Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Igazad van. De fizikailag soha nem értettem, hogy a levegővel érintkező nyitott tágulási tartályban lévő víz, ami nincs benne az áramlásban, hogy kerül bele a rendszer áramlásban lévő vészébe. Mert simán lehet több méter cső az áramlási zóna és a tágulási között. A diffúzió ilyen sokat számít? És csak megjegyezném azt a gyakorlati dolgot, hogy a nyitott rendszerek is vígan működnek hibamentesen évtizedekig. (Annak ellenére, hogy itt nagyobb a korrózió elvi esélye.)
Hát erre csak annyit mondanék a 70-es évek elején épített nyitott rendszerek nagy részénél a közel 40 éves lemez radiátorok most kezdenek kijukadni.........
Úgyhogy ha rendesen ki van építve a rendszer -magyarul nincs áramlás a tartályban-akkor az oxidáció miatti károk minimálisra-több évtizedesre- csökkenthetők,főleg akkor ha valakinek nincs pénze mindenféle biztonsági ketyerére csak olcsón akar fűteni.Szerintem.
Azért szokták betenni, hogy a keverőszelepet, szivattyút megvédje. A hatásfokáról lehet vitázni. Főleg akkor, ha valaki csak nézegeti és nem használja rendeltetésszerűen.
Jön a hétvége és beépitésre kerülnek az itt kérdezett szelepek meg ami még szükséges a fütéshez. A szerelöm emlitette az iszapszüröz a vegyes tüzelésű kazánhoz.Mivel a hidraulikus váltó után van egy iszapszürő a gázkazán felé . Kell e m ég egy a vegyeshez is? Azért kérdezem mert az ára megint egy 20-as. Köszönöm!
Heló! Erről nem is egyszer esett már szó! Röviden: a nyitott tág tartályban a víz ugye érintkezi a levegővel, amiben há'l Istennek van oxigén. Nyitott fűtési rendszernél nem gazán jó, de egyébként határozottan előnyös:):):)
Tehát mi is kell a rozsdához? Vagy kérdem úgy mi is az a rozsda? A rozsda a vas oxidja. Tehát oxigén kell hozzá. Ami ugye folyamatosan oldódik a tágulási tartályodban, nyitott lévén. A kazán és a radiátorok belső felét meg természetesen nem felület kezelik, így azok folyamatosan oxidálódnak. Aminek mi lesz a vége? Egy elárasztott kazánház illetve lakás. Ugyebár kilukad.
Ott az esély a tágulási tartályhoz vezető csőnek az elfagyására is. Akkro meg még roszabb is, mintha zárt lenne. Végülis zárt lesz, csak tágulási hely nélkül, a fölhevített víznek / gőznek meg brutális ereje van!!!! lásd gőzgép. Olvastam olyat is, hogy tettek még egy 10 vagy 15 literes zárt tágulási tartályt is a kazán mellé. Meg lefúvó szelep akor is kell az előremenőbe és a visszatérőbe, az ilyen esetekre. Csaknem 2.5 baros, hanem 1 vagy 1,5 baros. Annyit még a 2-3 mm-es lemezkazi is kibír, amit nyitott rendszerre terveztek.
De ha eltekintünk a fagyásveszélytől, esetleges felforralásnál meg biztonságosabb is, mert a gőz szabadon távozhat a biztonsági vezetéken át(feltéve hogy, erről is esett már szó).
Viszont nagyobb nyomáson magasabb a víz forrás pontja is mint 100celsius fok. Lásd kukta. Ott is azért fő olyan gyorsan a kaja, mert 100 fok fölé tudod hevíteni.
Előszokott fordulni az is, hogy gázkazán van a rendszerben, és főképp az újabbaknál, hogy csak nyomás alatt üzemelnek. Jó kis régi hőterm és társai öntvény gázkazánokat tudtommal nem érdekelte, hogy van nyomás vagy nincs, sőt még az se hogy szivattyú van-e akkor is mentek.
Na röviden ennyi, de hidd el ez töredéke se annak, amit itt még megtalálsz ha vissza olvasol.
