Köszönöm a válaszokat!Nos a xenon akkor nem jó, és a halogén sem?A wolfram szálas izzó jó, de abból is olyan kellene ami menne kismotor akksiról.Fontos ugyanis a mobilitás.Meg hát nem hiszem hogy akkora távot bevilágítana...Legalább egy 50-100 m kellene, ha nem több...Az infra lézer tényleg jó kis cucc, csak az a gondom vele, hogy a felületet érve néhány cm sugarú körben világít csak.Egyébként hol lehet kapni?
Természetesen sugároznak az IR tartományban is, hiszen termelnek hőt, de keveset.
Erre sokkal jobb egy hagyományos volfram szálas fényforrás. Na annak aztán van sugárzása az IR tartományban. Sőt, ha igazán jót akarsz, nem adsz teljes tápfeszt az izzónak, hanem alul fűtöd, mert a Wien féle eltolódási törvény nagyszerűen bemutatja, h arányaiban ilyenkor több az infra sugárzás.
Sziasztok!Egy félig meddig ideillő szakmai kérdésre szeretnék választ kapni :D Az egyik.Egy éjjellátó készülékhez szeretnék infra forrást biztosítani, ehhez pedig egy autós xenon izzóra, illetve az elé rakott infra szűrőre gondoltam.A lényeg hogy nem tudom, hogy a xenon izzó sugároz-e infra tartományban.
A másik: Ha igen, akkor egy 12v-os kismotor akksiról tudok működtetni egy darab ilyen izzót?
Ha nem sugároz infrában akkor ugyanezek a kérdések lennének, halogén izzóhoz.
Pont ez a bajom a 35W-t és az 55W-tal. A DT-XENON-nál is érdeklődtem ezzer kapcsolatban, de pontosan ők sem tudták megmondani. Mármint, hogy vissza fog-e jelezni vagy nem, a 35W-os izzókkal, illetve, hogy a eégi trafó mit csinál vele. Azt mondták, hogy nagy a valószínűsége, hogy ki nem fog égni, csak esetleg erősebben fog világítani. Egyébként náluk már csak 35W-os szetteket árulnak, de abban is 55W-os a trafó és 35W-os az izzó.
Most itt a nagy dilemma. Vegyek egy új szettet kb. 19-24K között, vagy vegyek 2 35W-os izzót és ha visszajelez, akkor vegyek külön 2 CAN-BUS-os trafót. Egyik megodás sem igazán tetszik. Egy istenverte izzócserét 22K-ból usszak meg? Á, a fenébe! :(
Azt hogy kieg azt nem tudom de a 35 w miatt valoszinu ugy fogja erzekelni a kocsi hogy kiegett az izzo,elvileg a can bus az minimalis ingadozast is kepes eszlelni!
55w trafoval mindenhol 55w kisulesi fejjel aruljak,nem tudom mi tortenne ha 55w trafo kapna egy 35 w kisulesi fejet,de biztos jon valaki aki jobban ert hozza erre en is kivancsi vagyok!
Tufaaa -at ajanlom en is tole vettem a szettet le a kalappal mind minosegben mind gyors kiszallitasban a CAN-BUS kompatibilis szett nala tenyleg az ,semmi hiba kod semmi kigyulladt lampa!
En 4300 kelvines can bus kompatibilis szettet vettem azert a halogenhez kepest tenyleg eg es fold projektoros lampaban persze ,gyari mosom is van meg plusz jol van beallitva ket honapja vezetek vele egyszer sem villogtak,nagyon jol latni vele vizes uton is es ami meglepett hogy a szembe jovo autok fenye nem veszi el az enyemet ugyan ugy latok ,rengeteget autopalyazok ugy hogy a xenon nagy segitseg!
Nekem még annak idején 50W-os izzókat tettek be, hogy a CAN-BUS rendszer ne jelezzen vissza. Akkor még nem nagyon volt olyan, amiben a trafó tartalmazta volna ennek a kiküszöbölését.
Szóval úgy fest a dolog, hogy van 2db. 55W-os trafóm és 2db. 50W-os izzóm. Sehol nem találni 50W-ost. Mi történik ha 35W-os izzókat teszek be? Szerintetek nem fog egyből kiégni? A CAN-BUS rendszer miatt nem fog állandóan kiégett izzót jelezni? (Skoda Superb 2003-as)
A halogénnél azt hittem, hogy több feszt kap, mert sokszor jön szembe olyan autó aminek csak az egyik felén világít a lámpa, de az ilyenkor írtózatosan vakítani szokott, sokkal erősebben világít. Akkor rosszul gondoltam.
Szóval akkor vehetek 2 db.-ot. Nekem ez a SuperVision van beszerelve. Kerestem ugyan ilyen tipust, de nem sok helyen lehet kapni. Gyömrőn van a legjobb árban (4500 Ft.), de csak 2 hét múlva lesz nekik. Ki vannak a készleteik fogyva. Nem tudtok véletlenül valahol hasonló árban?
Hát amelyik autóban a halogén izzóra jutó feszültség függ a másik oldaltól, ott már megette a fene... :)
Egyszerűen ilyen kicsi a gyártási szórás.
A "xenont" meg azért kell párban cserélni, mert az élettartama alatt a kisülőcsőben lévő adalékanyagok, amik többek között a színhőmérsékletért is felelősek "fogynak", így bizony az élete folyamán változik a színe. Meg a fényárama is...
Szóval azért cseréld ezt is párban, h egyforma legyen a kettő.
Utólag beszerelt H7-es xenon izzók vannak az autómban. Tegnap óta az egyik oldalon bekapcsoláskor szépen világít a 6000K színmélységgel, de bemelegedés után elsárgúl a színe. Mi romlott el? Az izzóval van probléma vagy a trafó adta meg magát?