Keresés

Részletes keresés

alex_86 Creative Commons License 2007.09.29 0 0 275

A vonal sínrendszere 48 as 54 es és 34 es sínekből áll..

54 kilós rész merre van pontosan? Szerintem nincs benne, csak 48-as... :O

Előzmény: f_k (271)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.29 0 0 274
Hogy mikor volt rajtuk utoljára rendszeres mozgás, pontosan nem tudom megmondani, valamikor a 90-es ével elején, akkor M62-es járt fel. Az OÉÁV iparvágányon valamivel később, a '95 körüli szolgálati menetrendben még napi 3 pár kiszolgáló volnat volt arra, amíg a Bervára csak egy. Az egykori ásványbánya rakodó a kigazástól alig 100m-re van, a fotón is látszik, eléggé benőtte már a növényzet.
Előzmény: 6osvonal (270)
6osvonal Creative Commons License 2007.09.29 0 0 273
Köszönöm szépen!
Előzmény: f_k (271)
f_k Creative Commons License 2007.09.29 0 0 271

 

Üdv!

 

Pár kép a vonalról Az 5 km/h lassújel a 48-49 szelvénynél a lakótelep felett, ill gorilla, az utolsó kép Nagyvisnyó-Dédes állomás területe (ma már csak mh.)

 

A vonal Eger Felnémet és Bélapátfalva között 21 tonna tengelyterhelésű, új építésű a cementgyár miatt építették át.

 

Bélapátfalva Szilvásvárad Királd között 18,5 tonnás tengelyterhelésű míg Királd Putnok 16 tonnás.

 

A www.vpe.hu illetve más adatok nem megfelelőek, az egész vonal nem 17 tonnás ahogy gondolod.

 

Menetrendi segédkönyvből , tengelyterhelési jegyzékből sokat kiadtak nem minden  kiadás különösen a régiek nem megfelelőek.

 

Régen pl Csokvaománynál 12 tonnás tengelyterhelés volt.

 

A vonal sínrendszere 48 as 54 es és 34 es sínekből áll 23 as nincs már benne.

 

34,5 kg/fm sínekre 18,5 Királdtól Putnokig  16 t tengelyterhelést állapítottak meg.

 

Ásványbánya:

 

Vannak vágányok de nem igazán használható állapotban, a gaztól nem igazán látni mi van meg és mit vittek el.

 

OMYA miatt nem használták őket, illetve a Bervaiból hiányzik kb 500 m szakasz pont az ív.

 

Előzmény: 6osvonal (270)
6osvonal Creative Commons License 2007.09.28 0 0 270
Figyeltem most is: köszönöm szépen én is a képeket!
Az Ásványbánya rakodóba és ..ban még megvannak a vágányok?
Mikor volt utoljára mozgás ezeken a vágányokon?
Mennyire helytállóak azok az adatok, mely szerint a vonal 17t tengely- és 6.4t folyóméterterhelésű?
Előzmény: alex_86 (258)
eger felnémeti fan Creative Commons License 2007.09.28 0 0 269

Esti púderos menet Eger-Felnémetről de a élén a1306 os szili:)Májusi kép

eger felnémeti fan Creative Commons License 2007.09.28 0 0 268

Egy kis fordítot menet Eger-Felnémeten dália elől és hátul a szili(1372)a szilinek a VB-vel volt baj és nem akarták hogy vmi gond legyen és íggy dáliát tették előre:)

sincsavar 1.1 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 267

Én leírtam a véleményem, de ahogy látom a többség kívánsága ezzel ellentétes és egyértelmű, hát legyen így...

Más:

Ismerve a Cargo szolgáltatási színvonalát, különösen mellékvonalakon, azon csodálkozom, hogy a szilvásváradi tolatós vonalmenti nagyüzemek nélkül egyáltalán létezik. Anno a pontatlan és túlszámlázott szolgáltatás miatt (is) tértek át Felsőpetényben a közúti szállításra és vesztette el a funkcióját az ország utolsó felszíni bánya-kisvasútja 2005-ben, gondolom nem a vasúton dolgozók miatt, hanem talán felsőbb "közbenjárásra" (megszűntetésre kijelült vonal) és ez nem tűnik egyedi esetnek. Szóval igyekszem nem éveket várni a fotózásával:)

 

Előzmény: eger felnémeti fan (259)
eger felnémeti fan Creative Commons License 2007.09.28 0 0 266

hali!

Vissza tért a 1367 szili az Egri ingára:)

V43-1043 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 265
Köszi.
Előzmény: alex_86 (264)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 264
Mindjárt megy a címedre még néhány kép :)
Előzmény: V43-1043 (263)
V43-1043 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 263
:-))))
Előzmény: alex_86 (262)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 262
A kedd esti púder, Felnémeten :)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 261

Akkor jó! :)

Meg persze annak is örülök, hogy az OFFtopic járművek rajongói is benéznek ide olykor-olykor, tartsák meg ezt a jó szokásukat! :-)))

Előzmény: RAN 19-77 (260)
RAN 19-77 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 260

ne szabadkozz  :o)

 

nagyon is tartalmas beszámoló

köszönjük a nép nevében

 

(én pl.még sosem jártam ezeken a részeken)

Előzmény: alex_86 (258)
eger felnémeti fan Creative Commons License 2007.09.28 0 0 259

hali!

