Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
És hogy mondjak még meglepőt: próbáltam pár hete az Brera V6 Q4-et is (260 LE). Az hagyján, hogy a Holden-blokknak nincs hangja, csak a hátsó dobnak. De hogy egy 13 millás Alfát így elpáholjon egy másfélmillás öreg kombi egy 25 ezres chippel, azt sose hittem volna. Megyeget amúgy, de nem érzed a pedál alatt, hogy bármikor letekeri a fejedet - amit pedig egy Golf III TDI is tud, jobb tuninggal. Nagyobb üzletnek kéne lenni a chippelésnek, eddigi tapasztalataim szerint. Csak nyilván aki értékelné, az nem tud érte fizetni és viszont.
Amikor végre átülök az Y-ból (ami azért, szögezzük le, jóval korrektebb,mint egy hasonló évjáratú Swift) a Kappába, azt csak egy klasszikus rendőrviccel tudom érzékeltetni:
Két rendőr járőrözik az utcán. Megszólal sz egyik: - Csak lenne már vége a szolgálatnak... Ahogy hazaérek, izomból letépem az asszony bugyiját! - Miért, annyira kívánod már? - A fenét! Annyira szorít!!!
Szassz! Figyeld csak meg, szivárognak vissza a kétliteres turbók (Opel stb.) 5-6 gangos kézi váltókkal. Nem véletlenül.:))) Amúgy mentem ma este sztrádán egyet a géppel. Nem akarom fájdítani senki szívét, de odafelé voltak olyan előzések 80-ról 3-ban, hogy (...) ezt le se írom (...), a pályán meg folyton érezni a kraftot, 130-nál is, 170-nél is 200-nál is... Gondold át azt a turbót, signore, anélkül talán mlgse az igazi. És ha akarod megy és eszik, ha nem akarod, nem és nem, de bármikor meggondolhatod magad...:)))
Az A8-al kapcsolatos 4.2 V8-as véleményedet abszolút osztom, kipróbáltam ,vezettem, unalom, szar hang, nem megy, nem az igazi, sehogyse, fogyasztást meg csak a sokk miatt nem írom le.
Na ez a vicc. Van egy Kappánk és egy Y-unk. Utóbbit ugyan teszteltem 98 táján, meg is maradt, h. a méretéhez képest milyen derék, de a Lybra pl. nagyon nem jött be. Egy tízessel fiatalabb voltam, és ha már digó mákkina, akkor Alfa: imádtam a 146-ossal, majd a 156-ossal nyesni a kanyarokat. A Lybra billegett és hintázott ezekhez képest, a belseje pedig nagyon polgári nappali hangulatú volt, a fotelből mindig kiestem egy gyorsabb íven. De eljött az idő, elmúltam 40, és a zongorafekete dekort (a Lybra Mount Blanc-nak hívja, a töltőtollak után, a Mazda3-ban újra felfedezték) meg az ajtókon felül futó, a konzolon Thonet-szerűen hajlított fabetéteket nagyon tudnám értékelni. De valahogy mégse Kappa...
