"ott döntöttem el, hogy babarucu a hitelesebb, amikor a lelevegősödés okaként az oxigéndiffúziót hoztad fel,"
Nem véletlenül említettem az oxigéndiffúziót! Nem is véletlenül ajánlottam, hogy olvass utána, mert nyitott rendszernél pont ez játszódik le, csak nem a csöveken keresztül.
"erre ő lereagálta,hogy a lelevegősödés nem egyenlő az oxidációval,"
Hanem? Ha állandóan friss oxigén kerül a rendszeredbe, akkor nem fog rozsdásodni? :D
"mert az oxigéndiffúzió szerintem sem egyenlő a lyukas csővel..."
Még 1X ajánlom, hogy olvass utána az oxigéndiffúzió témának és egyből rájössz, hogy miért és hogyan kapja a nyitott rendszer állandóan a friss oxigént!
Hú most már végképp összezavarodtam, pedig azt hittem kezdem érteni. A tágulásiba(egy 120L-es bojler félbevágva), kb. 40L víz van, ami a kazán előremenőjére van kötve közvetlen, hogy tud levegőt szívni, ha a becsatlakozó csonk felett 40-50cm víz áll? Csináltam egy valós bekötési rajzot. Ez alapján már remélem érthető, és látszik hogy mi nem jó. Ezek szerint ennyire el lenne rontva a rendszer? Pedig működik szépen, csak az elején nehézkes volt a légtelenítés. Meg inkább csak nagy fokozaton jelentkezett. akkor vettem még észre, mikor 80 fok körül volt az előremenő, és a keverőszelep visszakevert a hidegből, na akkor lehetett hallani hogy kicsit belevegősödik.
"boltban ahonnan beszerezzük a cuccokat ott is megosszuk a prolémás helyzetek egyszerű megoldását"
Én speciel nem egyszerűt, hanem jót szoktam csinálni, és nem a boltban szereztem a tudásomat. :D
"egy légtelenítő nem csak kiengedi a levegőt, egyszerű engedjétek le a vizet a rendszeretekből nyitott aut légtelenítővel és érdekes módon elkezdi beszívni a levegőt"
Ott már régen baj van, ha a légtelenitőnél üzem közben eltud tünni a víz annyira, hogy levegőt szívjon be!! A rendszer leengedését hülye példának tartom, mert az nem üzemszerű.
"egy nyitott rendszernél a nyomás 0,x a szivattyúvákumot csinál a szívó (visszatérő) oldalon és máris beszíja a levegőt"
Megint csak azt tudom írni, hogy az olyan (akár nyitott) rendszer amelyiknél a szivattyú akkora vákumot szív a légtelenitőnél, hogy betudja szívni a levegőt az nagyon elvan baszva, vagy úgy is mondhatnám, hogy a kivitelező magasfokú szakmai tudatlanságára utal.
Nem boltban szerzett "tudás" alapján kivitelezett rendszer esetén, egyedül csak a nyitott tágulási tartályból juthat friss oxigénhez a rendszer, a légtelenitőkből semmiképpen!
Te egy hibás szívott rendszert szoktál kiépiteni és erre azt tanácsolod megoldásnak, hogy zárják el a légtelenitőt és közben a másikat faszkalapozod. :)
Igen, hihetetlen hogy mennyire egyszerű és takarékos, de az mellett nagyon komfortos is. Szinte mindegy mikor gyújtok be, bent nem veszek észre semmi változást. Ez egy csodakályha, ahogy az ismerős mondta, akinek nem rég csináltam ugyan ilyet 3 szintes radiátoros fűtéshez. Ugyan ezeket tudná elmondani.
Sajnos ez a hibás megoldás egyáltalán nem ritka. Régebben készült gravitációs fűtés tágulási tartálya gyakran az előremenő vezeték fölött kis magasságban, pl. a padlásfödémen került elhelyezésre. Bekötését az előremenő vezeték magas pontjáról oldották meg, ahol légtelenítési funkciót is ellát. Ebbe a rendszerbe a rajzon látható módon beépített cirkó szivattyúja az előremenő vezetéket a tágulási tartály csatlakozási pontjáig (0 pont) nyomottá, onnan tovább az egész rendszert szívottá teszi. A tartály vízszintje és a mennyezet alatt szerelt előremenő csővezeték közötti kis magasságkülönbség miatt az áramlási ellenállások kedvezőtlen alakulása esetében a cirkó szivattyúja az előremenő vezetékben kismértékű vákuumot idézhet elő – folyamatos légtelenítési problémákat okozva.
