2006-os swifthez van 2 db baloldali tükörborításom az egyik vadonatúj fekete sosem volt autón a másik ezüst színű gyári, az alsó kerete sérült a tükörnek, de a külső burkolat nem na meg az alsó fekete sérült keretes elektromos tükör ami amúgy jól működik és van még egy gyári gázbowden hozzá. Ha valakit érdekelne ezek közül valami az jelezze.
Én elvesztettem a dísztárcsáim egy részét, a többit kidobtam. Igazából, nekem az autó közlekedésre kell, nem tudom, hogy ezek az egyszerű díszzárcsák már akkor számítottak-e a fogysztás csökkentésében, mint a mostaniak, de szerintem nem. Szóval, nincsenek dísztárcsáim, így akkor a szürke is jöhet.
Igen, kérdés mit nevezünk olcsónak...relatív. Én (kb 2 éve talán) kamilláztam ezen a tizenezres árakon egy nyomorult 14es vasfelniért (2021ben 16os új Fiat lemzfelniket vettem 10e alatt és nem pult alól...), egy komplett szett árán jó eséllyel veszel használt de szép alufelniket is, vagy az 52+posta/szett ártól már nincs annyira fájdalmasan messze 100 alatt egy új 14es aftermarket alufelni szett...vagy legalábbis "ha már költeni kell rá, legalább szebb is lesz" felkiáltással én így látom, persze nem vagyunk egy formák.
..szóval amikor kiderült a gumisnál, hogy az egyik téli lemezfelnink ütött (még nem rázott az addig rajta lévő súlyokkal), és szembesültem az árakkal akkor én B tervhez folyamodtam: mivel anyumék garázsában ott 4 levetett 14es lemezfelni kuka gumikkal az ő Swiftjükről (ők vettek 15ös alufelnit meg négyévszakos gumikat a GS Swiftre), így egyet "elcseréltem" velük majd (mivel úgyis gumicsere előtt voltunk) vettem párezerért matt fekete felnifestéket, csiszoltam-festettem mind a négyet, nem új, picit van ahol megfolyt de pár évig (a dísztárcsák alatt, télre) megint jó azóta
Ui.: a nyári kerekeket meg 2020ban kifogtam szerencsésen (kitartó kereséssel lehet ilyet is :) ) mert anno 55ért vettem 4db egy szezont használt (de kicsit karcos) Momo Darkokat 165/70 R14 felgumizva, tavalyi szezonig használtuk így gond nélkül (tavaly kapott új 185/60 r14 gumikat) :)
Nekem kék swiftem van, alapvetően voltak szürke dísztárcsák is gyárilag a fekete felniken. Ezen gondolkodom, hogy a szürke vagy a fekete nézne jobban ki rajta.
A lemezfelni nem drága de arra figyelj, hogy a linkben szereplő az ezüst színű.
Én 5 ezerért vettem új állapotút használtan. A tulaj már újkorában lecserélte alufelnire és félretette. Aztán egy év múlva gondot egyet és meghírdette. Így tudtam megvenni.
De sok Swift felnit lehet találni abszolút rozsdamentes állapotban ha kicsit keresgélsz.
Tiszta rozsda mind a 4 gyári lemezfelnim, amiket 2005-ben kaptam a kocsimhoz. Nyilván nekiállhatnék rozsdaleszedőzni, de rajta a gumi, és talán akkor már a gumi és a felni találkozását is kezelni kéne...
Viszont. Létezik, hogy 13.000 ft egy lemezfelni? Mert akkor nem éri meg szívni vele.
Olyanba szeretnék segítséget kérni, hogy adott egy 1000-es swift aminek minden előzmény nélkül osszecsúszott a kormányoszlopa és nem udom ilyenkor mit lehet tenni illetve mi okozhatta ezt a hibát. A válaszokat, és segítséget előre is köszönöm
Mi a cél vele? Tippként gyanítom, hogy azért mozdulnál ebbe az irányba, mert a fejegység szolgáltatásait szeretnéd bővíteni (és nem a vájt fülű hangminőség a prió, akár kevesebb tudás mellett). Szóval szeretnél Bluetooth kapcsolatot? Navit? Tolatókamerát? Stb.? Akkor a kínálat a lassú 1GB RAM-os kínai fejektől az akár márkás (Pioneer, Blaupunkt stb.) 2din AndroidAuto/CarPlay képes fejekig tart, durva szórással 50-200 ezer közti ligában. Plusz az esetleges "sallangok", mint beépítőkeret, kormányvezérlő jelfordító, tolatókamera stb. Nyilván minél feljebb mész annál kevésbé kompromisszumos a végeredmény. Az olcsóbb ársávban kicsit lassabb betöltési sebességre, gyérebb kihangosítás minőségre, gyengébb rádióvételre (ugyanígy: párezer Ftos tolatókameránál nem épp fullHD kameraképre) számíthatsz...de összességében/tudásában már ez is űrugrás egy sima CD-s nem kihangosítós gyári fejhez képest. Szóval valamit valamiért...tudni kének mik a fő elvárásaid/szempontjaid és nagyjából mi az elképzelés ár vonalon.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy 2014-es Swiftbe szeretnék vásárolni 2 din-es méretspecifikus fejegységet, és megköszönném, ha valaki, akinek van infója tudna segíteni,hogy milyet, illetve ajánlani egy megbízható beszerelő műhelyt.
