Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Az enyém 96-os, négy éve vettem Zürichben, első tulajtól.
Feketemetál, 3000-es, automata, belül beige... lehet, hogy vannak gyári hibái, de akkor nem lehetnek túlságoson komolyak, ha eddig nem vettem észre.
Csak kopásból, használatból eredő hibákkal találkoztam eddig (futómű, szíjak, ajtó csukogatás-nyitogatásból eredő vezetéktörés...stb).
Illetve egy érdekes "hiba": amióta csak megvan, két-három hetente, indulás után kb. 3-4 perccel a computer szerint "motorvezérlés hiba" van (motor steueranlage defekt), de érdekes, hogy ettől még minden ugyanúgy működik, mint amikor nincs kiírva semmi. Ha felpörgetem a fordulatot, a jel elmúlik. Vezérléshez semmi köze sem lehet, mióta nálam van, már két garnitúra szíjat és görgőt is cseréltettem (vezérműszíjjal nem viccelünk!!), vezérlésállítás..stb is volt és sehol soha semmi hiba.
Olvastam, hogy az első generációnál a fed.comp. kijelzőjén meleg nyári napokon el szokott menni egy sor led, ezt néha én is tapasztaltam. De semmi pánik, ha nem állsz a napra, még ilyen sincsen.
A legfontosabb az, hogy kitől veszed, és hogyan használták korábban. Lehet az öt évvel fiatalabb mint az enyém, ha valami barom használta és sziloplaszttal tömítette a szelepfedelet, meg technokollal ragasztotta vissza a belső kárpitot és évente húsz forintot sem költött rá.
Hát ez az, 94-est még én sem láttam, úgyhogy a gyakorlatban szerintem el lehet könyvelni egy 95-öst úgy, mintha az első gyártási évben készült volna.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Egy dolog még mindig aggaszt: mik lehettek vajon azok a hibák, amiket 97-ben kijavítottak?
Az ams autókatalógus szerint egyébként 97-ben (az SW megjelenésének évében) sokat javítottak a Kappákon, alig egy évvel a 2. gen. megjelenése előtt. Ebből elvben az következik, hogy ha a rászánt összegért csak 1-est kapsz, érdemes 97-98-ast választani.
Igen, az egyértelmű, hogy a második széria mindig jobb, mint az első. Nem is erre voltam kiváncsi, hanem arra, hogy állítólag a gyártás első évében, amibe talán beleesik egy 95-ös Kappa is, voltak szériahibák, amiket aztán az utána szalagról lejövőkön kijavítottak. Csak azt nem tudom, hogy mik voltak ezek a hibák, és 10 évvel utána mit lehet velük kezdeni...
Motort nemtom, a többi úgy királyság ahogy van. Feltéve, hogy a Dedra szerpentines mozgékonyságát nem várod el. Városi krúzolósok, sztrádán tempózósok előnyben.:))
A megbízhatóság előéletfüggő, a dízeleket sajna azok vették, akik többszázezret akartak belerakni. Azért egy felújítólötty sokat segíthet, tehát: SEARCH ON!
Nem igazán. Maradjunk annyiban h. alattomos rejtett hibák tömkelege, amiket ráadásul azonnal javítani kell. (Pl. berohadt el. ablakkal nem tudod használni, most egy söprűnyéllel van föltámasztva. Szétbaxurált szellőzőrencer. stb.) Még várom az eladó válaszát, mire is jó a gar. Talán utána bővebben, itt-ott. Türelmes ember vagyok, egy adott szintig:)))
A többség szerint a 98-tól gyártott Kappa2 futóműve és megbízhatóság klasszisokkal jobb. Nekem az sw azért bejön, bár a kanyarokban lehetne jobb. Úgy látszik a svájci származás télleg nem hátrány - széthajtás kizárva, ott a Lambók is 120-al csorognak a többiekkel, na meg nem a sarki tyúkolban tákoltatják.
Aztatotot én nem írtam, hogy nem megy!!!:))) Sztrádán simán vitte a kilóhetvenet ötbe, (gépkönyv szerint négybe még gyorsult volna) városba' meg ugrik mint az idegbeteg bolha. (Csak ne rezonálna közben az első jelvénytől a hátsó ülésig minden.) Országúton meg nem olyan rossz, halad szépen, csak azért beszélnélek le róla, mert (MO-sajátosság, kisautó-piac) kb. UGYANANNYIÉRT jutsz hozzá évjáratonként egy Y LX-hez, mintha Kappát keresnél. Ezekre a törpökre van igény, fogyasztás, fenntartás stb. miatt, tehát az ár irreálisan magas.
