Nem, Climatic alatt az Ambiente-ben szériafelszereltségként adott alapklímát értem. Annak a neve Climatic a katalógus szerint.
Ennek nincs auto állása (lévén nem automata). Tekergetni köll a hőfokszabályozót (csontra a legmelegebbre van téve a teljes bemelegedésig), és a jobb oldali tekerőn ott vannak a különféle irányokba terelő ábrák, ám igazából ne mtudom elérni, hogy a meleg levegő a lábra érkezzen, akkor sem, ha fejmagasságra már forrót fúj. Mit csinálok rosszul?
Hogyhogy 125 lóerős a TSI-d? Seat?
Amúgy láthatóan a DSG szigorúbb a motorral, mint te vagy, 60-nál simán 7-esbe rakja és 1200-on dörmögteti D módban. :-) De 50 körül már hatodikban van, akár emelkedőn is. Kipróbáltam tempomattal - ez egyébként zseniális párost alkot a DSG-vel, kis tempónál is bevethető akár városban is, mert erős emelkedőkön is tartja, vissazváltással -, a Máriaremetei úton 55-re álíltottam, és lestem, mit csinál. Pofátlan módon jórészt hatosban húzta föl a hegyre...:-)
Közeledem a 2000-ik kilométerhez az új autóval, kezdem kitanulni a működését. Két kérdéssel jöttem: a Climatic klímával hogy éri el az ember, hogy a lábára menjen a meleg levegő? Akárhogy próbálkozom, hideget fúj oda, ami elég hervasztó érzés.
Másik kérdés: nektek is erősen párásodik az autó ebben a takony időben? Ha többen ülünk benne, akkor gyakorlatilag mission impossible a hátsó oldalablakokat párátlanítani, de az elsőkkel is nagy küzdelmet kell vívni. Van esetleg javaslat a helyzet javítására?
Amúgy nagyon klassz a járgány. Leginkább a döbbenetes kultúráltsága nyűgöz le, pedig a 307-es se volt egy kifejezett zajgenerátor. Ennek viszont gyakorlatilag a hangját is alig hallani, amiben persze nagy szerepe van annak, hogy bármit csinálok, a fordulatszám csak pillanatokra megy 2000 fölé normál közlekedés során, egyébként 1200 és 1500 között mozog.
A legutolsó tankolásomnál megejtett kalkuláció szerint 7.1 literes a fogyasztás, szabályokat jórészt betartva, ebben volt kb. 400 km autópálya is 135-re lőtt tempomattal. Én elégedett vagyok vele.
A színkód a szervizkönyv első lapján, és a csomagtartó aljára, a pótkerék mellé ragasztott matricán is rajta van.
Egyébként valószínűleg 3K3K, de festékboltban SKO9598 néven is fut.
De van vagy tízféle zöld szín, ez az Island Green kódja, asszem ezt árulták magyarul pálmazöldként. Mindenesetre a formátum ez, ilyet keress: szám-betű-szám-betű.
Megtaláltam az utolsó szervízeltetésed, ami ugye a nyáron volt.
Az Octi service panelján előhívtam, hogy mikor esedékes a szervíz, és azt írta ki, hogy 2000km vagy 182 nap, tehát hamarossan.
Elvileg csak 2012. 06. körül kéne vinni a szervízkönyv szerint, de majd a mostani, amit kiírt gondolom csak fékfolyadék cserére kell vinni, mivel akkor telik le a 2év. Szerinted is?
Meghát most nyáron 120.000-nél látom megvolt minden.
Más.
De ugyan az:-)
Tiszta idegbe vagyok, nem tudom lemosni normálissan a kocsit ebbe a lucsokba. Nem szeretem amikor koszos. Pedig vettem hozzá egy nagynyomású mosót is. De hát egyszer csak jön a tavasz.
És még egy dolog:
Erőssen gondolkodok, hogy csináljak előre menetjelző fényt. (olyat ami az audikon is van vékony led csíkból beleintegrálva a fényszóróba, a foncsorba)
A melóhelyemen vannak cree SMD ledek, jó minőségűek, hosszú élettartalmúak, amik nem kínaiak, direkt ilyenre kifejlesztve.
Jól néz ki majd ha elkészül, csak hát idő..
Az asszony meg nem nagyon díjjaza, de én igen.
Egyenlőre ennyi.
Ja a gáz január közepén ugrik bele. Azzal is van egy olyan gondom, hogy nem nagyon merem megmondani neki mennyibe fáj majd, negyedelem az árat, de még az is sok neki.
