Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Zenészként bizonyára ismert előtted a "Ha volna két életem".
Ahogy olvasgatom itt az ótós topikokat, sokan járnak ebben a cipőben. Kell egy józan autó a hétköznapokra, meg egy "nem mindennapi". Tőlünk nyugatabbra ez nem is gond, 3-4 gép/család a németeknél átlagos, de most lehet hogy csak 2-3 fussa szegényeknek. Az egyik a weekend-car, akinek jól megy, akár Cobra vagy Healey.
Ésszerűen gondolkodva: az autó egy gép, van neki élettartama. Korrektebb autók kb. egyszerre esnek szét, aztán mehetnek a kukába.
Ha olasz lesz, akkor a GT mellett az élmény szól, a Kappa mellett meg masszívabb alapok, amivel tovább bírja. Egyszerű matek: hány évig akarod használni, évente hány km-t, mennyit akarsz rákölteni. Korrekciós tényező a "bánásmód" ld. turbós "barátod", de azért csodák nincsenek: a terhelés az terhelés, bárhogy is pátyolgatod a vasat. Ilyen szempontból a Mach1 bírja a legtovább, de rendberakni is a legköltségesebb.
Én egy betegesen autófetisiszta ember vagyok, a különlegességek nagy barátja, ugyanakkor valamennyi realitásérzékem is van. 26 éves vagyok, ergo nem minden pénzemet akarom egy autóba ölni. Persze, Quattroporte, Kappa, Ghibli, igen, nekem is ezek kellenének, de egyszerűen nem vagyok hülye. Vezetek ugyan pár éve, de közel sincs akkora tapasztalatom. Másfelől pénzem se. Vagyis van, de pont arra kell hogy majd később meg tudjak engedni magamnak egy Ghiblit, gondolom érthed. Az ember talán akkor is stílusos és nagyvonalú, ha tudja a saját határait, nem? Nézd, amíg nem egy Ghibli, vagy egy Kappa, addig nekem tökmindegy mi van alattam, csak ne kelljen vele hetente a szervízbe járni, úgyse vált ki belőlem semmilyen érzelmet, nem érdekel, csak menjen és ne essen szét.
Ráadásul(ezek alapján gondolom egyértelmű), hogy a láncos, kopasz kigyúrt, politikus, cégtulaj vonalhoz semmi közöm. Ergo dukál nekem is valami ilyen digó, mint mondtam a múltkor, a temperamentum nagyon azonos.
Ugyanakkor mondhatjuk, hogy modern vagyok, tehát eléggé lenyűgöz pl az új Focusban az a bizonyos Sony Hifi, amit volt szerencsém hallani, látni, és kibaszott jó. Mivel zenélek, meg imádom a zenét, (jelenleg a focusomban tönkre van menve a rádió, ne tudd meg milyen kínokat élek át) ezért létszükséglet lenne, hogy tudjak zenét hallgatni a kocsiban. Meg hogy automata klíma, meg diesel, és kevés fogasztás, egy tankból 1000 km, meg ilyen egyéb finom dolgok. Meg így egy Ford után, tudom hogy jó dolog a Ford is. Tudod miért? Mert se nem ilyen németes, se nem semmilyen, nem hasonló semmihez, Ford és kész. Én szeretem az egyenes dolgokat, márpedig ez az. Pl nem egy dögunalmas Volvo, Saab, Audi, Skoda, VW, ahol mind ugyanúgy néz ki, a Fordnak legalább vannak izgalmasabb dolgaik, lásd ST szériák, GT szériák. Szóval én bírom a márkát, bírom ha modern valami, a mindennapokra. Azonban mániaként mindenképp muszáj lesz valami ilyet is venni. MUSZÁJ, egyszerűen, szóval nemsokára biztos hogy két autóm lesz, eggyel majd munkába járok, csendben, zenét hallgatok, biztonság, satöbbi, új, a másik meg valami ilyen amiről beszéltünk. Nekem ez lenne az optimális.
