Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 377
Ezek szerint felvehetjük a könnyen orvosolható típushibák közé.
Előzmény: kswturbo (376)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 376
Asszem erről írtam már korábban. Minden föl-le rugózásnál nyiszeg-nyöszög. Az enyémnél az volt a dráma, hogy előtte cseréltek MÁRKASZERVIZBEN kézifékköteleket gyári újra, és a szerelők "miezasz@r" felkiáltással eldobták a gumicsöveket a régiről, hogy az nem kell. AZTÁN NEM TUDTÁK, MITŐL ZÖRÖG. Nem baj, kipótoltam. Néha mehet rá egy kis zsír, akkor végképp elnémul.
Előzmény: goldmatik (374)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 375
A héten vizsgázott párom pözsója, s a vizsgára vivő szerelőről kiderült, hogy éppen eladó Kappára hajt – pár háznyira lakik…

Eddig dízeleket nézegetett, de olyan lepusztultakat látott 1.5 millióért is, hogy kezd benzinesben gondolkodni.

Megmutattam neki a Kappámat, egy kissé elájult az állapotától.
winDirVariable="C:/WINDOWS"

goldmatik Creative Commons License 2006.05.17 0 0 374
Tegnap megleltem azt a rejtélyes zörgést a bal hátsó ülés felől, amit az előző tulaj szerint a szerviz többszöri keresés után sem talált. A szerviz szerint valami elszabadult a csomagtartó környékén, én meg kifejezetten a bal hátsó ajtó aljából hallottam a zörgést. Végül kiderült, hogy a baloldali kézifék bowden okozta ott, ahol a karosszériához van rögzítve, egy kiugró lapkán keresztül, rajta egy lukkal, amiben valamikor régen a gumigyűrű elhagyta magát. Mostanra a kézifék bowden külső gumi borítása egy 4 cm-es szakaszon megszűnt ott létezni, ezért fém a fémhez érintkezett minden útegyenetlenségen. Húztam rá gumicsövet azon a részen, most meg se moccan a kézifék bowden, nyugis csend van az utastérben.


 

kswturbo Creative Commons License 2006.05.16 0 0 373
Annyira jól azért nem megy. A múltkor a nyomába se értem egy fekete Diablo-nak... :) De való igaz, elszoktam tőle a kis 82 lovas Y-nal.
A gépednek jobbulást! Ezt már szeretem, ha a gazdi addig püföli a műszert, amíg jobb nem lesz az újnál... Magam is ezt teszem, míg lehet, és nem csak anyagi okokból. De ezt egy kappáson kívül úgyse érti senki. Most már tényleg beültetek egy gyors körre egy pletykás kollégát, túl kevesen tudják, mire képes a vas...
Előzmény: Tigrisa (372)
Tigrisa Creative Commons License 2006.05.16 0 0 372

Ha túl jól megy, az gyanús - én már egyszer megszívtam a nyomásszabályzót. De lehet, hogy csak elszoktál a jótól:-)

 

Most én vagyok büntiben, elrepedt a kipufogóleömlő öntvény. Elég tompa lett azóta a vas. Két hét múlva viszem cserére - csinálnak spécit rozsdamentes acélból. Majd referálok.  Remélem a kipufogószelepek kibírják. Ha közben véletlenül el is törne, akkor felébred a város.:-)

 

 

 

Előzmény: kswturbo (371)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.16 0 0 371

Reggel kimentem az első komolyabb tesztútra a szerelés után. Lássuk, mire ment el két kila.:( Mintha enyhén hangosabbá vált volna a motor. Most nincs benne risztórer, tán azért. De ez se biztos, dB-mérőt nem vittem. A lefújószelep továbbra is gurgulázik, hiába kentem meg műszerolajjal a kiegyenlítő-szelepet. Valszeg elrepedt a membránja, de állítólag nem szól bele semmibe.

A menetteljesítmények viszont káprázatosak. Kinn a sztrádán négyesből, ötösből, bárhonnan, bármeddig, könnyedén. Kb. mikor a topganban tomkrúz benyomja az afterbörnert. A kormány húzni kezd, mutatók dőlnek mint fű a viharban,

gyorsuló futószalagon tűnnek el a jobb sávon kocogók.:))) Lehet hogy rossz Il Magnifico  nyomásszabályzója????

