Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szipusz2 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 180

Igazából a Ferozánál is igaz az ami a többi használt autónál. Ami jó az drága, ami látványosan olcsó, az többnyire nagyon szar... Én speciel annyit költöttem már rá a felújítás során, hogy reménytelen azt, - de még megközelítő összeget sem -visszakapni. Ergo a vevő szempontjából drágán adnám, viszont jó.

Samunál ugyanez lesz, nem azért, hogy elvegyem a kedved.

Előzmény: Bor911204 (179)
Bor911204 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 179

Most már nem kell rá válaszolni, köszönöm.

MERT: ma már ráértünk, na meg úgy mentünk, hogy ne számítson rá. És érdekes, ami tegnap pöcre indult, ma csak másodikra indult el, elég nehézkesen. Hát ja, ma nem szóltunk neki fél órával előbb, hogy megyünk. Ráadásul néha nem ment az egyik henger, a motor durván rázkódott és a kipu mögött -nem közvetlenül- is érződött, hogy olajos... A csávó a nehézkes indításnál mondja: kevés benne a benzin, önt bele, hozta is a benzint, de közben megnéztük ezeket a dolgokat, aztán mondta is neki rokonom, hogy ne öntse bele, felesleges. Szóval még csak menni sem mentünk vele.

Na meg a motorja is elég nehéz szerelhetőséget tükröz. Szóval amit más gépen meg lehet csinálni viszonylag könnyen, azt ennél csak úgy lehet, ha fele kocsit elbontja az ember. Meg hát alkatrész sincs igazán hozzá.

Sajnálom, hogy ilyen volt ez a gép, nekem igazából külsőre nagyon bejött, de ha már maga a gép szíve sem jó, akkor esélytelen. (de van egy olyan tippem, hogy a hajtásnál is találtunk volna hibát) Maradunk a Samurai keresésnél. Nektek pedig sok balesetmentes km-t! Üdv.

Előzmény: Bor911204 (178)
Bor911204 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 178

Üdv Fiúk!

Akarunk egy "hegyrejárós", könnyebb és durvább terepen is használható terepjárót venni. Samurai-ban gondolkodtunk csak eddig, de találtunk nemmessze egy Ferozát is. Tegnap csak gyorsan meglestük, hát azokon a helyeken volt rohadásnyom, ahol HUTI4x4 is mutatta. Ami nem tetszett rajta még: a hátsó laprugók egyenesek voltak. Na én nem értek az ilyen terepjárós dolgokhoz, de gondolom, hogy annak nem olyannak kéne lenni. Na meg a bal visszapillantó ki volt törve, ami vezetésnél, mégha terep is, elég nyomasztó dolog...(be lehet szerezni ilyen és hasonló dolgokat?)

A kocsi belső része eléggé rendben van, tetszik a hátsó ülés felhajthatósága, meg maga a tény is, hogy van benne :) Hátul műanyag tető : Nos, a hátsó ablakot mennyire nehéz levenni? És magát a műanyag tetőt?

Igazából kipróbálni nem próbáltuk, csak a motor lett beindítva, ami elsőre és könnyen indult. A hangja jó volt, nem füstölt, konkrétan keresnem kellett a kipufogót :) Mondjuk az alapjárat kissé magasnak tűnt. A motor elejénél kissé olajos volt... de viszont nem volt tiszta sár és kosz.

Ma majd elvisszük egyik rokonunkat, aztán megnézzük jobban, ki lesz próbálva.

Igazából ahogy ránéztem a hűtőre és a ventilátorra, hát maga a szerkezet nem tetszik. De ahogy látom túl sok hely sincs, hogy valami elektromosat be lehessen rakni, vagy majd kiderül.

HUTI4x4, megkérhetlek, hogy rakj be még képeket a kocsidról. Konkrétan a "gyenge pontok" érdekelnek. Legyen az rohadás, vagy gyakori meghibásodás, stb. Meg konkrétan még maga a futóművek, hajtások amik érdekelnek.

