Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21813

Egyébként meg a lassítósáv (kanyarodósáv) szerintem éppen azt a célt szolgálja, hogy autópálya tempóvel kisorolva ott lehessen lelassítani, mert úgy a biztonságosabb a pályán haladókra nézve. Vagy tévedek?

Ha jól belegondolok, barátunk nem is ment gyorsan. Elvileg 130-al is kisorolhatott volna.

Előzmény: Törölt nick (21812)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21812

Még "szerencse" hogy nem egy kamion akart lekanyarodni éppen. Az emberi felelőtlenség határtalan, ráadásul még máson is verik el a port.

Előzmény: aquilifer (21803)
Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21811

Túrom a net-et alkatrészek után. A legkomolyabb tételnek a légzsák szett tűnik - még bontottan is (bontottat talán ha 1-et találtam).

 

A beszerelés után (2 lufi+új öv az övfeszítővel), az autónak meg kell mondani hogy van két új légzsákja, ugye ? Most gondolom "tud róla", hogy a 2 első eldurrant.

Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21810

Persze, a követési távom nem volt megfelelő- ez nem is kérdés.

 

Csak szerencsésebb lett volna,ha nem a lekanyarodóban vesztegelnek az autók - annak fényében főképp, hogy az útellenőrző srác is minél hamarabb el akart minket "takarítani" az útból, mert ott állni balesetveszélyes - ami teljesen jogos.

 

Tanulni ebből a helyzetből is lehet.

csirke79 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21809

lumpynho: Érdekelne, hogy beszéljünk erről, ugyanis nekem is vannak ilyen "rejtélyes" kattogó hangjaim. Menet közben sűrű, pici, ketyegésnek tűnő zörejt hallok.

A hang hol a bal ajtó felől, hol a műszerfal irányából, hol a középkonzol, hogy a kesztyűtartó irányából jön.

Nem figyeltem, hogy hanyadik sebesség fokozatban tünik el, de nekem is fél-fél percre szokott így "ketyegni".

Engem is érdekelne, hogy mitől van ez. Jelzem, nem az index használata közben észlelem, és nincs benne időzített bomba, stb.

Köszi a válaszokat

Előzmény: lumpynho (21804)
csirke79 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21808

Ja,bocs,rosszul írtam,természetesen Castrol SLX Longlife III. 5W30 olajaim vannak, azaz márcsak voltak,mert mind megitta a gépállat:-))

Előzmény: octinfo (21787)
vwopel Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21807

Megygőződtél rólla ,h mehetsz-e ? Nem , ennyi.

Ettől függetlenűl ,sajnállak de nézd a jó oldalát , h nem lett nagyobb baj.

Ha a rendőr már a kocsisor végén áll és a féklámpát ellenőrzi ............brrrrrrr.

Előzmény: Von Guldi (21799)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21806

Igazából az a gond, hogy arra fognak hivatkozni, ha mégsem értesz egyet, hogy autópályán/autóúton akkor sem úgy kell előzni, hogy 10-20-30 méterre utolérsz valakit, mert akkor is beleállhat a fékbe, ha te előzni akarsz (pl. bemászik elé valami vad)...

 

És hiába a lehajtósáv, lehet torlódás (mert mondjuk sok a lehajtani kívánó autós) és nem tudnak kikanyarodni pl.

Előzmény: Von Guldi (21799)
vwopel Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21805

A kocsid szinét is írd meg legközelebb ;)

 

Az ,,irányjelző kattogást,, a kapcsoló okozza

 

vagy beég vagy :

 

409 válasz | megnéz | könyvjelző 2010.12.04 00:42:11 © (45208)

Ezt az irányjelzőkapcsoló érintkezőinek kopása okozza. Az érintkezőkről lekopó rézpor összekeveredik a kapcsolóban lévő zsirral, ami kis mértékben vezetővé válik. Szét kell szedni a kapcsolót és kitakarítani.

Előzmény: superbfanatic (45191)

Előzmény: lumpynho (21804)
lumpynho Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21804

Bovebben annyit, hogy kb felpercenkent csinalja, de van ugy is hogy egymasutan sokszor, viszont ha felkapcsolok negyesbe utana mar megszunik. Egy hete van meg az auto es eleg bosszanto, hogy ilyen hangokat ad ki es nem tudok rajonni hogy miert :-s

Előzmény: vwopel (21796)
aquilifer Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21803

Ha megengeded, ismeretlenül, de segítőleg...

