Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Az a döbbenetes, hogy volt ott egy eladó 605-ös is, abba is beültem, és kisebb volt benne hátul a hely, mint a Kappában, pedig 8 cm-rel hosszabb annál, a csomagtartója meg 28 l-rel kevesebb térfogatú, mint a Kappáé, szóval nagyon megalkották az olaszok a tökéletes elosztású autót.
Ha valahol azt írtam volna, egy jó állapotúnak tűnő, viszonylag jól szervizelt Kappára rá kell dobni 300kilót, akkor helyesbítek: 500-at, és akkor ugyebár: futómű és egyebek után vezérlés komplett csere, hengerfej le, szelepköszörültetés, állítások, nyomáspróba stb. Így már korrekt.
Az egyik velúros volt, a másik hagyományos bőr üléses, és legnagyobb meglepetésemre, az előbbi kénylemesebb volt az utóbbinál, pedig a 605-ösöknél meg pont fordítva van.
Én ma két eladó Kappában is ültem, egyiket sem sikerült elindítani, de nem baj, egyszer majd csak lesz egy, ami jó is lesz.
Kswturbo-nak ennyi lett volna a számla akkor is, ha vásárlás után egyből szerelőhöz viszi az autót, hogy cserélje ki az ilyenkor szokásos dolgokat, és akkor most ez nem történik meg...
A karénekes megvolt, a paródiáját majd otthon. Allergiás a benti gép a médiafájlokra.:))) Nekem most túl futurisztikus maga a cucc, de pár év alatt eldől.
anynit mondok neked, hogy nézd meg az új Honda Civic kampány vagy miylen reklámját, valahol a neten fel lehet lelni. Megőrülsz, olyan. Akkora ötlet, inkább nem lövöm le...Mellesleg az új Civic, na az. Na az. A z olaszok szép csendben elkezdhetik design, ötlet és egyéb témában felköthetni a gatyát. Az új Civicről megmondanád hogy japán? Beszarás az a cucc...
OFF Gondolom is, signor... Most voltam lenn egy blázra, kolléga 10 m-re beszállt a Civicjébe, halk reccsenés, tolatólámpa ég: hát ennek JÁR a motorja, bazzeg!
Na ezt tudják Szoicsiro mester darabjai a mai napig. De még nem döntöttem. Irigyeim száma így is, úgy is töméntelen, ami jól van amúgy:)))) ON
Az a nagy büdös helyzet, hogy most hogy végigolvastam amit írtál, szerintem végképp eldöntöttem, hogy maradok ezeknek a vasaknak a távoli szemlélője, tudom hogy utánozhatatlan a feeling, de milyen érdekes, hogy ez az Accord is van olyan szép mint a Kappa, sokal jobban megy, sokkal kevesebbet fogyaszt, sokkal kompaktabb, és még érzés is van benne. (tudom mert ültem benne. fantasztikus gép, tényleg, nem olyan "japánautósan" unalmas, hanem van benne bátorság, gyönyörű ívek, csodás formák, egyéniség...gondold meg szenyor...) Az a nagy helyzet, hogy a Hondák engem meggyőztek. Minden tekintetben. Szeretem a Lanciákat, meg az olasz autókat, DE. DE.
Hát, mester. Tegnap láttam egy ugyaniylet, csak épp abban a tipikusan piros Honda színben. két kiröff hátul, kis ültetés, talán pont a type s vagy melyik változat volt. Eléggé szerelmes lettem...szeirntem te is kipróbáűlhatnád, állítólag iszonyat amit megy:-) És hát a forma, gyönyörű csodás....
Józanabb pillanataimban perszehogy nem vennék 4,4 milláér vasat, csak most ez a komplett Kappa-vezérléscsere (hibák, javítások, árak lentebb, vkinek tán hasznos lehet) na meg a motorfelújító műhely tegnapi ajánlata némileg felnyomta a szokásos 130/80-at. Mert ugye, ha már a kezükbe kerül, akkor minél többet reszelnének rajta: a maguk szempontjából igazuk is van, sőt, biztosan így a legjobb, de már közelítünk a 150-200e-s végszámlához. Pedig "csak" két szívószelep lesz cserélve, ami jóval olcsóbb a kipufogóknál, vagyis lehetett volna sokkal rosszabb is. OFF A család rozzant állapotából lassan újjáépülő Y-ját színes pasztával megsuvickoltam tegnap - ma már visszahallottam az irigykedéseket a gyerek óvodai csoportjából:)) Szerintem is szép autók a Lanciák. De ez a legjobb, amit elmondhatok...
Van ott 1-2 kereskedés,. Ha abban álll, amelyik a "város" felől nézve jobbra a kanyar előtt van, akkor... Ott már jártam régebben. Kinéztem ott tavalyelőtt egy Xantia Activa V6-ot.
