Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nem, nem akarok igazán olasz autókat csak egyszer majd veszek egy Kappát, vagy egy olyan GT Coupét, azzal bevállalom majd a szívást, de mással nem. Inkább távolról csodálom őkett,
Egyébként: majdnem új Focust vettem én is. Jó ez nagyon off, de kurva jó az a kocsi, tágas, jól kezelhető, megy, nem fogyaszt, korszerű, feketében, 17es papucsokkal , titanium, vagy ghia változatban, 3 ajtósban nagyon üt. És belül is nagyon jó. Én szeretem a Fordokat, Mondeo is egy kiváló autó pl, sokkal jobb mint a Mercik, meg a BMW-k, szar, buzi, péniszhosszabító audik. Ja, presztizs nincs, és kit érdekel? Olcsóbb is, jobb is, jól néz ki. Asszonynak, neked, munkába hibátlan. Jó, nincs szenvedély, ez igaz, de a túl sok szenvedély megárthat, nem igaz, magnifico?
asszonnak, persze. Vagy akcijjós kisFord, kisVW, kis Sevi (brrr....) 2 millájér. Asztán ha beválik, marad6. Munkába járni is praktikusabb lenne, mint a 12 lityót ivó erőmű. De ha messzebb van dógom, ki nem bírnám egy minicsühögőbe...
na látod mester, ezek azok a dolgok amire se időm, se kedvem. Egyáltalán nem vagyok barkács típus, amit mostmár kezdek sajnálni, de ez van. Érdekel a dolog valamilyen szinten, de se időm, se energiám...ezért kell most valami mást venni. Amit csak hajtok, és nem megy szét.
Hogy kicsit elvegyem a kedvedet - persza ha barkács-típus vagy, inkább megjön)))
A drága javítás és a sok sk. fusi, takarítás stb. mellett tavasszal folyt köv: 2 első pilács rendberakása (egyik párásodik, másik mattul), középkonzoli rezgés kiirtása, ajtószigetelés jobb hangú hifihez, új hgszórók stb.
Most meg (nem az ótó hibájja) egy szétesett fos kínai szavargyújtó-elosztó miatt szívok, aminek az elejéről két frincfranc beesett a kézifékházba, és hiába bontottam le (80 csavar, mindenféle fejjel), nem került elő. Azon gondolkodom, húzok az ipari porszívóra egy vékony csövet, aztán körbetolom a szőnyeg pereméig.
A rejtélyes zen-bejegyzésemet +magyarázom. A próbakör után izomból ott akartam hagyni a verdát (kopások, hangok, kanyarba csúszkálás stb.), de visszanéztem egy pillanatra. Gyors fejszámolás után levontam az irányárból 15%-ot, és valami azt súgta, meg fogja érni.
Szép lassan megoldottam rajta mindent, és így már majnem annyi, mint egy "fapad" Logan akcijóba. Megérzés, meg némi tapasztalat = Mák, de nem ok nélkül.
A javallott termék amúgy a kék-sárga földalattin a delejládák és a hengerfal-síkosítók között valahol, árba 1k alatt. Mellette láttam teknőcöst 1,5 k-ér, de annak ijjesztő műjanyagsörtéi vótak. Elvben az a jobb, de a prevent a rákövesedett hajlakkot is kiszedte a jobb egy fejtámlájából.
Olasz autó V6-al is igazi, sőt, sornéggyel is. Az Alfák nem véletlenül lettek, amik. Hogy 30-ezrenként vezérműtengely-állítót kell cserélni? Na bumm, az Audi A4-ekben meg komplett első futóművet, és?
A Lancia-legendánál vedd figyelembe a TKB-mutatót is! (ToleranciaKüszöB).
Az Alfától sokat várnak, naná hogy fikázzák, ha túl kényes és bedöglik. A Fiatot mindennapi autónak veszik, naná hogy senki nem bírja autó nélkül, ha már van.
A Lancia viszont:
1. Feleannyiér benne vagy, mint a hasonló tudású más autókban. Magasabb a TKB.
2. Szép. Egy csinos nőnek is többet nézel el, egy dögös kocsinak is. (Alternatíva: vegyél helyette rondát?) Magasabb TKB.
