Egyébként meg a lassítósáv (kanyarodósáv) szerintem éppen azt a célt szolgálja, hogy autópálya tempóvel kisorolva ott lehessen lelassítani, mert úgy a biztonságosabb a pályán haladókra nézve. Vagy tévedek?
Ha jól belegondolok, barátunk nem is ment gyorsan. Elvileg 130-al is kisorolhatott volna.
Túrom a net-et alkatrészek után. A legkomolyabb tételnek a légzsák szett tűnik - még bontottan is (bontottat talán ha 1-et találtam).
A beszerelés után (2 lufi+új öv az övfeszítővel), az autónak meg kell mondani hogy van két új légzsákja, ugye ? Most gondolom "tud róla", hogy a 2 első eldurrant.
Persze, a követési távom nem volt megfelelő- ez nem is kérdés.
Csak szerencsésebb lett volna,ha nem a lekanyarodóban vesztegelnek az autók - annak fényében főképp, hogy az útellenőrző srác is minél hamarabb el akart minket "takarítani" az útból, mert ott állni balesetveszélyes - ami teljesen jogos.
lumpynho: Érdekelne, hogy beszéljünk erről, ugyanis nekem is vannak ilyen "rejtélyes" kattogó hangjaim. Menet közben sűrű, pici, ketyegésnek tűnő zörejt hallok.
A hang hol a bal ajtó felől, hol a műszerfal irányából, hol a középkonzol, hogy a kesztyűtartó irányából jön.
Nem figyeltem, hogy hanyadik sebesség fokozatban tünik el, de nekem is fél-fél percre szokott így "ketyegni".
Engem is érdekelne, hogy mitől van ez. Jelzem, nem az index használata közben észlelem, és nincs benne időzített bomba, stb.
Igazából az a gond, hogy arra fognak hivatkozni, ha mégsem értesz egyet, hogy autópályán/autóúton akkor sem úgy kell előzni, hogy 10-20-30 méterre utolérsz valakit, mert akkor is beleállhat a fékbe, ha te előzni akarsz (pl. bemászik elé valami vad)...
És hiába a lehajtósáv, lehet torlódás (mert mondjuk sok a lehajtani kívánó autós) és nem tudnak kikanyarodni pl.
Ezt az irányjelzőkapcsoló érintkezőinek kopása okozza. Az érintkezőkről lekopó rézpor összekeveredik a kapcsolóban lévő zsirral, ami kis mértékben vezetővé válik. Szét kell szedni a kapcsolót és kitakarítani.
Bovebben annyit, hogy kb felpercenkent csinalja, de van ugy is hogy egymasutan sokszor, viszont ha felkapcsolok negyesbe utana mar megszunik. Egy hete van meg az auto es eleg bosszanto, hogy ilyen hangokat ad ki es nem tudok rajonni hogy miert :-s
Az elmondott - nyilván nem teljes körűen ismert - körülmények között előállott szituban a bekövetkezett kárért sztem 100 %ban te vagy/leszel a felelős, s minden egyes % ajándék, ha utóbb mégis v.mi ok folytán osztott-at állapítanak meg. Mintha ezt te is éreznéd, legalábbi szavaidból ezt venni ki. Lényegesebb, s hála Isten nem lett nagyobb baj, ill. személyi sérülés, mely utóbbi abból a szempontból kedvező számodra, h. a történtek nem "mennek át" bűncselekményi alakzatba.
Továbbá, a helyedben nem adnék ki pénzt "jó ügyvédre", egy fillért se, hasznosabb inkább egy kis KRESZ olvasás (sebesség helyes megválasztása, sávváltás, stb.), nem bántásiból...
Igen, miközben köztünk tébláboltak, és közölték, hogy követési távolság, nagy nehezen az egyiknek eszébe jutott hogy hátra áll, látsszon is belőlünk valami....
Az a baj, hogy bár nem remegett kezem - lábam meg ilyesmi, s első kérdésem volt azokhoz akikbe belementem, hogy mindenki jól van e, a tekintetben nem voltam a helyzet magaslatán, hogy számonkérjem a sündöröket, illetve fényképeket gyártsak a helyzetről, rendszámot írjak fel. Az első fél percben szélnek is eresztették a sort, csak akibe belecsúsztam, tanusíthatja, hogy a lekanyarodóban állította le a sort a sündörautó.
