Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
tudtok jó bontókat? Kiváncsi lennék, miket és mennyiért lehet bontottan venni a jószághoz. Jobb előre felkészülni, ne akkor kelljen rohangálnom, mikor tényleg kell az alkatrész.
Köszi.
Ui: utolsó fogyasztás 11.8. Pedig ebben sem volt sok hosszú út (két Vác oda-vissza). Ennyit tesz a meleg idő.
Slint!A DEDRÁBÓL A 96-97 KÖRÜLIT AJÁNLOM(A régebbiek alja és doblemeze elég gyatra,diegóék nem védték le eléggé)Tapasztalatból tudom.A Themák jobban birták,de azt csak 93-94-ig gyártották.Dedra nam Kappa szinvonal,de évszázadokkal jobb 1 szutyokinál és menetstabilitása sem szégyenkezni való.Az tény,hogy 1 Kappának van tekintélye az utakon.
Na. Nana. A feleségem is. Meg is kapta. Én meg győzzem idegekkel + zsetonnal... :(( Vigyázat a régi vasakkal, signore! Nem Kappa-színvonal egyik sem. A Thema még úgy-ahogy, de azok má' télleg romok, sajna...
Azért meg kell hagyni, műszakilag tökéletes volt. De annyiért már rendes házat lehet kapni. És 2 millából, ha nagyon igényes vagy 2,5-ből lehet egy kívül-belül felújított Kappád. Csak sajnos a sufnituningot és kendácsot nem bírja, tehát az nem elég, ha összespórolsz rá 1 misit. Gyári alkatrészek, rendes szerviz kell neki.
OFF Hát kölcsönkaptam:)) A háromliteres dízel alapára alig 14M, ez volt vagy 21 (de még 250-es árfolyamon, most tehát inkább 23) a radaros tempomaton kívül volt neki minden. Kis fordulatról húz mint atom, de ON az öreg vas odavágna neki bárhol, bármikor, nyári útviszonyok mellett:))) OFF A quattro +a tiptronic lehiggasztja a V6 piezóst, így olyan krúzolós-nyugis, de álló helyből nagyot szakít. The ultimate car for ganxta rappers. A Bose-hifit átszerelném, bár néhány állomáson fülhasogatóan szólt, ami lehet h. az adók hibája. Ja és nyugisan, 4zónás bekapcsolt klímával megáll 10-11 literből. SUMMA: NEM KÉNE. Túl jó, túl drága, túl agresszív. Vegye meg a Batman.
Mivel az Y javítása még hátravan, addig inkább: a Lancia képtelen csúnya autót csinálni:))) Ha már hasonlítani akarom, pl. a Jaguar nem gyárt se egyterűt (még), se kiskocsit, ennyi a Lancia előnye, de a focit gólra, az autógyártás darabra jáccák...
Ma és tegnap viszont olyan gépet lovagoltam, ami sok tekintetben üti Magnifico-t. Bár visszaülve egyáltalán nem tört rám az ócskavas-fíling, ami a Xantiában ilyenkor elő-előfordult, és ez elégedettségel töltött el.:))
Az ócsó Kappával nemtom mi lehet, látni kéne, de a Balatonra csak pár hónap múlva készülök:)) A Brera tényleg gyönyörű elöl-oldalt és különösen hátul a 4 csővel meg a pajzs-ablakkal, főleg Alfa-vörösben fekete üvegtetővel - szerintem egységnyi idő alatt több csaj gyűjthető vele, mint akár a legújabb Corvette-el.
Hátra mongyuk csak térdből amputált lábbal lehet beülni, úgy meg nehéz. (Talán egy <170 cm-es sofőr mögé, valahogyan, de magamnak nem véletlenül választottam a nagykategóriát, nálam a két ülés összeér.)
A GTV sokkal vadabb volt mindenben, főleg a V6 turbo, a Brera inkább nagy luxus-GT-kupé rettenetesen stílusos belsővel (bordázott Momo-bőrülések stb.). De az Alfa egyelőre leált a 2-2,5 literes turbókkal, úgyhogy az Opelnek, Fordnak stb. nagy jövőt jósolok. Akármekkora egy szívómotor, egyszerűen nem megyen úgy, kész, passz.
No replacement for placement? Ugyan már... Akárhogy gondolkodom, az egykori S8-on kívül semmi nem előzött úgy, mint Magnifico. (Az meg ugye vót 97-ben 28 misi.) A szívósok és a tádé egyetlen előnye, hogy alacsony fordulatról jobban meglódulnak, de ez profi chiptuninggal valamennyire behozható.
maj' 3 éve kappa tulajdonosként .. ami egyébként eladó. Ha tényleg érdeklődsz, levélben vagy tel kellene folytatni. Történetek, képek, javaslatok, figyelmeztetések stb.. vel is tudok szolgálni.
Amit a fiat okról és általában az olasz kocsikról mondanak, igen csak részben igaz. 2 literesként nem véletlenül történt a választása, és teljesen kiszolgál mindent. Kényelem, erő, úttartás. Csak hogy egy apróságot mondjak, legalábbis nekem úgy tűnik, hogy fény viszonyoktól és parkolástól függően néha, sportos bestiának tűnik, néha visszafogott üzleti kocsinak, néha lomha jószágnak, néha egy kompakt autónak .. de minden oldalról nagyon csinos.
Sorolhatnám, és írhatnék a hosszabb nyugis utazásokról, a körúton volt hogy beszálltam egy "utcai balhéba" és persze a többiek maradtak a pirosnál, vagy hogy munkában egy ügyfélnél is elegáns érzés vele megjelenni .. tényleg stb ..
