Keresés

Részletes keresés

phranxinatra Creative Commons License 2016.02.16 0 0 159743

   "Nem hiszem, hogy felnyomjak az arat a Submarinerrel egy szintre. Az azert meredek lepes lenne, es csupan egy uj szerkezet nem is indokolna ezt"

 

A PO mostani listaára  5000 euró, a Sub Date-é meg közel 8. Én látok mozgásteret egy legalább 1000 eurós áremelésre, főleg, ha az acél változat is kap kerámia számlapot, meg állítható csatot, esetleg liquidmetal lünettát.

 

"Sz'al osszegezve: _szerintem_ erdemes varni 1 honapot a vasarlassal, ha olyan orarol van szo, aminel realis esely van ra, hogy Bazelben frissitik vagy lecserelik."

 

Teljesen egyetértek. Én csak azt mondom, hogy ha valaki szeretne most venni egy használt PO-t, kár arra bazíroznia, hogy az új modell bemutatásával csökkenni fognak az árak.

Előzmény: Fiery (159741)
xxx777 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 159742

Találkoztatok már olyan "problémával" ,hogy mechanikus óra 9.02-kor úgy mutatja az időt,hogy az óramutató nem lépi át a kilencest ? Olyan mintha megakadt volna a mutató,most hogy körbe tekertem így "helyrejött,de nagyon nem értem mi történt...mi lehet az oka?

Fiery Creative Commons License 2016.02.16 0 0 159741

Nem hiszem, hogy felnyomjak az arat a Submarinerrel egy szintre. Az azert meredek lepes lenne, es csupan egy uj szerkezet nem is indokolna ezt. Amikor 2500-rol 8500-ra alltak at, az azert egy joval nagyobb lepes volt szerkezet szempontjabol (nem in-house --> in-house). Meg ott jott be a keramia lunetta is.

 

Az uj orak piaci startja pedig valoban lassan megy, nem csak az Omeganak, de mas gyartoknak is. Bar ezt nem fogjak beismerni sosem, de tobb gyartonal is gyanithato, hogy prototipusokat, ill. nem vegleges modelleket mutatnak be a SIHH-en ill. Bazelban. Azutan, meghallgatva a sajto es nehany hard-core gyujto reakciojat, adott esetben modositanak az oran, es ugy kezdik el gyartani az ev masodik feleben. Plusz, es talan ez me'g jobb magyarazat a kesoi piaci startra: lehet, hogy felmerik azt is Bazelban, hogy milyen erdeklodes mutatkozik az uj modellek irant, es ugy tervezik meg az eves gyartast, ugy allokaljak az egyes modellekre a gyartokapacitast. Mig pl. a Rolex eleg egyertelmuen elore eldonti ezt, es nem foglalkozik vele (sot, szerintem orul is), ha valamire tul nagy igeny tamad Bazel utan, es nem tudjak kielegiteni a keresletet.

 

Egyebkent amikor azt mondom, erdemes megvarni Bazelt, akkor nem elsosorban arra gondolok, hogy Bazel utan majd gyorsan megvehetsz egy ujonnan megjelent orat, hanem inkabb arra, hogy az uj orak megjelenesevel lehet, hogy megvaltozik a kialakult kep, mas igenyek merulnek fel. Ha pl. valaki PO-t akar venni, de egy kicsit zavarja hogy tul vastag, es megveszi Bazel elott, majd Bazelben piacra dobnak egy kisebb es vekonyabb PO-t, akkor lehet hogy Bazel lattan karomkodik egy izeset, hogy miert nem vart egy kicsit, igy most adhatja el a regit.

 

Aztan ott van a "mindig a legujabb a legjobb" pszichologiaja is: van, akinek egy uj modell akkor is jobbnak tunik, mint a regi, ha minimalis a kulonbseg. Amikor megjon az uj modell, a regire mar ugy hivatkozik mindenki, hogy a "regi PO". Ez pedig nem mindenkinek tetszik, tudatosan vagy tudat alatt.

 

Sz'al osszegezve: _szerintem_ erdemes varni 1 honapot a vasarlassal, ha olyan orarol van szo, aminel realis esely van ra, hogy Bazelben frissitik vagy lecserelik.

