Keresés

Részletes keresés

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57813
Neeeem? Pedig már beszéltünk róla..
Előzmény: C50 (57812)
C50 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57812

De ugye aztvtudjuk

 

Most már tudom. Mert eddig nem tudtam.

Előzmény: ArtofNoizz (57811)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57811
De ugye aztvtudjuk, hogy Sóskúton két bánya van. Az Öreghegyben lévő mészkőbányából is ment le vasút Tárnokra. Ez egy 600mm-es nyomtávú, gőzvontatású vasút volt. Öreghegyben még megvan a visszafordító, íves töltés, valamint a bányába vezető híd egyik pillére. A faluba lemenvén pedig minimum két kőhíd is megvan, no meg a nyomvonal egy része, ami most utca.
Előzmény: C50 (57810)
C50 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57810
Előzmény: alkotasu (57809)
alkotasu Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57809

Húúúúú! Nagyon király! De jó, hogy betetted! Egy csomót bogarásztam rajta, végre láttam nyomvonalat a martonvásári és a tárnoki kisvasútról.

 

Apropó, Martonvásár: ahogy a Dreher útról jött le a kisvasút, a Brunszvik kastély kertjébe egy bal ívvel csatlakozott - valószínűleg az utolsó időben. Ezt onnan tudom, hogy a kb. 11 évvel ezelőtti csatornázásig a járdában megvoltak még a sinek. Aztán a csatornaépítők kibontották (és gondolom a melósok elvitték a MÉH-be). A vágányok iránya egy belső hídra vezetett a parkban.

Előzmény: C50 (57800)
gyoparOHs Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57808

Nagykirályhegyespuszta   - Ma Királyhegyes-Csikóspuszta

 

http://geolocated.org/HU/5a8n4i6c

 

A Blaskovics kripta

http://placeandsee.com/s?as=foto&fp=4919546

 

 

Előzmény: Pályaőr (57807)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57807

Mondom én... Csanádpalota környéke meg sima, mint az asztal...

Előzmény: troglodita (57806)
troglodita Creative Commons License 2016.09.15 0 0 57806

elég érdekes, én is csak nézem, hát vannak keletre kicsit odébb hegyek, de az is minimum 65-70 km...

Előzmény: Pályaőr (57805)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.15 0 1 57805

Hadd kérdezzek egy hülyét, ingyen van. Hát itt akkora hegyek vannak, mint három másik. Ez a túlsó vége, valamerre a Partiumban?

Előzmény: Felek Ferenc (57804)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57804

Csanádpalotai GV végpontja.

Előzmény: Pályaőr (57795)
-Smiley- Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 57803

Oké, Királyháza egész jó hely :) 

 

Előzmény: C50 (57802)
C50 Creative Commons License 2016.09.14 0 2 57802

Ez azért nem erdőben haladt, viszont egy szép völgyben. Még ültem ott a C50-esben.

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/126327?r=1&c=2077903.874017:6051373.9628075:13

 

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/126355?r=1&c=2076944.04489:6054555.164212:13

 

Ha Kemencén sörözni akarsz, vegyél ki szállást mert csak szolgálat végén lehet, addig az uccsó busz meg már elmegy.

Előzmény: -Smiley- (57801)
-Smiley- Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 57801

Kösz haver...
Hát melózom ezerrel de majd kemencén legurítunk egy sört valamikor ha arra járok. 
Kár ezért a vonalért is ez is szép lehetett, akárcsak a Süttői

Előzmény: C50 (57800)
C50 Creative Commons License 2016.09.14 0 1 57800

Ha olyankor jönnél amikor van időm, szívesen megmutatom neked. 

http://kisvasut.hu/vasutlista/view_terkep.php?v=1

Előzmény: -Smiley- (57796)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.14 0 1 57799
Előzmény: -Smiley- (57798)
-Smiley- Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 57798

Na lefotóztam neked.

 

Tehát a Dorogi homokvasút az beér Sárisápig de északi oldalon volt valahol a végpontja. 