És hogy mondjak még meglepőt: próbáltam pár hete az Brera V6 Q4-et is (260 LE). Az hagyján, hogy a Holden-blokknak nincs hangja, csak a hátsó dobnak. De hogy egy 13 millás Alfát így elpáholjon egy másfélmillás öreg kombi egy 25 ezres chippel, azt sose hittem volna. Megyeget amúgy, de nem érzed a pedál alatt, hogy bármikor letekeri a fejedet - amit pedig egy Golf III TDI is tud, jobb tuninggal. Nagyobb üzletnek kéne lenni a chippelésnek, eddigi tapasztalataim szerint. Csak nyilván aki értékelné, az nem tud érte fizetni és viszont.
Amikor végre átülök az Y-ból (ami azért, szögezzük le, jóval korrektebb,mint egy hasonló évjáratú Swift) a Kappába, azt csak egy klasszikus rendőrviccel tudom érzékeltetni:
Két rendőr járőrözik az utcán. Megszólal sz egyik: - Csak lenne már vége a szolgálatnak... Ahogy hazaérek, izomból letépem az asszony bugyiját! - Miért, annyira kívánod már? - A fenét! Annyira szorít!!!
Szassz! Figyeld csak meg, szivárognak vissza a kétliteres turbók (Opel stb.) 5-6 gangos kézi váltókkal. Nem véletlenül.:))) Amúgy mentem ma este sztrádán egyet a géppel. Nem akarom fájdítani senki szívét, de odafelé voltak olyan előzések 80-ról 3-ban, hogy (...) ezt le se írom (...), a pályán meg folyton érezni a kraftot, 130-nál is, 170-nél is 200-nál is... Gondold át azt a turbót, signore, anélkül talán mlgse az igazi. És ha akarod megy és eszik, ha nem akarod, nem és nem, de bármikor meggondolhatod magad...:)))
Az A8-al kapcsolatos 4.2 V8-as véleményedet abszolút osztom, kipróbáltam ,vezettem, unalom, szar hang, nem megy, nem az igazi, sehogyse, fogyasztást meg csak a sokk miatt nem írom le.
Na ez a vicc. Van egy Kappánk és egy Y-unk. Utóbbit ugyan teszteltem 98 táján, meg is maradt, h. a méretéhez képest milyen derék, de a Lybra pl. nagyon nem jött be. Egy tízessel fiatalabb voltam, és ha már digó mákkina, akkor Alfa: imádtam a 146-ossal, majd a 156-ossal nyesni a kanyarokat. A Lybra billegett és hintázott ezekhez képest, a belseje pedig nagyon polgári nappali hangulatú volt, a fotelből mindig kiestem egy gyorsabb íven. De eljött az idő, elmúltam 40, és a zongorafekete dekort (a Lybra Mount Blanc-nak hívja, a töltőtollak után, a Mazda3-ban újra felfedezték) meg az ajtókon felül futó, a konzolon Thonet-szerűen hajlított fabetéteket nagyon tudnám értékelni. De valahogy mégse Kappa...
Örülök a sok hírnek, bár a scoutos oldal nálam 404-esként jön be:( A Kappa valóban csodálatos autó, de sokáig azt hittem, ezt csak én gondolom, amikor az ápolók elfelejtik beadni a gyógyszert:))) Most a jó időben majd fotózok, fölrakom, bizonyítékként, hogy egy kombi se okvetlen ronda batár... Ja és a mobilén van kék 20V turbo kombi 6990 euróért. Csak az regadó...:(( A V6 valóban gyönyörű, meg kell barátkozni 2 dologgal: az egy ALFA motor, a hozzá tartozó fogyasztással. A Lancia 4.16 turbo viszont igazi régivágású darab: jön hang elölről IS, hátulról IS. Mély, morgós, maszkulin, agresszív. A 20V állítólag nagyon csendes, a V6 gondolom szintén. Csak annyit jegyeznék meg halkan, az Audinál most kezdenek rájönni, hogy a szürke Alcantara a legjobb üléskárpit (bár a széleken tévedésből még bőr van), és a ragasztott tetősín szebb a kiállónál. (A6 Avant, Q7.) Az idő minket igazol, tartsuk életben és jól Kappáinkat. Egy darab gyönyörű, színes Itália a magyar hétköznapokban, nem beszélve a jól megchippelt feltöltősök vezetési élményéről.:))) A múltkor azt mondta valaki, nekem ezután az új (szívó V8 Ferrari-motoros) QP se lenne nagy durranás. Hát ezt nemtom, de kipróbálnám, az A8 V8 4.2 mindenesetre lusta és unalmas volt. Éljen soká Sergio Pininfarina, + Vincenzo Lancia nyughatatlan, újító, minőség- és teljesítménymániás szelleme. Most hogy 2 Lanciánk van, tán szeptemberben el kéne kanyarni a 100. szülnapra???
1998.08.15. Lancia Kappa A Lancia 1998-ra felfrissítette Kappa nevű zászlóshajóját. Az apró módosítások mellé két új motor társul: egy öthengeres kétliteres, húszszelepes benzines és egy szintén ötcilinderes 2,4 literes JTD turbódízel. Ez utóbbi erőforrás csak a Saloon és Station Wagon modellekhez kérhető, értelemszerűen a kupéba nem szerelik be. Ez az aggregát a korábbi 2,4 literes 124 lóerős szívódízelt váltotta le. További új extrák a Bosch navigációs rendszer és a xenon fényszórók. Az új Kappa májustól Olaszországban, nyártól pedig itthon is kapható.