Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21956

> Vagy párátlanítani anélkül is tud, hogy hűtene?

 

Nem tud párátlanítani kompresszor nélkül.

Előzmény: szirt (21955)
szirt Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21955

Csak ugye van az örök kérdés, hogy akkor téli hidegben megy-e, vagy nem megy-e a klíma. :)

Vagy párátlanítani anélkül is tud, hogy hűtene?

Előzmény: ac07 (21954)
ac07 Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21954

A sima climaticnál én a következő kombót használom ilyenkor. Hőfok 22-re, fokozat 2 vagy 3, irány ablak + láb, AC be, ablafűtés be.

Ez általában lenyomja rendesen a párát. A tervezett megállás előtt viszont pár perccel érdemes a klímát kikapcsolni, hogy ne párásodjon be az autó.

Előzmény: Az Utolsó Európai (21952)
szirt Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21953

Ja a Seat (nekem Leon-om van), Superb, A3 esetén valamiért 125 Le.

Ja azt elfelejtettem, hogy DSG-d van.

Akkor kevés a ráhatásod a fordulatszámra. :)

 

A lábra úgy fúj hideget, hogy közben máshova meleg jut? Fura..

Az AC ki van kapcsolva? (Világít a led a kapcsolójánál?)

Előzmény: Az Utolsó Európai (21952)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21952

Nem, Climatic alatt az Ambiente-ben szériafelszereltségként adott alapklímát értem. Annak a neve Climatic a katalógus szerint.

Ennek nincs auto állása (lévén nem automata). Tekergetni köll a hőfokszabályozót (csontra a legmelegebbre van téve a teljes bemelegedésig), és a jobb oldali tekerőn ott vannak a különféle irányokba terelő ábrák, ám igazából ne mtudom elérni, hogy a meleg levegő a lábra érkezzen, akkor sem, ha fejmagasságra már forrót fúj. Mit csinálok rosszul?

 

Hogyhogy 125 lóerős a TSI-d? Seat?

Amúgy láthatóan a DSG szigorúbb a motorral, mint te vagy, 60-nál simán 7-esbe rakja és 1200-on dörmögteti D módban. :-) De 50 körül már hatodikban van, akár emelkedőn is. Kipróbáltam tempomattal - ez egyébként zseniális párost alkot a DSG-vel, kis tempónál is bevethető akár városban is, mert erős emelkedőkön is tartja, vissazváltással -, a Máriaremetei úton 55-re álíltottam, és lestem, mit csinál. Pofátlan módon jórészt hatosban húzta föl a hegyre...:-)

Előzmény: szirt (21951)
szirt Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21951

"klímával hogy éri el az ember, hogy a lábára menjen a meleg levegő? Akárhogy próbálkozom, hideget fúj oda, ami elég hervasztó érzés."

 

Pedig ha "AUTO" álláson van, akkor is nyom oda levegőt, ami a motor melegedése után meleg.

Azt vedd figyelembe, hogy a TSI "dízelesen sokára" melegedik.

 

Én inkább 1500 és 2000 között használom - nekem úgy tűnik azt azért (főleg 5.-ben, 6.-ban) jobban szereti.

Mondjuk az enyém az 125 Le-s, nem kizárt hogy minimálisan más a karakterisztikája.

Előzmény: Az Utolsó Európai (21949)
szirt Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21950

Ezt a Climatronic klímát érted a "Climatic" alatt?

 

Előzmény: Az Utolsó Európai (21949)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21949

Sziasztok!

 

Közeledem a 2000-ik kilométerhez az új autóval, kezdem kitanulni a működését. Két kérdéssel jöttem: a Climatic klímával hogy éri el az ember, hogy a lábára menjen a meleg levegő? Akárhogy próbálkozom, hideget fúj oda, ami elég hervasztó érzés.

Másik kérdés: nektek is erősen párásodik az autó ebben a takony időben? Ha többen ülünk benne, akkor gyakorlatilag mission impossible a hátsó oldalablakokat párátlanítani, de az elsőkkel is nagy küzdelmet kell vívni. Van esetleg javaslat a helyzet javítására?

 

Amúgy nagyon klassz a járgány. Leginkább a döbbenetes kultúráltsága nyűgöz le, pedig a 307-es se volt egy kifejezett zajgenerátor. Ennek viszont gyakorlatilag a hangját is alig hallani, amiben persze nagy szerepe van annak, hogy bármit csinálok, a fordulatszám csak pillanatokra megy 2000 fölé normál közlekedés során, egyébként 1200 és 1500 között mozog.

A legutolsó tankolásomnál megejtett kalkuláció szerint 7.1 literes a fogyasztás, szabályokat jórészt betartva, ebben volt kb. 400 km autópálya is 135-re lőtt tempomattal. Én elégedett vagyok vele.

stevie-w Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21948

egy színkód kellene...

 

Te magad akarod fényezni?

 

A színkód a szervizkönyv első lapján, és a csomagtartó aljára, a pótkerék mellé ragasztott matricán is rajta van.

 

Egyébként valószínűleg 3K3K, de festékboltban SKO9598 néven is fut.

