Nem kell úgy izgulni, annyira nem szépek. Viszont lesz ínyedre való is. (Ma is állt 2 256-os a Fogarasi uti TESCO-nál)
Na akkor a képek:
BOS-234 a Népligeti aut. áll.-on BPI-259 a 76GY-n, a Kerepesi útra fordul BPI-932 -61E- a KEREPESI ÚTON! BPO-255 -67- Örs délen DRW-518 a Népligeti aut. áll.-on Ő 397-es?
FEY-995 Bp.-n az Örs vezér terén FJA-297 a Bp.-i EXPO-nál Ő is 397, vagy E97?
GUP-029 Bp.-en, a Népligetnél A nagy álom megvalósult :o), végre sikerült elkapnom a 955-öst. HFW-607, a Népligetnél Tupolev, ezt kerested? ;o) HLN-324, alias FOSTALICSKA-1 a 19-es Gubacsi úti vá.-án. HLN-326, alias FOSTALICSKA 2 a 79-esen
És még valaki attól rettegett valamelyik nap vagy itt vagy a nagytopikban, hogy milyen rossz lenne, ha AKD-k jönnének a 412-esek helyett... Na erre tessék: itt vannak a HLN-ek...
Rallyval mi is megtekintettük őket, a dolog úgy kezdődött, hogy fél órát késtem, mert a 99-esen 35 percig nem jött 1 busz sem... No comment.
Semmi különös nincs rajtuk, az ablakok tényleg innen-onnan összeszedettek és karcosak.
A dekoritlemez teli van firkálva a melósok által.
A motor harmatgyenge (326-oson).
325-ösön tényleg ott figyelt hátul a fenyőfa :-))))
Rally: a retardert nem nem kötötték be, hanem be se szerelték, bubu viszont már nincs...
És mindezt Délpest "igen kedvezőtlen feltételű bérleti díjjal" bérli...
"Egyébként nincs igazad. Emlékszel Szegeden arra az ex NDK-s 260-asra, ami a trolitelep mellett állt? abban pl. a magyar kocsiknál megszokott ülések voltak..."
Persze, mert 1985-ig még a régi üléseket rendelték.
Utána betiltották, mert a kemény kapaszkodó rajta balesetveszélyes, a régi kocsikat is elkezdték átépíteni.
Ez nálunk a kutyát nem érdekli, úgy látszik.
Nem tudom, biztos az jobban tetszett nekik. Egyébként nincs igazad. Emlékszel Szegeden arra az ex NDK-s 260-asra, ami a trolitelep mellett állt? abban pl. a magyar kocsiknál megszokott ülések voltak...
Hogy itt már megint mennyi pénz ment valakinek a zsebébe, az elmondhatatlan....
Borzalmasak a kocsik!
HLN-326-nak NEM VOLT BEKÖTVE A KAPCSOLÓBA A RETARDER! Elment a szervó, nem lehetett állítani a FELÚJÍTOTT IFA vezetőülést... Sofőr csak egy picit anyázott :o)))
Mindjárt muatatom képileg is ezezket a "FELÚJÍTOTT" BUSZOKAT.
Ja és azt még elfelejtettem ideírni, hogy a használtan, összekaristolva visszatett üvegek ráadásul innen-onnan lopottak, hiszen HLN-325 hátsó ablakán ott figyel a FOTEX reklám, de ami még viccnek is rossz: a FENYŐFA!!!
Na, megtekintettem a HLN-eket. Egy szóval tudnám őket jellemezni: FOSTALICSKA.
A 4 kocsiból 3 a 79-esen, 1db pedig a 99-esen volt, de a Délpesti diszpécser elmondása szerint a 99-esen lévő az első kanyar után!!! lerobbant. 1 menetkimaradás. Megcsinálták, de később megint lerobbant. 4 menetkimaradás. Elvileg megcsinálták és elvileg még most is megy.
A 79-esen lévő 3 kocsiból az egyik lerobbant, forgalomba vissza nem került. Pótlására a 16-66 ment (ami hasonló műszaki színvonalon van velük)
Kezdetnek nem rossz. :-(
Egyébként a külcsín rothadó belsőt takar. A csavarok már ma hullanak ki a kocsiból (HLN-325), már ahova egyáltalán tett a GJSZ. Az ablakok kivitelezése gusztustalan, de legalább nem zörög. Persze 1-2 hónap múlva, amikorra kilopkodják, vagy maguktól kihullanak a fekete betétek, majd fognak zörögni.
Összefoglalva: azon kívül, hogy kaptak a kocsik új lemezelést, meg csillámpadlót, üléseket és ZF-váltót, egyébként jó szarok. Az ablakok üvegestül a régiek (leszámítva a fent említett betéteket, amik viszont csúnyák), az ajtók az eredetiek. (Kivéve a 99-esen közlekedőt, hiszen ő ráncajtós volt) Nem tudom miért képzelték azt a GJSZ-ben, hogy a BKV által ótvarul körbeszegecselt széles üveges ajtón a szegecsfejeket elfedi a fényezés. Mert nem fedte el, ezáltal gusztustalan lett. A motorhoz olyan szinten hozzá se nyúltak, hogy azt hittem belefulladok a saját füstünkbe.
Típustábla szerint 260.46, holott a ZF-es kocsik .45-ösök.
És ez már magánvélemény, tehát lehet hogy nem igaz, de a kipuffogó rendszerhez szerintem hozzáse nyúltak, csak annyira, hogy a bubut kiépítették belőle. Gyorsításkor ugyanis olyan hangja van a kocsinak, mint a semmivel össze nem téveszthető 260.00-knak.
Pikantériának még ideírom, hogy hazafelé 25Gy-n a BPO-312-vel jöttem. Ő egy tavaly Mezőtúron felújított, de SZÍVÓ motoros kocsi. Meg merem kockáztatni, hogy mind műszakilag, mind pedig esztétikailag jobb állapotban van, mint ezek közül bármelyik. Pedig azt egy éve újították fel. Csak hát ugye nem mindegy, hogy hol...
A 05-37 pótol az expón (valszeg a 7-esről, mert az Örsön ezt kiírta fokgyemre, majd újra expóhoz állt), a 19-92 pedig a 44agy-n a 85-ösről (utolsó két táblája 85-ös maradt.
Örs körül óriási dugó, 44agy menetideje a Jókaiig 20 perc, a Keresztúri teljesen beállt, 176gy érzésem szerint átfordul:)
hát bocs, de akkor azért nem sok értelme van odamennem, hogy köszönjünk egymásnak, azt annyi :)
ugyanis utána mi jövünk a ligetekbe, ahova - ha jól értem - te már nem.
hát nem tudom. lehet, hogy úgy gondolják, hoyg meg tudják oladni így is. csak akkor esnek pofára, ha holnap vagy a jövő héten leég még egy, vagy kettő...
Hallgatás van az ügyben.
Pedig szerintem, ha az érintett buszok nincsenek többen 30-nál, célszerű lenne kivonni őket a forgalomból, amíg nem esnek át a tűzvédelmi felújításon. 30 szóló buszt BKV szinten még össze lehet szedni talán.