Sziasztok. Egy olyan problémám van, hogy az 1,6-os Scenic-em nem indult ma reggel. se kép, se hang. Szombaton még melegebb időben semmi probléma nem volt, de ma a mínuszos időben hang nem jött ki a torkán. Az akku pár hónapos, nincs lemerülve, a kormányzárt kioldja, kiadja a olajszintet, bekapcsol a km óra, de nem csinál semmit. Meg sem próbálja forgatni az önindító a motort és kattogást sem hallok, hogy esetleg a relé próbálkozna, csak síri csend van.
Nem tudom mennyiben függ össze az utóbbi időben lévő hibákkal. Augusztusban egy henger kiszállt a játékból (check emmision), én az hittem csak trafó, de a szerelő azt mondta, mikor a trafó csere nem hozott eredményt és megbontotta a motort, hogy az egyik szelep átégett. Szelep csere, hengerfej tömítés csere, és mivel 60 ezerrel és 3 évvel ezelőtt volt szíj cserélve, a komplett vezérlést is lecserélte. Októberben újabb "check emmision" hibakód. Vissza a szervizbe. A diagnosztika vezérműtengely jeladó hibakódot dobott ki 3 helyre ("határértéken kívüli érték", "vezérműtengely fog eset" és "fázis mérés tartományon kívül"). Jeladó cserélve, de a hibakód nem szűnt meg, ugyanúgy a 0340-es kódot dob ki. Ekkor ki lett cserélve a főtengely jeladó is, hátha nincsenek szinkronban és azért dob ki "határértéken kívüli értéket". A két jeladó csere után ugyanúgy vezérműtengely jeladó hibát jelez. Erre azt mondta a szerelő, hogy akkor az okoskerékkel lehet a gond, cserélni kell (ez nála 60 ezer alkatrész és kb 6 óra munka). Ezt egyenlőre még nem csináltattam meg, hogy utánajárjak, hogy tényleg ez lehet-e a gond. Azon kívül, hogy jeladó hibát jelez, nem volt gond az autóval. Mindig elsőre beindult hidegen is, nem indult nehezen, nem döcögött, vagy rángatott menet közben, nem nőtt meg a fogyasztása, semmi okoskerék meghibásodásra jellemző hang, semmi érezhető a hibakódon kívül. Egészen ma reggelig, amikor is nem indult egyik kártyával sem, a computer elkezdte a dolgát, de a motor semmit nem csinált.
Van-e valakinek ötlete mi lehet? Előre is köszönöm
Olyan gondom lenne, hogy scenic II-m van 2.0 benzin, multkor kiírta, hogy check emission. Elvittem elektromoshoz és ránézett, arra jutottunk hogy rossz az üzemanyag és azért jött be a hiba. KITÖRÖLTE, ELTELT 300KM és megint kiirta ugyen ezt addig a percig míg megint nem tankoltam. Ez normális? Mindig elő fog jönni vagy mi?
Kössz a válaszokat előre is! További szép napot. Norbi
Udv.Mindenkinek...A kovetkezo gondjaim vannak...Keresek Scenic ll 2005 1.9 120 Le dizelhez...motorkod F 9QD812C382822 AUTOHOZ...izzitorelehez valo csatlakozot 15 cm vezetekkel...motorvezerlot a hozzavalo csatlakozokkal rajtuk 15 cm koruli kaballel...Akinek van..vagy tudja hol tudom beszerezni kerem ertesitsen...Koeszonettel
Bénán fogalmaztam elismerem, meg nem is gondoltam teljesen végig: a PWM órajele 500us-os periódusidejű négyszögjel, mely a vezérlőjel szintjének komparálásával arányos kitöltésű. Így ezt nem tartom valószínűnek, hogy érzékeny lenne generátorzajra vagy egyéb tranziensre. Hacsak nem lebeg a komparátor bemenetén a DC szint valami miatt, ami a motor fordulatszámával arányosan húzza el a szintet a táp és 5V között.
De a legvalószínűbb, hogy ezt így programozták és kész. Gondolom a 8 manuális ventilátor fokozathoz egy egyszerű feszültségosztóval van a 8 szint beállítva, de auto módban ez lehet bármi 5 V-ig
>ebben mi a "basszus"?
Nekem ez nem volt egyértelmű, hogy PWM működik benne. Ha már előtét ellenállás van a ventilátor előtt és nem félvezetős megoldás, gondoltam nem ennyire "kifinomult" a szerkezet.
Igen,de nálam kikapcsolt helyzetben nem reagált semmire. És igen,múltidőben írtam,mert ma reggel menet közben egyszer csak felpörgött aut üzemben kb.5 másodpercre,és utána visszaállt a beállított fordulatra.Hazaérve leállításkor már nem ment a venti a gyújtás ráadásakor,de a klíma aut. üzemében szépen dolgozik.Nem is néztem meg kikapcsolt helyzetben szabályozható e inkább.Nekem tökéletesen megfelel az aut.klíma üzemmódban.
Öngyógyító lett,inkább nem piszkálom egyenlőre. :)
Közben én is visszatértem.Szóval ha aut.üzemben van,akkor szépen lépteti a ventilátor fokozatokat,de amikor már egy vonal sincs a kijelzőn akkor is megy még a ventilátor.Ha viszont kikapcsolom az aut. üzemet,akkor felerősödik a hangja,viszont a kijelzőn semmi nincs hiába kapcsolgatom fel-le,és a fordulat sem változik.
Kivettem a belső biztosítéktáblából a ventilátor biztijét,akkor megállt,és csend lett.
Ezek után viszont már nem is vagyok abban biztos,hogy a vételkor nem e csak az aut.üzemben próbáltam e ki a ventilátor fokozatokat.
Egyszóval megy amint áramot kap,és Off üzemben egy magasabb fordulaton pörög csak.Vagy valami ilyesmi.
Ezzel kapcsolatban nem mértem töltőfeszültséget, de amikor a DRL-t beépítettem, méregettem, és nem tűnt fel különösebb ingadozás.
Digit multiméterrel legalábbis, bár az átlagol. Van otthon oszcilloszkópom, ráakaszthatom, de nem hiszem, hogy egy ilyen fogyasztónál okozhat ez ilyesmit.
Akkor a tompított fényszóró esetében szerintem látnám, hogy valami nem kerek különböző fordulaton.
De persze lehet, hogy a vezérlőelektronika érzékeny valami töltési zavarra, és mégis van összefüggés. Jó kérdés.
Asszem csak ráteszem a szkópot, milyen nagyfreki van a generátor jelén felül esetleg :)