Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Slint Creative Commons License 2006.02.19 0 0 107
Igen, fűtött szélvédő csak Fordokban, én is így tudom. Nekem is van a Focusban: nagyon hasznos dolog, többen irigykedtek rám emiatt, meg a belülről nyitható csomagtartóért is...na ezért (is) mondtam én, hogy jók a Fordok.
Előzmény: kswturbo (105)
pier405 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 106

A hátsó szintszabályozásról mit tudsz mondani a Kappákban?

A 98-as autókatalógus szerint mindegyikben van, de múltkor néztem egy eladó Kappát, és a tulaja nem tudott róla...

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (105)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.19 0 0 105
Hát ehhez végképp passz. Fűtött szélvédőről csak a Fordoknál tudok, más nem nagyon használja. Talán amiatt, amit egy Fusion-tesztben azt olvastam, folyton becsillog.
Előzmény: pier405 (104)
pier405 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 104

LANCIA KAPPÁK-ban a fűtött szélvédő évjáratfüggő, mert nem mindegyik hirdetésben látom feltüntetve. Egyébként az egyik legdrágább szélvédőjű európai kocsi, ha netán venni kell bele utólag repedés miatt.

Előzmény: kswturbo (102)
pier405 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 103

Hát persze...

LANCIÁK-ba!

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (102)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.19 0 0 102

Akartad ugye írni: a LANCIÁK-ba :)))

Előzmény: pier405 (100)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.19 0 0 101
Nem egyedi. Vettem volna egy fullos 540i-t Steptronic-kal. Az eladó régi ismerős volt, ledumált. 150e km fölött ne vegyél ilyen váltósat, mer inged-gatyád rámegy. Ő tudja miért mondta...
Előzmény: pier405 (100)
pier405 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 100
Egy honlapon az előbb azt olvastam, hogy a lanciákba 1986-tól 1998-ig a ZF 4HP18-at szerelték. Ezt a típusú váltót rakták 1995-ig az első szériás Peugeot 605-ökbe is, amelyekben sajnos nem vált be. Elég hamar felújításra szorultak...
Előzmény: kswturbo (98)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.19 0 0 99
A kétlityósokból volt manuális Comfort Drive és Power Drive, utóbbi rövidebb áttételekkel, az automata jele C. A., negyedikben 210-es (a háromliteres 220-as)végsebességgel. Áttúrtam a gépkönyvet, típusát nem tanátam. Beállításai NORMAL, POWER és ICE, utóbbi a 2.0-nál csak D-állásban kapcsolható.
Előzmény: kswturbo (98)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.19 0 0 98

Eccerü tulaj vagyok, pier. Alkatrészügyileg player-1 a mágus, reméljük, nemcsak integrale cd-je van.

A kuplung amúgy hidraulikus, de ugyi a gyári ~300 Nm-hez (pláne a tuningolt 350-360-hoz) a szerkezet nem lehet túl puha. Kb. mint a PSA HDi-knek, stepper helyett is jó, csak féloldalas:))

Előzmény: pier405 (97)
pier405 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 97

Kérdésem továbbra is az, hogy ZF hányas? 4HP....

Jól értettem, kemény a kuplung a kocsidban?

Azt hittem, hogy ez pözsó betegség!

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (95)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.18 0 0 96
" dögunalmas Volvo, Saab, Audi, Skoda, VW, ahol mind ugyanúgy néz ki, "

Na ennél már öregebb vagyok, a felsoroltakkal igazából semmi bajom. Pl. ha jó gyári hifit akarsz hallani a Volvo régi prologic cuccait, meg a legújabbakat is ajánlanám.
A k sw gyári rencere drámaian rossz: semmi közép és mélyközép, sziszegő magasak, hátul meg csak döng az 5. ajtóban a woofer. Valamit cserélnem kell, h normálisan szóljon, így csak híreket hallgatni jó.
De nem ezért szeretjük.
Előzmény: Slint (79)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.18 0 0 95
Utánanéztem. Kappában valóban ZF-automaták voltak, a 3.0-sokban biztosan, valszeg a kétliteresekben is.
A hirdetésben szereplő motoradat nem létezik: elvben a 2.0 LE 4 gangos automatához sor ötös 20v mocit raktak, 107/145 kW/LE 6000-nél, 1-2 évvel később később 155 LE-vel.
A 101/138-hoz legközelebb a korabeli Delta 2.0 16v LS áll, gyárilag 102/139 kW/LE. Lehet hogy a konkrét gép spec. hazai piacra épített modell négyhengeressel, adataim a német piacra támaszkodnak.
Előzmény: pier405 (86)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.17 0 0 94

Áj mékadzsok, szinyóre!

