Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

beetlebali Creative Commons License 2016.11.29 0 0 51345

Sziasztok. Egy olyan problémám van, hogy az 1,6-os Scenic-em nem indult ma reggel. se kép, se hang. Szombaton még melegebb időben semmi probléma nem volt, de ma a mínuszos időben hang nem jött ki a torkán. Az akku pár hónapos, nincs lemerülve, a kormányzárt kioldja, kiadja a olajszintet, bekapcsol a km óra, de nem csinál semmit. Meg sem próbálja forgatni az önindító a motort és kattogást sem hallok, hogy esetleg a relé próbálkozna, csak síri csend van.

Nem tudom mennyiben függ össze az utóbbi időben lévő hibákkal. Augusztusban egy henger kiszállt a játékból (check emmision), én az hittem csak trafó, de a szerelő azt mondta, mikor a trafó csere nem hozott eredményt és megbontotta a motort, hogy az egyik szelep átégett. Szelep csere, hengerfej tömítés csere, és mivel 60 ezerrel és 3 évvel ezelőtt volt szíj cserélve, a komplett vezérlést is lecserélte. Októberben újabb "check emmision" hibakód. Vissza a szervizbe. A diagnosztika vezérműtengely jeladó hibakódot dobott ki 3 helyre ("határértéken kívüli érték", "vezérműtengely fog eset" és "fázis mérés tartományon kívül"). Jeladó cserélve, de a hibakód nem szűnt meg, ugyanúgy a 0340-es kódot dob ki. Ekkor ki lett cserélve a főtengely jeladó is, hátha nincsenek szinkronban és azért dob ki "határértéken kívüli értéket". A két jeladó csere után ugyanúgy vezérműtengely jeladó hibát jelez. Erre azt mondta a szerelő, hogy akkor az okoskerékkel lehet a gond, cserélni kell (ez nála 60 ezer alkatrész és kb 6 óra munka). Ezt egyenlőre még nem csináltattam meg, hogy utánajárjak, hogy tényleg ez lehet-e a gond. Azon kívül, hogy jeladó hibát jelez, nem volt gond az autóval. Mindig elsőre beindult hidegen is, nem indult nehezen, nem döcögött, vagy rángatott menet közben, nem nőtt meg a fogyasztása, semmi okoskerék meghibásodásra jellemző hang, semmi érezhető a hibakódon kívül. Egészen ma reggelig, amikor is nem indult egyik kártyával sem, a computer elkezdte a dolgát, de a motor semmit nem csinált.

Van-e valakinek ötlete mi lehet? Előre  is köszönöm

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 51344

akkor nem

szerintem

Előzmény: lukika31 (51343)
lukika31 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 51343

Általában fél tanknál nem szoktam lejebb hagyni a szintet. lehet hogy az a baj? 

Előzmény: bnorci71 (51342)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 51342

csak egy tipp

 

lehet vizes a takban a benzin amikor kevés van vizet is kap, már ha az a könnyebb....

ha rátankolsz akkor meg tiszta benzinnel nincs hiba

vagy retkes a tank és nem tud kevés benzinnél szívni, bár akkor rángatni szokott vagy nem megy

Előzmény: lukika31 (51341)
lukika31 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 51341

Hello bananatree!

 

Köszi  a választ de mi az a clip ? Gyertya az új mind. a fölső szondat nemrég cserélték .  de akkor tankolás után miért javult meg ? 

További szép napot.

Előzmény: bananatree (51340)
bananatree Creative Commons License 2016.11.28 0 0 51340

olyanhoz kéne vinni, akinek Clip-je van, és érti is amit kiír...

 

ha inkább a cserebere-fölösleges-költés módszerrel akarsz próbálkozni, akkor egy tipp:

gyertya vagy lambdaszonda

nekünk akkor írt ilyet, amikor döglődött 1 gyertya és 3 hengerrel ugye nem voltak értelmezhetőek a lambdaszonda jelei...

de olyankor a 3henger elég könnyen felismerhető jel...

ha nem 3hengerezik, akkor pl. a lambdaszonda is lehet szar

 

de a te esetedben ettől még bármi más is lehet a hibás...

Előzmény: lukika31 (51339)
lukika31 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 51339

sziasztok!