Na most átlegyen alakítva a topic neve vagy ne?

alex_86 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 258

Akkor kissé megkésve, de jövön a beszámoló, kárpótlásul teszek képet bőven :) Pontosan 27 darab, úgyhogy VIGYÁZAT! Ezek csaknem másfél évvel ezelőtt készültek (még 2006. májusában) szóval nemtudom mennyire tükrözik a jelenlegi állapotokat...

 

----

 

A gyártelep főberjárata, a vasút a gyárkaputól jobbra tér be a telep területére, egy lépcső vezet fel hozzá...

 

A gyár kapuja, és a vágányzáró sorompó...

Ezek után egy balos ív következik, a vasútvonal felső része rendkívül eldugott, erdős (egyébként gyönyörű) részen vezet, nem hiába, annak idején kiemelt katonai ojjektumnak :) számított...

Egykoron személyforgalom is volt erre, a munkásokat vonattal hozák fel a Berva völgybe! Ez a peron-szerűség is erről árulkodik.

Próbáltuk megfejteni az ehhez vezető feljáró helyét, valószínűleg itt lehetett...

A pálya végig betonaljas, cirill betűs diósgyőri sínmezők vannak benne, nyíltlemezes leerősítéssel.

További képek a felső részről...

...amely eléggé eldugott helyen vezet, így a gyűjtögetők sajnos már akcióba léptek :S Itt még csak a rögzítő csavarok hiányoznak...

.... de beljebb már a sínmezőknek is nyoma veszett :(Tavaly körülbelül 250-300 méternyi sín hiányzott, hogy jelenleg mi a helyzet, azt nem tudom :(

A völgybe leérve már erősen csökken a vonalat körülvevő növényzet, itt már a kisebbség is abbahagyta "áldásos" tevékenységét.

A híd alatt az egykori felnémeti kisvasút vonala vezetett.

Pillantás az OMYA vágányra

Balra az OMYA (2000 körül épült, jelenleg is aktív) iparvágány, jobbra a bervavölgyi.

A kiágazás, a védőcsonkával.

Felnémet felé közeledve még található egy kiágazás, az egykori Ásványbánya rakodóé.

Felnémet bejárati előjelzője...

.. ez pedig a bejárati jelző. A háttérben érkezik a piroska Szilvásvárad felől.

Ez pedig az egykori felnémeti kisvasút felvételi épülete, nem tartozik a témához, de mindenképpen érdemes megemlíteni :)

 

---

 

Még1x elnézést a hosszúságért!

Előzmény: 6osvonal (238)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 257

Nee.. nem kell ennek egy újabb topic :P Meg ott van a 80-as vonalé is, ami eléggé pang...

Akkor inkább legyen a kiegészítés.

Előzmény: battlehorse (256)
battlehorse Creative Commons License 2007.09.28 0 0 256

Sziasztok!

 

Ezt én is támogatom. Vagy nyissunk egy új topic-ot a 86-osnak, vagy egy másikat esetleg Eger és környéke vonalai néven?

Előzmény: RAN 19-77 (255)
RAN 19-77 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 255

szerves része ennek a vonalnak a 86-os, és a dolgait

 

így igaz

bennem is felötlött már

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (247)
paker12674 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 254
Lehet,hogy még az az elöző bárca volt,Centerre inkább óvas szokott menni,de lehet oda ment a fa.
Előzmény: alex_86 (253)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 253
Igen, Center volt a célállomás. 3 db volt megrakva.
Előzmény: paker12674 (252)
paker12674 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 252
Fával rakott centeri EAS kocsik? Centeren mit keres fás kocsi? Nem berentét láttál?
Előzmény: alex_86 (251)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 251

ÁÁ, szép pillanatok!

Járhatna gyakrabban az a szilvási tolatós, nemigaz :-)

Juteszembe.. a múltkor nézegettük a fával rakott centeri EAS kocsik szállítóleveleit, három nap múlva Miskolc-Rendezőben futottam össze ugyanazokkal... Ennyit a Cargo gyorsaságáról és rugalmasságáról, meg ha a felső rész is rendbe lenne, nem lennének ekkora kerülők sem :S

Előzmény: eger felnémeti fan (243)
alex_86 Creative Commons License 2007.09.27 0 0 250
Mv+vjv+n számú utas (n={nemnegatív egész számok halmaza})
Előzmény: monor-21 (240)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 249
Sas úti fénysorompó /nincs olyan piros, hogy legalább öten át nem mennének rajta/:
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 248
Keddi képek:


Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 247
A kiegészítesen csak azért agyal, mert szerves része ennek a vonalnak a 86-os, és a dolgait szinte itt tárgyaljuk ki.
Előzmény: sincsavar 1.1 (246)
sincsavar 1.1 Creative Commons License 2007.09.26 0 0 246
Két teljesen eltérő jellegű vasútvonalról van szó, szvsz nem lenne érdemes keverni öket. Az Eger- Szilvásvárad- Putnok az ország domborzatilag legkülönlegesebb, erőkön át kanyargó, felejthetetlen vasútja, a 86-nak a menetrenden kívül szerintem nem sok köze van hozzá.
Előzmény: eger felnémeti fan (245)
eger felnémeti fan Creative Commons License 2007.09.26 0 0 245
Ha érdekel titeket a topic címe át lesz írva erre:Füzesabony-Eger-Szilvásvárad-Putnok vasútvonal.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!