 

Amúgy 250-re már lenyomtuk az árát, de amúgy ami ennyiért van neten, az jóval szarabb állapotba van mint ez.

Még 1 kérdés : gyárilag mi jár ezekhez? Lehet hülye kérdés :) De én ilyen emelő, kerékcseréhez szükséges dolgokra gondolok...

 

Köszi előre is a segítséget :)

szipusz2 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 177

Megköszönném, ha csinálnál egy képet a 195 R15-ről.

Előzmény: HUTI 4x4 (174)
szipusz2 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 176

Hát szűrőt szerintem mindenképp cserélj, ha eddig nem tetted.

Szerintem is próbáld meg termosztát nélkül, az elég egyértelmű változást kell, hogy hozzon.

Az benzinpumpánál az a baj, hogy nem veszed észre a szállított mennyiségből, hogy jó-e vagy rossz. Vagy van műszered, amivel ki tudod mérni, vagy cseréled és passz. Én csak azért jöttem rá hamar, mert az enyém felhangosodott, majd néhány száz km után jött a rángatás. Hazamentem, feltettem a bontottat és minden helyreállt.

Előzmény: bekassya (173)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 175

Húúú szép kis történet mondhatom!

Én is szívtam, de ezek azért túlmennek a szívás kategórián!

Ha jól értelmezem van két motorod. Az lenne a tuti, ha nem csak a blokkból lenne kettő hanem minden másból, aztán lehet cserélgetni. Ha nem így van tudok pár dolgot kölcsönadni, hátha könnyebben megvan a hiba, bár ez inkább attól függ milyen messze laksz. (én Veszprém)

Mondjuk az még érdekelne, hogy az oké, hogy nagyszervízen volt a gép, de a hengerfejtömítést minek cserélték?

Egyébként ha a hengerfej kizárva és nem fogy a víz én még mindíg a termosztátra gyanakszok. Sajnos a gyújtáshoz nem nagyon értek, de ha úgy elálítod, hogy kopogásos égést idézel elő, na akkor melegedhet még, de azt úgyis hallanád...szó szerint kopog a motor és erős (elvileg) :D

Előzmény: bekassya (173)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 174

Ja igen!

Ha még aktuális a gumi, akkor nekem fel fog szabadulni  195 R15 méret, az egyiken van a belső felén egy vágás,de pótkeréknek tökéletes! Ha érdekel csinálok róla egy képet aztán ha kell tőlem viheted, természetesen ingyér. Van két jó állapotú is, de azt még lehet tartogatom, ezen kívül van még valami olyasmi, hogy 205/70.. na az is a tied lehet.

Ehhez kapcsolódoan nagy nehezen, de legalább olcsón beszereztem 235/70 R15 nyári gumikat, ha lesz használható fogyasztási adatom leírom!

bekassya Creative Commons License 2011.06.18 0 0 173

Igen, a benzinellátás szerintem is a bűnös. Megnézem a szűrőt, hátha...

 

Sokáig nagyon jó autó volt szegénykém (soha semmi baj), de múlt nyáron elhoztam a szervízből (hengerfejtömítés, termosztát, olajcsere, olajszűrő), és még aznap mentem le Badacsonyba, húztam egy nagyméretű utánfutót kb 400 kg-al. Az m7-esen azt vettem észre, hogy majdnem kiakad a vízhőfokjelző, és az erő is sokkal kisebb lett. Megálltam egy benzinkúton, vártam, hogy visszahűljön, indultam tovább, 5 perc múlva megint előjöttek a tüneteket, én fáradt voltam, hajnali 1 óra volt, elegem lett, visszakapcsoltam 4-ikbe, hogy felmenjek egy emelkedőn (azt hittem még ekkor, hogy az utánfutó miatt ilyen erőtlen), végig 5ezres fordulaton, majd ismét be a benzinkútra. Vártam, hogy visszahűljön, majd utána megnéztem az olajat. Nem volt benne.... Ekkor tudatosult bennem, hogy a szerelő nem tett bele olajat (nívó pálca szinte száraz volt). Öntöttem bele olajat a helyszínen, onnatól jobb lett a helyzet, de pár nap múlva kopogás jött elő a motorból, és kb egy év alatt hajtókarcsapágyas lett, végén tényleg szörnyű volt már hallgatni is. Ekkor vettem egy új motort, amire a régi vezérlést tettük át. Az eleinte szépen ment, majd egy napon elment belőle az erő (a melegedés folyamatos hiba volt), kiderült, a vezérműtengely végén lévő fogaskerékből kitört az ék, és elmászott a vezérlés. Ezt összeraktuk, majd most tartok itt, ahol.