 

Olyan gondom lenne, hogy scenic II-m van 2.0 benzin, multkor kiírta, hogy check emission. Elvittem elektromoshoz és ránézett, arra jutottunk hogy rossz az üzemanyag és azért jött be a hiba. KITÖRÖLTE, ELTELT 300KM és megint kiirta ugyen ezt addig a percig míg megint nem tankoltam. Ez normális? Mindig elő fog jönni vagy mi?

 

Kössz a válaszokat előre is! További szép napot. Norbi

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 51338

de

-azt mondják nem onnan jön a hang

-csak automata módban

 

az elsőre még lehet azt mondani rossz a fülük valami bevezeti a hangot és ott rezonál vagy mittudomén....

De kézi módban is megy a kompresszor akkor miért nincs hangja?

Előzmény: develooper (51337)
develooper Creative Commons License 2016.11.27 0 0 51337

El kell hogy szomorítsalak titeket. A klíma kompresszor ahogy a nevében is benne van az egy kompresszor, vélhetően hangot ad ki amikor üzemel:)

 

Előzmény: cmd3 (51275)
Me30 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 51336

köszönöm

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 51335

vargamunka stefimester >> gugli

 

zoltán1967 ő Maglód munkaidőben kitartóan csöngesd

telenor 48nulla21nulla8

Előzmény: Me30 (51334)
Me30 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 51334

Tudnátok Scenic-hez hozzáértő autószerelőt ajánlani Budapesten vagy a környékén(aki nem csak találgat,hogy mi lehet a baj)?

lorinczet Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51333

Udv.Mindenkinek...A kovetkezo gondjaim vannak...Keresek     Scenic  ll   2005  1.9   120 Le  dizelhez...motorkod  F 9QD812C382822   AUTOHOZ...izzitorelehez valo csatlakozot 15 cm vezetekkel...motorvezerlot a hozzavalo csatlakozokkal rajtuk 15 cm koruli kaballel...Akinek van..vagy tudja hol tudom beszerezni kerem ertesitsen...Koeszonettel 

bananatree Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51332

>Ha már előtét ellenállás van a ventilátor előtt és nem félvezetős megoldás, 

 

az automata klímás elektronikus vezérlésű (PWM), a manuál klímásnak sima ellenállásosztója (előtét ellenállás a szó legszorosabb értelmében) van.

 

Előzmény: KKornel81 (51329)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51331

1.6 benzin, igen. 

Amikor először halottam, én is erre gyanakodtam, hallottam már a generátorzajos autórádiót :)

De itt egyértelműen nem onnan jön a morgás, hanem a műszerfalból, a ventilátor környékéről.

Előzmény: S.P (51325)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51330

Előtte is fennállt a jelenség, tuti nincs vele összefüggésben. 

Előzmény: bnorci71 (51324)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51329

Bénán fogalmaztam elismerem, meg nem is gondoltam teljesen végig: a PWM órajele 500us-os periódusidejű négyszögjel, mely a vezérlőjel szintjének komparálásával arányos kitöltésű. Így ezt nem tartom valószínűnek, hogy érzékeny lenne generátorzajra vagy egyéb tranziensre. Hacsak nem lebeg a komparátor bemenetén a DC szint valami miatt, ami a motor fordulatszámával arányosan húzza el a szintet a táp és 5V között.

De a legvalószínűbb, hogy ezt így programozták és kész. Gondolom a 8 manuális ventilátor fokozathoz egy egyszerű feszültségosztóval van a 8 szint beállítva, de auto módban ez lehet bármi 5 V-ig

>ebben mi a "basszus"?

Nekem ez nem volt egyértelmű, hogy PWM működik benne. Ha már előtét ellenállás van a ventilátor előtt és nem félvezetős megoldás, gondoltam nem ennyire "kifinomult" a szerkezet.

Előzmény: bananatree (51322)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51328

Igen,de nálam kikapcsolt helyzetben nem reagált semmire. És igen,múltidőben írtam,mert ma reggel menet közben egyszer csak felpörgött aut üzemben kb.5 másodpercre,és utána visszaállt a beállított fordulatra.Hazaérve leállításkor már nem ment a venti a gyújtás ráadásakor,de a klíma aut. üzemében szépen dolgozik.Nem is néztem meg kikapcsolt helyzetben szabályozható e inkább.Nekem tökéletesen megfelel az aut.klíma üzemmódban.

