Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kswturbo Creative Commons License 2006.03.24 0 0 207
Na elírtam. SERVOTRONIC... Sebességfüggő, a két csúcsmodellben alapfelszerelés, a többiben a giri/min állíjja...
Előzmény: kswturbo (206)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.24 0 0 206

Minden relatív, és hogy mennyire, az tegnap este derült ki. Az üres hűtőt látva befogatoltam a nagyvasat Metro irányába, és 5 nap Y-ozás után kiderült "egy kis" különbség. Nem sok, csak mint a teológia és a geológia között. Ég és föld.

Garázsból ki a servotrinic-kal mint álom, autópályán bekeményedve nyílegyenes irány a viharban is, meg vigyázni mer' seperc alatt 180, hangtalanul, úthibákon észrevétlenül átlépve (amik az Y-t és tsai.-t már 100-nál dobálják).

Akinek futja még pár száz k HUF-ra meg 3-4 (v6-nál 6-7:))) liter többletfogyasztásra, annak szerintem a biciglik felejtősek:))) Ha hallgattok az öregre...

Előzmény: pier405 (202)
**ADAM** Creative Commons License 2006.03.24 0 0 205

Hahó!

 

Termosztát rendben, vízhőmérséklet sem mozog semerre. Mondom, a "hiba" lényegében teoretikus, ui. csak a computer agyában létezik, semmi más műszer nem mutat ki semmit, változás sincs a motor működésében, fordulatszámban...stb. És azonnal meg lehet "javítani" ha kicsit felpörgeted. Nem is azért említettem, mert nagyon foglalkoztatni, inkább csak a teljesség kedvéért.

 

A termosztát volt már rossz régebben, akkor nem nagyon akart felmenni a vízhőmérséklet, persze rögtön cseréltem, azóta mint a kisangyal 83-88 fok.

 

A fogyasztásra pedig - ahogy azt te is megjegyezted korábban - az a magyarázat, hogy egy 3000-es szívómotoros 1.6 tonnás autóval, üzemi hőmérsékletet alig-alig érintve 3-4 kilométereket megyek a városban. És eltérően néhány önfényező PR-autóstól, én nem próbálom senkivel elhitetni, hogy ez a mutatvány lehetséges 14-15 liter alatt.

 

Akit egyébként "aggaszt" a fogyasztás, néhány további első kézből származó adat (és hangsúlyozottan kiválóan működő autókra vonatkozik):

BMW 530-as turbódízel 13-14 liter téli városi használatban.

Alfa 164 V6 15-16 liter (folyamatos belváros, lánchíd oda-vissza, táv kb. 3km)

Alfa 166 2000-es turbó u.e.

 

Kitartás.

 

 

Válasz Pier405-nek:

 

A kilométerállás 161 500 (és igazi,ezt nem tekergette senki).

 

 

 

 

Előzmény: kswturbo (200)
pier405 Creative Commons License 2006.03.24 0 0 204

Szerintem pont az ellenkezőjéről volt szó, azzal a kitétellel, hogy a 98 utáni azért jobb - és jóval drágább is...

A népítéletben pl. a 15-ből 8-an 96-os Kappával rendelkeznek, és meg vannak vele elégedve.

Előzmény: snakespeer (203)
snakespeer Creative Commons License 2006.03.23 0 0 203
Szal azt mondjátok,ha venni akarnék 2.4 jTd-t csak 97 utánit érdemes?
pier405 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 202
Úgy látszik ma csupa jó hír van Kappaügyileg, dehát ez nem csoda, hisz a totalcar népítéletben is a 15 leírás között csak pozitív van...
Előzmény: kswturbo (201)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.23 0 0 201
Pier, atenszión szilvuple. Idézet a 97-es modellévről szóló katalógusból:
"A Lancia zászlóshajója, a Kappa számos módosítással, a menet- és zajkényelmet szolgáló újítással jelent meg az új modellévben. Ráadásul a típuscsalád két új változattal is gazdagodott..."
Ennél részletesebben nincs, de jó hír, hogy drámai változást ezek nem jelenthetnek.
Előzmény: pier405 (192)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.23 0 0 200

Na ez egy ismerős hiba!

Vízhőfokjelző nem kúszik vissza 55-60 fokra menet közben?

Termosztátot cseréltél már új gyárira?

Én igen:)) Utána nyom nélkül megszűnt a jelenség.

Lehet hogy a fogyasztási értékeidre is kaptunk magyarázatot?:)))

Előzmény: **ADAM** (195)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.23 0 0 199

Szerintem nincs, amúgy a magyar nyelvű kiadás, ami 96 végén jelent meg (a 97-es modellévről), tehát lehet hogy 96-os javításokról írtak benne. Otthon megézem, este bemásolom, ha érdemes.

Előzmény: pier405 (192)
pier405 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 198
Hány km van most a kocsidban?
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: **ADAM** (195)
pier405 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 197

Köszi!

Fotót nem raksz fel, hadd lássuk a Tiédet?