Nem tehetem a garázsomba, mer foglalt, és az is marad egy ideig!

B. nejem Őnagysága pedig megpróbálta vezetni a Kappát, de sem a kuplung ereje, sem az üléspozíció nem neki való, pedig belőttünk neki a 2-es memóriát... Kap egy Y-t asszem, a gyerkőcök meg majd szépen bekötik magukat, nem olyan nehéz az.

Újabb kimerítő értekezésemben beszámolnék róla, hova is kell(ene egy normális országban) a Lanciát pozicionálni, és mér kell még egy, még ha dizájnpuntó, akkor is.:)))

Előzmény: kswturbo (93)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.17 0 0 93

Ha olyat találok, szólok.

Megtekinthető lesz a garázsomban.:))))

Szóval ezek a nagy olasz vasak stílust és nagyvonalúságot sugároznak. Ebből következőleg ugyanezt a tulajtól is megkívánják. Legyen rájuk pénze, meg figyeljen (tessen) oda.

A gond annyi, hogy új korukban ez természetes (drágák), használtan viszont már azok is megvehetik, akik újonnan nem engedhetik meg maguknak.

A fenntartási költségek viszont nem változnak, legfeljebb fölfelé. (!)

Ebből logikusan az következik, hogy a 2. tulajtól már lelakottan kapod meg.

Ráadásul stílusos és nagyvonalú ember nem vesz használtautót. Főleg lerúgottat nem. A kör bezárult, ezen nem találsz fogást.

Most pedig a csavar. Mi van akkor, ha a stílusos és nagyvonalú ember magához illő autót keres, de a jelenben nem talál?

Jelzem, rám egyik jelző sem igaz teljesen. Lehet hogy csak régimódi vagyok, és hatnak rám a digó marketingdumák röneszánsz arányokról, mérnöki zsenialitásról meg ilyenek. De ha megnézem a verdámon pl. az ablakok kialakítását, keretezését, a fém és az üveg kiporciózását, a fenséges, latin szögekbe illesztett hűtőmaszkot és motorháztetőt az elegánsan malíciózus lámpákkal, meg a rengeteg tökéletes stíluselemet - hát ez az én autóm, kész.

Ráadásul észérvek alapján vettem:)))

Vetélytársak voltak: BMW 528i Touring, bőr, manual: 3 milla, Volvo V70 2.5D 3,2 milla, V70 2.0 T5 2,7 milla. Ő meg ugye bő 1,5 - hasonló évjárattal, azokénál kicsit jobb felszereltséggel.

Nem mindenben sikerült tehát a nagyvonalú élet: most is a gépnél ülök, dolgozom - de ami máshol hiányzik, az autóban megvan...:)))

Irigyeim sem gyarapodtak. Egy vicc a végére: mikor először bejöttem vele a céghez, egy korhadó, sűrű kék füstöt okádó Volvo 440-essel bíró kolléga aszonta: eddig azt hittem, értesz az autókhoz...

Ráhagytam. Nem lehet mondenki stílusos és nagyvonalú.

Előzmény: Slint (90)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.17 0 0 92

Mijazavindózmámegin? Bétörünk a serverre, oszt letőttünk eszt-aszt?:)))

605-tel közv. tapasztalat nincs, azt tudom, hogy némi közük van egymáshoz (+ Alfa 164, Croma, Saab 9000 vmi euroauto-projektbe. Laza szálak mentek a 166-hoz és a 9-5höz is, a 607-ről nincs tudomásom.  De aztán mindenki rakott a cuccba amit akart, pl. futóműbe az Alfa-Lancia tökmás (Kettős keresztlengőkar/McPherson), motorok ugyi adottak, szóval sokban eltértek.

Lexebb a Lancia!!!:)))))), futóműbe a Pegó gyárilag jó szokott (akkor még) lenni.