A kérdés összetett. Modern embernek pl. a Focus, ahogy leírtad, nagyon rendben.
Stílusos és nagyvonalú embernek Kappa, Quattroporte, esetleg 166-os. A gond ott van, hogy ezeket a szervizek - pl. itt mifelénk - lazán javítják. Hagyd ott, gyere vissza (jó esetben) 3-4 nap múlva stb. Márpedig ezzel évente 1-2x számolni kell. Addig meg "jó lesz az asszonyé", legföljebb kiröhögnek a haverok, legyen 1 jó napjuk:)))
Ezekben a digó gépekben ritkán látsz kopasz-láncos-kigyúrt, ill. politikus-futballedző-agrárvállalkozó vonulatú egyedeket. Nekik a lent említett dajcsok kötelezők.
Ja és szenvedély: azzal vigyázni kell. Pl. a 16v turbo simán pörög 7 ezret, és 4500-től olyat orgonál, hogy egyszerűen nem bírod abbahagyni a pedálnyomást, fülig ér a szád, a servotronic egyre keményebben a sávon tartja a gépet, és hasítasz el mindenki mellett, min. 6000-ig. Ami autópályán ótómatikusan jogsi egy életre off.
Hesszelni kell veszettül, meg okosan kezelni a sebességet. Lehet ám defenzíven is gyorsan menni, de ehhez józan ész meg 5-10 év tapasztalat szükséges, don Carlo... Eddig kitartott a szerencsém, no meg 25 év alatt még karcolást se okoztam senkinek.
Ma pl. krúzoltam családdal nyugiba, megelőzte a sorunkat egy elöl-hátul rovarszemlámpás, króm kályhacsöves Astra, aztán nem győzött bekéredzkedni egy Scania elöl.
Nem, nem akarok igazán olasz autókat csak egyszer majd veszek egy Kappát, vagy egy olyan GT Coupét, azzal bevállalom majd a szívást, de mással nem. Inkább távolról csodálom őkett,
Egyébként: majdnem új Focust vettem én is. Jó ez nagyon off, de kurva jó az a kocsi, tágas, jól kezelhető, megy, nem fogyaszt, korszerű, feketében, 17es papucsokkal , titanium, vagy ghia változatban, 3 ajtósban nagyon üt. És belül is nagyon jó. Én szeretem a Fordokat, Mondeo is egy kiváló autó pl, sokkal jobb mint a Mercik, meg a BMW-k, szar, buzi, péniszhosszabító audik. Ja, presztizs nincs, és kit érdekel? Olcsóbb is, jobb is, jól néz ki. Asszonynak, neked, munkába hibátlan. Jó, nincs szenvedély, ez igaz, de a túl sok szenvedély megárthat, nem igaz, magnifico?
asszonnak, persze. Vagy akcijjós kisFord, kisVW, kis Sevi (brrr....) 2 millájér. Asztán ha beválik, marad6. Munkába járni is praktikusabb lenne, mint a 12 lityót ivó erőmű. De ha messzebb van dógom, ki nem bírnám egy minicsühögőbe...
na látod mester, ezek azok a dolgok amire se időm, se kedvem. Egyáltalán nem vagyok barkács típus, amit mostmár kezdek sajnálni, de ez van. Érdekel a dolog valamilyen szinten, de se időm, se energiám...ezért kell most valami mást venni. Amit csak hajtok, és nem megy szét.
Hogy kicsit elvegyem a kedvedet - persza ha barkács-típus vagy, inkább megjön)))
A drága javítás és a sok sk. fusi, takarítás stb. mellett tavasszal folyt köv: 2 első pilács rendberakása (egyik párásodik, másik mattul), középkonzoli rezgés kiirtása, ajtószigetelés jobb hangú hifihez, új hgszórók stb.