Előzmény: phranxinatra (159740)
phranxinatra Creative Commons License 2016.02.16 0 0 159740

A tapasztalatok alapján az új PO a legjobb esetben sem fog a nyár végénél előbb a boltokba kerülni. Rossz esetben meg jövő ilyenkor kezdik forgalmazni, mint most a Globemastert, ami azt jelenti, hogy a 2017-es Bázelkor már talán tud hozni belőle Aquatimer. :) Arra meg egyébként sem vennék mérget, hogy az új PO megjelenése lenyomja a régiek árát. Gondolom a Planet Ocean Master Chronometer listaára nem 5000 euró lesz.   

Előzmény: Fiery (159678)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159739

Bocs, nem raktam ossze a postjaidat elsore :) Es igen, a regi Sub is jo Sub. A problema csupan az, hogy maga a Rolex nem igy gondolja :)

Előzmény: Fiery (159738)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159738

Ez kinek szolt, es mi a lenyeg? :) (Kapasbol mindenkinek mas a lenyeg)

Előzmény: oys... (159735)
oys... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159737

Számomra ennek az axiómának még a Tudor-logo sem mond ellent.

:^D

Előzmény: oys... (159736)
oys... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159736

... merthogy a lényeg az, hogyha Jacques Cousteau-nak elegendő volt a 36-os Sub., akkor az ma is büszkén viselhető!!!

Előzmény: oys... (159735)
oys... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159735

Ne tépd már ezen magad!

 

A lényegre kell koncentrálni ...

Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159734

Egyetertek, nyilvan igazad van, de ugyanez abszolut all mas piacokra is. Ha leszeded az emblemat egy uj Skoda Superb-rol -- uj, azaz az utca nepe me'g nem szokott hozza a dizajnhoz --, akkor a jarokelok tobbsege siman ramondja, hogy Audi vagy VW vagy BMW vagy akarmi mas. Volt is egy ilyen teszt, talan a Fifth Gear egyik adasaban.

 

Egymas melle raksz egy VW Polo-t meg egy Audi A1-et, emblema nelkul, mindketto jellegtelen ezustmetal szinben, es kizart, hogy a jarokelok tobbsege be tudja oket azonositani. Ugyanez kulonosen igaz az orakra, aminel me'g alaposabban meg kell nezni a dizajnt ahhoz, hogy egyertelmu legyen a kulonbseg pl. egy 16610 es egy 116610 kozott. De az a teny, hogy alaposan meg kell vizsgalni egy dizajnt, me'g nem jelenti azt, hogy 2 azonos dizajn nem egymas koppintasa igy vagy ugy.

Előzmény: APT (159733)
APT Creative Commons License 2016.02.15 0 1 159733

Kérlek, ne essünk most már túlzásokba...

Ha fogsz egy Lip vagy Blancpain Fifty Fathomsot - ezek picivel a SUB előtt jelentek meg - és feladod valakire, hát öt átlagemberből négy nem tudja őket megkülönböztetni első ránézésre egymástól. A forgatható, széles "búvár" rámát meg már 1937-es Longineseken is meg lehetett találni - legalábbis amiről konkrétan tudok is, de szerintem létezett az korábban is. Maga az elv a XIX. század második felében már alkalmazott volt - műszereken, manométereken. Első világháborús német éjszakai bombázó-repülőgépeken lehetett már látni olyan fedélzeti órákat, amelyekről első ránézésre még órakedvelő, nem laikus is meghökkenve azt mondaná - jé, mit keres ezen egy Rolex Sub?

 

Nézd, ezzel nem degradálni akarom ezeket az órákat - de nagyképűség nélkül le merem írni, hogy az átlagnál azért talán jobban ismerem az iparág történelmét, különösen a valóban régi történelmét (talán nem is véletlen, hogy ezek után a modern órák annyira már nem is érdekelnek... ;-)) ) - és nem igen ájulok el olyasmi "korszakalkotó újításoktól", amelyeket esetleg akár 200 éve kitalált már valaki... Annál jobban megfognak olyan valóban innovatív dolgok - amelyekre pedig esetleg a többség csak a vállát vonogatja...

