Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Kívűlről semmi jele, mindent kicserélhetsz, akkor is kopogni fog, és idővel egyre jobban. A kormányművön belül vannak szilent-szerűségek, azok mennek tönkre. A működést nem befolyásolja, csak zavaró.
Nálam is van ilyen. A kormányfelújítás 80e körül van, annyit nekem nem ér meg. Inkább kerülgetem a kátyúkat, meg a macskaköves részeket...
Mármint a régiek. Egyedül a (-öncenzúra-) tempó körül lehet gond, ott már hangyhatnak kisebb vizes sávokat. De ettől csak a turbós Kappákban kell tartani:)
Hogy az mire jó, nem tudom - viszont én majd akkor cserélek újra, ha a mostaniak már nem törölnek tökéletesen, mert ugye addig minek? :) Csak még tavaly megvettem, a biztonság kedvéért, de a telet is kibírták gond nélkül.
Khömmm, elöl meg pont fordítva van... Mióta (2005.01.) megvettem, nem cseréltem rajta lapátot, azt sem tudom, mióta vannak fenn rajta, viszont sirályul törölnek:)Persze az újak egy éve figyelnek a dobozban - de hogy meddig?....
Hát, azon én is meglepődtem, hogy a computer szerint havonta kell cserélni az ablaktőrlő lapátokat az első szélvédőn. Habár ezt a mondatot az olasz nyelvű kézi könyvben még nem találtam meg.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Ha már itt tartunk, van még pár. Pl. csak a kombiknál, de elég bosszantó: a hátsó ablakot ívben 2-3 csíkban összekarcolja az ablaktörlő. Nem csak azért, mert rögtön koszolódik! Hanem mert a gyári gumi vékony, elhajlik, és a lapát kiálló műanyagrészei csúsznak végig a ratyin:((( Mire rájöttem, mitől ilyen (már a vételkor látszott) késő volt, mindenesetre tettem bele a drága Champion helyett filléres kínait: az jó "durung", nem ér át rajta a lapát. Csak éppen már csíkos az ablak, a csere meg irracionális:(
Asszem erről írtam már korábban. Minden föl-le rugózásnál nyiszeg-nyöszög. Az enyémnél az volt a dráma, hogy előtte cseréltek MÁRKASZERVIZBEN kézifékköteleket gyári újra, és a szerelők "miezasz@r" felkiáltással eldobták a gumicsöveket a régiről, hogy az nem kell. AZTÁN NEM TUDTÁK, MITŐL ZÖRÖG. Nem baj, kipótoltam. Néha mehet rá egy kis zsír, akkor végképp elnémul.
A héten vizsgázott párom pözsója, s a vizsgára vivő szerelőről kiderült, hogy éppen eladó Kappára hajt – pár háznyira lakik…
Eddig dízeleket nézegetett, de olyan lepusztultakat látott 1.5 millióért is, hogy kezd benzinesben gondolkodni.
Megmutattam neki a Kappámat, egy kissé elájult az állapotától.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Tegnap megleltem azt a rejtélyes zörgést a bal hátsó ülés felől, amit az előző tulaj szerint a szerviz többszöri keresés után sem talált. A szerviz szerint valami elszabadult a csomagtartó környékén, én meg kifejezetten a bal hátsó ajtó aljából hallottam a zörgést. Végül kiderült, hogy a baloldali kézifék bowden okozta ott, ahol a karosszériához van rögzítve, egy kiugró lapkán keresztül, rajta egy lukkal, amiben valamikor régen a gumigyűrű elhagyta magát. Mostanra a kézifék bowden külső gumi borítása egy 4 cm-es szakaszon megszűnt ott létezni, ezért fém a fémhez érintkezett minden útegyenetlenségen. Húztam rá gumicsövet azon a részen, most meg se moccan a kézifék bowden, nyugis csend van az utastérben.
Annyira jól azért nem megy. A múltkor a nyomába se értem egy fekete Diablo-nak... :) De való igaz, elszoktam tőle a kis 82 lovas Y-nal. A gépednek jobbulást! Ezt már szeretem, ha a gazdi addig püföli a műszert, amíg jobb nem lesz az újnál... Magam is ezt teszem, míg lehet, és nem csak anyagi okokból. De ezt egy kappáson kívül úgyse érti senki. Most már tényleg beültetek egy gyors körre egy pletykás kollégát, túl kevesen tudják, mire képes a vas...
Ha túl jól megy, az gyanús - én már egyszer megszívtam a nyomásszabályzót. De lehet, hogy csak elszoktál a jótól:-)
Most én vagyok büntiben, elrepedt a kipufogóleömlő öntvény. Elég tompa lett azóta a vas. Két hét múlva viszem cserére - csinálnak spécit rozsdamentes acélból. Majd referálok. Remélem a kipufogószelepek kibírják. Ha közben véletlenül el is törne, akkor felébred a város.:-)
Reggel kimentem az első komolyabb tesztútra a szerelés után. Lássuk, mire ment el két kila.:( Mintha enyhén hangosabbá vált volna a motor. Most nincs benne risztórer, tán azért. De ez se biztos, dB-mérőt nem vittem. A lefújószelep továbbra is gurgulázik, hiába kentem meg műszerolajjal a kiegyenlítő-szelepet. Valszeg elrepedt a membránja, de állítólag nem szól bele semmibe.
A menetteljesítmények viszont káprázatosak. Kinn a sztrádán négyesből, ötösből, bárhonnan, bármeddig, könnyedén. Kb. mikor a topganban tomkrúz benyomja az afterbörnert. A kormány húzni kezd, mutatók dőlnek mint fű a viharban,
gyorsuló futószalagon tűnnek el a jobb sávon kocogók.:))) Lehet hogy rossz Il Magnifico nyomásszabályzója????