 

Összeségében az a véleményem, hogy még pár alkatrészt cserélek, akkor rendben lesz minden, gyakorlatilag sok már nincs hátra.

Viszont a jeladó jól működik, érezhetően más vezetni az autót, kiveszem még a termosztátot, illetve megoldom a benzinadagolási problémát, és szerintem használható lesz.

 

 

Előzmény: HUTI 4x4 (170)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 172

Hali!

Nem volt olcsó (meditáltam is rajta pár napot) :D ha jól emlékszem 42 vagy 46.000.- +Áfa volt, ami magába foglal két légrugót, csövet, és egy nyomásmérőt szeleppel.

A konzolokat magam készítettem, agyaltam rajta egy darabig, de azért kivitelezhető. A lényeg, hogy a légrugba alul-felül M12-es menet van fúrva, ahhoz kell rögzíteni. Felül tulajdonképpen az ütköző helyére kell egy konzolt csinálni (én egy picit azért megvariáltam, mert ferdén állt a légrugó). Alul kicsit macerásabb, mert olyan bilincseket kell csinálni, amilyenek a laprugókötegeket fogják (persze csak akkor ha nem akarod széthegeszteni a hidat) :D

Maga a levegő bekötése olyan egyszerű, hogy egy majom is megcsinálja két banánért, csak össze kell dugdosni. Utána vagy pumpával vagy kompresszorral, lehet adagolni a megfelelő mennyiséget, én majd automatizálni akarom, egy ilyen gagyi 12V-os kompresszorral, csak sajna még nem jutottam el odáig.

Innen szereztem be: http://www.legrugoszerviz.hu/ (olcsóbbat nem találtam)

Előzmény: szipusz2 (169)
bekassya Creative Commons License 2011.06.18 0 0 171

Alapjáraton szépen jár, de amint nagy gázt adok, dadog. Viszont olyan 2-2,5-ös fordulattól már szépen reagál, és terhelés alatt 3 ezer felett megy mint az ágyú. Neked is ilyen tünetei voltak?

 

Ez lehet benzinszűrő? Vagy tényleg pumpa? (a benzinpumpa alatt az üzemanyagszivattyút érted?)

Előzmény: szipusz2 (168)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 170

Hali!

Én is az üzemanyag hiányra szavazok (már csak azért is, mert E85-el is hasonló dolgokat művel), a levegőt kizárnám.. hacsak nem a MAP szenzor "powerkedik". Egyébként ez a Feroza nagyon-nagyon érdekes dolgokat művel így egyszerre. Az a pöcök, amiről beszélsz, szerintem teljesen tök mindegy hogy rakod rá... ha nem így lenne biztosan jelölnék, vagy eleve nem is lehetne rosszul összerakni.

Őszintén szólva nem irígykedem!

Előzmény: bekassya (167)
szipusz2 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 169

Óh, hát mér nem szólsz, mielőtt ilyeneket csinálsz??? Simán beneveztünk volna mi is :)

Mennyi volt a szett? Mennyi idő alatt cserélted? Van szivatós rész, ami meglepett a projekt során?

Előzmény: HUTI 4x4 (165)
szipusz2 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 168

Kap elég benzint az a szegény motor? Most ugrott be, hogy nekem is volt ilyen, amit a pumpa cseréje megoldott rögtön. Ha nagyon finoman gyorsítottam szinte tünetmentes volt, de amint kellett volna a karaft, mondjuk dombon fel, akkor dadogott.

