Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
A rejtélyes zen-bejegyzésemet +magyarázom. A próbakör után izomból ott akartam hagyni a verdát (kopások, hangok, kanyarba csúszkálás stb.), de visszanéztem egy pillanatra. Gyors fejszámolás után levontam az irányárból 15%-ot, és valami azt súgta, meg fogja érni.
Szép lassan megoldottam rajta mindent, és így már majnem annyi, mint egy "fapad" Logan akcijóba. Megérzés, meg némi tapasztalat = Mák, de nem ok nélkül.
A javallott termék amúgy a kék-sárga földalattin a delejládák és a hengerfal-síkosítók között valahol, árba 1k alatt. Mellette láttam teknőcöst 1,5 k-ér, de annak ijjesztő műjanyagsörtéi vótak. Elvben az a jobb, de a prevent a rákövesedett hajlakkot is kiszedte a jobb egy fejtámlájából.
Olasz autó V6-al is igazi, sőt, sornéggyel is. Az Alfák nem véletlenül lettek, amik. Hogy 30-ezrenként vezérműtengely-állítót kell cserélni? Na bumm, az Audi A4-ekben meg komplett első futóművet, és?
A Lancia-legendánál vedd figyelembe a TKB-mutatót is! (ToleranciaKüszöB).
Az Alfától sokat várnak, naná hogy fikázzák, ha túl kényes és bedöglik. A Fiatot mindennapi autónak veszik, naná hogy senki nem bírja autó nélkül, ha már van.
A Lancia viszont:
1. Feleannyiér benne vagy, mint a hasonló tudású más autókban. Magasabb a TKB.
2. Szép. Egy csinos nőnek is többet nézel el, egy dögös kocsinak is. (Alternatíva: vegyél helyette rondát?) Magasabb TKB.
3. Jól felszerelt, igényesen tervezett, finom anyagok stb. Aki nem hiszi, vegyen dévu lajost. Emelt szintű TKB.
Az elmélet a Thesisre is igaz. Hiába szép, finom, előkelő stb. ha egyszer drága, márpedig nagyon az, és bedöglik: "ezér fizettem egy vagyont?" Alacsony TKB.
Figyeld csak meg a népítéleteknél! Szegény ember elnézőbb, gazdag tulaj fikázóbb. Kombináld bele az ítéletbe ezt is.
Hát, márkaértő, jószimatú emberem nincs, csak sok lebeszélő. A szar megbízhatatlan olasz szarok, ugye. Mindegyik csak ezt mondja, lebeszélni, azt tud, mindegyik Toyotát(persze azzal sincs semmi gond, dehát nem vagyok még 80 éves) hajt, egykedvűen, A-ból B-be. Nem értik, hogy ez nálam nem ennyiből áll. Ez van. Hozzáteszem: sokszor már tényleg sikerül elvenni a kedvemet az egésztől. Pedig egy ilyen GT Coupé 1 millió 200 körül meg is állna, nem a turbos, sima 2000.
A másik leírás nem a Kappát, hanem a tulajdonosát reklámozta. A Kappa szegény biztos nem tehet erről. De hát melyik autó bírja, ha nem foglalkoznak vele, nem igaz?
Mondjuk nem tudom, mi az igaz, az Alfákról szinte csak rosszat hallani, Fiatokról is-is, Lanciákról meg csak a fanatikus imádatot hallom. Kappáról egyenesen azt hallom pl, hogy a legmegbízhatóbb digók egyike.
Én nem tudom kinek higgyek, de majdnem másfél millát nem akarok eltapsolni úgy, hogy valami lerúgott szart veszek, márpedig a magyar morál szerint egy iylen GT vagy ilyesmi árú Kappa esetében csak agyontörtet találnék szerintem. Bár ki tudja...
Járj utána, egyetértek. Sok jóra ne számíts, illetve csak a véletlenre meg a csodára, esetleg a szimatra, meg ha van márkaértő szerelő-ismerős, aki szívesen elmegy mustrálni - tudod, a szokásos.
A másik leírással jó kis reklámot adtál a Kappának, de mit tegyünk, ha ilyen is van?
