Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tsalis Creative Commons License 2025.04.25 0 0 79917

2006-os swifthez van 2 db baloldali tükörborításom az egyik vadonatúj fekete sosem volt autón a másik ezüst színű gyári, az alsó kerete sérült a tükörnek, de a külső burkolat nem na meg az alsó fekete sérült keretes elektromos tükör ami amúgy jól működik és van még egy gyári gázbowden hozzá. Ha valakit érdekelne ezek közül valami az jelezze.

t.lantos Creative Commons License 2025.04.21 0 0 79916

Hát az én téli fel I'm se fiatal, de attól még hibátlan.

Előzmény: Meister (79915)
Meister Creative Commons License 2025.04.21 0 0 79915

Én is vettem 4-et a nyári gumikhoz,de így 21 évesen már azokban sem látok semmi szépet. Mármint a felni 21 éves. :-)

 

Előzmény: t.lantos (79913)
Meister Creative Commons License 2025.04.21 0 0 79914

Én elvesztettem a dísztárcsáim egy részét, a többit kidobtam. Igazából, nekem az autó közlekedésre kell, nem tudom, hogy ezek az egyszerű díszzárcsák már akkor számítottak-e a fogysztás csökkentésében, mint a mostaniak, de szerintem nem. Szóval, nincsenek dísztárcsáim, így akkor a szürke is jöhet.

Előzmény: kgaboroo (79910)
t.lantos Creative Commons License 2025.04.20 0 0 79913

Jó, hát Nekm is 8 gyári alufelnim van. Jó árban vettem, erre nem kell dísztárcsa :)

Előzmény: DKori86 (79912)
DKori86 Creative Commons License 2025.04.20 0 0 79912

Igen, kérdés mit nevezünk olcsónak...relatív. Én (kb 2 éve talán) kamilláztam ezen a tizenezres árakon egy nyomorult 14es vasfelniért (2021ben 16os új Fiat lemzfelniket vettem 10e alatt és nem pult alól...), egy komplett szett árán jó eséllyel veszel használt de szép alufelniket is, vagy az 52+posta/szett ártól már nincs annyira fájdalmasan messze 100 alatt egy új 14es aftermarket alufelni szett...vagy legalábbis "ha már költeni kell rá, legalább szebb is lesz" felkiáltással én így látom, persze nem vagyunk egy formák.

 

..szóval amikor kiderült a gumisnál, hogy az egyik téli lemezfelnink ütött (még nem rázott az addig rajta lévő súlyokkal), és szembesültem az árakkal akkor én B tervhez folyamodtam: mivel anyumék garázsában ott 4 levetett 14es lemezfelni kuka gumikkal az ő Swiftjükről (ők vettek 15ös alufelnit meg négyévszakos gumikat a GS Swiftre), így egyet "elcseréltem" velük majd (mivel úgyis gumicsere előtt voltunk) vettem párezerért matt fekete felnifestéket, csiszoltam-festettem mind a négyet, nem új, picit van ahol megfolyt de pár évig (a dísztárcsák alatt, télre) megint jó azóta

 

Ui.: a nyári kerekeket meg 2020ban kifogtam szerencsésen (kitartó kereséssel lehet ilyet is :) ) mert anno 55ért vettem 4db egy szezont használt (de kicsit karcos) Momo Darkokat 165/70 R14 felgumizva, tavalyi szezonig használtuk így gond nélkül (tavaly kapott új 185/60 r14 gumikat) :)

Előzmény: t.lantos (79911)
t.lantos Creative Commons License 2025.04.20 0 1 79911

Igen, az indiai felni olcsó :)

Előzmény: Meister (79907)
kgaboroo Creative Commons License 2025.04.20 0 0 79910

A fekete felnin jól mutat az ezüst dísztárcsa.

Az ezűst felnin  nem néz ki jól az ezüst tárcsa.

Persze ha tele dísztárcsa van akkor mindegy, hogy milyen színű alatta a felni.

De Te döntessz. :-) 

Előzmény: Meister (79909)
Meister Creative Commons License 2025.04.20 0 0 79909

Nekem kék swiftem van, alapvetően voltak szürke dísztárcsák is gyárilag a fekete felniken. Ezen gondolkodom, hogy a szürke vagy a fekete nézne jobban ki rajta.

Szerinted, miért "jobb" a fekete?

Előzmény: kgaboroo (79908)
kgaboroo Creative Commons License 2025.04.19 -1 0 79908

A lemezfelni nem drága de arra figyelj, hogy a linkben szereplő az ezüst színű.

Én 5 ezerért vettem új állapotút használtan. A tulaj már újkorában lecserélte alufelnire és félretette. Aztán egy év múlva gondot egyet és meghírdette. Így tudtam megvenni.

De sok Swift felnit lehet találni abszolút rozsdamentes állapotban ha kicsit keresgélsz.

