Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Így valamivel hatékonyabb,mint az igazi,mert kevésbé perdül meg.
Annak idején,mikor még hatrészes szerelvényekként közlekedtek,akkor nagy fagyokban érdemes volt fel-alá mozgatni,mert különben nem bírt volna elindulni.
Na ez tényleg a lehető legjobb megoldás. Ezzel a hajtással tud lassú menetet is produkálni amúgy? Nekem valahogy kevésnek tűnik az áttétel, de ez úgyis csak élőben derül ki.
Az előző hozzászólásomban leírt módszerrel meg tudom csinálni a modelledet. Szerintem, ha nincs is szükséged a Piko-ra, nem érdemes annak a hajtását belerakni.
Most építek egy másik bz-t de ennek már fuggert hajtása lesz. Úgy kivitelezem, hogy a fugerth m41 forgóvázát használom fel. Az első kerékpárt, amire a fogaskerekeken keresztül először jut hajtás, azt meghagyom, a többi fogaskerékház részt, ami a másik kerékpárhoz viszi át a nyomatékot, levágom, ezzel a másik kerékpár is eltűnik, így lesz egy egytengelyes "forgóvázam" de mivel ennek ugye nem kell elforognia, fixen odaragasztom az alvázra. A motort is rögzítem az alvázra és ugyan úgy összekötöm egy kardánnal, mint az m41-esen, és ha nem rakok bele olyan nagy motort, még talán az utastérnek is marad hely.
Lehet, hogy igazad van, azonban nekem a PIKO-ra semmi szükségem nincs, ellenben nagyon szeretnék egy BZ szerelvényt az asztalomra. Szívesen elcserélem a tiedre. :)
Azt a szép Piko motorkocsit nehogy szét szedd. Kár lenne érte, amilyen szép állapotú. Én is ilyen Piko hajtást építettem egy saját bzmotba, de ha már dolgozik vele az ember, egy fuggerth hajtást jobban megéri csinálni bele. Az sem nagy munka annyira, és még szépen is fog menni. Azt a vonatot szerintem meg el kell rakni, egyszer az még sokat fog érni.
Mivel fékolaj nem volt kéznél, jobb hijján megpróbálkoztam lakkbenzinnel próba-cseresznye alapon. Először fülpucolóval, majd ronggyal. Végülis úgy tűnik, sikeres a művelet, mert a nagy része lejött, csak a mélyedésekben maradt itt-ott. Erre már rá merek festeni újból. Úgy látszik, annyira nem kötöttek össze a festékszemcsék, hogy a benzin szétszedte az anyagot.
Most jut eszembe, hogy EVM kollégával beszélgettem erről és ő azt mondta, hogy a használt, régi fékolaj a jobb erre célra, mert a friss sokkal agresszívebb a műanyaggal is...
A fékolaj bántja sajnos a műanyagot (kivéve az olajállót, pl. a gépkocsik fékolaj tartálya), ezért annak használata mindig kockázatos. Előbb oldja meg a festéket, mint a műanyagot (melynek összetételétől is függ mennyi ideig bír ellenállni a fékolajnaknak) ezért időről időre ellenőrizni kell hol tart a folyamat. Azonnal le kell mosni ultrás vizzel, ahogy elkezd túrósodni a festék. Én már sajna szúrtam el kasztnit fékolajjal, de sikerrel is jártam már. Szerintem tuti recept nincs, csak "egy életem egy halálom"... :-)
Ez a metódus síma felületen jól tud működni, csak az a baj, hogy a Fugi kocsinak a teteje rücskös, annak mélyedéseiből pedig csak oldószerrel lehet kiszedni a festéket. A fékfolyadék nem bántja a műanyagot?