Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Szevasz! Te már tudsz valamit a lényeges dolgokról...:)))) Bár a képeket nem látom:( Ma egy kissé elborultam és órák hosszat takarítottam a gépet. (Rituális birtokbavétel vagy mi lehetett.) Közben rájöttem: aki még nem látott szürke Alcantara belsős, sötétbíbor metál Kappát közelről, nem tudja, mi az igazi COOL. Ja és aztán beülni, menni vele, az már elmondhatatlanul COOL. Ha meg turbós benzines, frissen felújítva - azt már hagyjuk is... Az ablakok tükörglancolása után kisuvickoltam az ajtókat kívül-belül, aztán az oszlopokat, küszöböket is - olyan lett, mint újkorában utoljára. Le is fényképeztem gyorsan, mielőt jönne egy eső... Végül föltettem a Lancia logós króm szelepsapkákat. Szép öregkorom lesz a nagy kastélyban a fenyők között. Félévente a főorvos elmagyarázza a pszichiátergyakornokoknak, hogyan kezdődött... Ugye a páciens először csak egy klímás, nagy kombit akart venni, aztán úgy gondolta, legyen szebb, mint az összes többi... Aztán véletlenül egy benzines turbósra akadt. Majd elment a chiptuningos barátjához, aki a lehető legjobb modifikációt építette be. Stb. Látják, itt vigyorog egész nap, és azt hajtogatja, mi mindenből kimaradt volna, ha nem így történik. Akut lancsitisz, jelenleg gyógyíthatatlan. (Fotók holnap.)
A gyári ajánlat vízpumpára csekély 42.150,- Ft, bruttó. Amit vettem 11.500 körül az QH. A réginek kissé vízköves a lapátkoszorúja, de kézzel körbeforgatva könnyedén jár. A gépkönyv szerint a 2.0-2.0t-2.4 motorok száma szemből nézve a szelepfedél sarkánál, jobbra elöl van, a motorkód pedig a kiegyenlítő tartály és a jobb első torony között félúton.
Kösz az együttérzést, talán a jókívánság is bejön. Ugyanis ma reggel a szervizben kezdtem, és hívtam a szerelőt, hogy mondjon má erre valamit. (És visszakértem a régi gyári vízpumpát is, szerintem kutyabaja, még jól jöhet.) A szerelő azt mondta, valóban, zörög, de ebben a korban pl. az Alfák is így vartyognak alapjáraton, szóval a korral jár, de nem vészes. Hát reméljük. Még gondolkodom egy újabb felújítólöttyös kúrán, persze csak ha akciós lesz a TC-bótba:))), ugyanis a ződkártyát simán megkapta 2 évre a sárkány, és az 1 éve berakott utángyártott katalizátoron kívül talán emiatt is. A szerelők megúszták a fenyítést, olaj, víz nem fogyik, hangja szép, állat módon harap, persze a motorfelújítós dógozók is kitettek magukért, és hát ez ilyen lapkázós motoroknál (16V turbo) nem is árt egy rendes átköszörülés, tömítés, rendberakás stb. Na meg az olaj se szivárog a blokkból majd nyilván. Reggel kapott fényezésjav.-t + beltéri ápolókúrát, új szőnyeget stb. Reméljük a legjobbakat.
Ez egy ismerős rohadt érzés, javítás után ugyanolyan zavaró hangok a motortérből... Azért kívánom, hogy ezek után legyen egy javításmentes 2 éved a Kappával.
Helló! Az enyém német. Ne kérjétek, hogy ferdítsem le, annyi időm nincs, amit meg kell, azt megértem belőle... Egyébként ma visszakaptam a gépet, két év műszakival, zöldkártyával, egy fél plazmatévé áráért. Ezek szerint bevált a tavaly berakott utángyártott katalizátor (20k), viszont amiért vízpumpát cseréltettek, az a zörgő hang ugyanolyan maradt. Ja és (legalább) 30 km-es tesztutat nyomtak le a vidám szerelők, olyan bogárnyomokkal a szélvédőn, amiket 200 fölött lehet csinyálni.:((( Most a végére járok, meg a zörgésnek is...
Nahamár megalakult a monteáris szekció, jelentem, ma csengettem ki a full vezérléscsere + a részleges motorfelújítás árát, a (nem gyári de eddig jó) alkatrészekkel együtt csak a barátság miatt nem 200k, de bő 150, úgyhogy megvan a vételár fölött a félmilla. (Na mit mondtam a múltkor?...)