Örülök a sok hírnek, bár a scoutos oldal nálam 404-esként jön be:( A Kappa valóban csodálatos autó, de sokáig azt hittem, ezt csak én gondolom, amikor az ápolók elfelejtik beadni a gyógyszert:))) Most a jó időben majd fotózok, fölrakom, bizonyítékként, hogy egy kombi se okvetlen ronda batár... Ja és a mobilén van kék 20V turbo kombi 6990 euróért. Csak az regadó...:(( A V6 valóban gyönyörű, meg kell barátkozni 2 dologgal: az egy ALFA motor, a hozzá tartozó fogyasztással. A Lancia 4.16 turbo viszont igazi régivágású darab: jön hang elölről IS, hátulról IS. Mély, morgós, maszkulin, agresszív. A 20V állítólag nagyon csendes, a V6 gondolom szintén. Csak annyit jegyeznék meg halkan, az Audinál most kezdenek rájönni, hogy a szürke Alcantara a legjobb üléskárpit (bár a széleken tévedésből még bőr van), és a ragasztott tetősín szebb a kiállónál. (A6 Avant, Q7.) Az idő minket igazol, tartsuk életben és jól Kappáinkat. Egy darab gyönyörű, színes Itália a magyar hétköznapokban, nem beszélve a jól megchippelt feltöltősök vezetési élményéről.:))) A múltkor azt mondta valaki, nekem ezután az új (szívó V8 Ferrari-motoros) QP se lenne nagy durranás. Hát ezt nemtom, de kipróbálnám, az A8 V8 4.2 mindenesetre lusta és unalmas volt. Éljen soká Sergio Pininfarina, + Vincenzo Lancia nyughatatlan, újító, minőség- és teljesítménymániás szelleme. Most hogy 2 Lanciánk van, tán szeptemberben el kéne kanyarni a 100. szülnapra???
1998.08.15. Lancia Kappa A Lancia 1998-ra felfrissítette Kappa nevű zászlóshajóját. Az apró módosítások mellé két új motor társul: egy öthengeres kétliteres, húszszelepes benzines és egy szintén ötcilinderes 2,4 literes JTD turbódízel. Ez utóbbi erőforrás csak a Saloon és Station Wagon modellekhez kérhető, értelemszerűen a kupéba nem szerelik be. Ez az aggregát a korábbi 2,4 literes 124 lóerős szívódízelt váltotta le. További új extrák a Bosch navigációs rendszer és a xenon fényszórók. Az új Kappa májustól Olaszországban, nyártól pedig itthon is kapható.
Ja és szíves figyelmetekbe ajánlom a www.autoscout24.de oldalt, ahol aztán lehet mazsolázni a temérdek kappa között...Lehet a behozatáson gondolkodni:-)
meg láttam olyan összeállítást is, hogy ilyen pezsgőmetál szín, meg iylen haragoszöld metál, és belül pedig bordó alcantara, vagy plüss. Na olyan kéne nekem, csodálatos
Hali!Ha már ennyire dícséritek,nekem is köll 1 Kappa.Bár eddig sem volt kétségem,hogy csak Lanciám lehet aPrisma és Dedra után,bár a Lybra is kacsingat felém.
muszáj vennem egy kappát. Az előbb láttam az utcánkban, szürkészöld színben, csodálatos gyári állapotban, kívül belül. Anyám. Az én Focusom ehhez képest egy szekér, egy szar, egy semmi. KELL nekem ez a kocsi, megőrülök.
Kész a kislancsa szellőzőrendszere: csak javítás, márkaszerviz, kb. 3 óra = 13,2 kila. Viszont műxik a hőfokszabályzó és nem akad a befúvásvezérlő tárcsa se.
+ ha igaz, ezt visszakapom, mert alapból ilyennek kellett volna lenni.
Ez esetben a szokásos olasz elektronikai parajelenséggel állunk szemben, ami szerencsére a Kappában elég ritka.
Viszont ha egy erősebb rádiót nyomtok bele és full hangerőn kivágja a kódbiztosítékot (érdekes módon azt, nem a tápét) akkor sok minden meg tud bolondulni, minden gyújtásnál nullázódik a rencer stb., úgyhogy abból okvetlen legyen cseredarab. (Eddig a Tekkóba láttam legolcsóbban olasz késes 10db-ost.)
Minden relatív, és hogy mennyire, az tegnap este derült ki. Az üres hűtőt látva befogatoltam a nagyvasat Metro irányába, és 5 nap Y-ozás után kiderült "egy kis" különbség. Nem sok, csak mint a teológia és a geológia között. Ég és föld.
