Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

goldmatik Creative Commons License 2006.05.18 0 0 396

Olvastam az ítéletedet. Jó hosszú lett, mégis lényegre törő.

Szóval kemény a kuplung? Mosolyogtam egyet automataváltós lévén, annak idején nekem is kőkemény volt a kuplungom, mikor legutoljára kézi váltós pözsóm volt... Szidtam is eleget.

A fékhatással én se vagyok megelégedve, habár most jön szeptemberben a műszaki, s a volt tulaj azt ajánlotta, hogy akkor cseréltessek a legjobb minőségű fékbetétekre, mert addigra a régiekben lesz vagy 30e km.

Valószínű, hogy akkor kicseréltetem a fékfolyadékot is.

Az ABS nálad hogy működik, én a múltkor kis sebességnél belefékeztem a kereszteződésnél, és csak azt tapasztaltam, hogy fékezés után gurul egyet a kocsi, majd újra fékez, semmi kerregés, meg rázkódás a pedálon, ahogy írni szokták.

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (395)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 395

A hibákról is tudok, javításuk folyamatban... Technikailag vacakolt a rendszer, aztán a második gyors bevitelnél már kipufogó lett a szívóból, kimaradt a kézifékkötél stb. Majd tömörítem is.:)

 

Előzmény: kswturbo (394)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 394
Nna, letudtam a Népítéletet is. Ropi, sör ajánlott hozzá:)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 393
Szépek, de mintha fölfelé torzítanának. (Vagy a te Kappád vaskosabb építésű az enyémnél:) Tipp: Ha esetleg digit videóról veszed ki, az 5:4-es képarányt vissza kellene torzítani fotóprogrammal 4:3-ra.
Előzmény: goldmatik (392)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.18 0 0 392

Néhány kép a múlt hétvégi szlovák útról.

 

 

 

 

goldmatik Creative Commons License 2006.05.18 0 0 391
Ennél könnyedebb szervókormányom ne legyen a jövőben, mert az már nem jó, habár tény és való, hogy most meg már a 405-be beülve furcsa a Kappához képesti nehézkessége.
Előzmény: kswturbo (390)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 390
Pedig az a fordulatszámfüggő lesz. A Servotronic meg elvben még jobb, és szintén igen könnyű. És a jót könnyű megszokni:))) Csak ezután gyúrni kell felkarra, mert különben elpunnyad:)))
Előzmény: goldmatik (389)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 389
Nekem semmi hangja a szervónak. A pözsó405 után, ami pedig szintén szervós, viszont nagyon fura a Kappa kormányának lehelet könnyedsége.
Előzmény: kswturbo (388)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 388

Hát öööö izé, valahonnan elölről, de csak bentről hallani. Voltam szervizben, szerelő megjáratta elölre-hátra, tekerte jobbra-balra, de kívülről semmi hang. Csak ugye az előzmányek után már a kis hangokra is paranoid módon reagál a póruljárt Kappás...

Kérdés: teljesen kitekert kormányállásban a szervó nálatok is nyikorog?

Előzmény: goldmatik (387)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 387

Nem  lehet, hogy a lengéscsillapító belsejéből jön a kopogás?

Egyébként jobb vagy baloldalról jön?

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (386)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 386
Tehát biztosan nem toronycsapágy v. ilyesmi?
Egyébként néztem alkatrészárakat, hát a Servotronic-os kivitelhez minden elég húzós...
Előzmény: **ADAM** (384)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 385
Akkor csak kopogjon... :)))
Előzmény: **ADAM** (384)
**ADAM** Creative Commons License 2006.05.17 0 0 384

Szia!

 

"Első tengely felől enyhe kopogás" - kormánymű.

Kívűlről semmi jele, mindent kicserélhetsz, akkor is kopogni fog, és idővel egyre jobban. A kormányművön belül vannak szilent-szerűségek, azok mennek tönkre. A működést nem befolyásolja, csak zavaró.

Nálam is van ilyen. A kormányfelújítás 80e körül van, annyit nekem nem ér meg. Inkább kerülgetem a kátyúkat, meg a macskaköves részeket...

