Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Tegnap, mikor szereltem a hátsó rendszámtáblát, vettem észre, hogy a csomagtér világítás bizonyos idő elteltével kikapcsol, amennyiben hosszabb ideje nyitva a tető.
Kíváncsi lennék, vajon ezt miként oldották meg?
Nálam a szervizkönyv szerint 44e km-rel ezelőtt volt vezérműszíjcsere, de azért gondolkodom egy idő előttin...
Na ez megy túl az adattáramon... Elvileg 5 hengereshez annyira nem kell, de attól még lehet. Az alap Lancia-topikban talán valaki tud és akar segíteni...
Ezzel megvárom amíg lefújatom a lökösöket, meg előtte szerelek beléjük parkolóradart. (Már ha egyáltalán.) Addig jó a fekete keret.
A vezérműszíj kb. 7e a gyári, a balansz-szíj 29, a 3 csapágy kb. 15, apróságok még pár ezer, meg a munkadíj: 82e volt az első kör. Márkaszerviz, gyári anyagokkal.
A második kör ugye azért kellett, mert sérültek a szelepek. (Javítás után semmi hang, előtte volt csörgés, nyilván mert volt más probléma is a szelepvezérlőknél.) A nyíródás előtt 1-2 napig nyíródós-kerregős hang jött a blokk-ból, nem túl hangosan, és csak néha. Menet közben nyugis 60-70-es tempónál, 4-esben adta meg magát, semmi gyorsítás vagy ilyesmi.
Érdekes, mert ha valamin sokféle szín van, az nem szokott szép lenni, erre a Kappa jócskán rácáfol: aranymetál karosszéria, krómozott díszlécek, kék ülés és kárpit, világos barna és fekete műszerfal, bézs utastér tető borítás, zöld ablak, vöröses barna faberakás műanyagból és még talán van más is, ami most nem jut eszembe és szép
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Én viszont tegnap kicseréltem, egyrészt mert volt rajta reklám szöveg, és azt én nem szeretem, másrészt krómozottat raktam fel, hagy legyen még több króm dísz a meglévőkhöz.
Elől számítottam nehézségre, erre ott volt könnyű a csere, mert hatlapfejű facsavar tartja a tartót a műanyag lökhárítóba fúrt lukakban.
Hátul a fém miatt a lukakban van műanyag tipli, amibe megy a facsavar. Mivel pedig a tipli körbeforog, így nem lehet kicsavarni belőle a csavart, szét kellett egy részen bontani a kárpitozást a csomagtartó tetőn, majd a tiplit megfogva fogóval, már ki lehetett tekerni a csavart.
A vezérműszíj és a kiegyenlítő tengely csapágya mennyibe került?
Ez a szétnyíródás hogy játszódott le? Nagy sebességnél menet közben?
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Murvára, földútra ott van a pözsó, de azért kíváncsiságból teszek majd egyszer egy próbát. Vettem új rendszám tábla tartókat a régi helyett, elöl vajon átmenő csavar van, vagy anya van belül?
Biztos hogy a betéteknek, tárcsáknak, fékfolyadéknak van szerepe a fékhatásban. Lehet kapni első betétet 25 rugóért is, én meg az első-hátsó garnitúráért csengettem 14 kilót... Na meg hullámosak is már a tárcsák, tehát nézelődök Brembo-szett után, ami nem két fillér, de jóóóóó.
A gumik viszont nagyon tapadnak, ezért az ABS nálam is csak nagyon kemény fékezésnél jön elő, szép finoman rezegve. Murván v. földúton próbáld!
Olvastam az ítéletedet. Jó hosszú lett, mégis lényegre törő.
Szóval kemény a kuplung? Mosolyogtam egyet automataváltós lévén, annak idején nekem is kőkemény volt a kuplungom, mikor legutoljára kézi váltós pözsóm volt... Szidtam is eleget.