Előzmény: Fiery (159732)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159732

"A kinezetenek egesze a Rolex szellemi termeke. A dizajn elemek, onmagukban nyilvan nem."

Hadd eljek me'g egy, talan vicces analogiaval. A magyar ABC betui nem a Te szellemi termeked. De ha megfelelo sorrendbe irod le oket egy papirlapra, az mar a Te szellemi termeked lehet, pl. vers vagy konyv formajaban. Kiveve, ha plagium, lasd Sub dizajn masolas :)

Előzmény: Fiery (159730)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159731

"Én például a szerkezetekre"

Igen, tudom, es ezert is tartom furcsanak a kollekciod nehany darabjat :) (pl. az elozoleg felhozott Steinhart) De gondolom ez csupan azert van igy, mert nem minden oradnal a szerkezet a fontos, hanem csupan az orak tobbsegenel. Egyebkent valahol en is igy vagyok ezzel, csak en inkabb az egyedi dizajn + in-house (vagy legalabbis nem tucat-) szerkezet kombora utazok. Ami alol nalam is vannak kivetelek, pl. furcsamod vonzodok az Ingenieur 3239-hez is...

Előzmény: APT (159729)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159730

"MAGYARÁN A SUB KINÉZETE, VAGY LEGALÁBBIS A FŐBB ELEMEI NEM A ROLEX SAJÁT SZELLEMI TERMÉKE."

A kinezetenek egesze a Rolex szellemi termeke. A dizajn elemek, onmagukban nyilvan nem. Nem veletlen, hogy egy ora dizajn vedjegy bejegyzesnel is olyan abrak vannak, amin nem egyesevel veszik vegig az alkatreszeket, hanem az orat egyben mutatjak kulonbozo szogekbol, _plusz_ leirjak szovegesen is, hogy mirol szol a vedjegy.

 

Egyebkent attol, hogy valamit csupan nagybetuvel irsz, me'g nem lesz igazabb, mint ha nem ;) Ne legyunk mar gyerekesek, ennyi erovel 3 felkialtojellel is nyomatekosithatnank, hogy "nekem van igazam es punktum!!!"

 

"az óraiparban a "fantasztikus újdonságok" vagy "teljesen egyedi design-ok" többsége 50-100-150 éve létező és ismert dolgok"

Pedig lehet ilyet talalni. Tudom, hogy azt irtad, "tobbsege", de en szeretnem inkabb a kisebbsegre helyezni a hangsulyt. Pl. attol, hogy a Royal Oak-ot 40 eve koppintjak, me'g a szuletesekor, azaz 1972-ben abszolut friss, uj es egyedi dizajn volt. Ugyanigy az volt a Linde Werdelin is, amikor megjelent. Persze minel tobb ido telik el az elso karorak megjelenese ota, es minel tobb gyar probal minel tobb ora dizajnnal szerencset, annal nehezebb valoban radikalisan ujat rajzolni. De nem lehetetlen. Es en szemely szerint becsulom azokat a cegeket, akik legalabb probalkoznak -- ahelyett, hogy a konnyu utat valasztanak.

Előzmény: APT (159727)
APT Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159729

:-)))

Szigorú racionalitással megközelítve ez az egész hobbi bolondság, így hagyjuk meg mindenkinek a maga kis bolondériáját... Semmi gondot nem látok abban, ha valaki a számlapokra vagy éppen szíjakra "gerjed". Elfér a Nap alatt minden... Én például a szerkezetekre..