3. Jól felszerelt, igényesen tervezett, finom anyagok stb. Aki nem hiszi, vegyen dévu lajost. Emelt szintű TKB.
Az elmélet a Thesisre is igaz. Hiába szép, finom, előkelő stb. ha egyszer drága, márpedig nagyon az, és bedöglik: "ezér fizettem egy vagyont?" Alacsony TKB.
Figyeld csak meg a népítéleteknél! Szegény ember elnézőbb, gazdag tulaj fikázóbb. Kombináld bele az ítéletbe ezt is.
Hát, márkaértő, jószimatú emberem nincs, csak sok lebeszélő. A szar megbízhatatlan olasz szarok, ugye. Mindegyik csak ezt mondja, lebeszélni, azt tud, mindegyik Toyotát(persze azzal sincs semmi gond, dehát nem vagyok még 80 éves) hajt, egykedvűen, A-ból B-be. Nem értik, hogy ez nálam nem ennyiből áll. Ez van. Hozzáteszem: sokszor már tényleg sikerül elvenni a kedvemet az egésztől. Pedig egy ilyen GT Coupé 1 millió 200 körül meg is állna, nem a turbos, sima 2000.
A másik leírás nem a Kappát, hanem a tulajdonosát reklámozta. A Kappa szegény biztos nem tehet erről. De hát melyik autó bírja, ha nem foglalkoznak vele, nem igaz?
Mondjuk nem tudom, mi az igaz, az Alfákról szinte csak rosszat hallani, Fiatokról is-is, Lanciákról meg csak a fanatikus imádatot hallom. Kappáról egyenesen azt hallom pl, hogy a legmegbízhatóbb digók egyike.
Én nem tudom kinek higgyek, de majdnem másfél millát nem akarok eltapsolni úgy, hogy valami lerúgott szart veszek, márpedig a magyar morál szerint egy iylen GT vagy ilyesmi árú Kappa esetében csak agyontörtet találnék szerintem. Bár ki tudja...
Járj utána, egyetértek. Sok jóra ne számíts, illetve csak a véletlenre meg a csodára, esetleg a szimatra, meg ha van márkaértő szerelő-ismerős, aki szívesen elmegy mustrálni - tudod, a szokásos.
A másik leírással jó kis reklámot adtál a Kappának, de mit tegyünk, ha ilyen is van?
A kérdés, hogy melyik a több: az én mázlim (meg hogy a svájci import az télleg egész jó, és csak olasz ne legyen, mer azok csak széthajcsák, kapísi), vagy a nagy ráfaragások, meg az anyagi-idegi tönkremenés.
Mongyuk idege-bankszámlája válogatja, én még jól bírom, de kétségkívül furcsa volt 6 év (majdnem) gondtalan autózás után bontóba meg szervizbe mascagni, olykor (saját tudatlanságom meg a benzinszintjelző miatt) trélert hívni, stb.
Tui amici ilyen fura olaszos fazonok, csak hajtani, törődés meg semmi? Ezt egyik makkína italiana sem bírja. Valamit valamiért, a cimborád meg vegyen ütni-vágni Ventót vagy Octavia 1-et...
Az én vasam a kék kagylósból 11,5-et eszik, a sima 95-ösből 12,3-at, pedig néha ránehezkedek csüdig a jobb szélső pedálra.:)))
Mindkettő legalább ugyanannyira tetszik. A Kappa is, meg a GT Coupe is, még akkor is, ha nagyon más világ mindkettő. Talán a temperamentumomhoz, meg az életvitelemhez jobban állna a GT, ez biztos. Bár nem tudok semmit a fenntartásáról, gondjairól, satöbbi. Népítélet az kevés ehhez. Na majd utánajárok...
ON
Hát ja. Egy "kedves" barátom, hasonló korú mint én, szintén Kappa tulaj. Nos, a gatyáját rákölti a vasra, szintén 2000 20V, nem szereti igazán, csak én mondtam neki hogy micsoda csoda egy dög ez, erre meg fogta magát egy héttel ezután, kiment a Nagykőrösire, meglátta az elsőt ami az útjába került, és (apu pénzén persze) megvette. (A szemét. tudta hogy nincs rá pénzem, és ott furikázott vele a házunk előtt. Hát milyen barát az ilyen?)
