Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57869

Nekem az egykori salgótarjáni fogaskerekűről kéne egy használható térkép, -ha valaki megtenné esetleg mailben- amit le is tudnék menteni, mert be szeretném járni az útvonalát Salgóbányától a városig. (5.8km)

 

hobobobokukkacindamélpontyhu

 

Köszönöm

 

Nagyjából tudom az útvonalat, fent van a harmadik katonai felmérésen is, de egy részletes térképet szeretnék kinyomtatni.

Előzmény: alkotasu (57868)
alkotasu Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57868

De jó térkép!

 

Tudsz nekem küldeni nagyobb részletet? Akár az egész kisvasútról? Persze, ha beteszed ide, mindenki örömére, nekem az is megfelel!

Előzmény: erdőszéli (57861)
alkotasu Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57867

"anasztázia puszta tárnoktól 2 km-re délkeleti irányban helyezkedett el."

 

lehet, hogy itt valami tévedés lesz :-)

 

Inkább DNy-ra... Mert a kisvasút arra ment a Rákóczi úton.

Előzmény: erdőszéli (57858)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.23 0 1 57866

a vasút három személyvagonnal rendelkezett. hivatalos, menetrend szerinti személyszállítás nem volt, de nyilván szállította a bánya dolgozóit. lakott területeket, településeket nem érintett a nyomvonal. 

 

az 1958-as megszüntetés nem valós. mert pl. 1961-ben még új szolgálati utasítást adtak ki a vasútra.

Előzmény: Pályaőr (57863)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57865

Valami csak lehetett, mert a mozdony mögött mintha ablakos (bádogablakos?) kocsi lenne. 

Előzmény: Pályaőr (57863)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57864

Aki megveszi, annyiból jól jár, hogy a pálya zártszelvényből van, így könnyen tovább fejleszhtető, nem kell kisvasúti sínt szereznie.

Előzmény: FOMA (57862)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57863

 

"1926: Megépült a keskeny vágányú iparvasút amely a csákberényi határon át futott egy töltésen, amely a gánti bauxitbányát kötötte össze Bodajkkal. Nemcsak ipari célokat szolgált, hanem a települések közötti személyszállítást is megoldotta. A 18 km hosszú gazdasági vasút 1958-ig üzemelt. Mára csak a töltés maradt meg a település határában."
                                                                                                                                             CSÁKBERÉNY TÖRTÉNETE

Ezen volt menetrendszerű személyszállítás is? Vagy legalábbis, aki akart, mehetett a vonattal műszakváltáskor?

FOMA Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57862
Előzmény: M61021 (57854)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.23 0 0 57861

Előzmény: ArtofNoizz (57860)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.22 0 0 57860
A major lent volt az állomáshoz közel még régen néztem egy térképen -közben eszembe jutott..... Csak végig kellene már néznem azt a töltést a hegyben.... Csak akkora bozót van....
Előzmény: erdőszéli (57858)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.22 0 2 57859

KIS VASUTAS SZEMINÁRIUM

 

 

Lenin és a bankrabló

 

Egy szép téli estén Lenin elgondolkozva sétált haza egész napos fárasztó munkája után. Éppen a Sztahanovista utcában járt, amikor arra lett figyelmes, hogy az ott lévő bankból egy álarcos alak szalad ki kezében egy zsákkal, és Lenin azt is rögtön látta, hogy le van feszítve a bank ajtajáról a lakat.

 

– Bűnöző elvtárs, azonnal álljon meg! – kiáltotta Lenin és nyomatékul felmutatta arcképes KB igazolványát - Egy öntudatos munkás ilyet nem tesz!

– Csakhogy én egy kulák vagyok! – kiáltott vissza rohanás közben az álarcos.
– Az más – mondta Lenin elvtárs szomorúan, és eltette az igazolványt.

http://unciklopedia.org/wiki/T%C3%B6rt%C3%A9netek_Leninr%C5%91l#Materializmus_.C3.A9s_empiriokriticizmus.5B2.5D

erdőszéli Creative Commons License 2016.09.22 0 0 57858

lehet, hogy itt valami tévedés lesz :-)

 

anasztázia puszta tárnoktól 2 km-re délkeleti irányban helyezkedett el. az államosítás után a lenin tsz. nevet kapta. ez a puszta szintén rendelkezett kisvasúttal, mely a bányavasútból ágazott ki tárnok településen. 

 

az államosítás után a bányavasutat a bánya vállalat üzemeltette (később országos érc- és ásványbánya vállalat), az anasztázia/lenin pusztára/tsz-be vezető kisvasutat pedig a gazdasági vasutak igazgatósága "kapta meg". ez utóbbi kisvasút az ötvenes évek közepére megszűnt.

Előzmény: ArtofNoizz (57857)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.22 0 0 57857
Anasztázia-pusztai kisvasút volt a neve az öreghegyinek.
Előzmény: Pályaőr (57851)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.22 0 0 57856

csákhegyi kőbánya. ugyanez felülnézetből a fentrol.hu-ról: 

 

 

mit látunk... jobb oldalt kb. a kép készítésének helyszínét. a követ a csillékben tologatták, majd a hidakról a 760 mm-es kocsikba borították. a 760-as kocsikat egy md40-es gép vontatta el a siklóhoz. ez a kép bal oldalán látható. (a gépháza ma is áll, mint egyetlen megmaradt építmény a bányában).

 

a sikló állványkocsis volt, két vagont szállított le a mai máriakúti megállóhelyhez. 