Előzmény: Fiery (159728)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159728

En ezert is szeretem az orak kapcsan a sokfeleseget, es ezert sem igazan ertem azt, hogy miert jo egy kollekcion belul tartani pl. 3-4 Oyster tokos orat, pl. egy GMT-Mastert + Subot + Explorert. Ha leszeded roluk a szamlapot, mutatokat, kristalyt, lunettat, akkor majdnem ugyanaz marad mindharom oranal. Mig ha elkezdesz darabokra szedni egy Royal Oak-ot, egy Subot es egy Speedmaster Dark Side of the Moon-t, egesz mas lesz a konkluzio, sokkal erdekesebb egy ilyen kollekcio _szerintem_. Persze a masik veglet meg az, amikor valaki a szij alapjan gondol erdekesnek egy orat, az sem feltetlenul a helyes irany :)

Előzmény: windproof (159724)
APT Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159727

Nem keverek semmit - és amúgy a Rolex a SUB kinézetét (egy az egyben) le is védette, de ugyebár 25 évnél tovább nem lehet kapni erre védelmet (a SUB meg már 53 éves...). Ám a design-elemeit külön-külön nem, mert azok nem voltak újdonságok - ez volt a mondókám lényege.

 

MAGYARÁN A SUB KINÉZETE, VAGY LEGALÁBBIS A FŐBB ELEMEI NEM A ROLEX SAJÁT SZELLEMI TERMÉKE.

 

Amúgy megint túl sokat pörgünk ezen a témán - ami ennyire egyszerűen nem fontos, nem izgalmas... A többség egyáltalán nincs tisztában, hogy az óraiparban a "fantasztikus újdonságok" vagy "teljesen egyedi design-ok" többsége 50-100-150 éve létező és ismert dolgok...

Előzmény: Fiery (159723)
SzaLev Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159726

Kicsit sportosabbra gondoltam, meg alacsonyabb árfekvésre, de köszönöm az ajánlást.

Előzmény: oys... (159714)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159725

Nem a weblapot kell nezni, hanem ezt a linket erdemes checkolni:

 

https://www.chrono24.co.uk/search/index.htm?customerId=12260&dosearch=true&sortorder=1

 

De tenyleg nem akarok PR-oskent fellepni az o erdekeben, legalabbis igy nyilvanos forumon semmikepp. Nekem bevalt, en csak hozza megyek. Azota nem vasarolok orabutikban, amiota ot ismerem. Ennel tobbet szivesen mondok emailben.

Előzmény: windproof (159703)
windproof Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159724

"Az a baj, hogy kevered a funkcionalis es a dizajn koppintast. Nyilvan egy autonal nem gond az, ha 4 kereke van, 2/3/4/5 ajtaja, szelvedoje, ablaktorloje."

 

Múltkor láttam egy jópofa fotó sorozatot olyan kocsikról, amiknek leszedték a motorháztetejét és a hűtőrácsát (ez manapság már nagyrészt egyben van úgyis). Nos, szemből hirtelen szinte megkülönböztethetetlenné váltak a verdák, ha csak nem volt valami nagyon jellegzetes lámpájuk. Ok egy igazi autó rajongó persze felismeri őket, de félelmetes volt látni, hogy valójában ez az 1-2 design elem mennyiben változtat meg egy olyan formát, aminél az aerodinamika és a gyártástechnológia miatt egyre kevesebb az eltérés.

Egy óra talán még jobb példa, a mutatók, a számlap, a lünetta, de alapjában véve ebből kell szinte mindent kihozni. 

Előzmény: Fiery (159723)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159723

"mint ha azt mondanánk, hogy az összes autógyár mondjuk a Ford T-modellt koppintotta/koppintja. Mert, hogy négy kerék, meg ablak, meg kormánykerék, stb"

Az a baj, hogy kevered a funkcionalis es a dizajn koppintast. Nyilvan egy autonal nem gond az, ha 4 kereke van, 2/3/4/5 ajtaja, szelvedoje, ablaktorloje. De ha a T-modell idejeben valaki kijon egy T-modellre kulsoleg 90+%-ig hasonlito masik autoval, az Ford bacsinal kiverte volna a biztositekot. Ugyanigy, ha manapsag lemasolja egy gyarto az X5 dizajnjat (ld. Shuanghuan CEO), arra jogosan poccen be a BMW. De amiatt nem fog egy autogyarto sem pert inditani, ha pl. a Tesla a semmibol hirtelen nekiall egy 4 kereku, ablaktorlos autot gyartani, ami nem hasonlit tulsagosan semmilyen mas letezo autora.

