Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Hánemtom. Nekem még mindig egy 98-as fekete 20V turbo + vaníliabőr + xenon, navi, CD-tár stb. a szívem csücske, de egyelőre stabilan 5e ejróra tarják. Ami nem lenne baj, de kb. még 750 a regadó. Meg csak dupla garázsom van, ami foglalt, asszonnak + szíve szakadna ha a kék Y-t elpasszolnánk. Mer' egy Kappa neki nagy. A kombit meg má senkinek, ahhoz túl sok melót + suskát raktam bele... Szóval ébresztő:)
Ezt csak azért nem értem, mert előző zörgős autóimban inkább épp ellenkezőleg, alacsony fordulatszámon, mondjuk egy piros lámpa előtt állva jöttek elő ezek a műszerfal zörgések. A két felső szellőző rácsot csak két-két csavar tarja, meg két-két bepattintós, a faberakást nem kell bántani hozzá. A felső fautánzatot viszont csak úgy lehet levenni (ez akkor kell, ha a szivargyújtó égőt és a hamutálca égőt kell cserélni), ha az alsó fautánzatot előtte elmozdítod pár centire a helyéről.
Nem jellemző. Parajelenség. Ha megy a ventil, ha nem. Bizonyos fordulatszámokon, olykor. Van hogy napokig néma, aztán megint kezdi. Valami fémes kerregés.
Én még csak az alsó részét kaptam szét párszor a konzolnak, a teteje nem nehéz?
De komolyan, olyat láttam, nem hittem el. Állok a kút kasszájánál, előttem a Nagykönyvből kivágott pénzbehajtó: kor 35, súly 135, haj semmi, fekete farmer, fekete izompóló, szoláriumbarna bőr sűrű tetkóval, homlokba föltolt gangxta-sunglass. Suk-sükölve fizet, kiballag a fekete E-Mercihez, amiben ott ült AZ IKERTESÓJA, bakker, legalábbis semmiben nem különböztek!:))))
Lett volna lóvém 540i-re, Avantgarde Merdzsóra, de talán érthető, miért lett Kappa...
Olvastam. A szerző egyéni ízléséről van szó, amivel vitatkozni nem lehet.
De: leírtam már itt korábban, megismétlem: az Alcantara NEM igazi hasított bőr, tehát aki nubukhoz való gumi+drótkefével+sprével esne neki, az gyorsan kilyukasztja!!!!
Az Alcantara egy nagyon profi műbőr, a gépkönyv szerint "valójában" szövet, ezért pont úgy kell kezelni és tisztítani, mint a szövet (plüss, stb.) kárpitokat!
Nekem az ilyen tetszik, amikor a műszerfal felső része sötét, az alsó meg világos az ajtóval együtt. Koszolódás szempontjából fordítva praktikusabb lenne, csak akkor meg nem lehetne kilátni a visszatükröződő világos műszerfaltól a szélvédőn.
Azt írja a fenti cikk, hogy műbőr az alcantara az audikban, a Kappákban is az, vagy ott igazi bőr, mert állítólag a pözsó 405 T16 változatában is műbőr az alcantara.
Amúgy Neked elsőre bejött a fekete-barna műszerfal/ajtó kombináció? (Én bizony szoktam egy darabig, és mintha az ajtó barna árnyalata kicsit más is lenne...)
Az esős időre tekintettel lecseréltem az első ablaktörlőket. A jobbosra volt egy belga sampion, a balosra is rendeltem egyet, de azt horpadt dobozban akarták rám sózni, ráadásul a szétugrott lapátvezetőpatentet az eladó nyomta rá vissza azzal hogy "ennek semmi baja!" Megköszöntem, vettem helyette a tuskóba olasz sampiont, pont olyan jól töröl. (És 20%-al ócsóbb:)))
Érdekes hogy az X60-ast és az X53-ast fölrakva jó 3 centit "átfed" a törlési felület, de eddig még nem akadtak össze.
Na most elvben ha az ajánlott Arexons márkájú 3-as hatású beltéri ápolóval lekezelek MINDEN műanyagot, akkor talán nem fognak eltörni. De ez nem megy, úgyhogy inkább óvatosan nyúlkálok azóta, meg keresek egy "bolhapiacot" ami a környéken egyelőre nincs.:( Nyilván nem éri meg senkinek filléres frincfrancokkal bizniszelni.
A csövek.:( Hát igen, 12 éves gépnél benne van... Én is gondolkodom az összes turbórendszeri gumicső fémre cserélésén, nem árthat. Csak lusta vagyok belekezdeni a barkácsolásba: mivel méretpasszos nincs, vagdalni-formázni kéne.
Na, az enyém is ilyen, de jobb szeretném, ha inkább harapna.
Ma 3 cm hosszon széthasadt a hűtőfolyadék gumicsövem, az amelyik a termosztátból megy ki az injektor alatt a motor másik oldalára. Széthasadt - egy erőteljes gyorsítás után - a termosztátból kijövet a 90 fokos hajlat belső felén. El volt már öregedve.
Ideiglenesen meg lett toldva egy könyökkel, vascsővel, meg két bilinccsel.
Egyből rendeltem gyárit, meg még a többit is megrendeltem, kicserélem a csövek nagy részét.
Péntekre mehetek az 5 db gumicsőért, megbeszéltem, hogy ha már ott vagyok, akkor 5e Ft-ért rákötik a számítógépre, leellenőrzik a gépet, nehogy olyan meglepetés érjen legközelebb, amit el lehetett volna kerülni.
Szia! Attol függ honét nézem.Mert jártam ugy,hogy mentem a Tapolcai Úton 160 -nal ahogy kiérek a kanyarbol látom útjavitás és áll a sor elöttem,elkezdem nyomni a féket elég rendesen visszalasult de még mindig 60 nal ment és az autó már ott van elöttem lelkiszemeim elött már megjelent hogy a kicsikémnek anyi:))és mire ezt elgondoltam már szépen megis állt a másik autó mögött jocskán:
Teljesen igazad van, mint kiderült, tudnék sorolni magam is jópár apró bosszúságot... Pl. a kiugrott hűtőcsövet a motorfedél elejénél vissza akarom pattintani a helyére, szépen középen belenyomom, mire püff, kettétörik és elröpül a műanyagpatent:( És ami egy Kappa motorterében eltűnik, azt D. Copperfield se varázsolja elő többet... Mit tegyünk, öregedés ellen nincs orvosság. De inkább idéznék egy népítéletes kollégától, aki nagyon jól megfogta a lényeget:
"a Kappához több kell: elkötelezett imádat." Hülyén hangzik, de így van.
Mint egy szédületes olasz nő, kis hibákkal, amiket elnézünk neki. Mert van ellenérték.:)
Én mondjuk nem vagyok semmilyen márka meg nemzet beállítottságú, szerintem jó a Kappa, jó a 605-ös, jó a Legend stb..., de ugyanezen gyártók más típusait már nem biztos, hogy jónak tartom.