az ötrétegű csöveket azé találták ki mert a többi anyag szellőzik mint a ház és bejut az oxigén a cső falán keresztül így a fűtővíz állandóan kap oxigént és belülről kirohad sok év alatt
az ötrétegű cső térhálósított x y eljárással a szerkezete miatt nem szellőzik ezért nem rohad ki
Próbálok úgy fogalmazni ne úgy tűnjön mintha én így csinálnám, sokszor vagyunk a kolegákkal kisegítésben, alvállakozásban pl: szorít a határidő,
és a boltban ahonnan beszerezzük a cuccokat ott is megosszuk a prolémás helyzetek egyszerű megoldását
nem tetszett a stílus
(faszkalapozás ) nem véletlen
egy légtelenítő nem csak kiengedi a levegőt,
egyszerű engedjétek le a vizet a rendszeretekből nyitott aut légtelenítővel és érdekes módon elkezdi beszívni a levegőt
egy nyitott rendszernél a nyomás 0,x a szivattyúvákumot csinál a szívó (visszatérő) oldalon és máris beszíja a levegőt
a nyitott tágulásit előremenőbe tesszük
pl: megforr a víz a kazánba miért kellene az egész rendszeren végigszaladnia a 100x fokos víznek mire kijutna a tágulásin és lelevegősödik az egész rendszer
minél közelebb van a kazánhoz annál jobb
egy radiátornak "mindegy", hogy mennyi víz van benne max nem fűt, hangosan kutyorog
egy kazánnak nagyonnemmindegy, hogy teli van e vízzel
gravitációs rendszerről nem is beszélve az előremenő ráesik a radiátorra a visszatérő lejt a kazánra
vagy alsóelosztású a fűtés alul mennek a csövek sok pl van
én a tapasztalatomat írtam le nem okoskodtam,leírtam mit kellene csinálni
kontra az úgy nem jó, miket írsz?...ja meg a smile jópofa vagyok
Sziasztok, Mit jelentene egy "jól méretezett" tágulási tartály melegvízhez, Vaillant CK70-es tárolóhoz (62? liter és 45°C tárolóhőmérséklet) Jelenleg 2 literes Zilmet van fent, ami azóta ereszti a vizet, hogy beraktam a visszacsapót a tároló alá (tudom, tudom...)
A pf-el kapcsolatban nekem is van tapasztalatom. Egy jól szigtelt házban tényleg nem lehet csak sima szobatermosztáttal komfortosan működtetni. Erre találtam azt a megoldást, hogy egy kis hiszterézisű hőfokkapcsolóra kötöttem, és az érzékelőjét bedugtam az erre a célra kialakított padlóban lévő rézcsőbe. Onnan kezdve a padló hőfoka 1 fokon belül ingadozott. Sokkal komfortosabb lett. Ennek hátránya, hogy nekem kellett szabályozni a hőfokot. Azt úgy védtem ki, hogy párhuzamosan kötöttem egy szobatermosztáttal, és a padló termosztátot beállítottam egy melegebb téli kinti hőfokhoz tartozó padló hőfokra, és ha attól hidegebb volt, akkor a szobatermosztát még +-ba kért meleget, de a padlót soha nem hagyta kihűlni a pt. Még annyi, hogy a padló előremenőt levettem egy kisebb értékre, 35 fok, így még folyamatosabb volt a fűtés. Ez tök jól működött, és komfortos is volt. Ez volt a gázkazánnál, de mióta tömegkályhával fűtök, direktbe megy ősztől tavaszig folyamatosan.
Még annyi, hogy hőszigeteletlen nagyobb hőigényű háznál ha csak simán szobatermosztát vezérli, akkor se hűl ki, mert a nagy hőveszteség miatt hamarabb kapcsol a szt, és nincs ideje kihűlni a padlónak. Ez csak az én tapasztalatom volt. Az biztos, hogy a legideálisabb fűtés a kis teljesítményen folyamatos fűtés. Padlónál, meg radiátornál is.
Elég gyerekes, amit műveltek. Mindkettőtöknek van egy stílusa, az biztos, bár a tiéd kicsit tenyérbemászóbb, mert lefikáztad a JÓL működő padlófűtésemet... :-)
A fűtésszereléshez (sem) értek, de ott döntöttem el, hogy babarucu a hitelesebb, amikor a lelevegősödés okaként az oxigéndiffúziót hoztad fel, erre ő lereagálta, hogy a lelevegősödés nem egyenlő az oxidációval, és akkor már nem tudtál mit írni, csak tovább sértegetni. Fejtsd már ki jobban, ha úgy gondolod, nincs igaza, mert az oxigéndiffúzió szerintem sem egyenlő a lyukas csővel...
Mellesleg minden sértődöttség nélkül, tényleg kíváncsian és alázattal a nagyobb tudás előtt örülnék, ha a jól működő padlófűtéssel kapcsolatban leírnád a tapasztalataidat, elképzeléseidet, és úgy általában a köztudomású dolgokat.
22-es RÉZ gázidomot vagy 20-as (5rétegű) vagy 18-as gázos (hatlap) pofával nyomta. Nem emléxem csak arra, hogy 1el kisebb pofával és a rézidomhátulján szép kis taréjt nyomott! Ezt csak arra írtam, hogy már (ha jól emléxem) Te is tévesztettél PRESS pofát és van aki nem hajlandó kicserélni.
Viega, nem viega, de vannak olyan szakik akiknek a gép melllett ottvan az összes 5rétegü, meg az összes gázos pofa a kofferban és az alkalmazott képes összetéveszteni a pofákat (szerintem nehéz a méret, meg a hatlap és kerek miatt)