Az elmondott - nyilván nem teljes körűen ismert - körülmények között előállott szituban a bekövetkezett kárért sztem 100 %ban te vagy/leszel a felelős, s minden egyes % ajándék, ha utóbb mégis v.mi ok folytán osztott-at állapítanak meg. Mintha ezt te is éreznéd, legalábbi szavaidból ezt venni ki. Lényegesebb, s hála Isten nem lett nagyobb baj, ill. személyi sérülés, mely utóbbi abból a szempontból kedvező számodra, h. a történtek nem "mennek át" bűncselekményi alakzatba.

Továbbá, a helyedben nem adnék ki pénzt "jó ügyvédre", egy fillért se, hasznosabb inkább egy kis KRESZ olvasás (sebesség helyes megválasztása, sávváltás, stb.), nem bántásiból... 

Előzmény: Von Guldi (21792)
szirt Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21802

Megfelelően kivilágított autó állhat "forgalmi okból" szerintem a lehajtó sávban.

Ha dugó miatt torlódás van, akkor ugyanez lehet a szituáció.

Előzmény: Törölt nick (21793)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21801

Igen, asszem valami 4.3 litert ír a könyv.

 

Nekem eddig mindig kereken 4 liter ment bele (bár 5 litert veszek, a többi pedig megmarad pótlásnak)

Előzmény: csirke79 (21782)
drMinit Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21800

A motvez kb a jobb ablaktörlő tövénél helyezkedik el.

..elmesésésed szerint, ez a rész nem sérült.

Előzmény: Von Guldi (21792)
Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21799

Igen, miközben köztünk tébláboltak, és közölték, hogy követési távolság, nagy nehezen az egyiknek eszébe jutott hogy hátra áll, látsszon is belőlünk valami....

 

Az a baj, hogy bár nem remegett kezem - lábam meg ilyesmi, s első kérdésem volt azokhoz akikbe belementem, hogy mindenki jól van e, a tekintetben nem voltam a helyzet magaslatán, hogy számonkérjem a sündöröket, illetve fényképeket gyártsak a helyzetről, rendszámot írjak fel. Az első fél percben szélnek is eresztették a sort, csak akibe belecsúsztam, tanusíthatja, hogy a lekanyarodóban állította le a sort a sündörautó.

 

Egyébként úgy olvastam, s a útellnőrzős srác is említette, hogy ez bevett szokásuk amúgy. Ettől függetlenül persze jól jött volna az a hiányzó 10 méter, ami hiányzott a köv. távból. E tekintetben f.rok voltam, tény, bár nem vonatoztam a kamion mögött,  csak rosszkor kerültem hozzá közel, mikor egy sima sávváltásra készültem.

Előzmény: norbi.sz_80 (21794)
drMinit Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21798

gyorsan elzavarták a tanukat.....

sampler74 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21797

Sajnálom hogy így jártál :-(

Az ECU a szélvédő alatt középtájon a műanyag takaró all van.

Szerintem annak baja nem eshetett.

Előzmény: Von Guldi (21792)
vwopel Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21796

Bővebben , kérlek bővebben ;)

Előzmény: lumpynho (21795)
lumpynho Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21795

Hello

Nekem nehany napja van egy olyan problemam, hogy az auto bizonyos idokozonkent kattogo hangokat ad ki indokolatlanul. Olyan a hang mint a kanyarjelzo-e vagya veszjelzo-e. Valaki nem tudja hogy miert lehet?

norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21794

Szerintem nem ennyire egyértelmű... kb. 50-50%-nak lehet kihozni.

 

Ugyanis a rend őrei is hibáztak, mivel a lehajtósávban állították le az 5 autóst, így balesetveszélyes helyzetet idéztek elő.

 

Viszont Von Guldi márkatárs is hibázott (ezt ne értsétek félre, nem kötekedésből mondom), mert ha betartja a megfelelő követési távolságot, úgy vált sávot, akkor lett volna ideje fékezni, vagy később besorolni...

 

Tényleg nem kötekedésként mondom, de ilyen helyzetekben is mindkét fél hibáját vizsgálják.

Valószínűleg azért engedték el gyorsan a másik 4 autót, hogy ne tartsák ott őket tovább, ezzel is további balesetveszélyes helyzetet idézve elő. És gondolom próbálták a helyzetet menteni azzal, nehogy újabb autó rohanjon bele Von Guldiékba...

Előzmény: Törölt nick (21793)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21793

Miért lennnél te a hibás? A balesetveszélyes helyzetet nem te idézted elő. Ezzel az erővel a pálya belső sávjában is állítgathatnának.

