"A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett."
Csak azt nem értem, hogy ilyenkor miért nem lehet a taxitársaságokat igénybe venni. Vidéken működik (legalábbis működött pár éve), hogy - egyéb megoldás híján - feljelentkezés után taxival vitték ki a vonatszemélyzetet a hajnali vonatokhoz a telepállomásról (20 km távolságról beszélünk).
Nem. A zónázónak visszavették a kijáratot, mert szolgálatképtelenséget jelentett és a gyorsítottat bevitték a harmadikra, helytelenbe. A B központnál akarták visszatenni a helyére, így szabályos jelzőkezeléssel járt ki és ment vissza a helyes vágányra, de közben a zónázó megjavult és semmit sem nézve, engedély nélkül elindult. Meglépte a vörös kijáratot, felvágta a váltót és kevés híján oldalba kapta a keresztbe kijáró gyorsítottat.
A Nyugatiból 17:07-kor indult Z70-es megállt Rákosrendező kijárati jelzőjénél. Ezen rajta voltam. Itt valami műszaki hiba lépett fel a szerelvényen, amit kb. 20 percig tartott elhárítani. Közben a 3. vágányon keresztül próbálták kikerültni az elakadt vonatot a 17:25-ös gyorsítottal. Azonban mindeközben megjavult a zóna szerelvénye, ennek örömére el is indult. Azt valahogy nem vették észre, hogy sem jelző, sem vágányút nincs. Sőt, a vágányutat már a 3. vágányon érkező gyorsítottnak állították be. Így felvágták a váltót. Ami nagyon para, hogy amikor elindult a zóna, abban a pillanatben mellé érkezett a G70, ami aztán megállt. Ebből simán lehetett volna akár ütközés is. Aztán valószínűleg rászólhattak a zóna vezérjére, hogy felvágta a váltókat, mert az istvántelki villamos vonalfőnökséges átjáró előtt ismét megállt. Azért érdemsebb lett volna akkor már Istvántelekig elmennie (amennyiben ez megengedhető ilyen helyzetben). Végül egy KISS-szel behozták az utasokat Rákospalota-Újpestig.
A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett.
Nem közlekedhetnek a vonatok Rákosrendezőnél, mert egy vonat megrongált egy váltót – közölte a MÁV. Emiatt a Budapest–Vác, a Budapest–Veresegyház–Vác, továbbá a Budapest–Esztergom vonalon jelentősen megnő a menetidő.
Persze, mert rettegnek, hogy vonalismerettel rendelkező mv lelép a magánhoz. De tudjuk azt is, hogy a kisujjukat nem mozdítják meg azért, hogy jót is tegyenek az emberrel, hogy fel se merüljön benne a lelépés fogalma. A startnak volt már pár lehetősége megmutatni, hogy hogyan kell kerülő útirányon közlekedtetni a vonatait, nem sikerült.
Általában a magánvasúti mozdonyvezetők vonalismereti listája sokkal hosszabb mint a sajtosoké. A sajtosoknál sajnálják az ilyenre a pénzt, csak az adott telephelyről kiszolgált vonalakat csináltatják meg.
Most nem vagyok képben, mikor történt a baleset, és ahhoz képest mikor tudtak elindulni kerülőben. De még az eredeti indulás előtt kapták az infót. Ahhoz képest nem ment kettő perc alatt nekik sem.
"Érdek" felé 5 percenként van vonat. Mire kiderül mi történt, megtippelik meddig tart, feltorlódott a fél Dunántúl. Eztán kezdődik a menetvonal megrendelősdi. Ideális esetben 20 perc. Aztán új készre jelentés, meg ami még kell. És már azon csámcsog mindenki, hogy mindenki hülye a vasútnál. Holott csak két ember. Aki megtiltotta, meg aki nem engedélyezte újra a kerülést az ilyen helyeken.
Majd, ha a startnak is piaci érdeke lesz...jah, hogy addig meg bármit megtehet? Meg nem is akar a minimumnál többet? Elővárosiaknál rendben van, legyen pótló..távolságiaknál azért ez problémásabb...
Hogy rendelt egy-egy másik menetvonalat a magyar és a szlovák szakaszon is, biztosított rá megfelelő vonalismerettel rendelkező mozdonyvezetőt is és 1-2 óra késéssel, körbevitte a vonatát?