Előzmény: Felek Ferenc (57855)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.21 0 1 57855

Csille Szobon:

 

 

FORTEPAN 91 998 számú kép.

M61021 Creative Commons License 2016.09.21 -1 0 57854

Ez az eladó kisvasút szerpelt már?

Kertivasútszett 600mm nyomtávú pályával

http://www.jofogas.hu/pest/Kertivasutszett_600mm_nyomtavu_palyaval_54599381.htm?first=1

 

Házinak komoly :)

 

Ha volt, bocs az ismétlésért.

_nyunyuka Creative Commons License 2016.09.20 -1 1 57853
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.20 0 5 57852

SZARVASBŐGÉSKOR

 

      

 

        

                         

                                                     

 

Oroszlány, Hármas akna állomáson. Elvileg ki van írva, hogy délután négytől reggel kilencig erdőben lenni tilos, de negyven év erdőjárás után, főképp ilyenkor, ez lássuk be, képtelenség betartani. A szarvasok nekiálltak bőgni, pedig az órámon 16.39 volt, kissé korainak tartottam, de hát ők tudják.

A szarvasbika és kedves családja kint tartózkodott az állomáson, tőlem bő nyolcvan méterre. Tehették, mert itt már ötven éve nem jön vonat. A bika időnként bőgött, egy gyengébb pedig az erdőből üzent némelykor, hogy szeretné, ha bevennék a családba, mire a nagy bika egy-egy bődüléssel szimplán csak annyira méltatta, hogy: Kuss!

Az eső nekiállt zuhogni, én zsinórban csináltam a rosszabbnál rosszabb fényképeket, érdemben még utólag se lehetett nagyon javítani, a gép ráfókuszált a fatörzsekre, és kész. Amúgy is csak ötszörös optikai zoomja van, a távcső tizenkétszeres nagyításához képest nem sokra mentem vele, így muszáj két Netről vett képen bemutatnom, hogy azzal mit láttam.

Megpróbáltam óvatosan kiosonni az állomásra, ők egyidejűleg bevették magukat az erdőbe, és, mire kiértem, a vágányok egykori helye éppen olyan üres volt, mint ezen az utolsó, 2014. novemberi képen...

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.20 0 1 57851
Előzmény: ArtofNoizz (57833)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.19 0 0 57850

Most.

Előzmény: zjakabfi (57849)
zjakabfi Creative Commons License 2016.09.19 0 0 57849

Köszönöm, nézem majd.

Ezek szerint az 1-es és 6-os eredeti géppel rendelkező gépek nem járnak?

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (57846)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.19 -1 0 57848

Na ja, időigényes a felfűtése. Azt nem mondom, hogy drága, mert az erdészetben van bőven tüzifa. Ha meg már ilyen rövid a vasútvonal, akkor tényleg pazarlás egy körre felfűteni, na meg a mozdonynak sem tesz ez túl jót.

Előzmény: HBweb hu (57837)
siófoki35 Creative Commons License 2016.09.19 -1 0 57847

De ha már felfűtik, miért csak 1 kört mennek vele? :o :(

Előzmény: HBweb hu (57837)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.19 0 0 57846

Ha a publikus iemig-hez hozzáférsz, azon is látsz 4 Diesel-mozdonyt és egy motorkocsit közlekedni (rendszeresen): 98 55 8276 002-3; 003-1; 004-9; 005-6; és 95 55 8443 002-1.

Előzmény: zjakabfi (57843)
BahnScorper Creative Commons License 2016.09.19 0 0 57845

A két-három vonatos kínálattal általában kényelmesen el lehet vinni az utasokat. A motor meg a gőzös csak mint plusz attrakcióként áll üzembe... már amennyire a motor annak számít az átlag utas számára, nem véletlenül törölték el rá a nosztalgia pótjegyet. Utóbbi ok miatt sem mond túl sokat a normál dízelgép vontatta nosztalgiakocsi sem a tömegeknek.

 

De mindezek mellett az is egy szempont, hogy több mint egy éve súlyos kocsihiány van...

Előzmény: zjakabfi (57841)
C50 Creative Commons License 2016.09.19 0 1 57844

Többet én sem tudok. Szerintem holnap hívd fel őket.

Előzmény: zjakabfi (57843)
zjakabfi Creative Commons License 2016.09.19 -1 0 57843

Köszönöm, ez jó hír!

 

Bár a honlapon lévő menetrend ezt sajnos nem jelzi.

 

A MÁV menetrendkönyv is annyit ír, hogy a honlapon meghirdetett időpontban jár a nosztalgia...

 

 

Előzmény: C50 (57842)
C50 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 57842

Szeptemberben és várhatóan októberben is minden hétvégén közlekedik a LÁEV motor.

 

A normál dízeles kérdésed nem volt egyértelmű, de arra nem is tudom a választ.

Előzmény: zjakabfi (57841)
zjakabfi Creative Commons License 2016.09.19 -1 0 57841

Köszi.

 

Melyik járat most a motorvonat?

 

A helyettük dieselmozdony úgy értendő, hogy a normál alapjárat felett a kieső gőzös és motorvonat helyett miért nem tesznek be dieselmozdonyos vonatot.

 

 

Előzmény: C50 (57840)
C50 Creative Commons License 2016.09.19 0 2 57840

De lesz.

Az jár.

Igen.

Az jár.

Nem.

Előzmény: zjakabfi (57839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!