Sziasztok! Hátha valakit érdekel :-) Kisebbre ( 30 KW) cserélném vagy eladnám vadi új, 50KW-os TotyaS 48 vegyes kazánt. 300nm helyett, csak 160-at kéne befűtenie, ahhoz meg nagy.
lehet hogy volt már, de fapakolás témája következik
én mindig élibe pakolom, mert így egy 2X1,6*8 területen sokat elrakok de van az "erdélyi" módszer, amikor körkörösen rakják egymás tetejére, csak ebből több rakás kell
Nekünk közel hasonló méretű és hőszigetelésű házban van 2 éve C-PV27
Gépkönyv szerint 27kW,
A mostani télnek pufival futunk neki. (1000l)
A kazán bőven sok a házhoz.
Nagy hidegben ha egész nap otthon voltam 2 x gyútottam be (reggel és valamikor DU 3-4-5 körül) , de nagy volt a hőingás, hogy ne kelljen nagyon fojtani a kazánt.
Ált. ha gázzal megy a fűtés 21,5 +- 0,5 fok, de ha begyútottam fölment 23-24 fokig is....
Mivel kondis kazán miatt túlméretezett radiátorok vannak, előremenőt nem nagyon engedtem 60-65 fok fölé, Szerencsére nem kátrányosodott így sem.(még akkor nem volt kazánvédő-ESBE- beépítve.
Lehet mostanában változtatott a celsius a tipusjelöléseken ?
off: após nóném 1200FT-os flexe jól bírja a strapát.
on.
szóval kivártam a 30 fokot. lekapcsolt a cucc. tehát 20 fok mínusz és akkor old. se a vízgáz szerelő (pedig szaktekintély) se a villamosbekötést végző szaki nem mondta, hogy így kalibráltak. vagy mi.
lapradiátornál a gyártó megadja mekkora teljesítményt ad le a külömbözö fűtési menetrendekkel ( pl : retting megadta 90/70-re ,70/50-re, 65/45-re,az utolsó nem biztos lehet hogy alacsonyabb volt az utolsó) dunaffer tagoshoz is lehet táblázatot találni. amúgy kb 90/70-hez képest kb 30% -al nagyobb kell ha 70/50-re méretezel,és még 30% ha 50/35 körülire úgyhogy ha 90-es előremenő helyett 50-nel akarsz ugyanazt a meleget közel dupla akkora radiátorok kellenek
Hali! Őszintén szólva fogalmam nincs! Mondta a kisasszony/úriember(nem emlékszem akkro mejik volt benn). Szerintem meg Ti laktok olcsó környéken! De evvel csak fölbaxom az agyam, mikor azt olvasom Ti minden bagóért megvesztek.Kezdhetjük a szivattyúkkal....
Egyébként meg még akkor kezdtük meg a "tárgyalásokat"( :):):) ) a d-éggel, mikor volt az a radiátor cserebere akció, de sajnos se rossz a radiátort nem tudtuk szerezni, meg az időből is kicsúsztunk. De viszont a radiátorok olcsóbbak voltak még így is náluk(dunaffer lux uni-ez a 6 csonkos izé) Persze vogel und noot -hoz képest. Ugyanabból készülnek, ugyanolyan gépsoron, csak nem Németországban, hanem Dunaújvárosban. És alacsonyabb hőmérsékleten még a hőleadása is jobb mint a vogel -nek. Török radiátort meg nem akartunk, mert az valószínűleg a hőt se adja le olyan jól, meg azt mondták hogy még a 2200*600-as DK 22-est(két soros belül konvektor lemez) is könnyedén vitte egy ember. Tehát abban anyag nuku. Ezt meg kettő ember se könnyen viszi. Meg egyedül náluk voltak normális eladók. Ahol a kazánt vettük ott az egyik eladó olyan, hogy a vásárlót szóhoz jutni se hagyja(ő beszélt le minket a faelgázosítóról is), a másik meg meg se szólal, sőt még süket is......
A szerelő eddig semmit nem csinált, csak beszélgetett.Állítólag szombaton jön és vágja le a gáz csöveket. Majd meglátjuk.......
narancssárga csőtermó (állítólag usa gyártmány... :))
szóval két körös a fűtés. van gázkazánom is. hogy ne menjen egyszerre a kettő a termó az adott hő elérésekor lekapcsolja a gázkazánt, és elindítja a vizet. két kör van. a vegyes kazánban nincs nyomás, a gázban igen, ezért fég hőcserélőn adódik át a hő.
lehet, hogy ha 50 fokra van állítva, akkor mondjuk 30-nál kapcsol ki?
ezt ma azért kipróbálom, csak idegesít, hogy már langyos a radi, de még a szivattyúk dolgoznak.