De úgy jár a motore, mint álom. Sajna nem tudtam elhozni, holnap műszakizik, ha találtak hozzá ma 1db fékcsövet, ami burkolatilag elfáradt. Ha nem, még pár napig a csajos ótónkkal járok, jó hogy van.
Aztán nekiesek lámpának, ha megmegy, bifó/áfter fotókkal itten.
Más: aszonták, egy felső szelep hibája miatt kuttyog a BOV minden gázelvétnél, és igazából nem kéne. Az új felső szelepre 15k-t mondtak. Többször rákérdeztem, a kuruttyoláson kívül van-e ártalma (fals, olajszívás stb.) azt mondták nincs.
Most mondtak árat a jelados pórlasztóra 136000 huu:)Bontottnak is utána érdeklödtem az 20 körül lenne,ha lenne,de nincs azt mondta a srác megy ki Olaszba majd megnézni.
Ami a munkadíjat illeti, az autószerelőm az egyik legjobb haverom, így elég lájtos a szervizköltség. A turbót 120 körül újították fel Csepelen - a ház szerencsére nem kapott, a szervócső nem volt vészes, a szelep 40 körül jött ki, csak nehéz volt szerezni. Ennek a munkadíja 5k volt - a barátom barátja:-). Az ülést egy kárpitossal csináltattam meg 24/db. (Majd feldobok róla valami képet.) A gömbfejeknek sincs vészes ára - de nem emlékszem mennyi. Körülbelül ott van, amit írtam. Hol van ez az egész az 1-2 millióhoz? Olajat, fékbetétet, gumikat, mindenféle kopó dolgokat minden autóra kell venni, tehát ez nem mérvadó.
Nem tudom mennyit ment volna full nyomással, mert nyomtam el üveghangig, de brutálisan gyorsult. Pont Frankfurtból jöttem haza, amikor történt. Cserébe a turbó kirántott 2 és fél liter olajat, mindenki ablaktörlővel jött utánam.
Az új üléshuzat árát nem kérdeztem meg, de nem bántam meg, mert a kárpitos nagyon jó munkáz végzett. Ugyanolyan színű bőr van az űlés szélén, mint a műszerfal, a varrás szép, az alcantarával egyező szinű. Kitömte az üléseket, eltüntette egy kiégetés nyomát az anyósülésről és grátisz lebőrözte a könyöklőt is.
A lámpához nem tudok hozzászólni, de úgy látom Adam már kielégítő választ adott.
Üdv!tudlak irígyelni a Kappa miatt.Én még csak álmodom ilyenről,bár a Dedrával és a Prismával is meg vok elégedve(jobban a Prismával).Én is és az autóm is a régi autós matrica szlogent valjuk némi módosítással:Ha nagy leszek Kappa leszek(Kappát veszek) :-))))
Sziasztok imárom én is másfél éve vagyok boldog kappa tulajdonos.Az én kicsikém:)egy kappa sw 2.4td egyszerüen imádom,bár most szegényke levan gyengülve.Egy josikerült :)motormosás után kimet a jelados porlaszto.Idáig más gondom nem volt vele,csak egy kis boszanto dolog egyszer lezártam a távirányitojával,és többé nem tudtam vele kinyitni.Azota kulcsal zárom nyitom,mert elvittem a márkaszervizbe és a kódkártyát kérték,mert azt mondták csak azzal lehet behangolni a kulcsot hozzá,de az sajna amig Németországbol ideért az autó elkeveredett.De máskülönben imádom az autott az enyim fullos a cd tár,eleketromos memos alcantra üllés,fényre sötétedő tükör szoval sok minden van benne:)
A lámpa szétszedése gyerekjáték. Most nincs előttem, de úgy emlékszem 3 db imbusz fogja a karosszériához, meg persze előtte le kell venni a lámpa alatti műanyag díszlécet egy csillagcsavarhúzóval, és le kell húzni hátul a csatlakozókat (amiken a kis pöckök részben vszinűleg el fognak törni, mert elég béna műanyagból vannak, meg hát öregek is már..).
És már kint is a lámpa. Ez a mutatvány más autóban van, hogy majdnem motorkivétellel járna..
Na szóval.
