Sziasztok! Van köztünk olyan akinek M50B25 hajtja az E30-át? Esetleg van tapasztalata abban hogy mennyire nagy szívás lekapni a váltót? Hozzá lehet férni úgy a váltóhoz hogy a helyén le lehessen venni? Vagy ki kell venni a motort váltóstul és csak úgy férek hozzá? ZF váltóról van szó, még csak nem is az E30 gyári getrag váltóját raktuk fel az M50-re.
Sziasztok! 2019.-ben a már hagyományosnak mondható esztergomi BMW E30 találkozó időpontja szeptember 21. - szombat lesz.
Itt alvás csak igen korlátozott számban lehetséges, saját kényelmetek érdekében lehetőleg egyénileg foglaljatok szállást! Ajánlom például a Hotel Grantét (motel.grante.hu), tiszta rendezett és nagyon közel van.
Délután étkezési lehetőség természetesen idén is lesz.
Alapvetően gyerekbarát szervezés, a gyerekek részvétele ingyenes! Meglepetések, érdekességek idén is várnak titeket!
Sör mindig is volt!
RÉSZLETES LEÍRÁS:
Részvételi díj 3000,- Ft, ez magában foglal egy étkezést, a maradék pénzt pedig piára, (nőkre), esti pizzára és a díjakra költjük. Előre utalással (törzs tagoknak esetleg személyesen, de előre egyeztetve) lehet rendezni. A bankszámla számot ahova a jelentkezési díjat kell fizetni emailben tudom küldeni, vagy az esemény facebook oldalán is olvasható.
Jelentkezési és egyben fizetési határidő 2019.szeptember 12.
Találkozás 9:00 Budakalász Auchan parkoló, McDonald’s felőli részen. Indulás a Budakalászi Auchantól 10 órakor, Dobogókőn át megkíséreljük nem összetörni magunkat, érkezés Esztergomba, csodalatos Bazilika mellé, ott beszélgetés, fotózás, majd 13:30kor irány a Fa- Míves Kft. telephelye (2500 Esztergom, Strázsa út 2.) ahol 14:00- kor finom pörkölt var minket és lehet "szakmaira" italozni magunkat! Este sem fogunk éhen maradni, pizzát rendelünk majd :)
Gyerekékbarát rendezvény, lesz gyereksarok, nagyon tuti játékokkal (kávéval és ingyen kismacskákkal :D) a gyerekek részvétele ingyenes!
A következő kategóriákban szeretnénk díjazni a kocsikat:
- legszebb - legtávolabbról érkező - legtisztább
A rendezvény célja a régi barátságok fenntartása mellett új arcok megismerése és a csapatba integrálása :)
Néhány fontos dolgot le kell írnom, mert eddig nem volt probléma, és szeretném ha ez így is maradna:
Alapvetően ügyeljünk az értékeire, figyeljünk egymásra, ha oldódik a hangulat akkor is. A Bazilika melletti területen ahol parkolhatunk különösen ügyeljünk a tisztaságra, már csak azért is mert jó lenne ha máskor is megkapnánk a területet. Esztergom-Kertvárosi telephelyünkön dohányozni csak a kijelölt helyeken lehet, a műhelyben található gépek veszélyesek, senki ne nyúljon hozzájuk. Kérlek benneteket, hogy a telephelyen található kutya-macska állományunkra vigyázzatok, és a rájuk való tekintettel saját állatot ne hozzatok! A telephelyen kb. 100 éves fák találhatóak ezek viharos időben ugyancsak veszélyesek lehetnek a leszakadó ágak miatt, parkoláskor erre is gondoljatok, vannak gesztenyefák is azok alá a termésük miatt sem érdemes állni, az ebből eredő esetleges károkért nem tudunk felelősséget vállalni, de az elkerülésére mindent megteszünk.
Aki kéri estére, fedett helyett tudok biztosítani autó tárolására.
Köszönöm. Csak közben végig azon izgultam, hogy megéri-e majd a végén.