Valószínűleg nem is nézte meg, mit vesz. Iszonyatosan hajtja, nem kíméli, nem szereti, rúgja lefelé rendesen. Szegény autó meg persze hogy elromlik. Állandó turbogondok, motor, elektronika, vezérlés, minden volt már, ami meghibásodott, asszem most tart úgy 700.000 Ft ráköltésnél kb, vételára 1.200.000 volt. Ja, és a vas konzekvens 17 litert eszik. Így jár, aki csak azért vesz autót, hogy lepipálja a haverjait.
Vagy úgy?! Ez egészen más megvilágításba helyezi a dolgot.
Ha nincs család, és 2-3 év múlva rád szakad az MNB, akkor addig nyugodtan vegyél egy olyan offtopic olasz kupécsodát, valahogy majd csak kigazdálkodod a fenntartását, nem? Aztán ha lesznek hosszabb távú terveid, bármikor dobhatod a csajozós verdát - addig egészségedre és carpe diem! Komolyan! Én is (1x) voltam fiatal:))))
Én szeretnék turbot, meg szeretnék egy másik dimentióban vezetni, de csak abban az esetben, ha ehhez a megfelelő anyagi háttér is megvan, és akkor gond nélkül vállalom azt is, ha minden sarkon elromlik. De ez még egy-két-három év.
Addigra már talán reg.adó sem lesz, és hozok Németországból valami csoda gyári állapotút. Vagy veszek itthon. De veszek, akárhogy is, az tuti.
Ha már linkelünk, térjünk csak vissza az alaptémához!
Ezt ugyanis még nem láttam. És a kipuffon kívül minden eredetinek láccik. És limó. És egybe van. Egy hibája van, turbós. :) Na de a 20V! :))) Tényleg nem szeretnél olyan autót, ami a vezetést egy sokkal izgalmasab dimenzióba helyezi? :))))
Hát igen, (S)linktár Uram, de van-e magának családja, kutyájja, macskájja, ijjesmi? Mer nekem van, ők meg abba nem férnek bé. Amúgy ha jól tévedek, ő is Pininfarina-művek termék, s van neki 220 lovas turbósa is. Ajánlanám - de előtte el kell jutni a CMR 2.0 "expert" szintjén az összes rali megnyeréséig - aztán hegyibe!:)))) Én életkörülményeim és méreteim folytán a NAGY-erős-olasz dögöket kedvelem. Előbb a négylábú volt meg, aztán a négykerekű. A kaput egyik se döntötte ki, csak éppen átépítés alatt.:)))
szerintem ez egy csoda. Megvenném a Kappát, és vennék mellé egy ilyet. Kíváncsi lennék, mit tudhat. Kívül-belül maga a csoda. Persze ebből se a turbós, csak a sima 2.0 16V, nem vagyok én telhetetlen, meg a gondoktól is megkímélném magam.
Maraggyunk annyiba, hogy a nyertes szelvények és találatok szorzata=4. (Szelvényszám 1<, >3..., szal ingyé jáccottam, sztannyi.)
Amúgy jobban megnézve nem a nyomó-, hanem a szívócső ugrott le az aluöntvénybe applikált Bosch feliratú mérőakármi mögött, de ugyláccik az egész egy zárt rencer, oszt megbolondul tüle a zelektronika. Gípsárkány, fullad, köhög, leáll, család hisztizik, hogy inkább mennyünk haza az uccsó busszal - jobb is lett vóna, szerencsére az időnek járása nem vót poros, tán megusszuk.
Az oka peniglen: a kimaródott nútjával a bilincs csavarja nem szorult föl eléggé, egy évig bírta, aztán egy ártatlan föl-le járdázásnál a mekánikai erők széjjelrántották a csöveket.
Mindenre gondoltam volna, erre utoljára, mivel előtte überkímélő üzemódban csorogtunk a célig.:((( Viszont service után gépet lepróbáltam, hangra, erőre, tömítettségre nézve egybe van:)
azért csak megnéztem újra a hatmillás QP-t. Ritka szép darab, és relatíve nem is drága. (Hiába van feleannyiér "ottocilindri" nekem is ez kéne a brutál power pac 2-vel, ovál füstcsövekkel, biza. De hiába nyertem a hétvégén lotterián, egy kevéske még hiányzik hozzája.) Lehet hogy igazad van a turbós autókkal, ld. előző hsz. Egy szívós ilyenkor simán megy tovább - csak nem tiszta levegővel. De a lényeg, hogy megoldódott, nem jön drága, időrabló szerviz.:)