A Tokodi vasút is felment valahogy Sárisáp északi részéig de a térkép szerint annak is vége van

 

Aztán fekete meglévő vasúttal van jelezve az a rész ami Sárisáp nyugati részén megy el, majd az alagútnál eltűnik.  (bekarikáztam)   Ez mi lehet, erről nem hallottam még?

 

 

 

Előzmény: Pályaőr (57797)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57797

Most nincs kéznél a Gerecse-térképem, de holnapra megnézem...

Előzmény: -Smiley- (57796)
-Smiley- Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 57796

Ez olyan mint Sárisáp mellett valahonnan a semmiből előjön egy ilyen jelzés aztán pöttyök (gondolom alagút) aztán eltűnik. Ez is rejtély, egyszer gondoltam elmegyek már megnézni mi lehet az de nem esett útba :( 

Előzmény: Pályaőr (57772)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57795

Hol van ez, Feri?
...................................................................................................................................

 

Blaskovich Endre – Nagykirályhegyespuszta

psz. nélkül – 760 mm – Perth, Wien, 1924/448 gysz. – Mtr. próba 1929.V.2.

Ez meglett, hogy inkább Perl:  https://de.wikipedia.org/wiki/Automobilfabrik_Perl

Előzmény: Felek Ferenc (57792)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57794

 

1930. októberében 'Az első magánrepülőgép Trianon után' - tudósít az Aviatika c. lap. Gróf Wenckheim József egy háromüléses angol repülőgépet vásárolt 975 angol fontért. A repülőgép típusa Desoutter Mark.II volt.

 

 

 

m                   

 

 

 

Az eredeti fénykép a http://www.wenckheim.hu/   tulajdonában van. A fenti kép az eredeti fénykép digitális változata.

A felhasználási feltételek itt megtekinthetők.

 

http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=H-MAAA

 

 

 

 

 

 

Előzmény: erdőszéli (57773)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57793

nem.

Előzmény: C50 (57790)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57792

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57791

Hát én vagyok még úgy vele... elmehettem volna a hátsó kertbe kapálni, de, mondom, ezeket előbb megnézem.

Azért is gondoltam, hogy fölemlítem, mert a Google vagy azt adta ki, hogy ilyent nem is ismer, vagy olyat, aminek vasúthoz hasonló dologhoz köze nincsen. 

Előzmény: Felek Ferenc (57785)
C50 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57790

Nagyoroszi nem 760 volt?

Előzmény: erdőszéli (57773)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57789

közben keresgéltem a nagyoroszi sínautó után is, ugyanaz az ember tervezte, mint a képeden látható sínautót. a nagyorosziba készült jármű méretei hasonlóak voltak, egy 18 lóerős motor dolgozott a gépháztető alatt. 

Előzmény: Felek Ferenc (57787)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57788

somogyi miklós gépészmérnök tervezte. hossza 4080 mm, szélessége 1150 mm, magassága 1740 mm. a tervrajzán 1928. 01.31-es a dátum. de akkor ezek szerint fél év alatt meg is épült :-)

Előzmény: Felek Ferenc (57787)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57787

Én csak egy csabai sínautóról tudtam:

 

AEGV 8 - 1928.-ban épült a kisvasút műhelyében, Berliet motorral, 1928.VI.2.-én tartották meg műtanrendőri próbáját, további sorsa ismeretlen.

 

Előzmény: erdőszéli (57773)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57786

Wenckheim József pilótája Dobos István volt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Dobos_Istv%C3%A1n_(pil%C3%B3ta)

 

A gróf fia, Dénes is vadászpilóta lett, gépével a Szovjetúnióban lelőtték 1943.XII.14.-én Zsitomírnál, 22 éves volt...

Előzmény: Pályaőr (57777)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57785

Sok ember kezén átment adathalmazban lehetséges a tévedés. Ilyenkor szoktam a kétséges szót a Google által lenyomozni.

Előzmény: Pályaőr (57769)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57784

Hogyne, hogy mi a fenének kellett azt mindig ütögetni? Egyébként nem is tudtam, hogy még mindig így megy, de éppen két napja láttam.

Előzmény: troglodita (57783)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!