 

Az a Rolex es Wilsdorf szegenysegi bizonyitvanya valahol, hogy nem vedette le a dizajnt anno vagy akár menet kozben barmikor. Az AP levedette a Royal Oak dizajnjat, es harcol is a homage es copy-paste orak ellen:

https://monochrome-watches.com/imitation-is-the-sincerest-way-to-get-sued/

 

De attol me'g, hogy valami legalis, me'g nem lesz etikus. Lehet csinalni masik buvar orat, de ha annak a tokja kerek; a lunetta fekete es ugyanolyan betutipussal van rairva ugyanaz a perc beosztas; kerek feher oraindexek vannak korben, kiveve 6, 9 es 12 oranal; 12 oranal fejre allitott haromszog az index, a datum 3 oranal van es nagyito van rajta; fekete, nem texturazott a szamlap; netan me'g a mutatok is teljesen olyanok, mint a Sub eseteben, az nem dizajn inspiracio vagy tovabbgondolas, hanem egyszeru dizajn lopas. Amit nyilvan meg lehet tenni, hiszen jo par ceg ebbol el(t), es nyilvan -- me'g ezt a forumot olvasgatva is nyilvanvalo ez -- meg is van ennek a piaca. Szamtalan ember van, akit rabul ejt a Submariner dizajnja, es szeretne egyet maganak, de nincs penze ra vagy nem akar ennyit orara kolteni. Es ahelyett hogy konkret hamisitvanyt vennek, vesz egy orat, aminek a gyartoja azzal probal penzt csinalni, hogy a Sub dizajnjat adja el egy egyszerubb szerkezettel, sokszor igen alacsony aron. Nem tudom, hogy aki ilyen orat vesz, az magat csapja be, vagy masokat akar becsapni, vagy egyszeruen csak azt gondolja, hogy teljesen rendben van, ha valakinek a szellemi termeket mas elbitorolja es abbol penzt csinal. Ugyanezek az emberek kicsit maskepp allnanak talan a kerdeshez, ha pl. irnanak egy konyvet, amit azutan 1-1 masolat kiadasban egy mas ember neve alatt talalnanak meg a Libri kinalataban, aminek az eladasabol aztan mas ember gazdagodna meg... Persze akinek nem inge, ne vegye magara :) En mindenesetre ugy vagyok vele, hogy szamtalan mas oradizajn letezik, nem a Sub korul forog a vilag. Nem muszaj, nem kotelezo minden kollekcioban lennie egy Subnak kinezo oranak vagy egy Subnak.

Előzmény: APT (159705)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159722

Az esetek tulnyomo tobbsegeben egyedi megjelenesu ("diszitett") rotort takar. Semmi mast. Nincs is ertelme belenyulni, hiszen az ETA 2824 es 2892 vagy epp a Valjoux 7750 alapvetoen baromi jo szerkezetek -- mint ahogy a (pl.) VW Golf is egy remek auto. Csak epp mindegyikbol kicsit tul sokat adnak el evente ahhoz, hogy az exkluzivitas erzeset tudja adni.

Előzmény: windproof (159720)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 1 159721

En ugy tudom, Cousteau eleg sokfele buvarorat hordott, tobbek kozt Submarinert is. Neki ez nem divat vagy sikk volt, hanem munkaeszkoz:

http://rolexblog.blogspot.hu/2009/03/jacques-cousteau-rolex-submariner.html

 

Nyilvan manapsag Cameron kicsit mas okbol hord pont DeepSea-t :)

Előzmény: nickback38 (159712)
windproof Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159720

Abban tudnátok segíteni, hogy egy ETA 2824-2-nél az, hogy módosított mit is takar valójában? 


Nagyon sok gyártónál kiemelik, hogy ez természetesen egy "modified" darab (például a most emlegetett Longines Hydroconquestnél is írja egy csomó cikk). 

Ilyenkor csak a szerkezet megjelenését módosítják, pl más díszítés (gyk marketing az egész), vagy tényleg a technikához is nyúlnak? Ha ez utóbbi, akkor ez mennyiben befolyásolja a szervizelhetőséget, alkatrész ellátottságot?