A fékhatással én se vagyok megelégedve, habár most jön szeptemberben a műszaki, s a volt tulaj azt ajánlotta, hogy akkor cseréltessek a legjobb minőségű fékbetétekre, mert addigra a régiekben lesz vagy 30e km.
Valószínű, hogy akkor kicseréltetem a fékfolyadékot is.
Az ABS nálad hogy működik, én a múltkor kis sebességnél belefékeztem a kereszteződésnél, és csak azt tapasztaltam, hogy fékezés után gurul egyet a kocsi, majd újra fékez, semmi kerregés, meg rázkódás a pedálon, ahogy írni szokták.
A hibákról is tudok, javításuk folyamatban... Technikailag vacakolt a rendszer, aztán a második gyors bevitelnél már kipufogó lett a szívóból, kimaradt a kézifékkötél stb. Majd tömörítem is.:)
Szépek, de mintha fölfelé torzítanának. (Vagy a te Kappád vaskosabb építésű az enyémnél:) Tipp: Ha esetleg digit videóról veszed ki, az 5:4-es képarányt vissza kellene torzítani fotóprogrammal 4:3-ra.
Ennél könnyedebb szervókormányom ne legyen a jövőben, mert az már nem jó, habár tény és való, hogy most meg már a 405-be beülve furcsa a Kappához képesti nehézkessége.
Pedig az a fordulatszámfüggő lesz. A Servotronic meg elvben még jobb, és szintén igen könnyű. És a jót könnyű megszokni:))) Csak ezután gyúrni kell felkarra, mert különben elpunnyad:)))
Hát öööö izé, valahonnan elölről, de csak bentről hallani. Voltam szervizben, szerelő megjáratta elölre-hátra, tekerte jobbra-balra, de kívülről semmi hang. Csak ugye az előzmányek után már a kis hangokra is paranoid módon reagál a póruljárt Kappás...
Kérdés: teljesen kitekert kormányállásban a szervó nálatok is nyikorog?
Kívűlről semmi jele, mindent kicserélhetsz, akkor is kopogni fog, és idővel egyre jobban. A kormányművön belül vannak szilent-szerűségek, azok mennek tönkre. A működést nem befolyásolja, csak zavaró.
Nálam is van ilyen. A kormányfelújítás 80e körül van, annyit nekem nem ér meg. Inkább kerülgetem a kátyúkat, meg a macskaköves részeket...
Mármint a régiek. Egyedül a (-öncenzúra-) tempó körül lehet gond, ott már hangyhatnak kisebb vizes sávokat. De ettől csak a turbós Kappákban kell tartani:)
Hogy az mire jó, nem tudom - viszont én majd akkor cserélek újra, ha a mostaniak már nem törölnek tökéletesen, mert ugye addig minek? :) Csak még tavaly megvettem, a biztonság kedvéért, de a telet is kibírták gond nélkül.
Khömmm, elöl meg pont fordítva van... Mióta (2005.01.) megvettem, nem cseréltem rajta lapátot, azt sem tudom, mióta vannak fenn rajta, viszont sirályul törölnek:)Persze az újak egy éve figyelnek a dobozban - de hogy meddig?....
Hát, azon én is meglepődtem, hogy a computer szerint havonta kell cserélni az ablaktőrlő lapátokat az első szélvédőn. Habár ezt a mondatot az olasz nyelvű kézi könyvben még nem találtam meg.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Ha már itt tartunk, van még pár. Pl. csak a kombiknál, de elég bosszantó: a hátsó ablakot ívben 2-3 csíkban összekarcolja az ablaktörlő. Nem csak azért, mert rögtön koszolódik! Hanem mert a gyári gumi vékony, elhajlik, és a lapát kiálló műanyagrészei csúsznak végig a ratyin:((( Mire rájöttem, mitől ilyen (már a vételkor látszott) késő volt, mindenesetre tettem bele a drága Champion helyett filléres kínait: az jó "durung", nem ér át rajta a lapát. Csak éppen már csíkos az ablak, a csere meg irracionális:(