Szerencsére nem vagyok drogos, de a hosszú szervizelés alatt megtudtam, milyenek lehetnek az elvonási tünetek. Amiknek vége:)))))))))

kswturbo Creative Commons License 2006.05.16 0 0 370

Szevasz Tigrisa!

 

Mutatós lett. Máshol az ilyesmiért szériában komoly pénzt kérnek.:)

Az enyém még jól bírja magát, de legalább látom, mit lehet vele kezdeni, ha majd kell.

Előzmény: Tigrisa (369)
Tigrisa Creative Commons License 2006.05.15 0 0 369

Korábban megígértem, hogy felteszek néhány képet a kikopott alcantara ülések bőrrel javított verziójáról:

 

 

 

 

 

 

goldmatik Creative Commons License 2006.05.15 0 0 368
Valahol Soroksár felé a Határ út közelében próbáltam már régebben egy pözsó 305-ös hátsó lengéscsillapító felújítást párban. 4 óra alatt megvoltak vele szereléssel együtt, akkor a kettő került 8e-be, és amíg nálam volt az autó gond nem volt többé vele. Na most, hogy egy Kappa szintű autónál megéri-e a dolog, azt nem tudom, igaz elég komoly műhelyük volt.
Előzmény: kswturbo (366)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.15 0 0 367
Beállítás kérdése, nálunk is eltartott egy darabig. A nyitás mértéke, vízszintes/függőleges fújás szöge, felső rács, hátsó kifúvók, nem egyszerű... Csak sikerül majd. Pl. a feleségemnek szó szerint csípte a szemét az alaphelyzetű jobb oldali fúvóka, azt teljesen az ablakra kellett lőni és majdnem elzárni. Nekem meg úgy jó a balos, ahogy van. A hézagokat általában 50-60 százalékos nyitásra lövöm be, a hátsót a gyerkőcöknek 80-100 közé.
Előzmény: goldmatik (365)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.15 0 0 366

A fogyasztás egy kétliteres, másfél tonnás automatától nem rossz. Bár elvileg ha kibírnád hogy 80-90-nel csorogj, nyilván kevesebb is lehetne. Nekem egyszer sikerült 9 alá vinni a turbót, olyan kátyús országúton, ahol max. 90-al lehetett kerülgetni a gödröket.

Sport-gomb: ügyes kezű villanyásszal köttesd át!:))) Vagy mégse. Majd belejössz...

Dicsérték a szépségét? Próbálnák meg ha nem:). Nem minden olasz gép szép (ld. 5ajtós Stilo) de a Kappába télleg nem lehet belekötni.

Ahogy a kombit tapasztalom, a limónak valóban jó útfekvése kell hogy legyen. Majd műszaki körül úgyis lesz csillapításmérés, akkor kiderül mi mennyi. Tényleg: próbálta már valaki a kiszerelős-felújítós módszert amit kb. 10e/db-ért hirdetnek?

 

Előzmény: goldmatik (364)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.14 0 0 365
Habár a klíma tökéletes volt már a vétel előtt is, de azért megnéztem a motortérben az általad említett kisablakos betekintést a klíma által áramoltatott sárga lébe. Mozgott rendesen, mikor meg kikapcsoltam, rá néhány másodperccel jól lehetett látni, ahogy megáll a folyadék.

Sajnos azonban, ahogy a 405-ben, úgy ebben sem tudtam úgy beállítani a klímát, hogy ne csak nekem legyen jó, de megfeleljen a páromnak is. Vagy túl meleg, vagy túl hideg volt neki, de talán erről legkevésbé az autó tehet.
winDirVariable="C:/WINDOWS"

Előzmény: kswturbo (355)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.14 0 0 364
Hétvégén lehajtottunk kipróbálós, hajtós tempóban durván 500 km-t. Budapest nem volt benne, csak 50 km autópálya nagy tempóval, a többi országút és város-falu. Átlag fogyasztás 2 tankolással mérve: 9.5 liter, amivel meg voltam elégedve.

Piszkosul lehet vele előzni, még 10%-os emelkedőn is, amint sport fokozatba kapcsolom a váltót, egy dolgot sajnálok csak, hogy a sport fokozat gombja a váltó mellett van, nem pedig a kormányon, az egyik kürt gomb helyén. Tényleg! Minek két kürt gomb egy kormányra?

Tekintélye van az utakon, a parkolóban meg volt aki ismeretlenül is dicsérte szépségéért.

