Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tigrisa Creative Commons License 2006.04.17 0 0 267

Én nagyon szeretem. Ez az első vas, ami megérte nálam a negyedik évet. 2002 óta van nálam. Egyelőre marad is. Most vettem rá új gumikat.

 

A társam hasonló cipőben jár, mint Te. Most rakták össze a Kappáját, szintén feszítőcsapágy, aztán összekócolódtak a szelepek. A vezérműszíjban kb. 40 ezer volt. Én is egyből rohantam megnézetni a sajátomat.

 

Előzmény: kswturbo (266)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.14 0 0 266

Szevasz!

Jó géped van:))))

Előzmény: Tigrisa (264)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.14 0 0 265

Hírek.

Magnifico-t összerakták, erősen csilingel, hogyarosseb:((((

A gyárihoz képest QH vízpumpát* és spanyol felsőtömítéskészletet (hfej, szfedél, szelepszárszimm, sortöm-k) veszek, ez önmagában 50rugó megtak. Remélem beválnak.

A vezérlés komplett cseréje gyári cuccokkal, márkaszervizben munkával együtt 82k. (Ez mongyuk ugyanennyi lett volna vásárlás után is, de akkor most nem csörömpölne. Valszeg beütött 1 v. több szelep.)

Következik: lebontás hengerfejig, síkolás, tömítettségmérés, kárfelmérés. Szükség esetén szelepek cseréje (szívó 5,5 k, kipuff 16k/db), összerakás.

Tanulság.

Kopogó motorost ne vegyetek meg, vagy azonnal irány a szerviz, TMK. Bármilyen enyhe mechanikus zörejre paranoid vészreakció, futás szerelőhöz. Lehet hogy csak egy kilazult akármit kell meghúzni, de lehet hogy így jártok.

Na mindegy, a végén jobb lesz mint új korában, az Y meg gurul.

*(azt csak úgy, mert a mostani hangoskodik.)

Tigrisa Creative Commons License 2006.04.14 0 0 264

Sziasztok!

 

Ha nem bánjátok, apránként csatlakoznék. Azt hiszem, egy darabig még inkább olvasgatni fogok - van mit :-)

 

Paraméterek: 2.0t 20V 1998

kswturbo Creative Commons License 2006.04.13 0 0 263
Nem, hát nem. Gyűjtsd a lóvét, ne siránkozz, sok sikert az új Deltához! (3 év múlva)
Előzmény: Slint (262)
Slint Creative Commons License 2006.04.13 0 0 262
Hát, a gyerek visszamondta a dolgot, úgyhogy mégse lesz ilyenem.
Előzmény: kswturbo (261)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.13 0 0 261
A japók hatévente szétesnek, bármit csinálsz velük. Élettartam-méretezés. Akkor ez most a második nagygenerálnál tarthat, jó lenne tudni, hogy előtte vagy utána...
Előzmény: Slint (259)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.13 0 0 260

Kösz.

A márkaszerviz mérsékelten áll hozzá, kicseréli csak a csapágyat de 4,5 k-ér. A szíjra viszont 30-at mondtak, ilyenkor lehet filózni h. utángyártottat vmelyik alkrészkertől (akik a hátsó fékbetétekkel pl. átq*rtak, 1 mm-rel szélesebbek, nem fexenek föl) vagy a gyárit aranyáron, de talán nem veri szét a motort a gyengébbik, ha szakad. :()

Előzmény: snakespeer (258)
Slint Creative Commons License 2006.04.13 0 0 259

94-es évjárat, 1.5 lsi motor, megy, mint a barom, és nem eszik. Állítólag.

Előzmény: kswturbo (257)
snakespeer Creative Commons License 2006.04.12 0 0 258
Üdv néktek!Az a balance szíj már a 90-es Dedrába is vót,és annál is a vez szíjjal együtt kell cserélni +még az össz görgőt.A balance szíj görgőjével oda kell figyuzni a kereskedőkre,mert szokás azt mondani,hogy :sajnos csak gyári kapható--28e Ft.pedig cserélhető csapágyas,ami az SKF szaküzletben--mélyhurnyú,magas teherbírású,dupla szimeringes--2600Ft.Szíjjak kijönnek 8-10e Ft/db.Ha már össze üt a szelep,az már gáz,plusz 30-70e Ft (szelepminőségtől függ) hengerfejes.Ez bármellik márkánál előfordul,csak nincs balance,de van gyenge vez tengely stb.
kswturbo Creative Commons License 2006.04.12 0 0 257

Talán itt, ha van mélcímes köztük:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9039312&la=37104775

 

Amúgy? Évjárat, motor, stb?

Előzmény: Slint (256)
Slint Creative Commons License 2006.04.12 0 0 256

Ehhez itt mit szóltok? Lehet hogy ilyen OFF lesz...