Addig is: B O L D O G ÚJ É V E T Neked, és Minden fórumozónak.
Hát, 9.4 az alapár, csak a nagyon muszályt dobáltam bele és 10.4 lett.
Ettől jóval kevesebbért mindennel megkent Sportage vagy ix35 is kapható, ha 4x4 dízel aut. verdát keresek. És (lehet megköveztek) az a tapasztalatom, hogy a Hyundai/Kia semmivel nem rosszabb manapság mint egy Skoda.
Jaj, bocsánat! Véletlenül hamarabb lezártam az első mondatot, illetve ha jobban megnézem akkor teljesen elszúrtam a mondatszerkezetet, és így valóban kétértelmű lett. Tehát helyesen:
"Nem, ez nem így működött! Ahogyan ezt octinfo fórumtárs leírta voltak akciós modellek az Ambiente és az Elegance felszereltségre tovább extrázva is. (Ambiente-> Holiday sorozat, Gift, Winter. Elegance-> Business)"
Véleményem szerint/ pécsi renault ranax camion hivatalos márkaszerviz villamosságiai szerint is/ megfelelően végzett forrasztás + zsug.cső szigetelés+ kötegvédelem után / hibátlán sőt láthatatlan/későbbii eladás esetén a hiba javitása.
Mindenhol igy csinálják és nem cserélnek köteget.
Ha bármiben tudok segiteni /forgacsolo@freemail.hu/ keress./36év autoszerelői tapasztalat+ pár év verseny mult még a régebbről de van még a maiakhoz is a tarsolyban nekem1.8 20v turbom van/
Nem, ez nem így működött, ahogyan ezt octinfo fórumtárs leírta. Voltak akciós modellek az Ambiente és az Elegance felszereltségre tovább extrázva is. (Ambiente-> Holiday sorozat, Gift, Winter. Elegance-> Business)
Tehát, ha business akkor a szervizfüzetben és a pótkeréknél látható címkén látható kód: ELE, ha viszont winter akkor: AMB!
Nekem az autó szervízkönyvében a Clever felszereltség helyett Ambient szerepel, pedighát Cleverként adták el. De tényleg a lényeg a sok 3 betűs kód, ami a szervízkönyvben van.
A Business, a Winter, a Clever, a Holiday egyik sem igazi felszereltségi szint tudomásom szerint. Ami igazi az Classic, Ambient, Elegance. Az importőrök meg általában az Ambientet tovább okosítva esetleg létrehoznak egy országmodellt. (Clever van nálunk és Svájcban biztosan, de az nem biztos, hogy azonos tartalommal)
Ilyen lehet a tiéd is. Eredetileg Ambient amit felokosítottak Businessre. (a Business meg lehet, hogy a Winterből továbbkonfigurálással előállítható, de ez csak egy tipp)
A címkén a szervizfüzetben meg a csomagtér alján AMB felirat van ha Ambiente felszereltségre épül az autó (azaz Winter) és ELE ha Elegance-ra épül, azaz Business.
A Business-ben az Elegance kárpitjai vannak, melyek nem egyeznek meg az Ambiente kárpitjával. A műszerfal alsó és felső részét elválasztó dekorcsík az Elegance-nál mintás, az Ambiente-nél sima, ezüst hatású.
Elegance-nál digitklíma, 4 elektromos ablak is van, a Business felszereltséghez többek között tempomat és 16-os gyári alufelni jár.
Elsősorban az a lényeg, hogy jobb (de legalább ugyanolyan) legyen az autód észrevehetősége. Ha ezt biztosítja (nem úgy, mint sok az utcákon látható utólagos megoldások közül) akkor az már fél siker. Ha még van is valamiféle jel begravírozva a lámpatestbe, az már csak hab a tortán. :)
Szerintem meg elsősorban műbizonylatot fognak kérni. Ha márkás, magyar boltban beszerzett termékről van szó, akkor kérdés nélkül adják mellé.
a márkaszervíz által kiadott szervízlapon az autómra az 1,6 winter megjelölést adta a gép az alvázszám alapján. Eddigi tudásom és a szerződéseken is business van. Ilyenkor mi a helyzet? Azon kívül hogy esetleg bepaliztak!
Nyilván észrevetted volna, ha bepaliznak. A Winter és a Business felszereltségek eléggé eltértek egymástól :-)
Hogy a PoHu adatbázisa milyen, azzal nemigen kell foglalkozni. Szerintem a márkaszervizben ki tudják javítani a nyilvántartás hibáját. A lényeg úgyis az a sok hárombetűs kód, ami a csomagtartóban, a pótkerék melletti matricán van.