A kanyarokat szerintem fekszi olyan jól, mint a 405-ös, a rugózása egy kicsit keményebb, de azért még komfortos.

Előzmény: kswturbo (353)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.14 0 0 363
Kaptam hozzá 300 oldalas gépkönyvet, borítóján aranymetál Kappával.

Egy szépséghibája van: olasz.

A sztaki.hu szótárával fordítgattam belőle, csak valahogy nincs a sztakin meg minden szóhoz magyar megfelelő.

Valószínű, hogy veszek majd szótárat, ill ha valaki tud a neten más olasz-magyar online szótárt, azt megköszönném.

Előzmény: kswturbo (355)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.14 0 0 362
Köszi! Tartózkodni nem tudok az automatától, mert 3 év automatázás után én többet már nem veszek kézi váltós autót. A km-ből ítélve tényleg lassan jön a felújítás, az állapotából ítélve inkább csak később, remélem ez utóbbi fog bejönni...
Előzmény: hektor1 (361)
hektor1 Creative Commons License 2006.05.14 0 0 361

Szia Pier!

Üdv a kappások táborában:))szép a gép,bár az autmatátol inkább tartozkodtam volna mert a km böl itélve lassan jőn a felujitás:((

Előzmény: goldmatik (348)
hektor1 Creative Commons License 2006.05.14 0 0 360

Szia Pier!

Csinálok a külsejéröl is és rakokk fel mert ami fenvolt az elveszett mert  kaptam egy vírust.

Előzmény: pier405 (342)
hektor1 Creative Commons License 2006.05.14 0 0 359
Nem nem fekete hanem kék,de majd pontosan megmondom ,most lusta vagyok kiállni vele a garázsbol hogy megnézzem a szinkodot,de  pótolom
Előzmény: kswturbo (340)
hektor1 Creative Commons License 2006.05.14 0 0 358
Nem nem ujitattam hanem ilyen volt,nekem szerencsém volt volt a kappával mert Németországi és egy öreg tulaja volt aki nagyon vigyázzot rá.Több kappát is nézegettem és az alcantara ülések már ronygyá voltak űlve,azért az enyimen is kezd már láttszani a 250000km mert kezd bolyhosodni:((
Előzmény: kswturbo (339)
hektor1 Creative Commons License 2006.05.14 0 0 357

Szia ksw turbo!

Ne izgulj nem népautótt vettél:)),hanem inkább ugy fogalmaznék hogy én is azon szerencsések egyike közé tartozom,aki egy kappa sw-t birtokolhat.

Előzmény: kswturbo (338)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.12 0 0 356

Vagy inkább a klímahűtő mellett. Ezt a hűtőtémát erősen eltúlozták az olaszok, de lehet hogy csak a turbósokban, aztán keverem...

Jó autózást a hétvégére!

Előzmény: kswturbo (355)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.12 0 0 355

A csomagtartóhoz:)))))

Az enyémben állva is elférnek, ha felnyitom az alsó rekeszt:) De ilyet nem szoktunk, nehogy rákapjanak.

A szélzajt persze én is csak a próbapályán hallom, ha befizetek egy körre:)))

Az első kopogás amúgy nem vészes, ennél hangosabb volt pl. az összes Mazda5-ben, amiket próbáltam. Bízom benne h nem toronycsapágy, csak valami összerakási gond a jobb első csattanás (svájci? itthoni?) helyrerakása után.

Klíma műxik rendesen? A vízhűtő mellett szemből nézve balra fönt van egy körömnyi kisablaka, ha FULL AUTO-ra kapcsolva kavarog benne a sárga lé, akkor rendben.

Gépkönyvet kaptál hozzá?

Előzmény: goldmatik (354)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.12 0 0 354

Akitől megvettem azt mondta, hogy előtte volt vagy 15 autója, némettől az olaszon át a japánig, de a Kappa volt nála a legtovább, 3 évet, mert azzal volt eddig a legjobban megelégedve. Mai napig szakszervizben volt szervizelve, minden dokumentálva van a vezérműszíj cserétől az olaj cseréig. Automataváltó olajat most nem fogok rutinból cserélni benne, mert szép színe, meg jó szaga van.