Garázsból ki a servotrinic-kal mint álom, autópályán bekeményedve nyílegyenes irány a viharban is, meg vigyázni mer' seperc alatt 180, hangtalanul, úthibákon észrevétlenül átlépve (amik az Y-t és tsai.-t már 100-nál dobálják).
Akinek futja még pár száz k HUF-ra meg 3-4 (v6-nál 6-7:))) liter többletfogyasztásra, annak szerintem a biciglik felejtősek:))) Ha hallgattok az öregre...
Termosztát rendben, vízhőmérséklet sem mozog semerre. Mondom, a "hiba" lényegében teoretikus, ui. csak a computer agyában létezik, semmi más műszer nem mutat ki semmit, változás sincs a motor működésében, fordulatszámban...stb. És azonnal meg lehet "javítani" ha kicsit felpörgeted. Nem is azért említettem, mert nagyon foglalkoztatni, inkább csak a teljesség kedvéért.
A termosztát volt már rossz régebben, akkor nem nagyon akart felmenni a vízhőmérséklet, persze rögtön cseréltem, azóta mint a kisangyal 83-88 fok.
A fogyasztásra pedig - ahogy azt te is megjegyezted korábban - az a magyarázat, hogy egy 3000-es szívómotoros 1.6 tonnás autóval, üzemi hőmérsékletet alig-alig érintve 3-4 kilométereket megyek a városban. És eltérően néhány önfényező PR-autóstól, én nem próbálom senkivel elhitetni, hogy ez a mutatvány lehetséges 14-15 liter alatt.
Akit egyébként "aggaszt" a fogyasztás, néhány további első kézből származó adat (és hangsúlyozottan kiválóan működő autókra vonatkozik):
BMW 530-as turbódízel 13-14 liter téli városi használatban.
Pier, atenszión szilvuple. Idézet a 97-es modellévről szóló katalógusból: "A Lancia zászlóshajója, a Kappa számos módosítással, a menet- és zajkényelmet szolgáló újítással jelent meg az új modellévben. Ráadásul a típuscsalád két új változattal is gazdagodott..." Ennél részletesebben nincs, de jó hír, hogy drámai változást ezek nem jelenthetnek.
Szerintem nincs, amúgy a magyar nyelvű kiadás, ami 96 végén jelent meg (a 97-es modellévről), tehát lehet hogy 96-os javításokról írtak benne. Otthon megézem, este bemásolom, ha érdemes.
Az enyém 96-os, négy éve vettem Zürichben, első tulajtól.
Feketemetál, 3000-es, automata, belül beige... lehet, hogy vannak gyári hibái, de akkor nem lehetnek túlságoson komolyak, ha eddig nem vettem észre.
Csak kopásból, használatból eredő hibákkal találkoztam eddig (futómű, szíjak, ajtó csukogatás-nyitogatásból eredő vezetéktörés...stb).
Illetve egy érdekes "hiba": amióta csak megvan, két-három hetente, indulás után kb. 3-4 perccel a computer szerint "motorvezérlés hiba" van (motor steueranlage defekt), de érdekes, hogy ettől még minden ugyanúgy működik, mint amikor nincs kiírva semmi. Ha felpörgetem a fordulatot, a jel elmúlik. Vezérléshez semmi köze sem lehet, mióta nálam van, már két garnitúra szíjat és görgőt is cseréltettem (vezérműszíjjal nem viccelünk!!), vezérlésállítás..stb is volt és sehol soha semmi hiba.
Olvastam, hogy az első generációnál a fed.comp. kijelzőjén meleg nyári napokon el szokott menni egy sor led, ezt néha én is tapasztaltam. De semmi pánik, ha nem állsz a napra, még ilyen sincsen.
A legfontosabb az, hogy kitől veszed, és hogyan használták korábban. Lehet az öt évvel fiatalabb mint az enyém, ha valami barom használta és sziloplaszttal tömítette a szelepfedelet, meg technokollal ragasztotta vissza a belső kárpitot és évente húsz forintot sem költött rá.