Előzmény: **ADAM** (195)
**ADAM** Creative Commons License 2006.03.23 0 0 196

Ja, ezt nem azért írtam, hogy az enyémet kellessem, csak az első generációval kapcsolatos kérdésedre válaszoltam.

Isten ments, hogy el akarjam adni a sajátomat.

:))

Előzmény: **ADAM** (195)
**ADAM** Creative Commons License 2006.03.23 0 0 195

Hahó!

 

Az enyém 96-os, négy éve vettem Zürichben, első tulajtól.

Feketemetál, 3000-es, automata, belül beige... lehet, hogy vannak gyári hibái, de akkor nem lehetnek túlságoson komolyak, ha eddig nem vettem észre.

Csak kopásból, használatból eredő hibákkal találkoztam eddig (futómű, szíjak, ajtó csukogatás-nyitogatásból eredő vezetéktörés...stb).

 

Illetve egy érdekes "hiba": amióta csak megvan, két-három hetente, indulás után kb. 3-4 perccel a computer szerint "motorvezérlés hiba" van (motor steueranlage defekt), de érdekes, hogy ettől még minden ugyanúgy működik, mint amikor nincs kiírva semmi. Ha felpörgetem a fordulatot, a jel elmúlik. Vezérléshez semmi köze sem lehet, mióta nálam van, már két garnitúra szíjat és görgőt is cseréltettem (vezérműszíjjal nem viccelünk!!), vezérlésállítás..stb is volt és sehol soha semmi hiba.

 

Olvastam, hogy az első generációnál a fed.comp. kijelzőjén meleg nyári napokon el szokott menni egy sor led, ezt néha én is tapasztaltam. De semmi pánik, ha nem állsz a napra, még ilyen sincsen.

 

A legfontosabb az, hogy kitől veszed, és hogyan használták korábban. Lehet az öt évvel fiatalabb mint az enyém, ha valami barom használta és sziloplaszttal tömítette a szelepfedelet, meg technokollal ragasztotta vissza a belső kárpitot és évente húsz forintot sem költött rá.

 

Kitartás.

 

 

Előzmény: pier405 (194)
pier405 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 194
Vaqy inkább beteljesedni.
Előzmény: pier405 (193)
pier405 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 193
Na csak azért, mert van egy speciális igényem a szín, váltó, köbcenti, ár terén, ami előfordulhat, hogy csak egy 95-96-os Kappában fog kiteljesedni.
Előzmény: pier405 (192)
pier405 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 192

Hát ez az, 94-est még én sem láttam, úgyhogy a gyakorlatban szerintem el lehet könyvelni egy 95-öst úgy, mintha az első gyártási évben készült volna.
winDirVariable="C:/WINDOWS" Egy dolog még mindig aggaszt: mik lehettek vajon azok a hibák, amiket 97-ben kijavítottak?

Ez a katalógus fent van a neten?

Előzmény: kswturbo (191)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.23 0 0 191
Az ams autókatalógus szerint egyébként 97-ben (az SW megjelenésének évében) sokat javítottak a Kappákon, alig egy évvel a 2. gen. megjelenése előtt. Ebből elvben az következik, hogy ha a rászánt összegért csak 1-est kapsz, érdemes 97-98-ast választani.
Előzmény: pier405 (189)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.23 0 0 190
A gyártás első éve sztem 94. Bár ilyen évjárattal eladó Kappát még nem láttam.
Előzmény: pier405 (189)
pier405 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 189
Igen, az egyértelmű, hogy a második széria mindig jobb, mint az első. Nem is erre voltam kiváncsi, hanem arra, hogy állítólag a gyártás első évében, amibe talán beleesik egy 95-ös Kappa is, voltak szériahibák, amiket aztán az utána szalagról lejövőkön kijavítottak. Csak azt nem tudom, hogy mik voltak ezek a hibák, és 10 évvel utána mit lehet velük kezdeni...
Előzmény: kswturbo (187)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.23 0 0 188

Ciao!

Motort nemtom, a többi úgy királyság ahogy van. Feltéve, hogy a Dedra szerpentines mozgékonyságát nem várod el. Városi krúzolósok, sztrádán tempózósok előnyben.:))

A megbízhatóság előéletfüggő, a dízeleket sajna azok vették, akik többszázezret akartak belerakni. Azért egy felújítólötty sokat segíthet, tehát: SEARCH ON!

Előzmény: snakespeer (186)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.23 0 0 187

Nem igazán. Maradjunk annyiban h. alattomos rejtett hibák tömkelege, amiket ráadásul azonnal javítani kell. (Pl. berohadt el. ablakkal nem tudod használni, most egy söprűnyéllel van föltámasztva. Szétbaxurált szellőzőrencer. stb.) Még várom az eladó válaszát, mire is jó a gar. Talán utána bővebben, itt-ott. Türelmes ember vagyok, egy adott szintig:)))

A többség szerint a 98-tól gyártott Kappa2 futóműve és megbízhatóság klasszisokkal jobb. Nekem az sw azért bejön, bár a kanyarokban lehetne jobb. Úgy látszik a svájci származás télleg nem hátrány - széthajtás kizárva, ott a Lambók is 120-al csorognak a többiekkel, na meg nem a sarki tyúkolban tákoltatják.