 

De van vagy tízféle zöld szín, ez az Island Green kódja, asszem ezt árulták magyarul pálmazöldként. Mindenesetre a formátum ez, ilyet keress: szám-betű-szám-betű.

Előzmény: cotag (21945)
cotag Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21947
Köszi!
Előzmény: Octi19 (21946)
Octi19 Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21946

A színkód rajta van a szervizfüzetben és a pótkeréknél lévő matricán is.

Előzmény: cotag (21945)
cotag Creative Commons License 2010.12.30 0 0 21945
parkolás közben sikerült meghúzni a hátsó lökháritót a pálmazöld metál O2-n:-(
valaki tudna segíteni? egy színkód kellene...
bandika_75 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21944

Szia Csaba.

 

Megtaláltam az utolsó szervízeltetésed, ami ugye a nyáron volt.

 

Az Octi service panelján előhívtam, hogy mikor esedékes a szervíz, és azt írta ki, hogy 2000km vagy 182 nap, tehát hamarossan.

Elvileg csak 2012. 06. körül kéne vinni a szervízkönyv szerint, de majd a mostani, amit kiírt gondolom csak fékfolyadék cserére kell vinni, mivel akkor telik le a 2év. Szerinted is?

Meghát most nyáron 120.000-nél látom megvolt minden.

 

Más.

De ugyan az:-)

 

Tiszta idegbe vagyok, nem tudom lemosni normálissan a kocsit ebbe a lucsokba. Nem szeretem amikor koszos. Pedig vettem hozzá egy nagynyomású mosót is. De hát egyszer csak jön a tavasz.

 

És még egy dolog:

Erőssen gondolkodok, hogy csináljak előre menetjelző fényt. (olyat ami az audikon is van vékony led csíkból beleintegrálva a fényszóróba, a foncsorba)

A melóhelyemen vannak cree SMD ledek, jó minőségűek, hosszú élettartalmúak, amik nem kínaiak, direkt ilyenre kifejlesztve.

Jól néz ki majd ha elkészül, csak hát idő..

Az asszony meg nem nagyon díjjaza, de én igen.

Egyenlőre ennyi.

Ja a gáz január közepén ugrik bele. Azzal is van egy olyan gondom, hogy nem nagyon merem megmondani neki mennyibe fáj majd, negyedelem az árat, de még az is sok neki.

 

Addig is:      B O L D O G   ÚJ   É V E T       Neked, és Minden fórumozónak.

Előzmény: ckerti (16911)
Pitylogós Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21943

Még durvább az összehasonlítás, ha azt nézem, hogy a Scout itthoni áráért Németországban Superb Combi Elegance 4x4 CRTDI DSG jár :(

Előzmény: Pitylogós (21942)
Pitylogós Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21942

Inkább az a csúnya hogy a kb. 8.25MFt németországi árból 9.4MFt lesz mire ideér, s eközben eltűnik belőle jó pár extra...

Előzmény: Pitylogós (21941)
Pitylogós Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21941

Hát, 9.4 az alapár, csak a nagyon muszályt dobáltam bele és 10.4 lett.

 

Ettől jóval kevesebbért mindennel megkent Sportage vagy ix35 is kapható, ha 4x4 dízel aut. verdát keresek. És (lehet megköveztek) az a tapasztalatom, hogy a Hyundai/Kia semmivel nem rosszabb manapság mint egy Skoda.

Előzmény: ckerti (21939)
Octi19 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21940

Jaj, bocsánat! Véletlenül hamarabb lezártam az első mondatot, illetve ha jobban megnézem akkor teljesen elszúrtam a mondatszerkezetet, és így valóban kétértelmű lett. Tehát helyesen:

"Nem, ez nem így működött! Ahogyan ezt octinfo fórumtárs leírta voltak akciós modellek az Ambiente és az Elegance felszereltségre tovább extrázva is. (Ambiente-> Holiday sorozat, Gift, Winter. Elegance-> Business)"

Előzmény: Pitylogós (21936)
ckerti Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21939

Scout 4x4 DSG CRTDI 103kW!

 

Hurrá, úgysem tudtam már hogyan konfiguráljak 10 misi fölé egy Octit, ezzel könnyű dolgom lesz :-))

Előzmény: Pitylogós (21907)
UB 84-39 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21938

Sziasztok!

Uj vagyok itt, és nem akarok okosnak tünni.

Véleményem szerint/ pécsi renault ranax camion hivatalos márkaszerviz villamosságiai szerint is/ megfelelően végzett forrasztás + zsug.cső szigetelés+ kötegvédelem után / hibátlán sőt láthatatlan/későbbii eladás esetén a hiba javitása.

Mindenhol igy csinálják és nem cserélnek köteget.

 

Ha bármiben tudok segiteni /forgacsolo@freemail.hu/ keress./36év autoszerelői tapasztalat+ pár év verseny mult még a régebbről  de van még a maiakhoz is a tarsolyban nekem1.8 20v turbom van/

Ha irásom segetett  örülök. Tisztelettel: Sándor

Előzmény: Von Guldi (21849)
octinfo Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21937

Octi19 első mondata félreérthető, először én sem jól értelmeztem...