A kérdés, hogy melyik a több: az én mázlim (meg hogy a svájci import az télleg egész jó, és csak olasz ne legyen, mer azok csak széthajcsák, kapísi), vagy a nagy ráfaragások, meg az anyagi-idegi tönkremenés.
Mongyuk idege-bankszámlája válogatja, én még jól bírom, de kétségkívül furcsa volt 6 év (majdnem) gondtalan autózás után bontóba meg szervizbe mascagni, olykor (saját tudatlanságom meg a benzinszintjelző miatt) trélert hívni, stb.
Tui amici ilyen fura olaszos fazonok, csak hajtani, törődés meg semmi? Ezt egyik makkína italiana sem bírja. Valamit valamiért, a cimborád meg vegyen ütni-vágni Ventót vagy Octavia 1-et...
Az én vasam a kék kagylósból 11,5-et eszik, a sima 95-ösből 12,3-at, pedig néha ránehezkedek csüdig a jobb szélső pedálra.:)))
Mindkettő legalább ugyanannyira tetszik. A Kappa is, meg a GT Coupe is, még akkor is, ha nagyon más világ mindkettő. Talán a temperamentumomhoz, meg az életvitelemhez jobban állna a GT, ez biztos. Bár nem tudok semmit a fenntartásáról, gondjairól, satöbbi. Népítélet az kevés ehhez. Na majd utánajárok...
ON
Hát ja. Egy "kedves" barátom, hasonló korú mint én, szintén Kappa tulaj. Nos, a gatyáját rákölti a vasra, szintén 2000 20V, nem szereti igazán, csak én mondtam neki hogy micsoda csoda egy dög ez, erre meg fogta magát egy héttel ezután, kiment a Nagykőrösire, meglátta az elsőt ami az útjába került, és (apu pénzén persze) megvette. (A szemét. tudta hogy nincs rá pénzem, és ott furikázott vele a házunk előtt. Hát milyen barát az ilyen?)
Valószínűleg nem is nézte meg, mit vesz. Iszonyatosan hajtja, nem kíméli, nem szereti, rúgja lefelé rendesen. Szegény autó meg persze hogy elromlik. Állandó turbogondok, motor, elektronika, vezérlés, minden volt már, ami meghibásodott, asszem most tart úgy 700.000 Ft ráköltésnél kb, vételára 1.200.000 volt. Ja, és a vas konzekvens 17 litert eszik. Így jár, aki csak azért vesz autót, hogy lepipálja a haverjait.
Vagy úgy?! Ez egészen más megvilágításba helyezi a dolgot.
Ha nincs család, és 2-3 év múlva rád szakad az MNB, akkor addig nyugodtan vegyél egy olyan offtopic olasz kupécsodát, valahogy majd csak kigazdálkodod a fenntartását, nem? Aztán ha lesznek hosszabb távú terveid, bármikor dobhatod a csajozós verdát - addig egészségedre és carpe diem! Komolyan! Én is (1x) voltam fiatal:))))
Én szeretnék turbot, meg szeretnék egy másik dimentióban vezetni, de csak abban az esetben, ha ehhez a megfelelő anyagi háttér is megvan, és akkor gond nélkül vállalom azt is, ha minden sarkon elromlik. De ez még egy-két-három év.
Addigra már talán reg.adó sem lesz, és hozok Németországból valami csoda gyári állapotút. Vagy veszek itthon. De veszek, akárhogy is, az tuti.
Ha már linkelünk, térjünk csak vissza az alaptémához!
Ezt ugyanis még nem láttam. És a kipuffon kívül minden eredetinek láccik. És limó. És egybe van. Egy hibája van, turbós. :) Na de a 20V! :))) Tényleg nem szeretnél olyan autót, ami a vezetést egy sokkal izgalmasab dimenzióba helyezi? :))))
Hát igen, (S)linktár Uram, de van-e magának családja, kutyájja, macskájja, ijjesmi? Mer nekem van, ők meg abba nem férnek bé. Amúgy ha jól tévedek, ő is Pininfarina-művek termék, s van neki 220 lovas turbósa is. Ajánlanám - de előtte el kell jutni a CMR 2.0 "expert" szintjén az összes rali megnyeréséig - aztán hegyibe!:)))) Én életkörülményeim és méreteim folytán a NAGY-erős-olasz dögöket kedvelem. Előbb a négylábú volt meg, aztán a négykerekű. A kaput egyik se döntötte ki, csak éppen átépítés alatt.:)))
szerintem ez egy csoda. Megvenném a Kappát, és vennék mellé egy ilyet. Kíváncsi lennék, mit tudhat. Kívül-belül maga a csoda. Persze ebből se a turbós, csak a sima 2.0 16V, nem vagyok én telhetetlen, meg a gondoktól is megkímélném magam.