Én vagyok a kivétel, nekünk az Y kizárólag méretkompromisszum: én már, nejem még tudja vezetni... Ha bringaáron kapol Kappát (2. generációst) és van zséd +pofozni, akkor azt. Kéne. Teneked. Szerintem.
A jó: kaptam volna hasonlót, de feketét 100 k-val olcsóbban, de az asszonynak nem kellett mert "az fiús". (Szerintem inkább dögöscsajos, a többi 111 szín meg elegánscsajos.)
A rossz: azért túl sokat nem kell várni tőle. Egy Kappából átülve bármelyik Y csak bicikli. Rezeg a váltó, pattog a kasztni stb. Igazi krúzer-fílingre alkalmatlan, az 1.4-essel inkább amolyan városi rakéta. Ha jó a szintjelző, a fogy. 8-9 közé várható, igaz, hazafelé a sztrádán adagoltam rendesen. Szóval ha már bicikli, sztem lehet japó vagy dajcs is, az Y mellett csak az egyedi forma meg az első-hátsó pajzs szól.
Ez 1bevág a tapasztalataimmal. Sajnos. De ezzel minden nagyobb vas így van, amelyiket kulturáltabb utakra terveztek: nagy össztömeg, nagy rugózatlan tömeg és normál utakra méretezett futóműelemek. (BMW, Merci kérésre "moszkvai" modelleket is gyártott valamikor. Most már asszem más városnév jelzi az erősített Fahrwerket...) A könnyebb verdák itt előnyben vannak. A fogyasztáshoz, ha lehet: szerintem ez teljesen rendben van. A korábbi autóm (Xantia 1.8 16V) ugyanannyit evett télen, mint a kswturbo most. Napi 3+3 km várossal, most meg 8+8 km "falu", hát ennyit számít. Az enyémben sem azért van tuning, mert nem ment: csak anélkül akkorát rántott 3000-nél, hogy folyton kipörögtek a kerekek, ezért megkértem egy hozzáértőt, h. amennyire lehet, simítsa ki, persze 1 nagy turbóval csodák nincsenek, de hátha. És jobb lett, értő pedálkezeléssel úgy is mehet mint egy nagy szívómotor, mellékhatásként meg 20 %-ot nőtt a teljesítmény + a nyomaték, így jártam:)))) Viszont a fogyasztás valóban csökkent, vagy kevesebbet állatkodom vele, mint az elején.:)))
Hello! A második tankolás még nem volt meg:))) Fogyaszt rendesen, annyi látszik, de pontosabbat akkor... Szerviz: hááát a megvásárlás szó szerint egy horror volt, pedig jónevű pesti márkakereskedésben vettem, hogy akkor majd jól járok, mégse nepperek... De mivel fél év gari volt rá, meg rájöttek hogy nem lesz kifizetődő kekeckedni, a nagyobb hibákat megcsinálták, viszont még van egy-két kör a helyi márkaszervizbe, állítólag a pestiek kifizetik a számlát... Majd meglátjuk. Szóval nem egyszerű eset. Most én viszem vele reggel a gyereket, az első gumik 165/70-es télik (185/60-as kéne rá) így eléggé nyúlik kanyarban, meg általában kb. olyan érzés vezetni mint egy Punto HLX-et. Fexi az utat jól, és rendesen dobál is, de felénk hálistennek nem zörög olyan rondákat, mint amikor elhoztam.:))) Nálam a fűtés volt gajra menve (radiátor), termosz, hőfokszab stb. A motorja viszont szépen ketyeg, ezért is vettem meg. Szóval nem egy Kappa, és néha érdekes volt, amikor a sztrádán nagyobb vasak lassítottak, vélvén, hátha egy vagány pipi vezeti, de csak egy negyvenes pasast láttak...:)))
A legkevesebb valaha mért fogyasztás 11 liter volt, a Prága-Budapest szakaszon. Viszont 3 óra 20 perc alatt értem haza.