Előzmény: Pitylogós (21936)
Pitylogós Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21936

octinfo nem pont ugyanezt írta? én a kettőtök írását azonosan értelmezem...

Előzmény: Octi19 (21933)
thomas974 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21935

Nekem is Holiday és AMB van a cimkéken.

Előzmény: Octi19 (21933)
Von Guldi Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21934

Köszönöm szépen, mindenképp jelentkezni fogok nála.

 

 

Most szervezem, törpölöm az év eleji beszerző körutat - 2-3 hétbe belekerülhet sajna, míg lábra áll az Octi.

Előzmény: m.gyuri71 (21898)
Octi19 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21933

Nem, ez nem így működött, ahogyan ezt octinfo fórumtárs leírta. Voltak akciós modellek az Ambiente és az Elegance felszereltségre tovább extrázva is. (Ambiente-> Holiday sorozat, Gift, Winter. Elegance-> Business)

Tehát, ha business akkor a szervizfüzetben és a pótkeréknél látható címkén látható kód: ELE, ha viszont winter akkor: AMB!

Előzmény: riel (21931)
szirt Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21932

ITT van egy kép - érthetően lerajzolva hogy hova kell tenni, ill. a bekötéséről az ismert dolgok.

Ha helyzetjelző mellett, helyzetjelzőként is funkcionál - akkor nem lehet annyira alacsonyra elhelyezni.

Előzmény: norbi.sz_80 (21929)
riel Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21931

Nekem az autó szervízkönyvében a Clever felszereltség helyett Ambient szerepel, pedighát Cleverként adták el. De tényleg a lényeg a sok 3 betűs kód, ami a szervízkönyvben van.

A Business, a Winter, a Clever, a Holiday egyik sem igazi felszereltségi szint tudomásom szerint. Ami igazi az Classic, Ambient, Elegance. Az importőrök meg általában az Ambientet tovább okosítva esetleg létrehoznak egy országmodellt. (Clever van nálunk és Svájcban biztosan, de az nem biztos, hogy azonos tartalommal)

Ilyen lehet a tiéd is. Eredetileg Ambient amit felokosítottak Businessre. (a Business meg lehet, hogy a Winterből továbbkonfigurálással előállítható, de ez csak egy tipp)

Vagy elírás az adatbázisban.

Előzmény: dvtse (21921)
octinfo Creative Commons License 2010.12.29 0 0 21930

A címkén a szervizfüzetben meg a csomagtér alján AMB felirat van ha Ambiente felszereltségre épül az autó (azaz Winter) és ELE ha Elegance-ra épül, azaz Business.

A Business-ben az Elegance kárpitjai vannak, melyek nem egyeznek meg az Ambiente kárpitjával. A műszerfal alsó és felső részét elválasztó dekorcsík az Elegance-nál mintás, az Ambiente-nél sima, ezüst hatású.

Elegance-nál digitklíma, 4 elektromos ablak is van, a Business felszereltséghez többek között tempomat és 16-os gyári alufelni jár.

 

Van még kétséged? :-)

Előzmény: dvtse (21921)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.28 0 0 21929

Talán még műbizonylata is van a kütyünek... Egy elég komolynak tűnő, nem is rossz gyártó (Dectane) terméke.

Beépített dimmerrel ellátott -> gyújtásra nappali menetfényként felkapcsol, tompított világítás felkapcsolására 50%-ban elhalványodik, így sötétben nem vakít...

Előzmény: stevie-w (21928)
stevie-w Creative Commons License 2010.12.28 0 0 21928

Elsősorban az a lényeg, hogy jobb (de legalább ugyanolyan) legyen az autód észrevehetősége. Ha ezt biztosítja (nem úgy, mint sok az utcákon látható utólagos megoldások közül) akkor az már fél siker. Ha még van is valamiféle jel begravírozva a lámpatestbe, az már csak hab a tortán. :)

 

 

Szerintem meg elsősorban műbizonylatot fognak kérni. Ha márkás, magyar boltban beszerzett termékről van szó, akkor kérdés nélkül adják mellé.

Előzmény: szirt (21926)
stevie-w Creative Commons License 2010.12.28 0 0 21927

a márkaszervíz által kiadott szervízlapon az autómra az 1,6 winter megjelölést adta a gép az alvázszám alapján. Eddigi tudásom és a szerződéseken is business van. Ilyenkor mi a helyzet? Azon kívül hogy esetleg bepaliztak!

 

 

Nyilván észrevetted volna, ha bepaliznak. A Winter és a Business felszereltségek eléggé eltértek egymástól :-)

 

Hogy a PoHu adatbázisa milyen, azzal nemigen kell foglalkozni. Szerintem a márkaszervizben ki tudják javítani a nyilvántartás hibáját. A lényeg úgyis az a sok hárombetűs kód, ami a csomagtartóban, a pótkerék melletti matricán van. 

Előzmény: dvtse (21921)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!