Előzmény: windproof (159718)
Fiery Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159719

Abszolut egyetertek. Annyit me'g hozzatennek, hogy arra is szukseg lenne, hogy tobbfele meretben is gyartsanak FF-ot. Nem mindenkinek jo a 45 mm, tobbek kozt pl. a holgyeknek es sok azsiainak sem. Ha lenne egy heritage megjelenesu FF 40 mm-es meretben, mar kezdenem is a malacperselybe dobni a 200 Ft-os ermeket :) Persze tudom, hogy volt 40 mm-es variacio par eve, limitalt kiadaskent, de sajnos az sem a klasszikus dizajnt kovette :(

Előzmény: oys... (159716)
windproof Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159718

Csak kíváncsi voltam, de annyi pénzért szinte ingyen volt, még a mai ára is félelmetesen jó.

Előzmény: APT (159706)
oys... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159717

Szerintem az utolsó igazi Fifty Fathoms a '70-es években a lengyel haditengerészetnek készült tisztióra volt.

(Tudom, ez teljesen szubjektív megítélés.)

Előzmény: oys... (159716)
oys... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159716

"A Blancpain egyebkent mind a mai napig nem kepes rendesen epiteni a Fifty Fathoms-re."

 

Ezzel a mai megjelenéssel halálra vannak ítélve ezek az órák, szerintem.

Ugyanúgy cseszték el, mint amit múltkor emlegettünk, a Tudor nemrégi modelljei esetében, amikoris feltételezték, hogy új dizájnra volna szükségük. De ezek legalább visszatértek a Heritage vonal álcázásával a gyökerükhöz, az Oyster Case-hez (újra sikert sikerre halmozva) , míg a Blancpain a bődületes büszkeségtudatra építő imázsa (a Cég, aki sohasem készített kvarcórát és nem is fog) ellenére nem vette még észre, hogyha konvencionális réteget akar megcélozni, arra konvencionális (értsd: hagyományaikkal azonos) megjelenés lenne a legalkalmasabb.

 

Ha a régi formáját erősebben követnék, vagy legalább a mai modellcsaládba egy "retró" önazonos megjelenésű darabot is beépítenének, az sokat lendíthetne az ázsiójukon.

És akkor abban az állati jó mai szerkezeteik valamelyike bizton legendássá tudná tenni ismét a modellt.

Előzmény: Fiery (159700)
oys... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159715

A Fifty Fathoms viszont egy eszméletlenül jó megjelenésű óra! Jó a mérete, jók az arányai, remek a leolvashatósága. És az a bakelit lünetta, feledhetetlen!

De szerintem csakis régi(!) BLANCPAIN-ként érződik az a hihetetlen kisugárzása, amitől nagyon szerethetővé válik. Aki egyszer belekóstol, az legalább annyira a függőjévé válik, mint egy régi AP Royal Oak gazdája.

 

Egyébként rosszabb a vízállósága, egyszerűbb a szerkezete, mint a Sub.-nak, de mégiscsak olyan a kisugárzása, ami után nem nagyon lehet lemondani róla.

 

Viszont!!!

Ezt is rohadt sokan hamisítják, külön szakfórumjai vannak, mit is érdemes figyelni, mert pillanatok alatt becsapható akár egy órák terén kiműveltebb vevőjelölt is. Nagy a rizikófaktora.

A szerkezetéről meg ne is beszéljünk! Ha a Tudor ETA-jától sokan felhördülnek, akkor a régi Fifty Fathoms legalább ugyanazt érdemli sokatoktól.

(Néha még a hamisítványokba is jut azonos szerkezet, persze ettől az óra még nem lesz autentikus.)

Manapság könnyen rásütnétek, hogy "tokozó".

 

Rohadt kevés van, ami eredeti és rohadt drágán.

Szóval észérvekkel nem alátámasztható.

Csak emocionálisan. (De épp ezért viszont, aki belezúgott, az nem tud kiszeretni belőle.:)

Előzmény: Törölt nick (159709)
oys... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 159714

ZENITH Elite órán elgondolkoztál már?

(Akár másodkézből is...)

Előzmény: SzaLev (159671)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!