Ennél picit lehetne lejjebb is menni, de akkor valószínűleg előttem is menne valaki. Én viszont úgy érzem, hogy a Kappa méltó arra, hogy a német és japán szupergépek kizárólag mögötte közlekedjenek. Nekem nincs se chip, se tuning. Ez simán megy gyárilag, mint az állat.
Ennyi benzint szerintem simán megér.
Ha keveset akarok fogyasztani (és nincs túl hideg), akkor napközben motorral járok a városban.
A szilentek, gömbfejek, trapézok és ami még van a futóműben, bizony elég gyatrán bírják a pesti utakat.
Én kerülök minden gödröt, 5-el megyek át a vasúti és villamos-síneken, de még így is cserélgetem 1-2 évente az első trapézokat, a hátsó szilenteket. Hiába, ennek az autónak Budapest olyan lehet, mintha folyamatosan szántóföldön mennél vele.
Az olasz gyár állítólag nem érti, hogy a szerelőm miért hozatja tonnaszámra a futóműalkatrészeket.
Szóval, cserélgetni kell.
Én beszéltem egy suzuki swift-es taxissal, ő állítólag 200e Km-t elment Pesten futóműalkatrész csere nélkül..
Apám tíz éve használ Honda Civic-et, igaz Pesten csak keveset jár vele, de még ahhoz sem nyúlt senki.
Egy szó mint száz, szerintem lehetne strapabíróbb a futómű.
Mesélj már egy kicsit az asszony Y-járól! Fogyasztás? Szervízigény? Hol fogod szervízeltetni? Kaptam egy elég jó ajánlatot, és hát ha feminim a verda, ha nem, lehet hogy meg fogom venni. Csak előbb tudnom kéne néhány paramétert...
A másik tényleg annyira ratyi (mármint a zöld az)?
Szerintem ha az alapok rendben vannak, a fene bánja a lemezeket, cserélhetők.
Más. A Kappa luxusához valóban passzol az automata, de aki inkább a vezetés élményét keresi egy ilyen nagyvasban is (pl. én:))) asszem vállalja a keményebb kuplung taposását. Plána ha ritkán téved be a körúti cammogós idegbajba. Ha pesti vónék, lehet hogy robotot vettem vóna, + pohártartót, kisasztalt, újságtartót bele, ahogy láttam a múltkor a júzereket...
Múltkori tankoláskor téli fogyirekordot jött ki: sima kagylós 95-ösből, általában ésszel, de néha bináris üzemmódban 11,2 liter. 250 turbós lótól szerintem egész jó.
Ma volt nálam az a barátom, aki elorrolta előlem a Kappát. Hozta a vasat, de szegény nagyon rossz állapotban van. Törések itt-ott, látszik hogy hanyagolva van...Szörnyű volt nézni.
A klímánál az alapjárat éppenhogy fölmegy, anélkül 750 körül, vele 900 fölött, és gyorsításkor 2000-től jobban morog valami elölről. (Megyek vele szerelőhöz, ha már nagyon, de ha valakinek volt ilyen jelenség és a végére járt, érdekelne.)
Kéziváltós, 16V turbo, "megcsippelve", úgyhogy 220-ig mindent ver (a 20V turbo-n kívül, persze:))))
Hogy bírják a gömbfejek, szilentek azt a rettenetes gödörzúzást felétek?
Hirdetnek világoskék metált is, valszeg van is olyan, ha már a QP-t árulták hasonló színnel (Fiat-csoport jobb alapszíneit körbeadja, most vett kolleganőm vadiúj Corsát, sztem az is a 120-as kódú sötét borvörös metál, egymás mellett nézve.)
OFF Na meglancsásodtunk megin, nőm eléggé örvend a klímás-alufelnis-szürkészöld alcantarás-királykék metál '97-es Y-nak - és meg kell hagynom, már nem biztos hogy a családban nekem van a lexebb digó járgányom.:))) De attól tartok, a Kappa jobb bót vót: ez olyan kis gyengusznak tűnik, 1.4 12V csühögővel épphogy 170-et fut, meg lehet rá költeni rogyásig, leharcolták a székesfővárosba ahogy köll. ON
Pier, miért is jobb az automata a Kappába? (Olyat még nem próbáltam.)