Előzmény: bekassya (167)
bekassya Creative Commons License 2011.06.18 0 0 167

Sziasztok!

 

Kicseréltem ma reggel végre a jeladót, de még nem tudtam kipróbálni, mivel terhelés alatt, vagy nagy gázadásnál dadog a motor. A gyújtást ugyanabba a pozícióba raktam vissza, ahol volt, de játszottam is vele, semmi változás. Ez is érdekes, hogy mitől lehet. Ha nem padlót nyomok alapjáraton, akkor nem rángat a motor. Nem kap elég benzint, vagy levegőt? Erre van esetleg öteltetek, hogy mit lehetne megnézni?

 

Egy teljesen laikus kérdés: le kellett vennem a gyújtáselosztót, azaz kihúztam a vezérlésből. A gyújtáskapcsolóban van egy tengely, aminek a végén pedig van egy propeller szerű kereszt tengely. Ha ezt esetleg 180 fokkal elfordítva teszem vissza, az okozhat gondot, vagy eleve nem is tudom úgy összerakni?

 

 

Köszönöm a doksikat, átnéztem őket, sok érdekes infó van benne, főleg, hogy mi hol található a motorban.

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.06.18 0 1 166

A végére még egy kép a hétvégéről, háttérbe egy jó kis Samu. 

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 165

Szerintem sincs gyárilag elektromos ventilátoros Feroza... max a klíma ventillátora! :D Egyébként még én se szereltem be az a rohadt viszkót, pedig már kíváncsi vagyok (az biztos, hogy a régi nem hozza a gyári értéket).

Viszont a légrugókkal nem bírtam várni, nomeg a beszereléssel sem, szóval nekifogtam és bár hajnali kettőkor végeztem, de kész lett! :D

Ime a képek:

A feketére festett konzolokat én csináltam, a többi a szett része. Kb. egy bar nyomás kell neki és teljesen feltolja a kocsi valagát, ami csak ritkán kell és persze nem tesz jót a kátlóknak. :D Én kb. normál esetben fél barral használom.

 

Előzmény: szipusz2 (163)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 164

Sziasztok!

Na megérkeztem én is! :D Érdekes volt olvasni ezt a melegedéses dolgot... egyébként én egy hőkamerával vagy akár egy másik hőmérővel kezdeném a kutakodást, mert ezt a történetet valahogy nehéz elhinni. Ha bebizonyosodik, hogy túlhevül a rendszer én a termosztátot vizsgálnám át még egyszer, valamint a hengerfejet (ha nem cserélted a motorral együtt, mert ezt (beleérte a fogyasztást) simán okozhatja egy kis repedés (persze akkor fogyna a víz is).

Amit még javaslok, hogy mérd át az összes elektromos jeladót, ami a hűtörendszerrel kapcsolatos (kap-e, ad-e jelet stb), sok esetben egy piti dolog okoz ilyesmit! Remélem sikerül megoldanod én is nagyon kíváncsi vagyok az eredményre! Lentem raktam már egy linket, onnan le tudod tölteni a gyári szervíz útmutatót és a hűtőrendszerrel KÜLÖN! fejezet foglalkozik!

szipusz2 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 163

Egy ismerősömnek 98-as van, az sem villanyos. 37e km-rel vette egy öreglánytól :)

Előzmény: bekassya (159)
szipusz2 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 162

Na ebbe a bolta elmegyek egyszer, kíváncsi vagyok.

Az autó miatt ne csüggedj, mert pénzzel és idővel mindent lehet orvosolni :) Nem tudom, hogy merre mozogsz, de adhatok kölcsön egy angol műszeregységet, hátha csak a mutatód mutat rosszat...