Öngyógyító lett,inkább nem piszkálom egyenlőre. :)

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51327

jaaa ha az automatát kapcsolod ki

akkor nekem is hangosabb lesz, de szépen leveszem a fordulatot és újra halk

Előzmény: Misi1163 (51326)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51326

Ugye,akkor már ketten nem értjük a helyzetet. :) Ha kikapcsolom az aut.üzemet,akkor hangosabb,ebből gondolom,hogy nagyobb fordulaton mehet.

Szóval nem tudom,de eléggé zavaró amikor csak gyújtáson megy mintha felakarna szállni.

Előzmény: bnorci71 (51323)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51325

benzines a tied, ugye?

Hülye kérdés, de felteszem: nem a hangszóróból jön a furcsa zaj? :-)

Előzmény: KKornel81 (51320)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51324

emlegettél lejjebb DRL-t

 

én hülye vagyok ilyen szinten a villanyhoz amit bananatree itt 2-vel alattam ír az nekem már kínai :)

 

de nem lehet az kavar be valahogy? vagy előtte is hangos volt?

Előzmény: KKornel81 (51320)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51323

hűűűhaaa ez nekem zavaros

leveszed nullára és akkor megy gyorsan a venti?

akkor ott az előtét ellenállással valaki nagyon barkácsolt

Előzmény: Misi1163 (51319)
bananatree Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51322

> ez alapján határozza meg az elektornika, hogy milyen fokozattal prögjön.

 

ez viszont tárgyi tévedés.

 

a PWM a táp (kimenet) oldalon működik.

a vezérlőjel szimpla egyenfeszültség, amivel arányosan állítja a PWM kitöltési tényezőjét az elektronika.

 

 

Előzmény: KKornel81 (51320)
bananatree Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51321

ebben mi a "basszus"?

Minden hatékony fordulatszám/teljesítmény szabályozás így működik.

 

Előzmény: KKornel81 (51320)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51320

Basszus, impulzusszélességgel modulált tápot kap a venti, ez alapján határozza meg az elektornika, hogy milyen fokozattal prögjön.

Ha ez a jel zavaros, simán lehet, hogy nem lesz jó a fordulat vezérlés...

Előzmény: KKornel81 (51318)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51319

Közben én is visszatértem.Szóval ha aut.üzemben van,akkor szépen lépteti a ventilátor fokozatokat,de amikor már egy vonal sincs a kijelzőn akkor is megy még a ventilátor.Ha viszont kikapcsolom az aut. üzemet,akkor felerősödik a hangja,viszont a kijelzőn semmi nincs hiába kapcsolgatom fel-le,és a fordulat sem változik.

Kivettem a belső biztosítéktáblából a ventilátor biztijét,akkor megállt,és csend lett.

Ezek után viszont már nem is vagyok abban biztos,hogy a vételkor nem e csak az aut.üzemben próbáltam e ki a ventilátor fokozatokat.

Egyszóval megy amint áramot kap,és Off üzemben egy magasabb fordulaton pörög csak.Vagy valami ilyesmi.

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51318

Ezzel kapcsolatban nem mértem töltőfeszültséget, de amikor a DRL-t beépítettem, méregettem, és nem tűnt fel különösebb ingadozás.

Digit multiméterrel legalábbis, bár az átlagol. Van otthon oszcilloszkópom, ráakaszthatom, de nem hiszem, hogy egy ilyen fogyasztónál okozhat ez ilyesmit.

Akkor a tompított fényszóró esetében szerintem látnám, hogy valami nem kerek különböző fordulaton.

De persze lehet, hogy a vezérlőelektronika érzékeny valami töltési zavarra, és mégis van összefüggés. Jó kérdés.

Asszem csak ráteszem a szkópot, milyen nagyfreki van a generátor jelén felül esetleg :)

Előzmény: S.P (51313)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51317

Előzmény: KKornel81 (51316)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51316

Közben túrtam egy manualt a hűtés / fűtés rendszerről.

Egy ventilátor van, és három léptetőmotor, mely a következő zsilipeket (zsiliprendszereket) állítja:

- keringtető (belső)

- levegőirány 

- hideg/meleg levegő keverő

Plusz van két szenzor, egy napfény besugárzás, és egy belső hőmérő.

Ebből persze nem derül ki, hogy mit hogyan vezérel a klímakompjúter, de ez a sematika a műszerfal mögött.... 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!