Elírtam, 2016-os a mienk illetve a vejeméké de egyidőben volt egy 2006-os is amit 3 éve adtunk el és újonnan vettünk, abban 246000 volt és a váltójának semmi baja sem volt mondjuk 50000-ként cseréltem az olajat.
A mienk 2006-os és gyakorlatilag csak áttétel különbség van meg a kmóra kihajtás illetve annak hiámya a régebbihez és jó pár más típussal szemben, cseredarabként vittük a miénket ami búgni kezdett és kaptunk először olyat ami 1 számmal különbözött a mienktől, de elvileg jó, nem volt jó mert a tempomat és a sebességkijelzés nem működött így visszavittük és kiderült, hogy valóban, az egy altóé volt így a miénk lett megcsinálva így akkor láttam bele és az 5. olyan amilyennek leírtam, amúgy simán felcserélhetőek, ha a mienk nem tempomatos amit az áttételkülönbség zavart meg észre sem vesszük.
Gyömrőn van egy váltófelújító akivel mi is csináltattuk, típushiba az összesnél az 5. és a nyelestengelycsapágy, az 5.-et kevésbé éri az olaj ezért ő is 2-3dl pluszt javasol, mivel láttam szétszedve tényleg jól láthatóan távol van a teknő résztől és magasabban ráadásul valamennyire elválasztva ami akadályozza az olajzást na meg a 40000-es cserét is javasolta. 2.2 kell bele és ehhez kedv szerint a plusz 2-3dl. Amúgy, hogy van benne ilyen kevés km? Bár láttam már ilyet csak ritkán.
Semmiképp ne töltsd nívószint fölé mert rosszabb lesz. A fogaskerekeknek pont annyi kenés kell amit a fogazat felhord. Ha ellepi az olaj akkor a szinkron sem lassul és recsegve fogsz váltani.
22700km van az egész autóban. De egyszer már leszakadt a váltóbowden végén lévő műanyag fanglli fej, (mindkét végén egyszerre). Mondjuk amikor nem vette a sebességet, nem voltam vele barátságos :-) Most már tudom, hogy vacak műanyag, és finomabban bánok vele. Szerelőm szerint nem a legjobb konstrukció. Ahogy Kgaboroo fórum társ írta, nem a legjobb mínőségű olajat tették bele gyárilag. Na meg a váltó fogaskerekei sem voltak összekoptatva, lehetnek benne fémrészecskék. Ha jól emlékszem 2,2L a töltőmennyísége az olajnak, vegyek 3litert? Olyat is olvastam, hogy javasolják nívószínt fölé tölteni, valami szuszogón keresztül.
50, de inkább 40000-ként olajat kéne cserélni a váltókban, de persze ezt senki nem teszi, nemrég kellett felújíttatnunk egyet pedig abban 100000-nél még cseréltük is. Adalékot én is mindig használok na mindenképp a gyárilag előírtat lehetőleg gyártóban is.
Igen. Xado 75w-80-as olajat tegyél bele és Xado váltóolaj adalékot 2 kis tubussal.
Olyan finom lesz a váltó, hogy nem ismersz rá.
Gyárilag nagyon szar olajat öntenek bele. Nekem 2015-ös van és ugyanez a jelenség volt. Én már párezer km után észrevettem, hogy lehetne a váltó sokkal jobb is. Ekkor lecseréltem Xado olajra és adalékra.
A váltó simasága nem vajpuha lett hanem egyenesen margarin.
A szervízt nem tudod megkérdezni milyen viszkozitásút töltöttek bele? Mert ha más akkor ugyan arra jó, hogy pár napig használjuk a kevertet, de folyamatosan gondot okozhat. Legalábbis mindenhol ezt mondják, írják. Én olajat nem kevernék hosszabb távon.
2006 os 300e km-t futott Swift, most volt friss olajcsere. Kicsit eszi az olajat ezzel utána tudom tölteni? csak pár deci kell. Nem tudom mi ment bele. 5w-30 úgy tudom jó. vagy hagyjam? Mehet?
Kerékcsapágynál meg minden futóműalkatrésznél itthon rendszerint aajobboldali megy tönkre először mert az út jobbszéle kátyúsabb míg a baloldali részek még sokat kibírhatnak. A swiftünkön 180000-nél cseréltük a jobboldali alsó gömbfejet mert lógott és a baloldalit nem, ígybadtuk el 240000km-nél és semmi lógás nem volt akkor sem.