Egyébként úgy olvastam, s a útellnőrzős srác is említette, hogy ez bevett szokásuk amúgy. Ettől függetlenül persze jól jött volna az a hiányzó 10 méter, ami hiányzott a köv. távból. E tekintetben f.rok voltam, tény, bár nem vonatoztam a kamion mögött, csak rosszkor kerültem hozzá közel, mikor egy sima sávváltásra készültem.
Nekem nehany napja van egy olyan problemam, hogy az auto bizonyos idokozonkent kattogo hangokat ad ki indokolatlanul. Olyan a hang mint a kanyarjelzo-e vagya veszjelzo-e. Valaki nem tudja hogy miert lehet?
Szerintem nem ennyire egyértelmű... kb. 50-50%-nak lehet kihozni.
Ugyanis a rend őrei is hibáztak, mivel a lehajtósávban állították le az 5 autóst, így balesetveszélyes helyzetet idéztek elő.
Viszont Von Guldi márkatárs is hibázott (ezt ne értsétek félre, nem kötekedésből mondom), mert ha betartja a megfelelő követési távolságot, úgy vált sávot, akkor lett volna ideje fékezni, vagy később besorolni...
Tényleg nem kötekedésként mondom, de ilyen helyzetekben is mindkét fél hibáját vizsgálják.
Valószínűleg azért engedték el gyorsan a másik 4 autót, hogy ne tartsák ott őket tovább, ezzel is további balesetveszélyes helyzetet idézve elő. És gondolom próbálták a helyzetet menteni azzal, nehogy újabb autó rohanjon bele Von Guldiékba...
M0 - M6 letérőnél dél felé, egy kamion mögül váltottam át a letérő sávba. Igen ám, de rendünk dicső sündörei éppen a lekanyarodó első 100 méterén belül állítottak meg egy 5 autóből álló konvojt (épp állóra lassult mindenki). Mikor kiértem a kamion takarásából sávváltás közben, pont ott volt az utólsó autó az orrom előtt, már sokat nem tudtam gépészkedni.
Az Octi jobb elejével kaptam el a leghátsó autó jobb hátulját és a kerékívet, pár méteren megtoltam.
Senkinek semmi baja nem lett, persze az ütközés sem volt túl nagy sebeséégű - eleve 70 - 80 között mentem, és minimális fékezés még működött talán. A visszakormányozni már nem volt érkezésem, kvázi a semmiből tűntek elő.
A sündörautóból semmi sem látszott - egyrészt a sor elején volt, a kék villogót sem láttam, s a kamion is kitakarta - igaz nem 50 méterrel voltam a kamion mögött hanem ~10 -el - mikor beérünk valakit és emiatt sávot váltunk - én a lehajtóra váltottam át.
Azt persze nem tudni, hogy sündörék mi a francért állítottak meg 5 autót a letérő elején, közepén - az első 4 autót azon nyomban szélnek is eresztették.
Persze mivel hátulról érkeztem, a hibás én vagyok - igaz, a lekanyarodóban dekkoló kocsisorra igazán nem számíthattam szerintem. Ha még 10 méterrel hátrébb vagyok biztos számított volna az is, hogy akkor is sikerül elkerülni az esetet - hát nem tudom. Ilyen szitura nem nagyon lehet számítani szerintem.....
S pontosan merre helyezkedik el az ECU ? A törés hatása a mosótartályik tartott, a kiegyenlítő tartály pl. sértetlen, a az adagoló is az első látásra, csak arréb mászott kicsivel.
Rossz hírem van, sajnos megtörtem a Octi jobb oldalát - sárvédő, lápatest, motorház, szélvédő (pókhálós), zárhíd, lengőkar, a két lufi, bal egyes öv (pirotechnikai gyújtóval) s az aprólék (pl.szélvédő mosótartály, műanyag dob).
Ezzel kapcsolatos a kérdésem - tud valaki bontót, illetve szervízt ahol a fenti alkatrészeket korrekten megkaphatom ?
Főképp a karosszéria elemekre gondolok - sárvédő, lápatest, motorház, szélvédő. S persze a két lufi - úgy mondták, ha mindkettő eldurran, akkor kompletten kell műszerfalat cserélni. Ez igaz ?
Az enyém is csinálta, a legnagyobb szakadó hóban meg kellett állnom a jegesedő ablaktörlő miatt, a motor leállt és nem lehetett beindítani, behuzatva magasabb fordulaton beindult és ment, alapjáratnál leállt és nem lehetett elindítani. Kiderült, hogy a gyujtáselosztóban a pipa volt a hibás, csere után megoldódott a probléma.