Maraggyunk annyiba, hogy a nyertes szelvények és találatok szorzata=4. (Szelvényszám 1<, >3..., szal ingyé jáccottam, sztannyi.)
Amúgy jobban megnézve nem a nyomó-, hanem a szívócső ugrott le az aluöntvénybe applikált Bosch feliratú mérőakármi mögött, de ugyláccik az egész egy zárt rencer, oszt megbolondul tüle a zelektronika. Gípsárkány, fullad, köhög, leáll, család hisztizik, hogy inkább mennyünk haza az uccsó busszal - jobb is lett vóna, szerencsére az időnek járása nem vót poros, tán megusszuk.
Az oka peniglen: a kimaródott nútjával a bilincs csavarja nem szorult föl eléggé, egy évig bírta, aztán egy ártatlan föl-le járdázásnál a mekánikai erők széjjelrántották a csöveket.
Mindenre gondoltam volna, erre utoljára, mivel előtte überkímélő üzemódban csorogtunk a célig.:((( Viszont service után gépet lepróbáltam, hangra, erőre, tömítettségre nézve egybe van:)
azért csak megnéztem újra a hatmillás QP-t. Ritka szép darab, és relatíve nem is drága. (Hiába van feleannyiér "ottocilindri" nekem is ez kéne a brutál power pac 2-vel, ovál füstcsövekkel, biza. De hiába nyertem a hétvégén lotterián, egy kevéske még hiányzik hozzája.) Lehet hogy igazad van a turbós autókkal, ld. előző hsz. Egy szívós ilyenkor simán megy tovább - csak nem tiszta levegővel. De a lényeg, hogy megoldódott, nem jön drága, időrabló szerviz.:)
Mint írtam korábban, kefés fejű prevent habbal. De lehet hogy van jobb is. A kefével alaposan, de finoman, ha elkezd porlani, vegyél vissza. A tetőbársonyra, oldalra is jó. Rángatáshoz: tennap este engem szívatott a drága. Ma reggel derült ki, fönt ippeghogy szétcsúszott a turbó nyomócső, uccai lámpa alatt nem tűnt föl, így este muszájból 10 km-t ment lassan, csúsztatott kuplunggal, majdnem lefulladva. :(((((( Talán túléli. :() MIndenesetre most a bilincseket nem csavarhúzóval, hanem hi-torq B&D kézi csőkulccsal húztam rá, és berámoltam a hátsó dobozba a nagy halogént meg a csavarhúzószettet. Nem lehet rá eléggé figyelni...
A t. bányaihoz még: nem tudom kinagyítani a képeket, de: 1. mintha a bal oldalon hiányoznának az ajtóvédő alsó gumik 2. mintha ilyen színű fényezés gyárilag nem lenne. (vagy nagyon ratyi géppel fotózták) a motorháztető-sárvédő problémát meg hagyjuk is.:(( Talán majd máskor. Igaz, látni kéne, de nem ennyiért...