Most meg (nem az ótó hibájja) egy szétesett fos kínai szavargyújtó-elosztó miatt szívok, aminek az elejéről két frincfranc beesett a kézifékházba, és hiába bontottam le (80 csavar, mindenféle fejjel), nem került elő. Azon gondolkodom, húzok az ipari porszívóra egy vékony csövet, aztán körbetolom a szőnyeg pereméig.
A rejtélyes zen-bejegyzésemet +magyarázom. A próbakör után izomból ott akartam hagyni a verdát (kopások, hangok, kanyarba csúszkálás stb.), de visszanéztem egy pillanatra. Gyors fejszámolás után levontam az irányárból 15%-ot, és valami azt súgta, meg fogja érni.
Szép lassan megoldottam rajta mindent, és így már majnem annyi, mint egy "fapad" Logan akcijóba. Megérzés, meg némi tapasztalat = Mák, de nem ok nélkül.
A javallott termék amúgy a kék-sárga földalattin a delejládák és a hengerfal-síkosítók között valahol, árba 1k alatt. Mellette láttam teknőcöst 1,5 k-ér, de annak ijjesztő műjanyagsörtéi vótak. Elvben az a jobb, de a prevent a rákövesedett hajlakkot is kiszedte a jobb egy fejtámlájából.
Olasz autó V6-al is igazi, sőt, sornéggyel is. Az Alfák nem véletlenül lettek, amik. Hogy 30-ezrenként vezérműtengely-állítót kell cserélni? Na bumm, az Audi A4-ekben meg komplett első futóművet, és?
A Lancia-legendánál vedd figyelembe a TKB-mutatót is! (ToleranciaKüszöB).
Az Alfától sokat várnak, naná hogy fikázzák, ha túl kényes és bedöglik. A Fiatot mindennapi autónak veszik, naná hogy senki nem bírja autó nélkül, ha már van.
A Lancia viszont:
1. Feleannyiér benne vagy, mint a hasonló tudású más autókban. Magasabb a TKB.
2. Szép. Egy csinos nőnek is többet nézel el, egy dögös kocsinak is. (Alternatíva: vegyél helyette rondát?) Magasabb TKB.
3. Jól felszerelt, igényesen tervezett, finom anyagok stb. Aki nem hiszi, vegyen dévu lajost. Emelt szintű TKB.
Az elmélet a Thesisre is igaz. Hiába szép, finom, előkelő stb. ha egyszer drága, márpedig nagyon az, és bedöglik: "ezér fizettem egy vagyont?" Alacsony TKB.
Figyeld csak meg a népítéleteknél! Szegény ember elnézőbb, gazdag tulaj fikázóbb. Kombináld bele az ítéletbe ezt is.
Hát, márkaértő, jószimatú emberem nincs, csak sok lebeszélő. A szar megbízhatatlan olasz szarok, ugye. Mindegyik csak ezt mondja, lebeszélni, azt tud, mindegyik Toyotát(persze azzal sincs semmi gond, dehát nem vagyok még 80 éves) hajt, egykedvűen, A-ból B-be. Nem értik, hogy ez nálam nem ennyiből áll. Ez van. Hozzáteszem: sokszor már tényleg sikerül elvenni a kedvemet az egésztől. Pedig egy ilyen GT Coupé 1 millió 200 körül meg is állna, nem a turbos, sima 2000.
A másik leírás nem a Kappát, hanem a tulajdonosát reklámozta. A Kappa szegény biztos nem tehet erről. De hát melyik autó bírja, ha nem foglalkoznak vele, nem igaz?
Mondjuk nem tudom, mi az igaz, az Alfákról szinte csak rosszat hallani, Fiatokról is-is, Lanciákról meg csak a fanatikus imádatot hallom. Kappáról egyenesen azt hallom pl, hogy a legmegbízhatóbb digók egyike.
Én nem tudom kinek higgyek, de majdnem másfél millát nem akarok eltapsolni úgy, hogy valami lerúgott szart veszek, márpedig a magyar morál szerint egy iylen GT vagy ilyesmi árú Kappa esetében csak agyontörtet találnék szerintem. Bár ki tudja...