Előzmény: Meister (79907)
Meister Creative Commons License 2025.04.19 0 0 79907

Tiszta rozsda mind a 4 gyári lemezfelnim, amiket 2005-ben kaptam a kocsimhoz. Nyilván nekiállhatnék rozsdaleszedőzni, de rajta a gumi, és talán akkor már a gumi és a felni találkozását is kezelni kéne...

Viszont. Létezik, hogy 13.000 ft egy lemezfelni? Mert akkor nem éri meg szívni vele.

https://www.suzuminn.hu/Gyari-eredeti-alkatresz/Suzuki-Swift-lemezfelni-gyari/43210M75J10-39M.html?PID=485

kgaboroo Creative Commons License 2025.04.18 0 0 79906

Csak meglazult a kormánykerék összekötő rúdjának szorító bilincse.

Húzd ki a kormányt az eredeti távolságra és húzd meg a műszerfal alatt a szorító összekötőt.

Előzmény: Dodóka01 (79905)
Dodóka01 Creative Commons License 2025.04.18 0 0 79905

Üdvözlök Mindenkit

Olyanba szeretnék segítséget kérni, hogy adott egy 1000-es swift aminek minden előzmény nélkül osszecsúszott a kormányoszlopa és nem udom ilyenkor mit lehet tenni illetve mi okozhatta ezt a hibát. A válaszokat, és segítséget előre is köszönöm 

DKori86 Creative Commons License 2025.04.07 0 0 79904

Szia!

 

Mi a cél vele? Tippként gyanítom, hogy azért mozdulnál ebbe az irányba, mert a fejegység szolgáltatásait szeretnéd bővíteni (és nem a vájt fülű hangminőség a prió, akár kevesebb tudás mellett). Szóval szeretnél Bluetooth kapcsolatot? Navit? Tolatókamerát? Stb.? Akkor a kínálat a lassú 1GB RAM-os kínai fejektől az akár márkás (Pioneer, Blaupunkt stb.) 2din AndroidAuto/CarPlay képes fejekig tart, durva szórással 50-200 ezer közti ligában. Plusz az esetleges "sallangok", mint beépítőkeret, kormányvezérlő jelfordító, tolatókamera stb. Nyilván minél feljebb mész annál kevésbé kompromisszumos a végeredmény. Az olcsóbb ársávban kicsit lassabb betöltési sebességre, gyérebb kihangosítás minőségre, gyengébb rádióvételre (ugyanígy: párezer Ftos tolatókameránál nem épp fullHD kameraképre) számíthatsz...de összességében/tudásában már ez is űrugrás egy sima CD-s nem kihangosítós gyári fejhez képest. Szóval valamit valamiért...tudni kének mik a fő elvárásaid/szempontjaid és nagyjából mi az elképzelés ár vonalon.

 

Pl :

 

https://izzi.hu/hu/shop/termekek/suzuki-swift-2013-2016-multimedia/1gb-16gb

Előzmény: Marcika0101 (79903)
Marcika0101 Creative Commons License 2025.04.07 0 0 79903

Sziasztok,

 

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy 2014-es Swiftbe szeretnék vásárolni 2 din-es méretspecifikus fejegységet, és megköszönném, ha valaki, akinek van infója tudna segíteni,hogy milyet, illetve ajánlani egy megbízható beszerelő műhelyt.

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

tsalis Creative Commons License 2025.03.29 0 0 79902

Elírtam, 2016-os a mienk illetve a vejeméké de egyidőben volt egy 2006-os is amit 3 éve adtunk el és újonnan vettünk, abban 246000 volt és a váltójának semmi baja sem volt mondjuk 50000-ként cseréltem az olajat.

Előzmény: tsalis (79901)
tsalis Creative Commons License 2025.03.29 0 0 79901

A mienk 2006-os és gyakorlatilag csak áttétel különbség van meg a kmóra kihajtás illetve annak hiámya a régebbihez és jó pár más típussal szemben, cseredarabként vittük a miénket ami búgni kezdett és kaptunk először olyat ami 1 számmal különbözött a mienktől, de elvileg jó, nem volt jó mert a tempomat és a sebességkijelzés nem működött így visszavittük és kiderült, hogy valóban, az egy altóé volt így a miénk lett megcsinálva így akkor láttam bele és az 5. olyan amilyennek leírtam, amúgy simán felcserélhetőek, ha a mienk nem tempomatos amit az áttételkülönbség zavart meg észre sem vesszük.

Előzmény: kgaboroo (79900)
kgaboroo Creative Commons License 2025.03.29 0 0 79900

2010-től már más váltó van az 1.2-es motornál. Itt még nem jelentkezett nyelestengely probléma. Az 5. fokozat is kap rendesen olajzást.