Szerencsére nem vagyok drogos, de a hosszú szervizelés alatt megtudtam, milyenek lehetnek az elvonási tünetek. Amiknek vége:)))))))))
Valahol Soroksár felé a Határ út közelében próbáltam már régebben egy pözsó 305-ös hátsó lengéscsillapító felújítást párban. 4 óra alatt megvoltak vele szereléssel együtt, akkor a kettő került 8e-be, és amíg nálam volt az autó gond nem volt többé vele. Na most, hogy egy Kappa szintű autónál megéri-e a dolog, azt nem tudom, igaz elég komoly műhelyük volt.
Beállítás kérdése, nálunk is eltartott egy darabig. A nyitás mértéke, vízszintes/függőleges fújás szöge, felső rács, hátsó kifúvók, nem egyszerű... Csak sikerül majd. Pl. a feleségemnek szó szerint csípte a szemét az alaphelyzetű jobb oldali fúvóka, azt teljesen az ablakra kellett lőni és majdnem elzárni. Nekem meg úgy jó a balos, ahogy van. A hézagokat általában 50-60 százalékos nyitásra lövöm be, a hátsót a gyerkőcöknek 80-100 közé.
A fogyasztás egy kétliteres, másfél tonnás automatától nem rossz. Bár elvileg ha kibírnád hogy 80-90-nel csorogj, nyilván kevesebb is lehetne. Nekem egyszer sikerült 9 alá vinni a turbót, olyan kátyús országúton, ahol max. 90-al lehetett kerülgetni a gödröket.
Sport-gomb: ügyes kezű villanyásszal köttesd át!:))) Vagy mégse. Majd belejössz...
Dicsérték a szépségét? Próbálnák meg ha nem:). Nem minden olasz gép szép (ld. 5ajtós Stilo) de a Kappába télleg nem lehet belekötni.
Ahogy a kombit tapasztalom, a limónak valóban jó útfekvése kell hogy legyen. Majd műszaki körül úgyis lesz csillapításmérés, akkor kiderül mi mennyi. Tényleg: próbálta már valaki a kiszerelős-felújítós módszert amit kb. 10e/db-ért hirdetnek?
Habár a klíma tökéletes volt már a vétel előtt is, de azért megnéztem a motortérben az általad említett kisablakos betekintést a klíma által áramoltatott sárga lébe. Mozgott rendesen, mikor meg kikapcsoltam, rá néhány másodperccel jól lehetett látni, ahogy megáll a folyadék.
Sajnos azonban, ahogy a 405-ben, úgy ebben sem tudtam úgy beállítani a klímát, hogy ne csak nekem legyen jó, de megfeleljen a páromnak is. Vagy túl meleg, vagy túl hideg volt neki, de talán erről legkevésbé az autó tehet.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Hétvégén lehajtottunk kipróbálós, hajtós tempóban durván 500 km-t. Budapest nem volt benne, csak 50 km autópálya nagy tempóval, a többi országút és város-falu. Átlag fogyasztás 2 tankolással mérve: 9.5 liter, amivel meg voltam elégedve.
Piszkosul lehet vele előzni, még 10%-os emelkedőn is, amint sport fokozatba kapcsolom a váltót, egy dolgot sajnálok csak, hogy a sport fokozat gombja a váltó mellett van, nem pedig a kormányon, az egyik kürt gomb helyén. Tényleg! Minek két kürt gomb egy kormányra?
Tekintélye van az utakon, a parkolóban meg volt aki ismeretlenül is dicsérte szépségéért.
A kanyarokat szerintem fekszi olyan jól, mint a 405-ös, a rugózása egy kicsit keményebb, de azért még komfortos.
Kaptam hozzá 300 oldalas gépkönyvet, borítóján aranymetál Kappával.
Egy szépséghibája van: olasz.
A sztaki.hu szótárával fordítgattam belőle, csak valahogy nincs a sztakin meg minden szóhoz magyar megfelelő.
Valószínű, hogy veszek majd szótárat, ill ha valaki tud a neten más olasz-magyar online szótárt, azt megköszönném.
Köszi! Tartózkodni nem tudok az automatától, mert 3 év automatázás után én többet már nem veszek kézi váltós autót. A km-ből ítélve tényleg lassan jön a felújítás, az állapotából ítélve inkább csak később, remélem ez utóbbi fog bejönni...
Nem nem ujitattam hanem ilyen volt,nekem szerencsém volt volt a kappával mert Németországi és egy öreg tulaja volt aki nagyon vigyázzot rá.Több kappát is nézegettem és az alcantara ülések már ronygyá voltak űlve,azért az enyimen is kezd már láttszani a 250000km mert kezd bolyhosodni:((
Az enyémben állva is elférnek, ha felnyitom az alsó rekeszt:) De ilyet nem szoktunk, nehogy rákapjanak.
A szélzajt persze én is csak a próbapályán hallom, ha befizetek egy körre:)))
Az első kopogás amúgy nem vészes, ennél hangosabb volt pl. az összes Mazda5-ben, amiket próbáltam. Bízom benne h nem toronycsapágy, csak valami összerakási gond a jobb első csattanás (svájci? itthoni?) helyrerakása után.
Klíma műxik rendesen? A vízhűtő mellett szemből nézve balra fönt van egy körömnyi kisablaka, ha FULL AUTO-ra kapcsolva kavarog benne a sárga lé, akkor rendben.