Előzmény: pier405 (89)
Slint Creative Commons License 2006.02.17 0 0 91
Egy biztos: Francia autó=öngyilkosság. Pedig a 605-ös egy elég nagy, és szép gép, főleg a V6-al lehet érdekes, bézs bőrrel, nagy papucsokkal. De szerintem inkább Kappa...
Előzmény: pier405 (89)
Slint Creative Commons License 2006.02.17 0 0 90

Hát, automata nem nagyon érdekel, megmondom őszintén, kéziváltós ugyanilyenből, ugyanezért az árért, és mehetünk megnézni:-)

Stílus és nagyvonalúság kérdéskörben várom a gondolataidat.

Előzmény: kswturbo (85)
pier405 Creative Commons License 2006.02.17 0 0 89

Van tapasztalatod Peugeot 605-tel?

Tudsz valamit mondani a Kappa-605 közötti összehasonlításról?

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (88)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.17 0 0 88
Ha ZF, akár többet is bírhat, abszolút jobblábfüggő. A motor viszont gyanús, hogy nem a 20v. Hazamegyek, áttúrom a doksikat, holnap folyt köv.
Előzmény: pier405 (86)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.17 0 0 87
De túl ám! Mijazavindózosizé?
Előzmény: pier405 (86)
pier405 Creative Commons License 2006.02.17 0 0 86

Kappákban hányas ZF váltók vannak?

Mennyire jó ez a német technika olasz motorhoz illesztve?

Az igazság az, hogy ha a km valós benne, akkor tényleg van a motorban még egy 80e km, viszont a váltó már túljutott szintén 80e km-rel az átlagos élettartamán.

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (85)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.17 0 0 85

Signore Slint!

 

Bevállalnád? Krúzolós, automata, kétezres. Bordó. Van még benne kb. 80e km, jó esetben 200-ból rendberakható. Bár az automatákkal ilyen futásnál már vigyázni kell, ha kampec, pörögnek a százkilósok... De azért:

 

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=466509&command=ugras&screenwidth=1200

 

(Ha úgy gondolod, ettől függetlenül 1-2 tippet adhatok felújításilag. Ja és nem én volnék a Magnifico, hanem a járgányom... Stílus és nagyvonalúság kérdéskörre igény szerint visszatérhetünk, kifejteném - ha érdekel.)

 

Üdv: "don Zoltán"

kswturbo Creative Commons License 2006.02.17 0 0 84

Design by Pullmannfarina... höhö..:))

Biztos ezzel akartak betörni az USA-piacra. De kellett volna bele egy V8. Mongyuk a Ferraritól:)))

Előzmény: pier405 (83)
pier405 Creative Commons License 2006.02.17 0 0 83

 

 

 


 

kswturbo Creative Commons License 2006.02.16 0 0 82

Most látom, +van neked az ideális autó!!!!!!

OFF

Ford Focus ST turbo, Sony-hifivel. Ne keress tovább. (Csak egy pár millát még:)))

ON

Előzmény: Slint (79)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.16 0 0 81
Előzmény: kswturbo (80)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.16 0 0 80

Zenészként bizonyára ismert előtted a "Ha volna két életem".

Ahogy olvasgatom itt az ótós topikokat, sokan járnak ebben a cipőben. Kell egy józan autó a hétköznapokra, meg egy "nem mindennapi". Tőlünk nyugatabbra ez nem is gond, 3-4 gép/család a németeknél átlagos, de most lehet hogy csak 2-3 fussa szegényeknek. Az egyik a weekend-car, akinek jól megy, akár Cobra vagy Healey.

Ésszerűen gondolkodva: az autó egy gép, van neki élettartama. Korrektebb autók kb. egyszerre esnek szét, aztán mehetnek a kukába.

Ha olasz lesz, akkor a GT mellett az élmény szól, a Kappa mellett meg masszívabb alapok, amivel tovább bírja. Egyszerű matek: hány évig akarod használni, évente hány km-t, mennyit akarsz rákölteni. Korrekciós tényező a "bánásmód" ld. turbós "barátod", de azért csodák nincsenek: a terhelés az terhelés, bárhogy is pátyolgatod a vasat. Ilyen szempontból a Mach1 bírja a legtovább, de rendberakni is a legköltségesebb.

