoz. De tudjuk azt is, hogy a kisujjukat nem mozdítják meg azért, hogy jót is tegyenek az emberrel, hogy fel se merüljön benne a lelépés fogalma. 
A startnak volt már pár lehetősége megmutatni, hogy hogyan kell kerülő útirányon közlekedtetni a vonatait, nem sikerült. 

Előzmény: PanzerMk5 (3294)
PanzerMk5 Creative Commons License 2020.08.16 -1 1 3294

Általában a magánvasúti mozdonyvezetők vonalismereti listája sokkal hosszabb mint a sajtosoké. A sajtosoknál sajnálják az ilyenre a pénzt, csak az adott telephelyről kiszolgált vonalakat csináltatják meg.

Előzmény: 01016-25 (3291)
01016-25 Creative Commons License 2020.08.14 0 2 3293

Most nem vagyok képben, mikor történt a baleset, és ahhoz képest mikor tudtak elindulni kerülőben. De még az eredeti indulás előtt kapták az infót. Ahhoz képest nem ment kettő perc alatt nekik sem. 

 

"Érdek" felé 5 percenként van vonat. Mire kiderül mi történt, megtippelik meddig tart, feltorlódott a fél Dunántúl. Eztán kezdődik a menetvonal megrendelősdi. Ideális esetben 20 perc. Aztán új készre jelentés, meg ami még kell. És már azon csámcsog mindenki, hogy mindenki hülye a vasútnál. Holott csak két ember. Aki megtiltotta, meg aki nem engedélyezte újra a kerülést az ilyen helyeken.

 

 

Előzmény: zjakabfi (3292)
zjakabfi Creative Commons License 2020.08.14 -2 0 3292

 Nekem most az Erd alsó/felső problematika van a fejemben.

Nem állítom, hogy van mindig megoldás.

Előzmény: 01016-25 (3291)
01016-25 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 3291

Nem egy vonatra kell figyeljenek. Sok esetben is jelent megoldást. Pl. a soproni IC-t merre vigyék? A 20-ason, vagy a 70-esen?

 

A RJ (CRS) egyébként lehet, hogy eleve úgy készült, hogy jó legyen a 70-esre is.

 

Ezzel együtt lehetne ez gyorsabb a START-nál is.

Előzmény: zjakabfi (3289)
király2644 Creative Commons License 2020.08.14 -1 0 3290

Majd, ha a startnak is piaci érdeke lesz...jah, hogy addig meg bármit megtehet? Meg nem is akar a minimumnál többet? Elővárosiaknál rendben van, legyen pótló..távolságiaknál azért ez problémásabb...

Előzmény: zjakabfi (3289)
zjakabfi Creative Commons License 2020.08.14 -1 0 3289

Es a startnál ez miert tart tovább? Mondjuk a juniusi 30a reggeli gazolasnál? Ök nem rendeltek? 

Előzmény: István Gyuri (3288)
István Gyuri Creative Commons License 2020.08.14 0 3 3288

Milyen előnyről beszélsz?

Hogy rendelt egy-egy másik menetvonalat a magyar és a szlovák szakaszon is, biztosított rá megfelelő vonalismerettel rendelkező mozdonyvezetőt is és 1-2 óra késéssel, körbevitte a vonatát?

Előzmény: zjakabfi (3287)
zjakabfi Creative Commons License 2020.08.14 -3 0 3287

Remek... Azert ilyen előnyt nem kene élveznie a magánnak...

Előzmény: Törölt nick (3286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!