Előzmény: pier405 (185)
snakespeer Creative Commons License 2006.03.22 0 0 186
Üdv Kappások!
Ha anyagilag utól érem magam,tervezem 1 Kappa 2,4 jTd vételét.Véleményeket várok tőletek.Csak Lanciában gondolkodom,fricc és rizsrakéta szóba sem jöhet,főleg Dedra után.
pier405 Creative Commons License 2006.03.22 0 0 185

Bővebben az y-hibáról nem lehetne?

Most akkor 95-ös Kappát nem érdemes venni, mert sok a kezdeti hiba benne?

Előzmény: kswturbo (184)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.22 0 0 184

Minden (újabb) Lancián így jelölik a "hengerszám.szelepszám" adatokat.

OFF Ma történt egy s más. Részletek nélkül csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy Y-t ne vegyen senki, aki jót akar. ON

Előzmény: pier405 (183)
pier405 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 183
Az az 5.20 mit jelent a motoron?
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (182)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.21 0 0 182
Ki is keresett itt kétezres szívóst kék belsővel? (Igaz, öreg darab, de 2 kilót szinte mindegyikre rá kell számolni, ezért előtte alkudni...)

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=516128&command=ugras&screenwidth=1400
kswturbo Creative Commons License 2006.03.21 0 0 181

Aztatotot én nem írtam, hogy nem megy!!!:))) Sztrádán simán vitte a kilóhetvenet ötbe, (gépkönyv szerint négybe még gyorsult volna) városba' meg ugrik mint az idegbeteg bolha. (Csak ne rezonálna közben az első jelvénytől a hátsó ülésig minden.) Országúton meg nem olyan rossz, halad szépen, csak azért beszélnélek le róla, mert (MO-sajátosság, kisautó-piac) kb. UGYANANNYIÉRT jutsz hozzá évjáratonként egy Y LX-hez, mintha Kappát keresnél. Ezekre a törpökre van igény, fogyasztás, fenntartás stb. miatt, tehát az ár irreálisan magas.

Én vagyok a kivétel, nekünk az Y kizárólag méretkompromisszum: én már, nejem még tudja vezetni... Ha bringaáron kapol Kappát (2. generációst) és van zséd +pofozni, akkor azt. Kéne. Teneked. Szerintem.

Előzmény: Slint (180)
Slint Creative Commons License 2006.03.21 0 0 180
Hát ja, én is ettől félek, ezért lehet az is hogy Honda Civic lesz a vége. Az legalább megy, és nem romlik el, és nem eszik.
Előzmény: kswturbo (179)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.21 0 0 179

Újabb hírek signore Slint-nek.

A jó: kaptam volna hasonlót, de feketét 100 k-val olcsóbban, de az asszonynak nem kellett mert "az fiús". (Szerintem inkább dögöscsajos, a többi 111 szín meg elegánscsajos.)

A rossz: azért túl sokat nem kell várni tőle. Egy Kappából átülve bármelyik Y csak bicikli. Rezeg a váltó, pattog a kasztni stb. Igazi krúzer-fílingre alkalmatlan, az 1.4-essel inkább amolyan városi rakéta. Ha jó a szintjelző, a fogy. 8-9 közé várható, igaz, hazafelé a sztrádán adagoltam rendesen. Szóval ha már bicikli, sztem lehet japó vagy dajcs is, az Y mellett csak az egyedi forma meg az első-hátsó pajzs szól.

Előzmény: Slint (174)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.20 0 0 178
Helló!

Ez 1bevág a tapasztalataimmal. Sajnos. De ezzel minden nagyobb vas így van, amelyiket kulturáltabb utakra terveztek: nagy össztömeg, nagy rugózatlan tömeg és normál utakra méretezett futóműelemek. (BMW, Merci kérésre "moszkvai" modelleket is gyártott valamikor. Most már asszem más városnév jelzi az erősített Fahrwerket...) A könnyebb verdák itt előnyben vannak.
A fogyasztáshoz, ha lehet: szerintem ez teljesen rendben van. A korábbi autóm (Xantia 1.8 16V) ugyanannyit evett télen, mint a kswturbo most. Napi 3+3 km várossal, most meg 8+8 km "falu", hát ennyit számít.
Az enyémben sem azért van tuning, mert nem ment: csak anélkül akkorát rántott 3000-nél, hogy folyton kipörögtek a kerekek, ezért megkértem egy hozzáértőt, h. amennyire lehet, simítsa ki, persze 1 nagy turbóval csodák nincsenek, de hátha.
És jobb lett, értő pedálkezeléssel úgy is mehet mint egy nagy szívómotor, mellékhatásként meg 20 %-ot nőtt a teljesítmény + a nyomaték, így jártam:)))) Viszont a fogyasztás valóban csökkent, vagy kevesebbet állatkodom vele, mint az elején.:)))
Előzmény: **ADAM** (175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!