Hétvégén majd már fogok tudni fogyasztási adatokat mondani. Szélzaj az nálam is volt, de nem figyeltem mekkora sebességtől. Kopogást a futóműből nemigen tapasztaltam eddig. A motor hangját meg inkább csak sport fokozatban lehet hallani, de akkor sem zavaró. Persze ezek csak a mai első nap tapasztalatai. Mindenesetre a kisebbik 6 éves fiam pont elfért ma a csomagtartóban háton fekve, kinyújtott lábbal.

Előzmény: kswturbo (353)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.12 0 0 353

Nos, akkor ez volt a klasszikus "jó autó, jó áron" esete, gratula!

Ugyanis (szinte) nem tudsz annyit rákölteni, hogy ne érje meg. Mongyuk első- és ködlámpákra, szélvédőre vigyázni, szerencsésnek lenni, bontók listáját biztos helyen tartani...:)

Majd érdekelne a hang (motor, futómű, szélzaj) és a fogyasztás is, ha lesz több infó!

Hogy ne csak kérdezzek:

Nálam a motor sokat halkult a szelepállítás után (ugyebár a Tiéd hidraulikus, max. ellenőrizni kell), az olajcsere szokásosan jót tett neki (apropó ZF-be kellett-e új hidraulikaolaj?), az első tengely felől rossz úton enyhe kopogás, de az okát nem találták meg, minden feszes, a szélzaj meg ugye az van, főleg a ragasztott tetősínek miatt is, de inkább csak 180-tól kezd hangosodni.

És ugyan csak egyszer, régen utaztam 405-ben, rövid próbaúton egy 90 lovas TD-vel, amit végül nem vettem meg, pedig kellemesen ment, alig morgott és piszok jól feküdte az utat. De más kategória. Ha emlékeim nem csalnak, egy Kappához nem hasonlítható más, mint talán egy korabeli E-Merci...

Előzmény: goldmatik (352)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.12 0 0 352
A bordót nem néztem meg személyesen, mert a telefonban már olyan dolgokat tudtam meg róla, ami kizárta, hogy megvegyem, ráadásul amikor múltkoriban volt piros autóm, ami a bordó rokona, valahogy kényelmetlenül éreztem magam benne a színe miatt – nekem a zöld, a kék, meg az arany a kedvenc színem autóban. Ára 670e Ft volt, 4 db 80%-os téli gumival együtt. Az autópályás végsebességről nem akarok így nyíltszínen beszámolni, de ha tudsz a sorok között olvasni, akkor talán kitalálod. Nagy élmény, nagyfokú biztonsággal… Automatás szerelőt ismerek párat, benne van a pakliban, hogy egyik esetleg viszont lát valamikor, remélhetőleg minél távolabbi jövőben. Nekem megéri az automata vezetési élmény a pár százezer forintos javítási költséget. Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy amennyivel többe kerül egy automata váltó javítása a kézinél, azt majdnem megspórolja az ember a motor különböző javításain, mert egy automatával nem lehet úgy széthajtani a motort, mint a kézi váltóval.
winDirVariable="C:/WINDOWS"

Előzmény: kswturbo (351)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.12 0 0 351

Ave in clubbo, signore Goldmatik!

Szép darab. Gondolom nézted a hasonló paraméterekkel bíró bordót is 765e-ért. Ha igen, elárulod, mi volt a baja? Vagy ezt még olcsóbban odaadták?

És van-e szakértőd a ZF-váltóhoz?

Egyébként a plüss ülésekkel egyetértek, még mindig a második legjobb üléshuzat a Kappában:)))

Autópályás élményekről bővebben?

Előzmény: goldmatik (348)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.12 0 0 350
Annyira megtetszett, így használat közben a plüss ülés, hogy egyelőre mégsem gondolkodom a lecserélésében alcantarára.
Előzmény: Slint (347)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.12 0 0 349
Hihetetlen érzés egy 405-ös pözsó után, pedig az se volt kutya a 605-ös ülésekkel, ráadásul mind a kettőt fogom még egy ideig használni, mert nem igazán adnak érte olyan árat, amit én szeretnék.
Előzmény: Slint (347)
goldmatik Creative Commons License 2006.05.12 0 0 348

Már mutatom is képeken:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1995-ös, 2.0-ás, automata váltós, 225e km-rel, aranymetál színben, gyönyörű állapotban. Sportfokozat, jégfokozat. Előbbit ki is próbáltam a pályán... nem jött utánam senki, pedig elég sokan voltak...

 

 

Előzmény: pier405 (346)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!