Néztem. Felni szép, de nem gyári. (Ez nálam vmi eredetiség-mánia) Belsőből alig láccik vmi, de az igen, hogy plüss. Eccerü plüss. (Alcantaramániám is van.) Egyéb bajok a verdával, nem sorolom. A hatmillás QP-t meg se néztem, mivel láttam már párszor:)))) Vmi SportPack jáccik benne, hasonlókat pár éve a mobilén nyomtak, szedtem is a vérnyomáscsökkentőt.:)) Csak ugye alkrész, manufakturális gyártás, etece. (Bár az enyém meg a Pinifarinánál készült, de nagyrészt célszerszámokon, és ócsóér van hozzá bontott vas, kicsit drágáér meg echte gyári, Bécsből.) A vilikék amúgy JTD-s, kapísi? Nepper cimborák kivétel nélkül olyanra akartak rábeszélni, csak ami nem volt rongyratörve-hajtva, azt még a belgák is aranyáron adták. (Na ez a nemjójel a t.bányai verdához). De attól még. Engem nem zavarna a világos huzat. Habos-kefés prevent neki, aztán mintazujj. Rejzevágen, öcsém!
Igazad van, de mindez nem számít, ha van lóvém(lesz.) Kiskori fejlövésem egyébként a Mach 1, egyszer úgyis az enyém lesz:-)
Ó hát a Quattroporte. helyben vagyunk. Sikerült egyébként megőrjítenem a környezetemet a Maserati mániámmal...Minden játszik: Shamal, Biturbo, de főleg a Ghibli a csodás forma miatt, de a gyári tuning/sport pakkos 3.2-es tizenakárhánykarátosmutatósórásbézsbőrös 96-os Quattroporte 6 pénzért asszem boldog emberré tenne:-)
Lexusokat szertem, persze nem mindet, főleg SC300, és LS 400. Meg az új IS oda van téve. Csak a szenvedély nagyon hiányzik, nagyon nagyon...
Én simán átszállnék egy öreg digóba, basszus, sőt mióta az eszemet tudom, mindig valami különleges verdára vágytam, de úgy gondoltam elsőre(ez az első autóm a Focus) még valami olyat veszek, amit nem sajánlok nagyon ha törik, meg van lóvém fenntartani.
65-ös Mustang szép szép de mindig a kibaszott Kutyám Jerry Lee jut róla az eszembe, és emiatt valahogy nem...na de a Mach 1-es. Jajj. Attól én meg tudok őrülni.
ON
Megnéztem, már szemezgetek egy ideje pont ezzel a darabbal, a színe valami elképesztően gyönyörű...Csak kicsit le van rúgva, és az illesztések gyanúsak, az árát is sokallom, óra tutira vissza lett pörgetve, de ettől függetlenül pár száz ezer ftért új autót varázsolnék belőle...Viszont nekem ezzel a belsővel nem tetszik. A királykék, vagy a piros, bordó belsők sokkal szebbek és jobban illenek a Kappához szerintem. Ha már belső, akkor ez jobban tetszik:
Heeelo! Ami szép, az szép. De ha a Kappához megszállottság kell, akkor ehhez már komplett diliflepni:)))) OFF Vámkezelve, OK, de 5e köbcentire, a legrosszabb körny.véd. normára a regadó???? Alkatrész, javítás? Korábban Quattroporte 2.0 V6 Biturbo-ra fájt a fogam, dehát a józan ész... Amúgy bírom a megszállottakat, jobb fejek az átlagnál. Meg értem is őket. Pl. akinek Focusa van, de átszállna egy öreg digó csotrogányba:))) Bár ahogy itt-ott szétszedtem, igényesen tervezett és összerakott vasak ezek. Nyáron utaztam egy 65-ös V8-as (289 cui) Mustangban. Vérbeli macsó darab. De utána visszaülve a Kappába olyan volt, mint parasztszekérről átszállni a TGV-re... És akkor egy MB E200-asról vagy Lexusról még nem beszéltem. ON Ha még érdekel Don Carlo, pl. lehetne ez:
JÓ név, tetszetős. Talán a Don Carlo is jól állna neki ha az enyém lehetne, mivel hogy Károly a becsületes nevem. Ehhe.
Egyékbént tényleg jó a Focus, most viselkedik,a fogyasztása se dráma újabban, biztos csak ezek a nagy mínuszok viselték meg. Azon gondolkodtam, hogy megmarad addig, amíg Kappára nem lesz pénzem.
Mellesleg a másik álmom egy Mustang Mach 1-es, 71es évjárat, de ez már egy másik topik témája lehetne...Épp most láttam egyet a hasznaltauton 2.2 pénzért. Be kéne szerezni, dehát...