A lámpa az üvegbúrából és a műanyag házból áll, ezeket három fémpánt tartja össze. Simán le kell pattintani. Ezután már csak OVATOSAN szét kell mozgatni valahogy a műanyag és az üveg részt, elvileg (tehát gyárilag) nincs összeragasztva, csak a gumiám/sziloplaszt fogja össze. Simán szétjött.
Utána kb. 2 óra/lámpa munkával megtisztítottam mindkét oldalt a tömítőanyagtól, szépen kimostam a búrát, és gumiámmal visszatömítettem (jó vastagon). Azóta egyszerűen gyönyörű. De tényleg. Semmi pára, beázás.
Viszont volt egy rossz élményem. Lehetett vmi feszültség az egyik búrában, szóval éppen a műanyag részt tisztítottam, amikor az asztalon levő búrából hatalamas pattanással levált egy darab ( a sarkáról) és atomrakétaként pattogott a konyhában a falak között.. Szerencsére nem ment senkinek a szemébe. Szóval ez az egy, ami veszélyes lehet.
Jó barkácsolást. Büszke leszel magadra, ha végzel, nagyot dob majd a kocsin.
Helló! Pár kérdésem van. 1. A ráköltött összeg munkadíjjal értendő? Egyébként a (prémium) németekhez képest az alkatrész még gyáriban is olcsó. És ami azt illeti, egy Kappa Turbo-hoz képest elég sok kocsiról el lehet mondani hogy "Trabant". Meglepően sokról:)))) Ma megvót egy igen kellemes 260 lovas turbós limó ára 9,4 MFt. És ahhoz képest (!) annyival jobban megy, hogy hihetetlen. Alig várom hogy kifizethessem a motorfelújítást. Megéri. 2. Mennyit ment full nyomással? 3. Rákérdeztél esetleg új Alcantara-üléshuzat árára? (Én még nem, de az Y-nál sanszos) Én mindig "utazok" - ez a kombi egyetlen hátránya, vezetni csak egyenesben hagyja igazán gyorsan magát. De sok mindennel kárpótol. Szolg. kérdés: szedett már szét valaki tisztítás céljából első lámpákat? Hogyan, miként, érdemes-e házilag?
Az autót 2002 novemberében vettem. Ára új Suzuki klimával. 2.3-as benzines 91-es Audi 80-ból ültem át - rájöttem, hogy addig Trabantom volt:) - két hétig féltem benne. Azonnal vezérműszíj csere (csapágy is - egyben is van a vezérlésem), olaj, ilyen szűrő, olyan szűrő, ecetera. Azóta:
- elszállt az egyik nagynyomású cső a kormányszervóban
- bekrepált a turbónyomás-szabályzó és vitte a turbót is - ne tudjátok meg mit ment - egy darabig :(
- eldurrant az egyik befecskendező szelep - csak ehhez a motorhoz külön gyártja a Bosch. Németországból kellett szerezni.
- Az alcantara ülésnek kikopott a széle, az ülések szélére bőrből tetettem "koptatnivalót". Szerintem egész jól néz ki.
- 2 gömbfej
-most aktuális egy hátsó dob
Az egész bagázs 2-3 kiló. Ennyi, közel 60 000 km alatt. Ja, és egy-egy garnitúra téli és nyári gumi. Az tény, hogy a gumik gyorsan fogynak rajta.
Motorral semmi gond, brutális. 230-nál még húz.
Elektronika: az utolsó bügyöge is működik, minden lámpa, led ég - ez eddig az olasz vasakra nem volt jellemző.
Komfortérzet 200 %. Biztonságérzet maximális. Ha akarok utazok, ha akarok vezetek. Szerintem ennyi pénzéért nincs alternatívája. Egy ilyen korú, felszereltségű és tudású egyéb autó 1 millával hosszabb, vagy 2-3 évvel rövidebb. Abból pedig bőven kijön a szervizköltség. Tény, hogy a vasat is ki kell fogni, de ez bármelyik típusa igaz.
Az a döbbenetes, hogy volt ott egy eladó 605-ös is, abba is beültem, és kisebb volt benne hátul a hely, mint a Kappában, pedig 8 cm-rel hosszabb annál, a csomagtartója meg 28 l-rel kevesebb térfogatú, mint a Kappáé, szóval nagyon megalkották az olaszok a tökéletes elosztású autót.