Ez a motor olyan mint a trabi volt. Támadni lehet vele, menekülni nem. A többi nem érdekes. Ha Te profi vitorlázó vagy és viharban kitudsz menni a partra vitorlával, akkor vedd meg. De erre a motorra zürös időjárási körülmények között nem számolhatsz. Viszont lángosért el fog vinni.
Amiért ezen az elektromotoron gondolkodom, az az, hogy:
- a hajó a nádasban van kikötve a zárt, utca végi bejáróstégünknél, ahol viszont (és ez fontos szempont) nincs töltési lehetőség közvetlenül.
A motort nem hagynám kint a hajón, ez tokkal-vonóval 14 kg. Mint egy legót szét lehet kapni 20másodperc alatt. Úgy viszem ki, mint egy evezőt.Nem akarok 30kilós munkaaksikat cigölni, és ki-beszerelgetni a kajütbe.
Ha nagy szél van nem nagyon kell, mert vitorlázunk. Arra kell, hogy a fiaimmal kimenjünk vele csendes időben horgászni, fürödni a maráshoz, a strandra egy lángosért, stb... Ha nagy gáz van, mondjuk horgászás közben bejön egy vihar, max. 1-2 kilómétert kell kijönni vele hátszélben.
Egy kollégámnak egy lényegesen nagyobb tőkesúlyos hajón van fenn, és meg van vele elégedve.
Persze, látatlanban lehet róla elmélkedni, de jobban örülnék, ha valaki, aki ilyet használ, megírná a tapasztalatait.
Ha veszek, persze kiderül majd, mennyire használható a gyakorlatban. Ha kevés a power, még mindig vehetek hozzá tartalék aksit.
Csak ügyesen, jó utin haladsz, lehet ebből talán még sámli is --)))))))
így már jól lehet látni a hurka és a test csatlakozását, nem lesz vele gond. Valaki irta a ragasztást, mindenképp érdemes ragasztani is. Nagy a felület a K+D is jó lehet hozzá 10 mm vastagságban is használható, viszont jóval olcsóbb mint a Sika.
Végül is izlések és pofonok. Szabály nincs rá. A nyáron nekem sikerült pár esős napot a katamaránon töltenem, mivel vizszintes volt mindig a nyakamba folyt, ha a széléra léptem. Nekem nem lesz vizszintes, az biztos
Nagyon ferdének kell lennie a tetőnek, hogy igazad legyen. Abban a csónakban, ball habtestének köszönhetően, mindég oda fog folyni a víz ahol Ő áll. :o) Egyetlen megoldás, ha ivelt a tető, akkor oldalra folyik a víz!
Nekem jobban tetszik, ha a tető sikja a vizzel párhuzamos.
felskicceleten egy 6 méter hosszú 2 méter széles vitorlás testet. 600 kg össztömegnél az alábbi ellenállások, és teljesítményigény jön ki. De még figyelembe kell venni a légellenállást az esetleges swert és kormánylapát ellenállást. Optimális esetben ennyi a hidrosztatikai ellenállások teljesítményigénye. és a végén ott van ha 100 Ah tudsz kivenni az aksiból akkor az mire elég.
Egy dologra biztos nem, arra hogy veszély esetén elérd a kikötőt, arra jó hogy szélcsendben togyogj vele valamennyit. Viszont a tempó lassú ezért legyen nagyon kényelmes a hajó
Végül is, van egy előnye, bárhova lépsz mindenhol számíthatsz a tetőről rád folyó vízre. Mig az az unalmas, egyirányú lejtés, teljesen kizsámíthatóvá teszi a dolgot.