 

Üdv.

ADAM

Előzmény: kswturbo (353)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 383
Mármint a régiek. Egyedül a (-öncenzúra-) tempó körül lehet gond, ott már hangyhatnak kisebb vizes sávokat. De ettől csak a turbós Kappákban kell tartani:)
Előzmény: kswturbo (382)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 382
Hogy az mire jó, nem tudom - viszont én majd akkor cserélek újra, ha a mostaniak már nem törölnek tökéletesen, mert ugye addig minek? :) Csak még tavaly megvettem, a biztonság kedvéért, de a telet is kibírták gond nélkül.
Előzmény: goldmatik (381)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 381
Akkor az előző tulaj nálad akkurátusabb volt, mert bent hagyott a csomagtartómban 2 pár használt ablaktörlőt.
Előzmény: kswturbo (380)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 380
Khömmm, elöl meg pont fordítva van... Mióta (2005.01.) megvettem, nem cseréltem rajta lapátot, azt sem tudom, mióta vannak fenn rajta, viszont sirályul törölnek:)Persze az újak egy éve figyelnek a dobozban - de hogy meddig?....
Előzmény: goldmatik (379)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 379
Hát, azon én is meglepődtem, hogy a computer szerint havonta kell cserélni az ablaktőrlő lapátokat az első szélvédőn. Habár ezt a mondatot az olasz nyelvű kézi könyvben még nem találtam meg.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (378)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 378
Ha már itt tartunk, van még pár. Pl. csak a kombiknál, de elég bosszantó: a hátsó ablakot ívben 2-3 csíkban összekarcolja az ablaktörlő. Nem csak azért, mert rögtön koszolódik! Hanem mert a gyári gumi vékony, elhajlik, és a lapát kiálló műanyagrészei csúsznak végig a ratyin:((( Mire rájöttem, mitől ilyen (már a vételkor látszott) késő volt, mindenesetre tettem bele a drága Champion helyett filléres kínait: az jó "durung", nem ér át rajta a lapát. Csak éppen már csíkos az ablak, a csere meg irracionális:(
goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 377
Ezek szerint felvehetjük a könnyen orvosolható típushibák közé.
Előzmény: kswturbo (376)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 376
Asszem erről írtam már korábban. Minden föl-le rugózásnál nyiszeg-nyöszög. Az enyémnél az volt a dráma, hogy előtte cseréltek MÁRKASZERVIZBEN kézifékköteleket gyári újra, és a szerelők "miezasz@r" felkiáltással eldobták a gumicsöveket a régiről, hogy az nem kell. AZTÁN NEM TUDTÁK, MITŐL ZÖRÖG. Nem baj, kipótoltam. Néha mehet rá egy kis zsír, akkor végképp elnémul.
Előzmény: goldmatik (374)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 375
A héten vizsgázott párom pözsója, s a vizsgára vivő szerelőről kiderült, hogy éppen eladó Kappára hajt – pár háznyira lakik…

Eddig dízeleket nézegetett, de olyan lepusztultakat látott 1.5 millióért is, hogy kezd benzinesben gondolkodni.

Megmutattam neki a Kappámat, egy kissé elájult az állapotától.
winDirVariable="C:/WINDOWS"

goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 374
Tegnap megleltem azt a rejtélyes zörgést a bal hátsó ülés felől, amit az előző tulaj szerint a szerviz többszöri keresés után sem talált. A szerviz szerint valami elszabadult a csomagtartó környékén, én meg kifejezetten a bal hátsó ajtó aljából hallottam a zörgést. Végül kiderült, hogy a baloldali kézifék bowden okozta ott, ahol a karosszériához van rögzítve, egy kiugró lapkán keresztül, rajta egy lukkal, amiben valamikor régen a gumigyűrű elhagyta magát. Mostanra a kézifék bowden külső gumi borítása egy 4 cm-es szakaszon megszűnt ott létezni, ezért fém a fémhez érintkezett minden útegyenetlenségen. Húztam rá gumicsövet azon a részen, most meg se moccan a kézifék bowden, nyugis csend van az utastérben.


