Egy ideje megtalálható a neten egy KRESZ tervezet, melyben még csak a kerékpárosoknak volt megengedve az előregurulás. De valami elég elmebeteg módon volt megfogalmazva (piros lámpánál álló kocsisor mellett - honnan a bánatból tudjam az 1km-es sor végén, hogy milyen a lámpa), és ráadásul a jobb szélső sávban jobbról kerülve. Ami nettó hülyeség, mert pont fele akkora hely van, mint középen.
Szóval ha csak annyit változtattak, hogy a motorosok is elmehetnek ott, akkor jól megszívatnak minket, mert ebből csak annyi lesz, hogy a bringásbarát autósok majd behúzódnak középre, mi meg pont nem férünk el sehol.
Ok, megértem a bringásokat, mert még motorral is szar a kátyút kerülgetni illetve néha zötykölődni a rossz útszélen, de az átlag bringás 20 km/h-val ott fog az út közepén mászkálni?
Remélem az egyirányúban azért lehúzódva az út szélén kell haladniuk, ellenben sok csatt lesz.
Pont erre gondoltam. A baj inkább az, hogy én leszek a felelős ha össze-vissza megy az úton és elémugrik. Ennyi erővel engedjük meg a gyalogosoknak is, hogy bárhol leugorhassanak az útra ha arra van kedvük.
Frimen, jo_lenne_tudni: jaja, én csak a 93-at néztem és a 16 éves hirdetést. Hogy akkor mennyire volt net, 150Ft-os éjszaka, stb az szép volt. 94 körül kezdtem el dolgozni a Datanetben éjszakai supportosként még 450-es telefonnal. Akkor még mindenhonnan supportáltunk telefonon és volt minden, 1-2 évvel később kellett a központba költözni éjjelre.
> lehetővé teszi például, hogy a kerékpárok egyirányú utcába is behajtsanak a forgalommal szemben, vagy előre menjenek a piros lámpánál. A változások eredményeként mentesülnek a jobbra tartási kötelezettség alól is, vagyis akár az út közepén is mehetnek majd.
ez zsir. ebbe nagyon sok biciklis nagyon hamar bele fog halni :-)
"A KRESZ módosítása a biciklis közlekedésben bevezet négy sebességhatárt, meghatározza a "nyitott kerékpársáv" fogalmát, lehetővé teszi például, hogy a kerékpárok egyirányú utcába is behajtsanak a forgalommal szemben, vagy előre menjenek a piros lámpánál. A változások eredményeként mentesülnek a jobbra tartási kötelezettség alól is, vagyis akár az út közepén is mehetnek majd. hirdetés
Növelheti a kerékpárosok és a gyalogosok biztonságát, hogy a kanyarodó járművek vezetői számára elsőbbségadást ír elő a módosítás. A dokumentum lehetővé teszi a kerékpárutakon várakozó járművek elszállítását is.
Az MTI úgy tudja, a változások a motorosokat és az autósokat is érintik. Januártól a motorosok is használhatják majd a buszsávot, és ők is előremehetnek a piros lámpánál."
"A változások a motorosokat és az autósokat is érintik. Januártól a motorosok is használhatják majd a buszsávot, és ők is előremehetnek a piros lámpánál."
Sokszor érzem, hogy amikor a belvárosban megyek a buszsávban, néha direkt kifordulnak elém az autósok, mert tudják, hogy jogtalanul tartózkodom ott. Aztán ha elesek vagy nekik megyek, akkor még én fizethetek is. Lehet, hogy faszság, de ezt érzem. Néha egy-egy taxis is hasonló módon közlekedik.
Bakker, elovettem regi Motorrevut. 15 eve nemhogy Internet nem volt, hanem minden masodik hirdetest ugy adtak fel, hogy "X motor elado, kisnagyfalu kossuth utca 34.", meg telefon sem volt.
En 95 ota Internetezem, nagyon magyar oldal akkoriban meg nem nagyon volt. Erre ugy neztuk, mint a technika csucsara. 1998-2000 tajekan (Calver biztosan jobban tudja) jelentek meg betarcsazos matavnetes 150 forintos ejszakak, az volt az elso nagyobb elterjedese az Internetnek itthon (akkoriban siman megereztuk, hogy este 10 van, belassult minden, mindenfele).
Én mindig a buszsávban megyek, már akkor is ha rendőr van előttem. Ha feltart, akkor kikerülöm. Ez havonta legalább kétszer előfordul és _soha_ nem állítottak meg ezért.
Igazság szerint azért érdekel, mert ha valami köcsög elbasz a buszsávban, akkor januártól ő lesz a hibás.
lattam ma ahogy a buszsavban illegalisan halado idiota robogost (elozo pirosnal elem allt be, es feltartott a kis nyomoronc) kivasal egy illegalis hasznalo audi. vicces volt. nem alltam meg megkerdezni h hisz-e a karmaban :-)
Én meg arra értettem, h az egy-két éve akcióban vásárolt csemma ma vajon mennyire lehet aktuális. Mert, h hamvasat nem arra volt kíváncsi, h valamikor ki mit mennyiért vett az tuti.
Amúgy 93-ban volt már az interneten hivatalos mo-i Honda dealer?
„Több európai nagyvároshoz hasonlóan nálunk is szerette volna megnyitni a buszsávot a kerékpárosok számára az érdekképviselet, de a minisztérium végül elvetett ezt a javaslatot. Döntésük oka - fogalmaztak - a buszok és a kerékpárok közötti sebességkülönbség, mert ez balesetveszélyt okozhat. Újdonság viszont, hogy a motorkerékpárok a jövõben használhatják a buszsávot is, mert megfelelõ ehhez a sebességük.”