Járj utána, egyetértek. Sok jóra ne számíts, illetve csak a véletlenre meg a csodára, esetleg a szimatra, meg ha van márkaértő szerelő-ismerős, aki szívesen elmegy mustrálni - tudod, a szokásos.
A másik leírással jó kis reklámot adtál a Kappának, de mit tegyünk, ha ilyen is van?
A kérdés, hogy melyik a több: az én mázlim (meg hogy a svájci import az télleg egész jó, és csak olasz ne legyen, mer azok csak széthajcsák, kapísi), vagy a nagy ráfaragások, meg az anyagi-idegi tönkremenés.
Mongyuk idege-bankszámlája válogatja, én még jól bírom, de kétségkívül furcsa volt 6 év (majdnem) gondtalan autózás után bontóba meg szervizbe mascagni, olykor (saját tudatlanságom meg a benzinszintjelző miatt) trélert hívni, stb.
Tui amici ilyen fura olaszos fazonok, csak hajtani, törődés meg semmi? Ezt egyik makkína italiana sem bírja. Valamit valamiért, a cimborád meg vegyen ütni-vágni Ventót vagy Octavia 1-et...
Az én vasam a kék kagylósból 11,5-et eszik, a sima 95-ösből 12,3-at, pedig néha ránehezkedek csüdig a jobb szélső pedálra.:)))
Mindkettő legalább ugyanannyira tetszik. A Kappa is, meg a GT Coupe is, még akkor is, ha nagyon más világ mindkettő. Talán a temperamentumomhoz, meg az életvitelemhez jobban állna a GT, ez biztos. Bár nem tudok semmit a fenntartásáról, gondjairól, satöbbi. Népítélet az kevés ehhez. Na majd utánajárok...
ON
Hát ja. Egy "kedves" barátom, hasonló korú mint én, szintén Kappa tulaj. Nos, a gatyáját rákölti a vasra, szintén 2000 20V, nem szereti igazán, csak én mondtam neki hogy micsoda csoda egy dög ez, erre meg fogta magát egy héttel ezután, kiment a Nagykőrösire, meglátta az elsőt ami az útjába került, és (apu pénzén persze) megvette. (A szemét. tudta hogy nincs rá pénzem, és ott furikázott vele a házunk előtt. Hát milyen barát az ilyen?)
Valószínűleg nem is nézte meg, mit vesz. Iszonyatosan hajtja, nem kíméli, nem szereti, rúgja lefelé rendesen. Szegény autó meg persze hogy elromlik. Állandó turbogondok, motor, elektronika, vezérlés, minden volt már, ami meghibásodott, asszem most tart úgy 700.000 Ft ráköltésnél kb, vételára 1.200.000 volt. Ja, és a vas konzekvens 17 litert eszik. Így jár, aki csak azért vesz autót, hogy lepipálja a haverjait.
Vagy úgy?! Ez egészen más megvilágításba helyezi a dolgot.
Ha nincs család, és 2-3 év múlva rád szakad az MNB, akkor addig nyugodtan vegyél egy olyan offtopic olasz kupécsodát, valahogy majd csak kigazdálkodod a fenntartását, nem? Aztán ha lesznek hosszabb távú terveid, bármikor dobhatod a csajozós verdát - addig egészségedre és carpe diem! Komolyan! Én is (1x) voltam fiatal:))))
Én szeretnék turbot, meg szeretnék egy másik dimentióban vezetni, de csak abban az esetben, ha ehhez a megfelelő anyagi háttér is megvan, és akkor gond nélkül vállalom azt is, ha minden sarkon elromlik. De ez még egy-két-három év.
Addigra már talán reg.adó sem lesz, és hozok Németországból valami csoda gyári állapotút. Vagy veszek itthon. De veszek, akárhogy is, az tuti.