Előzmény: bekassya (158)
szipusz2 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 161

Jah, úgy könnyű :)

Előzmény: Surci126 (160)
Surci126 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 160

Az enyém nem Feroza:)

Előzmény: szipusz2 (156)
bekassya Creative Commons License 2011.06.17 0 0 159

Talán a Ferozákban volt olyan változat, ha jól tudom, ami már nem viszkokuplungos, hanem elektromos ventillátora van. Ennek még utánanézek, érdemes e átalakítani ilyenre.

bekassya Creative Commons License 2011.06.17 0 0 158

A szenzort Bp-en, a Tóth István utca 160. alatti apró Daihatsu műhelyben vettem, 2e Ft-ért. Rogyásig vannak alkatrésszel, illetve külföldről is hoznak be új alkatrészeket, ahogy néztem. Megpróbálom kicserélni ma este, hátha, de sok esélyt már nem adok neki, kicsit olyan érzésem van, mintha ezt az autót Alaszkába készítették volna... Pedig nagyon szeretem.

szipusz2 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 157
Hát szenzorhiba okozhat többletfogyasztást, de hogy így melegedne a többlet üzemanyag miatt, azt nem hiszem. De nem találgatnék tovább, cseréld ki a szenzort és meglátjuk... Jó lenne, ha csak ennyi baja lenne!
Hol vetted a szenzort és mennyi volt?
Előzmény: bekassya (154)
szipusz2 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 156
Ez a kapcsolós kötés érdekelme, tekintve, hogy nem villanymotor hajtja a ventillátort :)
Előzmény: Surci126 (152)
bekassya Creative Commons License 2011.06.16 0 0 155

Ventillátor körüli műanyag légterelő ép, azzal is melegszik, kiszedtem, ugyanúgy melegszik tovább.

A motor, ami belekerült, frissen felújított, minden porcikája. Egyedül a vezérlés került át a régi motoromból.

bekassya Creative Commons License 2011.06.16 0 0 154

Köszönöm a válaszokat!

 

Dugulás lehet még. Illetve utánanéztem még fórumokon, ott azt mondják, ha rossz az autóban a hidegindító jeladó (coolant temperature sensor), akkor melegedhet is tőle a motor. Holnap megpróbálom kicserélni, bár ez elég macerásnak tűnik.

Ami még beugrott, hogy a keverékképzés is lehet rossz... A városi fogyasztásom 13-15 liter között mozog az elmúlt pár hétben, ez sokkal több, mint aminek lennie kéne, erre se nagyon jövök rá miért lehet, összefügghet a melegedéssel is. Terepgumik a gyári méretben vannak rajta (grabber at2).

 

Ha kimegyek autóútra, általában 100-110 között szoktam autózni, de akkor még jobban felmegy a vízhőfok, majdnem kifekszik a mutató, mintha a menetszél nem is létezne.

 

Használni most nem nagyon használom, vigyázok rá, nehogy komolyabb kárt tegyek a motorban. Motorcsere előtt ugyanezek a tünetek voltak, ezért nem gyanakszom a motorra. Termosztátot 2-t vettem, két különböző típust, de nem emlékszem a nevére, 78 fokosak, egyik 6 a másik 9e Ft volt. A pöcköt is jó helyre tettem, de a végén le is csíptem, hogy átáramoljon a víz.

 

 

Alkatrészeket honnét szoktatok beszerezni?

 

 

 

 

 

 

Surci126 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 153

Ja és egy tanács: Ne használd így az autót mert hengerfejes lesz.

Előzmény: Surci126 (152)
Surci126 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 152

Szia!

 

Ez lehet hogy hülye kérdés de elég folyadék van a hűtőben? Mert nekem is Daihatsum van,annak is ez a baja hogy melegedett,de szerencsére csak kellett bele egy kis víz. A melegedés a Daihatsuk betegsége,én ezt úgy oldottam meg,hogy bekötettem egy kapcsolót amiről bekapcsolhatom a ventit.

Előzmény: bekassya (149)
szipusz2 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 151

Ja és a szerviz! Én nem igazán tudok specialistát, mert mi magunk szereljük a jószágot. Egyedül a kuplungcserénél mentem be egy ismerőshöz, hogy használjam a villásemelőt, mert azért az kemény lett volna aknán :)

Előzmény: bekassya (149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!