Addig is előre a slágerlistán!:))

Előzmény: Slint (79)
Slint Creative Commons License 2006.02.16 0 0 79

Én egy betegesen autófetisiszta ember vagyok, a különlegességek nagy barátja, ugyanakkor valamennyi realitásérzékem is van. 26 éves vagyok, ergo nem minden pénzemet akarom egy autóba ölni. Persze, Quattroporte, Kappa, Ghibli, igen, nekem is ezek kellenének, de egyszerűen nem vagyok hülye. Vezetek ugyan pár éve, de közel sincs akkora tapasztalatom. Másfelől pénzem se. Vagyis van, de pont arra kell hogy majd később meg tudjak engedni magamnak egy Ghiblit, gondolom érthed. Az ember talán akkor is stílusos és nagyvonalú, ha tudja a saját határait, nem? Nézd, amíg nem egy Ghibli, vagy egy Kappa, addig nekem tökmindegy mi van alattam, csak ne kelljen vele hetente a szervízbe járni, úgyse vált ki belőlem semmilyen érzelmet, nem érdekel, csak menjen és ne essen szét.

Ráadásul(ezek alapján gondolom egyértelmű), hogy a láncos, kopasz kigyúrt, politikus, cégtulaj vonalhoz semmi közöm. Ergo dukál nekem is valami ilyen digó, mint mondtam a múltkor, a temperamentum nagyon azonos.

Ugyanakkor mondhatjuk, hogy modern vagyok, tehát eléggé lenyűgöz pl az új Focusban az a bizonyos Sony Hifi, amit volt szerencsém hallani, látni, és kibaszott jó. Mivel zenélek, meg imádom a zenét, (jelenleg a focusomban tönkre van menve a rádió, ne tudd meg milyen kínokat élek át) ezért létszükséglet lenne, hogy tudjak zenét hallgatni a kocsiban. Meg hogy automata klíma, meg diesel, és kevés fogasztás, egy tankból 1000 km, meg ilyen egyéb finom dolgok. Meg így egy Ford után, tudom hogy jó dolog a Ford is. Tudod miért? Mert se nem ilyen németes, se nem semmilyen, nem hasonló semmihez, Ford és kész. Én szeretem az egyenes dolgokat, márpedig ez az. Pl nem egy dögunalmas Volvo, Saab, Audi, Skoda, VW, ahol mind ugyanúgy néz ki, a Fordnak legalább vannak izgalmasabb dolgaik, lásd ST szériák, GT szériák. Szóval én bírom a márkát, bírom ha modern valami, a mindennapokra. Azonban mániaként mindenképp muszáj lesz valami ilyet is venni. MUSZÁJ, egyszerűen, szóval nemsokára biztos hogy két autóm lesz, eggyel majd munkába járok, csendben, zenét hallgatok, biztonság, satöbbi, új, a másik meg valami ilyen amiről beszéltünk. Nekem ez lenne az optimális.

Előzmény: kswturbo (78)
kswturbo Creative Commons License 2006.02.16 0 0 78

A kérdés összetett. Modern embernek pl. a Focus, ahogy leírtad, nagyon rendben.

Stílusos és nagyvonalú embernek Kappa, Quattroporte, esetleg 166-os. A gond ott van, hogy ezeket a szervizek - pl. itt mifelénk - lazán javítják. Hagyd ott, gyere vissza (jó esetben) 3-4 nap múlva stb. Márpedig ezzel évente 1-2x számolni kell. Addig meg "jó lesz az asszonyé", legföljebb kiröhögnek a haverok, legyen 1 jó napjuk:)))

Ezekben a digó gépekben ritkán látsz kopasz-láncos-kigyúrt, ill. politikus-futballedző-agrárvállalkozó vonulatú egyedeket. Nekik a lent említett dajcsok kötelezők.

Ja és szenvedély: azzal vigyázni kell. Pl. a 16v turbo simán pörög 7 ezret, és 4500-től olyat orgonál, hogy egyszerűen nem bírod abbahagyni a pedálnyomást, fülig ér a szád, a servotronic egyre keményebben a sávon tartja a gépet, és hasítasz el mindenki mellett, min. 6000-ig. Ami autópályán ótómatikusan jogsi egy életre off.

Hesszelni kell veszettül, meg okosan kezelni a sebességet. Lehet ám defenzíven is gyorsan menni, de ehhez józan ész meg 5-10 év tapasztalat szükséges, don Carlo... Eddig kitartott a szerencsém, no meg 25 év alatt még karcolást se okoztam senkinek.

Ma pl. krúzoltam családdal nyugiba, megelőzte a sorunkat egy elöl-hátul rovarszemlámpás, króm kályhacsöves Astra, aztán nem győzött bekéredzkedni egy Scania elöl.

Na ilyet én nem teszek - két okból se:)))

Előzmény: Slint (77)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!