 

 

űkupé

kswturbo Creative Commons License 2006.04.12 0 0 255

Hali!

Turbóhoz semmi köze (ne a próféta szóljon belőled, hallod-é!), hanem a két, ellenirányban forgó kiegyenlítő tengelyhez*, aminek a központi fogaskerekében lévő csapágyát 157e-nél tán má télleg cserélni illett volna. Szerviz tavaly nem mondta, ez mongyuk nem engem minősít, és a gépkönyvbe se láttam nyomát.

*Baeg, fogalmam se volt ról,a hogy ebben ilyen van, mindig az Opelnél, Mazdánál, stb-nél emlegették a cikkekben hogy ettől olyan csendes meg kifinomult a négyhengeres, de hogy a Lancia is ezt alkalmazza (ezek szerint az Integrale is???), azt álmomban nem gondoltam volna.

Előzmény: pier405 (254)
pier405 Creative Commons License 2006.04.12 0 0 254
Rossz hír, jobbulást a gépnek, szerencsére én ha veszek, automataváltóst veszek, abban meg nincs turbó...
Előzmény: kswturbo (248)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.12 0 0 253
Amúgy meg... A Kappához télleg nagyvonalúnak kell lenni. Előbb-utóbb úgyis szíj+csapágy csere lett volna, nem verődött szét semmi, ráadásul támogatom az idén 100 éves márkát. Nem megy rossz helyre.:)))
És fogalmam sincs, mennyit költöttem volna idáig a Volvóra vagy a BMW-re. Igaz, a sor 5 és 6-osokban nincs ez a nyamvadék kiegyensúlyozó tengelyes hóbelevanc, mer ugye másodrendű szabad tömegerők híján minek... Így viszont nem rázkódik a négy cilinder és elpörög 7ezerig. Amíg be nem rág az a kib*szott csapágy és meg nem nyírja a q*va drága bordásszíjat:(((
Láncos, V6-os, biturbó nagykategóriás Lanciát akarok egy-két éven belül, Signori Torinesi! Ja és kombit, ha lehet! Gracie!
Addig is nézek V6-V8 QP-kat.
Előzmény: kswturbo (252)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.11 0 0 252
Így voltam a Xantiával. Beszálltam A pontban, kiszálltam B-ben, oszt' annyi. Mongyuk asse vót csunya, csak fílingben 12 egy tucat. A Kappának meg mindig villognak szembe. Nem az ámulattól, hanem előzés közben:))) El nem tudják képzelni, hogyan fogok beférni. És aztán kövér gáz, dorombolás, ülésropogás, vigyor, még nagyobb vigyor, és bő 200 méterekre simán visszasorolok... RAKJÁK MÁN ÖSSZE!!!:))))
Előzmény: Slint (251)
Slint Creative Commons License 2006.04.11 0 0 251

Hát igen OFF Accord csodaszép...És állítólag nagyon jó is.

 

Megértem ám, hogy van mire emlékezned..Nekem pl semmire, a Focusból. De tényleg semmire. Semmi emlékezetes "gyorsulás", vagy helyzet, semmi, csak ugyanaz mindig. Unalom a köbön.

Előzmény: kswturbo (250)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.11 0 0 250

Ha már OFFolunk meg Honda, tegnap elgurult mellettem egy 1-2 éves Accord, hát barátom, az utóbbi tíz év lexebb limója, nálam üti még az új 3-ast is. 4-5 misiér már tűrhetők akadnak:((( ON Ezért marad Magnifico.

Az a bosszantó, hogy pár napja kapott finom full-szin olajat, ment mint álom, csöndben, pörgősen, erősen, erre tessék. De legalább most rendbeteszik, a szerelő szerint pár alkatrész erről a fertályról már korábban kihullott mert nem találta, + meglesz a szelephézagoltatás, jó lesz. Nincs reális alternatívája.

Vagy szórod a milliókat és pár év nyugi, vagy évente 1-2 nagy guriga megy a szerviznek, pláne ha tuningolt, turbós öreg digód van. De nekem legalább van mire emlékeznem az elmúlt egy évből:))))

Előzmény: Slint (249)
Slint Creative Commons License 2006.04.11 0 0 249

affene, szenyor, ez tényleg nem szép...

 

Off, kicsit mostanában beleástam magam a Hondákba is, de gyerekek...annyira idegesítő, hogy egyszerűen NEM LEHET normális állapotút kapni, gondoltam nézek valami szép kupét, 1.5 lsi, de egyszerűen, nincs, mind gányolt, szar, sufnituning...áhh OFF VÉGE

 

 

Egyre kevesebb a pénzem is, a Kappa álom meg egyre távolodik...