Előzmény: tsalis (79899)
tsalis Creative Commons License 2025.03.29 0 0 79899

Gyömrőn van egy váltófelújító akivel mi is csináltattuk, típushiba az összesnél az 5. és a nyelestengelycsapágy, az 5.-et kevésbé éri az olaj ezért ő is 2-3dl pluszt javasol, mivel láttam szétszedve tényleg jól láthatóan távol van a teknő résztől és magasabban ráadásul valamennyire elválasztva ami akadályozza az olajzást na meg a 40000-es cserét is javasolta. 2.2 kell bele és ehhez kedv szerint a plusz 2-3dl. Amúgy, hogy van benne ilyen kevés km? Bár láttam már ilyet csak ritkán.

Előzmény: zsb10 (79897)
kgaboroo Creative Commons License 2025.03.29 -1 1 79898

Semmiképp ne töltsd nívószint fölé mert rosszabb lesz. A fogaskerekeknek pont annyi kenés kell amit a fogazat felhord. Ha ellepi az olaj akkor a szinkron sem lassul és recsegve fogsz váltani.

Az említett olaj és adalék csodát művel.

Előzmény: zsb10 (79897)
zsb10 Creative Commons License 2025.03.29 0 0 79897

22700km van az egész autóban. De egyszer már leszakadt a váltóbowden végén lévő műanyag fanglli fej, (mindkét végén egyszerre). Mondjuk amikor nem vette a sebességet, nem voltam vele barátságos :-) Most már tudom, hogy vacak műanyag, és finomabban bánok vele. Szerelőm szerint nem a legjobb konstrukció. Ahogy Kgaboroo fórum társ írta, nem a legjobb mínőségű olajat tették bele gyárilag. Na meg a váltó fogaskerekei sem voltak összekoptatva, lehetnek benne fémrészecskék. Ha jól emlékszem 2,2L a töltőmennyísége az olajnak, vegyek 3litert? Olyat is olvastam, hogy javasolják nívószínt fölé tölteni, valami szuszogón keresztül.

Előzmény: tsalis (79896)
tsalis Creative Commons License 2025.03.29 0 1 79896

50, de inkább 40000-ként olajat kéne cserélni a váltókban, de persze ezt senki nem teszi, nemrég kellett felújíttatnunk egyet pedig abban 100000-nél még cseréltük is. Adalékot én is mindig használok na mindenképp a gyárilag előírtat lehetőleg gyártóban is.

Előzmény: zsb10 (79893)
zsb10 Creative Commons License 2025.03.29 0 0 79895

Köszönöm a segítséged!

Előzmény: kgaboroo (79894)
kgaboroo Creative Commons License 2025.03.28 0 1 79894

Igen. Xado 75w-80-as olajat tegyél bele és Xado váltóolaj adalékot 2 kis tubussal.

Olyan finom lesz a váltó, hogy nem ismersz rá.

Gyárilag nagyon szar olajat öntenek bele. Nekem 2015-ös van és ugyanez a jelenség volt. Én már párezer km után észrevettem, hogy lehetne a váltó sokkal jobb is. Ekkor lecseréltem Xado olajra és adalékra.

A váltó simasága nem vajpuha lett hanem egyenesen margarin.

Előzmény: zsb10 (79893)
zsb10 Creative Commons License 2025.03.28 0 0 79893

Időnként akadós a váltóm.(Swift2011) Nem csak hidegen. Már volt egy bowden cserém. Egy váltóolaj csere segíteni valamit? 

tsalis Creative Commons License 2025.02.12 0 0 79892

A szervízt nem tudod megkérdezni milyen viszkozitásút töltöttek bele?  Mert ha más akkor ugyan arra jó, hogy pár napig használjuk a kevertet, de folyamatosan gondot okozhat. Legalábbis mindenhol ezt mondják, írják. Én olajat nem kevernék hosszabb távon.

Előzmény: murray (79891)
murray Creative Commons License 2025.02.11 0 0 79891

ok,köszi

Előzmény: kgaboroo (79890)
kgaboroo Creative Commons License 2025.02.11 0 0 79890

Után tudod tölteni, nem lesz semmi gond.

Előzmény: murray (79889)
murray Creative Commons License 2025.02.11 0 0 79889

2006 os 300e km-t futott Swift, most volt friss olajcsere. Kicsit eszi az olajat ezzel utána tudom tölteni? csak pár deci kell. Nem tudom mi ment bele. 5w-30 úgy tudom jó. vagy hagyjam? Mehet? 

 

 

tsalis Creative Commons License 2025.02.10 0 0 79888

Kerékcsapágynál meg minden futóműalkatrésznél itthon rendszerint aajobboldali megy tönkre először mert az út jobbszéle kátyúsabb míg a baloldali részek még sokat kibírhatnak. A swiftünkön 180000-nél cseréltük a jobboldali alsó gömbfejet mert lógott és a baloldalit nem, ígybadtuk el 240000km-nél és semmi lógás nem volt akkor sem.

Előzmény: Meister (79884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!