Mert 2001 óta vannak ABS-es kocsijaim, és döbbenet hogy mennyit fejlődött a technika ezen idő alatt. A mostani kocsimhoz képest a legelsőnek még olyan volt az ABS-e, mint amit kőbaltával faragtak. Ennek a BMW-nek meg még annyival öregebb az ABS-e a legelső ABS-s kocsimnál, mint amennyi idő azóta eltelt. :) Féltem, nehogy az legyen a vége, hogy ezért az ABS-ért kár volt belefektetni ennyi energiát, de szerencsére kellemes csalódás volt. Mondjuk sokat még nem próbálgattam, csak néhány kisebb-nagyobb satu fékezést, de egyelőre jól vizsgázott a rendszer. :)
Leírom, mert kizárt, hogy ennél több hibája lehet valaminek. :) Komolyan, mint egy állatorvosi ló. :)
Kezdődött ott, hogy le volt húzva a hidraulika tömb csatija, és biztos ami biztos alapon a testelése is le volt kötve, és kivették az visszajelző égőt a műszerfalból. A "szokásos" túláramrelé biztosítékja ki volt égve, hiányzott a jobb hátsó féltengelyről a fogasgyűrű, a bal hátsó érzékelő szakadt volt, a jobb elsőt zavarta a régi ECU gyújtása, és végül a két első érzékelő fel volt cserélve. - ezért volt gyenge a jel, mert így kb 90fokkal el volt fordulva a vasmag a fogasgyűrűhöz képest.
Nem tudom, lehetett-e volna még bármi más ezeken kívül? :)
Viszont még mindig szívok az új ECU-val. Úgy néz ki, azért gyengébb vele a motor, mert nem szabályozza a lambdát, hanem a legszegényebb állásban járatja a motort. (de hibakód nincsen, csak a villogó MIL lámpa).
A lambdaszonda működik, mert járó motornál a légmennyiségmérő tengelyét kicsit hol feljebb, hol lejjebb tekerve a lambda feszültség szépen mutatja, hogy mikor dús és mikor szegény a keverék.
Arra is rájöttem, hogy a MIL villogás nem szabályos villogtatás az ECU részéről, hanem szerintem valami pillanatra előjövő és megszűnő hiba, mert a villogás frekvenciája függ a motorfordulattól, (nagyobb fordulaton kicsit lassabban villog), és egyszer volt, hogy valamiért alapjáraton beremegett a motor, és akkor a remegés ütemével azonosan kezdett villogni a MIL.
Viszont a régi ECU szabályozta szépen a lambdát, azt láttam a saját szememmel műszeren.
Most egy hirtelen ötlettől vezérelve, vettem az ECU-ba egy másik EPROMot, hátha ebből csak ki van ütve a lambda, de nem az. (szerencse, hogy filléres tétel volt)
Ezeknek a régi motorvezérlőknek van a diagnosztika portjukon élőadat nézegetési lehetőség? Mert még abban bízok, hogy ott talán látszik valami, ami ilyen periódikusan meghülyíti az ECUt.
Van valami jóáras megoldás ECU diagnosztikára hardver és szoftver oldalról?
Ugyanis majdnem elbontottam a vasat a gagyi alkatrészek miatt. Teljesen megegyezik az eredetivel mechanikai méreteit, csatlakozóját, ellenállását tekintve, csak nem indul be a motor :(
Egy kedves márkatárs jóvoltából sikerült belepróbálni egy eredetit... Láss csodát első kulcsra indul a motor!
Ha nincs szétnyársalva helytelenül betekert csavarokkal akkor az akkuk pl cserélhetőek és akár más kisebb nagyob hibája is javítható lehet.
Illetve ha veszel egy most jó használtat amin ugyanugy 30 évesek az akkuk az ugyanugy lutri meddig megy majd.
Egyébként az hogy M40, M20, M10, M42, M21 (talán mindent felsoroltam) mindegy, a stekker mondja meg neki amit előlről rádugsz. Illetve VDO is jo lehet Motometer csoportba (és így fordítva) de csak próba után. Mert cikkszámra egyeztek ezek anno is, nem tudtál ezt vagy azt rendelni és elvileg kompatibilisek is. Azért elvileg mert olykor gyarkolatban viszont nem, de ennyire ne mélyedjünk el ebben most :)
Szvsz ha nem találsz és/vagy a javítás is szóba jöhet akkor keress meg: arnoldjobbik kukac gmail.com
Hát igen. Az enyém még eredeti M40B16 de be lehetne adni abba a felújítós TV-műsorba. Lehet, hogy 30 éves de még elindultam és szerencsére hazaértem. Nagyjából ennyit ment az autó, plusz olyan 100km sallang naponta vissza a szállásra a Balaton északi részén tett kirándulásokról. Sok földes út, por, teljes terhelés öten, autópálya, ilyesmi. Olaj és vízfogyasztás nem mérhető ezalatt a táv alatt. Ami elkeserítő, hogy egyre kevesebb E30-at látok az utakon. Számszerűen egy jött szembe egy Somogy megyei kis faluban itt, egy fekete kabrió aki intett...
Ugy ertem, hogy van egy jol mukodo autod, meg van masik jol mukodo lmm-ed, akkor ha azt beepited tovabbra is egy jol mukodo autod lesz. Szoval nem kell oket osszetanitani.