1. Mire odaértem, az internetes irányár 300e-rel megugrott. (Telefonáltam előtte, én ökör.)
2. Az autó kívül-belül darabos, ütött-vert, elöl-hátul repedtlámpás stb. volt.
3. Próbaút a parkolóig meg vissza. Elég is volt.
4. Pár telefon után az ár visszaállt eredetire, majd - 300e, miután egy ismerőssel feltáró beszélgetést folytatva 8-900 ezres felújítási számla jött ki. (És akkor is 1 ronda leélt darab lett volna.)
Autó ott maradt, a lóvé meg nálam.
Csak azért írtam le, mert 97-ig sima 2.4 tádé Kappák voltak, a JTD (100 kW) a 98-as modellfrissítéssel jött. Amúgy sok szerencsét.
Kérdezősködnék Kappan vásárlása ügyében! Van egy kiszemeltem,mégpedig Ő: Kappa JTD Namost pénteken nézegettem,de csak itthon (80 Km-re a Nagyfalutól) kezdte el birizgálni az agyam,h alaposabban + köllött volna nézni,kipróbálni. Amit láttam az a szememnek kielégítő volt. Az ára elég alacsony.Valami okának kell lennie. Kérdeztem a dealert kinek még a szeme sem állt jól,aztán hány Km van a jószágban? Aszongya 110 E. Nem akartam az orcájába röhögni,így inkább odébálltam. Ez volt az első gyanús jel. A másik: '97-ben már volt JTD Kappa? Szóval,ha úgy döntök,h még1x meglátogatom mire kell NAGYON odafigyelnem? Most egy tádé Tipot nyúzok,szóval valamennyire van fogalmam a kamrás dízelekről,de mégis?
Én nagyon szeretem. Ez az első vas, ami megérte nálam a negyedik évet. 2002 óta van nálam. Egyelőre marad is. Most vettem rá új gumikat.
A társam hasonló cipőben jár, mint Te. Most rakták össze a Kappáját, szintén feszítőcsapágy, aztán összekócolódtak a szelepek. A vezérműszíjban kb. 40 ezer volt. Én is egyből rohantam megnézetni a sajátomat.
Magnifico-t összerakták, erősen csilingel, hogyarosseb:((((
A gyárihoz képest QH vízpumpát* és spanyol felsőtömítéskészletet (hfej, szfedél, szelepszárszimm, sortöm-k) veszek, ez önmagában 50rugó megtak. Remélem beválnak.
A vezérlés komplett cseréje gyári cuccokkal, márkaszervizben munkával együtt 82k. (Ez mongyuk ugyanennyi lett volna vásárlás után is, de akkor most nem csörömpölne. Valszeg beütött 1 v. több szelep.)
Következik: lebontás hengerfejig, síkolás, tömítettségmérés, kárfelmérés. Szükség esetén szelepek cseréje (szívó 5,5 k, kipuff 16k/db), összerakás.
Tanulság.
Kopogó motorost ne vegyetek meg, vagy azonnal irány a szerviz, TMK. Bármilyen enyhe mechanikus zörejre paranoid vészreakció, futás szerelőhöz. Lehet hogy csak egy kilazult akármit kell meghúzni, de lehet hogy így jártok.
Na mindegy, a végén jobb lesz mint új korában, az Y meg gurul.
A japók hatévente szétesnek, bármit csinálsz velük. Élettartam-méretezés. Akkor ez most a második nagygenerálnál tarthat, jó lenne tudni, hogy előtte vagy utána...
A márkaszerviz mérsékelten áll hozzá, kicseréli csak a csapágyat de 4,5 k-ér. A szíjra viszont 30-at mondtak, ilyenkor lehet filózni h. utángyártottat vmelyik alkrészkertől (akik a hátsó fékbetétekkel pl. átq*rtak, 1 mm-rel szélesebbek, nem fexenek föl) vagy a gyárit aranyáron, de talán nem veri szét a motort a gyengébbik, ha szakad. :()
Üdv néktek!Az a balance szíj már a 90-es Dedrába is vót,és annál is a vez szíjjal együtt kell cserélni +még az össz görgőt.A balance szíj görgőjével oda kell figyuzni a kereskedőkre,mert szokás azt mondani,hogy :sajnos csak gyári kapható--28e Ft.pedig cserélhető csapágyas,ami az SKF szaküzletben--mélyhurnyú,magas teherbírású,dupla szimeringes--2600Ft.Szíjjak kijönnek 8-10e Ft/db.Ha már össze üt a szelep,az már gáz,plusz 30-70e Ft (szelepminőségtől függ) hengerfejes.Ez bármellik márkánál előfordul,csak nincs balance,de van gyenge vez tengely stb.