Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Mindkettő derék darabnak tűnik, meg is kérik az árukat.
Keményen alkudnék bármelyikre. (Én jóval kevesebbet perkáltam a turbós kombiér, pedig az LX-kivitel Svájcból, sok OK papírral, 133 e km-el, metálba, gyári nyolcküllős 16-osokkal. Na jó, volt csattanva egyszer, de tisztességgel rendbehozták.)
A ződ elegántosabb, a jtd-hez többre lehet következtetni a fotókból. Meg jó az a törtfehér (nem állapot!!:)) árnyalat. Vmint: gyári navis cucc benne, persze csak NYEU-ba, vigyáztak a lökösökre a (gagyi, de most jó jel) gumicsíkkal, meg tolatóradar. Talán LX, vagy LE szint + egyéni extra.
Jó fülű szerelő megmonnya, hány a télleges kilométer benne. Alku után valszeg én arra nyomulnék.
Meg ha béjönne a kombi, tennap még vót 1,2-ér egy ződ benyás kétlityis ugyanott HAHU-n a sorba, (a drótker. mögött.)
Nekem spec formailag a limó nem jön be, de ez egyéni. Meg hát a böszme, kétszintes csomtér, a széria Nivomat mindegyikbe, stb...
Olaszból, Svájcból nincs kapcs? Mer tán megérné...
Köszi a részletes infokat, nagyon örülök! Nos, én igazából egy 98 utáni NEM turbos Kappát szeretnék, néhány Kappás ismerős(fanatikusok, vigyáznak rá) iszonyatosakat szív a turboval, plusz én annyira nem akarok száguldozni, inkább élvezni a nagy hajó, meg az elegancia adta minőséget, kényelmet.
Nem vagyok egy nagy szaki, ez a 99es 2000 20v szívó, ez a nem turbos ugye? Na ilyen kéne nekem. Most nézegettem épp a hasznaltauto.hu-t, háát...van egy pár. pl ezek itt:
Hallottam oylat is, hogya legjobb vétel ez a 2000 utáni 2.4-es diesel, viszont arról mondtak olyat is, hogy nem szereti a magyar gázolajat. Mondjuk ugye fogyasztás tekintetében akkoris jobb lenne...:-)
Egyébként vezettem A8-at, a híres neves 4.2est, nekem csalódás. Semmi extra, a hang se tetszett. Viszont a Kappa. Az mit rendezett egy kövérebb gáznál. Azt hittem ott szarok be. Gyönyörű hang, iszonyat ülésbepréselés. De én inkább ez a "cruiser" típus vagyok. Úgyhogy azért nem is kell a turbo, nem akarok ezzel annyira foglalkozni, elég ha megkapom a 2000(vagy ha nyerek a lottón 3.0 V6) köbcentimet, elleszek vele:-)
Egyébként a 2. generáció '98-tól állítólag még jobb.
Ránézésre a színrefújt lökösök, belül a másfajta kormány, és ha még megvan, akkor a navis gyári rádió jelzi. (És a turbós már csak 5 hengeres 20V-ben van!)
Vezettem 99-es 2000 20v szívót, limuzint: igen meggyőző darab. Elég volt neki a 155 ló, nem vadállat, mint a "t" jelűek, de krúzingolni, sztrádán hasítani pont jó, és városi cikázásban meglepően kezes.
Futóműve komfortra, iránytartásra sokkal jobb, mint az 1-es generációé, legalábbis az enyémből kiindulva, pedig a gátlóim még 70% fölöttiek.
A régi 16v turbót azért merem ajánlani (tényleg úgy, vagy jobban megy 220-ig, mint a vadiúj A8 4.2), de ha gyorsan akarsz kanyarogni, jobbak a 98 utániak.
Turbós, meg kombi (SW), pár hónapja írtam róla a Lancia topicba, megtalálhatod.
Próbáltam pár gépet az elmúlt 20 évben, és szerintem használtan nincs reális versenytársa (ár/teljesítmény/luxus).
Egyszer kellett rendbehozni, az nem két fillér, utána vigyázni rá (néha kiforgatni azért nem árt a motort:)) és aztán kutya baja. A turbónak se. (Német chip, neten megtaláltam közben a táblát: 265 packó, 360 Nm). Sok rövid úttal most 12 alatt eszik - alig többet egy 1.8-asnál.
Ja, hát figyelni kell minden rezdülését, este a garázsban leállítás előtt fülelni, falsra, egyébre, mert a gumicső ebben is repedhet, aztán jön vele minden. (Előírt minőségű) folyadékokat mindig szintre állítani + az elektronika, mert kereszül-kasul hülyeségeket tud művelni. Alapból legyen otthon WD-40, de az másra is kell.
Nem nagy hibák. Kasztni, futómű masszív, utastér kímélve tartós lehet.
Szerviz: na, az nehéz ügy. Amit tudok, magam, amit nem, azt kis szervizben szemem előtt, amit úgy se, akkor - utoljára - márkaszerviz. Alkatrész van gyári is, kopóból, szűrőből érdemes utángyártottat, na meg a bontók.
Nem német (!!!): hajtás előtt, alatt, közben figyelmet igényel.