Az h valamit fog e a mágnes vagy sem az mástól függ mind a molekuláris szerkezettől és annak kötésesitől. Az oké van mágneshető és nem mágnesezhető anyag. De a legtöbb rozsdamantes anyag nem azert rozsdamentes mert nincsen benne vas. Hanem az ötvözetektől és annak molekoláris szerekezetétől. Az ötvöző anyag akadályozza meg h a vas oxidálhasson mert egy vagy eleve nem engedi h a oxigén a vasmolekulákhoz érjen vagy ha hozzá is fér lesz egy oxid réteg amitől már nem tud tovább oxidálodni. Röviden ennyi. De a googlébe beirja h rozsdamentes anyagok összetétele ott szépen le is van irva miért van h lehet mágnessel fogni vagy sem. Egyébként nem vagyok én ebben profi de elég sokat kellett azt a nyomorult szén vas állapot ábrát tanulni és annak ötvözeteit.
Hmmm... úgy látom, hogy te vágod a témát! Elmondanád pár szóban, hogy milyen az a 'saválló' csavar? (és mire jó?) Mert nekem kb. csak annyit jelent, hogy nem marja szét az Alien vére. :-)
(amúgy a csavarboltos haverom mondta azt, hogy ha odaszippantja a mágnes, akkor nem saválló)
Motorgenerálozáskor a 0.7 literes motorhoz a peremes, rezezett, önzáró, hatlapfejű csavar ami a kipufogó leömlőt odafogja abból van van 9 db 1270ft + áfa per darabáron mérik :D
azért mert az eredeti egy speciális csavar rajt van az alátét nem levehetően és a feje nem csak hatlap hanem Torx inbusz kulcsnyílású, a bevonata alkalmas aluminiumba való felhasználáshoz ellentétben a sárga passziválással. a szakítószilárdságát nem néztem de a 10,9 vagy 9,9 csavarok nem szoktak passziválva lenni hanem kékítettek.
úgy hogy sanszos hogy amit a boltos haverod adott csak egy sima, bevonatos 8,8 M8 csavar peremes fejjel.
Azért azt ügye tudod h megnéztem mágnesel nem egy vizsgálat. Azért az anyagtudomány kicsit más mind megnessel megnézni h vas. mert vas és vas közöt ég és föld külömbség tud lenni. Azért a két csavar közel sem egyforma max annyiban h 8mm átmérő és talán 2.5cm hosszú. Aztán azon kivül semmiben nem egyezik. Sem a korozió védelemben sem pedig a menet kialakitásban és a fej kiképzés is más. Jó ezek ugymond elhanyagolható tényezők igazából. Még is miért hát mert az eredeti mercedes csavar és ki kell fizetned ezt a felárat. Kb ennyi a válasz.
Felmerült bennem egy kérdés: miért kerül a bal oldali csavar (plusz alátét) 900 Ft-ba??? A jobb oldalit a csavarboltos haverom adta: kb. 80-90 Ft. Mindkettő vas (megnéztük mágnessel).
Az lett a vége, hogy elment Szegeden egy autóbontóba és 1000 Ft-ért vett egy csatlakozót. :-) Az autószerelő haverja egy este beépítette és mostmár nem világít a check engine!
leírod hogy mit tapasztalsz? pl hidegen rángat a motor, vagy egyenletlenül jár, hibakód (motorhiba lámpa) kigyullad, vagy menetközben el is alszik? tudok segíteni 06703407295 a legfontosabb hogy a problémát írd körül, ne a kódókrol beszéljünk