Előzmény: kswturbo (248)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.11 0 0 248

Csak hogy hogy visszavegyek kicsit mindenkinél a Kappa-mániából: pocsék hétvégém volt.:-(((((((

Szombat du. elkezdett vmi halkan köszörülni a motortérben. OK, spré a hozzáférhető csapágyakra, el-elhallgatott. Aztán megint. Nem túl hangosan, sőt, menetközben sehogyse. Aztán néha sírni kezdett valami. Nem ékszíj volt, lecsekkoltam. Aztán elhallgatott. Vasárnap du. (mikor máskor????) hosszabb útról hazafelé, garázstól 2 km-re elölről csattanás, kattogás, zakatolás, motor elgyengül, fullad, iszonyatosan csattog: ez ugyebár vezérlés, átugrott v mi. (Szervizkönyv szerint, ami többször helytállónak bizonyult, alig 57e km volt vezérműszíj-csere óta.)

Ma de. tréler, szakadó esőben a szervizig (kivételesen márkaszervizbe), szétszedték, du. tel. Na most: kiegyenlítő-tengely külső szíjvezető csapágya szétnyíródva, szétesve. Ettől ment el a vezérlés, szerencsére csak egy foggal. Cserélni kell azt, amit normál szíjcserénél, plusz a kétoldalon bordázott "balansz" szíjat, csak ez az alk.rész 30k HUF! Ha elszakadna, vinne mindent, nem lehet megúszni. Szerencsére" a csapágy külön cserélhető, így talán megúszom a végén ötszámjegyű blokkal.

Tehát: a kétliteres 16V turbo motornak van két kiegyenlítő tengelye, ami bekavar a vezérlésbe is, és a csapágya csinálhat hirtelen egy százezres számlát. Tudom hogy ebben a kategóriában egy vezérműszíjcsere is lehet közel ennyi, de azért ez nem volt szép, Magnifico...

**ADAM** Creative Commons License 2006.04.06 0 0 247

Köszönöm,

 

remélem sosem lesz rá szükség..

Előzmény: kswturbo (246)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.03 0 0 246

Helló!

 

Ezt a linket a fórumfejbe kéne vhogy rakni, sok kérdés lesz még rá:

 

http://tipo16.tripod.com/bonto.html

 

Az általam ismertek közül a legjobb lista, kettőnél magam is vettem ezt-azt, a naprakészségre persze nincs gar!

Előzmény: **ADAM** (245)
**ADAM** Creative Commons License 2006.04.03 0 0 245

Kedves k. tulajdonosok,

 

tudtok jó bontókat? Kiváncsi lennék, miket és mennyiért lehet bontottan venni a jószághoz. Jobb előre felkészülni, ne akkor kelljen rohangálnom, mikor tényleg kell az alkatrész.

 

Köszi.

 

Ui: utolsó fogyasztás 11.8. Pedig ebben sem volt sok hosszú út (két Vác oda-vissza). Ennyit tesz a meleg idő.

 

 

snakespeer Creative Commons License 2006.03.31 0 0 244
Slint!A DEDRÁBÓL A 96-97 KÖRÜLIT AJÁNLOM(A régebbiek alja és doblemeze elég gyatra,diegóék nem védték le eléggé)Tapasztalatból tudom.A Themák jobban birták,de azt csak 93-94-ig gyártották.Dedra nam Kappa szinvonal,de évszázadokkal jobb 1 szutyokinál és menetstabilitása sem szégyenkezni való.Az tény,hogy 1 Kappának van tekintélye az utakon.
kswturbo Creative Commons License 2006.03.31 0 0 243
kswturbo Creative Commons License 2006.03.30 0 0 242
Na. Nana. A feleségem is. Meg is kapta. Én meg győzzem idegekkel + zsetonnal... :(( Vigyázat a régi vasakkal, signore! Nem Kappa-színvonal egyik sem. A Thema még úgy-ahogy, de azok má' télleg romok, sajna...
Előzmény: Slint (241)
Slint Creative Commons License 2006.03.30 0 0 241
Tegnap már arra vetemedtem, hogy Dedrákat is nézegettem meg Themákat...NAGYON SZERETNÉK EGY LANCIÁT
Slint Creative Commons License 2006.03.30 0 0 240

Kicsit kevered a sztorit, szinyor:-)

 

Az a kappa, amit a haverom elhappolt, az nem 990 volt. Hanem 1millió 2. A 990-est csak nézegettem hogy miylen jó lenne nekem:-)

Előzmény: kswturbo (239)
kswturbo Creative Commons License 2006.03.30 0 0 239
Amit 990-ér árultak és "egy barátod elhappolta" ha jól emlxm.
Előzmény: Slint (238)
Slint Creative Commons License 2006.03.30 0 0 238
ööö...melyik zöld romra gondolsz?
Előzmény: kswturbo (237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!