 

kswturbo Creative Commons License 2006.05.16 0 0 373
Annyira jól azért nem megy. A múltkor a nyomába se értem egy fekete Diablo-nak... :) De való igaz, elszoktam tőle a kis 82 lovas Y-nal.
A gépednek jobbulást! Ezt már szeretem, ha a gazdi addig püföli a műszert, amíg jobb nem lesz az újnál... Magam is ezt teszem, míg lehet, és nem csak anyagi okokból. De ezt egy kappáson kívül úgyse érti senki. Most már tényleg beültetek egy gyors körre egy pletykás kollégát, túl kevesen tudják, mire képes a vas...
Előzmény: Tigrisa (372)
Tigrisa Creative Commons License 2006.05.16 0 0 372

Ha túl jól megy, az gyanús - én már egyszer megszívtam a nyomásszabályzót. De lehet, hogy csak elszoktál a jótól:-)

 

Most én vagyok büntiben, elrepedt a kipufogóleömlő öntvény. Elég tompa lett azóta a vas. Két hét múlva viszem cserére - csinálnak spécit rozsdamentes acélból. Majd referálok.  Remélem a kipufogószelepek kibírják. Ha közben véletlenül el is törne, akkor felébred a város.:-)

 

 

 

Előzmény: kswturbo (371)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.16 0 0 371

Reggel kimentem az első komolyabb tesztútra a szerelés után. Lássuk, mire ment el két kila.:( Mintha enyhén hangosabbá vált volna a motor. Most nincs benne risztórer, tán azért. De ez se biztos, dB-mérőt nem vittem. A lefújószelep továbbra is gurgulázik, hiába kentem meg műszerolajjal a kiegyenlítő-szelepet. Valszeg elrepedt a membránja, de állítólag nem szól bele semmibe.

A menetteljesítmények viszont káprázatosak. Kinn a sztrádán négyesből, ötösből, bárhonnan, bármeddig, könnyedén. Kb. mikor a topganban tomkrúz benyomja az afterbörnert. A kormány húzni kezd, mutatók dőlnek mint fű a viharban,

gyorsuló futószalagon tűnnek el a jobb sávon kocogók.:))) Lehet hogy rossz Il Magnifico  nyomásszabályzója????

Szerencsére nem vagyok drogos, de a hosszú szervizelés alatt megtudtam, milyenek lehetnek az elvonási tünetek. Amiknek vége:)))))))))

kswturbo Creative Commons License 2006.05.16 0 0 370

Szevasz Tigrisa!

 

Mutatós lett. Máshol az ilyesmiért szériában komoly pénzt kérnek.:)

Az enyém még jól bírja magát, de legalább látom, mit lehet vele kezdeni, ha majd kell.

Előzmény: Tigrisa (369)
Tigrisa Creative Commons License 2006.05.15 0 0 369

Korábban megígértem, hogy felteszek néhány képet a kikopott alcantara ülések bőrrel javított verziójáról:

 

 

 

 

 

 

goldmatik Creative Commons License 2006.05.15 0 0 368
Valahol Soroksár felé a Határ út közelében próbáltam már régebben egy pözsó 305-ös hátsó lengéscsillapító felújítást párban. 4 óra alatt megvoltak vele szereléssel együtt, akkor a kettő került 8e-be, és amíg nálam volt az autó gond nem volt többé vele. Na most, hogy egy Kappa szintű autónál megéri-e a dolog, azt nem tudom, igaz elég komoly műhelyük volt.
Előzmény: kswturbo (366)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.15 0 0 367
Beállítás kérdése, nálunk is eltartott egy darabig. A nyitás mértéke, vízszintes/függőleges fújás szöge, felső rács, hátsó kifúvók, nem egyszerű... Csak sikerül majd. Pl. a feleségemnek szó szerint csípte a szemét az alaphelyzetű jobb oldali fúvóka, azt teljesen az ablakra kellett lőni és majdnem elzárni. Nekem meg úgy jó a balos, ahogy van. A hézagokat általában 50-60 százalékos nyitásra lövöm be, a hátsót a gyerkőcöknek 80-100 közé.
Előzmény: goldmatik (365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!