A motorvezérlő típusa az biztos. Sokat olvastam utána a típusoknak, meg 25-ből is lett kibontva.
"Az ecu es az lmm nincs egymashoz hangolva." Ezt úgy érted, hogy elképzelhető, hogy állítani kell az új ECU-hoz, vagy hogy nem kell, mert az tutira úgy jó ahogy van.
Tegnap nem volt időm vele foglalkozni, de az első dolgom az lesz, hogy a tankszellőztető csatira rádugok valami fogyasztót, hogy megnyugodjon az ECU.
Mert az a furcsa, hogy nem ég a MIL lámpa, hanem gyorsan villog. De nem találtam semmit e30 fórumokon, hogy ez mit jelent.
A mai kocsiknál a gyors villogás környezetvédelmi hibát vagy katalizátor tönkremenetelének a veszélyét jelenti, és pl az off-topik családi kocsim égéskimaradás esetén nem is engedte alapjáraton járni a motort, hanem mindig leállította amint visszaesett a fordulat alapjáratra. (Ijesztőbb mint maga a hiba. :) )
Az alapjárati problémámmal küszködve eljutottam oda, hogy vettem egy 1.3-as verziójú motorvezérlőt, ami már tényleg szabályozza az alapjáratot, sőt a gyújtásával nem zavarja végre a jobb első ABS jeladómat, így végre mutat életjeleket az ABS is, és bónuszként lett végre MIL lámpám is. :)
Viszont érezhetően gyengébb lett a motorom. Pedig a kiszedett régi ECU is egy alap, gyári 325-ös volt, meg az új is. (Látszik, hogy egyik sem volt még kinyitva)
Tegnap mentem vele egy kb. 25km-es kört, ennyi idő alatt adaptálódnia kellett volna, nem? Már ha tud ilyet az ECU.
Elképzelhető, hogy a légmennyiségmérőknek meg az ECUk bemenetének van ekkora szórása, hogy minden ECUhoz hozzá kell hangolni az adott légmennyiségmérőt?
Vagy ami most jutott eszembe, villog a MIL, hogy nincsen a tankszellőztető szelep rádugva (ez igaz is). Ez az ECU tud olyat, hogy környezetvédelmi hiba esetén korlátozza a teljesítményt?
igen, van ez a video... csak aki ismeri kicsit kozelebbrol a felhozatalt, az tudja az egesz telken nincs egy E30 sem, amire olyasmiket lehetne mondani, hogy "eredeti" vagy netan "teljes". oke, hogy nem cel az OT, de azert ez a csomag igy nem ugyanaz a csomag. es ez az ido elorehaladtaval sem lesz ertekesebb. a te autod pl eredeti es ha nem is er milliokat, de kevesebbet nem fog erni kesobb sem.
nem fikazni akarok, mert ha azt akarnek, akkor a videohoz kommenteltem volna. de itt kis kozossegunkben szerintem mindenki melyebbre nez E30 temaban ;)
Én meg automatizálás területen dolgozom, így az ilyen vezérlések egy szabályzási körök a gyengéim. :)
Na jó, lehet, hogy nem 5mp a lengés csak 3-4, de nem 1, az tuti. De a mai autókon meg még gyorsabb, és még finomabb. Lehet, hogy ez is egy fejlesztés az 1.3-ban.
Most már célirányosan olvasom az olyan fórumokat, ahol az ECU 1.1-ről 1.3-ra csere a téma, és sokan írják, hogy minden szempontból jobb lett a motor az 1.3-assal.
Nem véletlenül más a verziószáma. Ha csak azt nézzük, hogy mekkora ugrás volt az 1.0-ről az 1.1-re, akkor ez a kettő között is komoly különbségeknek kell lenniük, még ha kívülről egyformák is.
Talán az E30Wikin írták, hogy a 1.3-assal az volt a célja a BMW-nek, hogy standardizálják a motorvezérlőket, mert ez már el tudja vinni az összes 4- és 6hengeres motorjukat. (kivéve persze az M3). De nem tudom, ennek nem olvastam tovább utána, de hihetően hangzik.
Gondolom szabályzástechnikailag ez úgy épül fel az ECU-ban, hogy van a lambda szabályzás, és utána van az alapjárat szabályzása. Így ha jól van behangolva az alapjáratszabályzás, akkor az ki tudja venni az előző kör hibáit. Ezért van az, hogy hiába váltogat a lambda szabályzás, azt alig venni észre az alapjáraton.
De minden kiderül, ha megjön az új ECU-m, mert végül megrendeltem egyet. :)