A helyedben fogadnék egy jó ügyvédet. Gondolom nem véletlenül engedték el gyorsan a többi autót.

Előzmény: Von Guldi (21792)
Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21792

M0 - M6 letérőnél dél felé, egy kamion mögül váltottam át a letérő sávba. Igen ám, de rendünk dicső sündörei éppen a lekanyarodó első 100 méterén belül állítottak meg egy 5 autóből álló konvojt (épp állóra lassult mindenki). Mikor kiértem a kamion takarásából sávváltás közben, pont ott volt az utólsó autó az orrom előtt, már sokat nem tudtam gépészkedni.

 

Az Octi jobb elejével kaptam el a leghátsó autó jobb hátulját és a kerékívet, pár méteren megtoltam.

 

Senkinek semmi baja nem lett, persze az ütközés sem volt túl nagy sebeséégű - eleve 70 - 80 között mentem, és minimális fékezés még működött talán. A visszakormányozni már nem volt érkezésem, kvázi a semmiből tűntek elő.

 

A sündörautóból semmi sem látszott - egyrészt a sor elején volt, a kék villogót sem láttam, s a kamion is kitakarta - igaz nem 50 méterrel voltam a kamion mögött hanem ~10 -el - mikor beérünk valakit és emiatt sávot váltunk - én a lehajtóra váltottam át.

 

Azt persze nem tudni, hogy sündörék mi a francért állítottak meg 5 autót a letérő elején, közepén - az első 4 autót azon nyomban szélnek is eresztették.

 

Persze mivel hátulról érkeztem, a hibás én vagyok - igaz, a lekanyarodóban dekkoló kocsisorra igazán nem számíthattam szerintem. Ha még 10 méterrel hátrébb vagyok biztos számított volna az is, hogy akkor is sikerül elkerülni az esetet - hát nem tudom. Ilyen szitura nem nagyon lehet számítani szerintem.....

 

S pontosan merre helyezkedik el az ECU ? A törés hatása a mosótartályik tartott, a kiegyenlítő tartály pl. sértetlen, a az adagoló is az első látásra, csak arréb mászott kicsivel.

 

 

 

 

Előzmény: drMinit (21790)
Pitylogós Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21791

Hát mivel a J1 a műszerfalba van beépítve, nyilván :(

Előzmény: Von Guldi (21788)
drMinit Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21790

De sajnos ott található. :-(

 

De mi történt?

Előzmény: Von Guldi (21789)
Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21789

Ja még egy kérdésem volna - az ECU a motortér melyik oldalán helyezkedik el ? Remélem nem a menetirány szerinti jobb oldalon....

Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21788

Üdv az Uraknak !

 

Rossz hírem van, sajnos megtörtem a Octi jobb oldalát  - sárvédő, lápatest, motorház, szélvédő (pókhálós), zárhíd, lengőkar, a két lufi, bal egyes öv (pirotechnikai gyújtóval) s az aprólék (pl.szélvédő mosótartály, műanyag dob).

 

Ezzel kapcsolatos a kérdésem - tud valaki bontót, illetve szervízt ahol a fenti alkatrészeket korrekten megkaphatom ?

 

Főképp a karosszéria elemekre gondolok - sárvédő, lápatest, motorház, szélvédő. S persze a két lufi - úgy mondták, ha mindkettő eldurran, akkor kompletten kell műszerfalat cserélni. Ez igaz ?

 

 

octinfo Creative Commons License 2010.12.21 0 0 21787

Valamiről lemaradtam?

A LongLife olajak 0W-30-asok vagy 5W-30-asok, nem?

csirke79 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 21786

Hát,remélem, hogy okés lesz, sajna csak 4 db 1 l-esem van. Köszi Octi!

Előzmény: Octi19 (21785)
Octi19 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 21785

Elméletileg 4.3 liter de nekem 4 liter szokott bele menni és akkor pálca szerint fullon van.

(én egy 5 literes kannával szoktam venni és abból pár deci még marad is 30 ezer km után)

Előzmény: csirke79 (21783)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 21784

Az enyém is csinálta, a legnagyobb szakadó hóban meg kellett állnom a jegesedő ablaktörlő miatt, a motor leállt és nem lehetett beindítani, behuzatva magasabb fordulaton beindult és ment, alapjáratnál leállt és nem lehetett elindítani. Kiderült, hogy a gyujtáselosztóban a pipa volt a hibás, csere után megoldódott a probléma. 

Előzmény: Törölt nick (21777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!