Na! Meglett a hiba a "kiegyenlítőtengely" végén lévő csavaranya csinálta a zajt. Német fórumon irták ezt a tippet, meg azt is, ha leesik szétveri összes tengelyt meg deknit is.
Köszönet a felvilágosításért! Már-már kezdtem én is gyanakodni hogy valami ilyesmi okozhatja ezt a jelenséget, de 100 %-ra nem mertem rá mondani.
Zoli: Én is gondolkoztam a 20W/50 olajon valóban jobban bírja a meleget, de szerintem a 15W/40-es meg hideg motornál hamarabb éri el az optimális kenő hatást. Viszont a 20W/50-es nyári időszakban nagyon jó. Próbáltam a közép utat megtalálni, és erre gondoltam. Sajna már megvettem a 15W/40-es úgy hogy már ez kerül bele. 50 ezernél öntöm bele még azt megvárom végül is már nem sok van hozzá 500 km. Ja és majd te is elküldhetnéd nekem a tel. számodat e-mailben. Bocsi a késő válaszért, de elromlott a számítógépem és csak nagyon ritkán tudok csak netezni. Ha minden igaz szombaton visszem szervizbe.
Mohács környéke, karbimmal annyi a gond, hogy ezt már Szati is mondta, most várok, hogy visszakerüljön céges teherautó és kelljen mennem Pest felé, akkor megkapja Szati a karbibeállítást, szóval az a baja, hogy nyitott dobbal vettem a motort, és nem volt hozzáhangolva, Szati mondta kell tűket meg fúvókákat cserélni benne és keresni olyat, ami jó a nyitott dobomhoz.
Német fórumon írták, hogy lehet, hogy a dekompresszorbowdenem feszes. Majd holnap megnézem azt is. De lehet, hogy a szelepek nincsenek jól beállítva.
Amúgy nem 1,5-öt kell nekem kicsavarni, hanem 3,5-öt, és nem XT-m, hanem TT600R-em van.
De szerintem nem a dekobowden lesz a ludas.
Nem olyan nagy ördöngőség ezeket beállítani nehogy azt hidd.Leveszed a tankot megvannak a beállítási értékek ezeket belövöd és annak jónak kell lennie.a karbicseknél a második torok késleltetés asszem 6mm ,de ez is megvan pontosan egy kézikönyvben.mit baszhatszel? A levegőt kihajtod másfélre aztán próbálod hogy jobb!Ez az XT egy olyan egyszerű valami hogy egy sufniban lehet szerelni.
De ha valami mélyebb baja van akkor is meglehet mérni nézni a dugót a láncot a hengert.
Szerintem egy motorszerelő ha megakad egy ilyen egyszerű blokknál akkor akassza fel önmagát.
Az előbb voltam egy kicsit motorozni, de hamar abbahagytam, mert arra lettem figyelmes, hogy alapjáraton valami csattog, meg kis gáznál is, nagy gáznál nem tudtam meghalgatni, olyan, mintha hiltiznének a motor mellett, amióta beállítótta az a drága szerviz a karburátoromat és szarabb lett, mint amilyen volt, akkor azok állítottak a szelepeken is, azóta mentem kb 200 km-t, összefüggésben lehet a 2 dolog? Nem tudom mi lehet ez, de lehet valakinek már volt ilyen.
De mikor hazaértem anyám azt kérdezte, hogy mitől hangosabb a motor, mint idáig volt? Szóval neki is feltünt?
Menjek megint vissza a műhelybe?
Gondolkodtam a matrica projekten, szerintem toljuk össze a három klubét, és csináljunk egy ívet a 3bol együtt! Az a kb. 10ezres költség nekem (cégemnek) még belefér, aztán majd pénzért adunk matricát mindenkinek, és KASZAAAAAA!!! :D
Az olajszintméréssel nekem is voltak meglepetéseim, csomószor megijedtem hogy eltűnt belőle minden olaj, mit csináljak, de aztán idővel mindig megjelent.
Engem ebben leginkább az zavar, hogy túra előtt meg akarom nézni, hogy na mennyi is az olaj, és nem tudom megnézni. Tegnap is akartam menni hosszabb túrára, na mondom elmegyek bemelegítőkörre (5-6 km), aztán megnézem mennyi az olaj. Hát még mindig nem mutatott semmit. Hát elindultam, 30 km után ellenőriztem, akkor már maxon volt.
Tanulság: túra után kell olajszintet ellenőrizni, így a következőre minden oké lesz.
ez azért van mert a tenere szárzkarteros motor, tehát működés közben benyeli az olajat, amikor leállítod jobb esetben nekem még rég, tartotta pár napig a megfelelő szintet / van benne egy szelep / aztán elengedi ilyenkor nő meg az olajszint.
a valódi olajszinted az benyelt állapotban van ahhoz kell viszonyítani.
én így tudom ezt a történetet, de úgy is kijavítotok ha baromságot írtam :)
Lehet telefonon is rendelni nála,csak annyiból jobb személyesen hogy akkor látod a robbantott abrát és az utolsó kis prücökig látni hogy jó lesz-e amit rendelsz.
Hátsó olaj tartályt kupak nélkül(ha az jó rajta)3850ft-ért
Mindezt a yamaha vácnál,nemtudom hovavalósi vagy,de bizonyára máshol is lehet kapni.Csak az szokott a gond lenni hogy sok márkaképviseletnél (tisztelet a kivételnek) ha bemész hogy a 15-20 éves vasadhoz kéne egy 200ft-os gumiizé akkor kinéznek onnan,na a váci yamaha az kivétel.
A klubtagságot illetően Sr.MakLeod a klubvezető,vele kell beszélni.
Nem egyszerü bejutni,egy nagyon fontos dolog majdnem biztos kell hozzá egy Tenere
Ja és a kuplungrugókat nemtudom hol vették azt egy haver hozta,de szerintem érdemes szétszedni mielött bármit veszel,mert nekem csak rugót kellett cserélnem,más baja nem volt.
Egy kérdés és számomra rejtély! Hogy van az, hogy este leraktam a mocit és megnéztem másnap az olaj szintet és alig érte a nívó pálcát. Majd elmentem olajat venni motorral hazamentem és 3-óra múlva kimentem, hogy beletöltöm az olajat. Szabályosan megnéztem újra az olaj szintet és láss csodát ¾-ig volt. Megnéztem többször is és újra és újra azt a szintet mutatta. Így nem öntöttem hozzá olajat. A moci már ekkor teljesen ki hült!! Tud valaki jó ötletet erre? „Vagy az Igazság odaát van???” Ja és ti milyen olajat használtok? Én a korára tekintettel 15W/40-est vettem bele.
Hali mindenkinek! Amint tudjátok Pénteken műszakiztatni voltam a mocit. És minden jól ment sikerült a vizsga. Szeretném mindenkinek megköszönni a segítséget a felkészítésben. Úgy gondolom sokat segítettetek az ötleteitekkel, tapasztalatokkal. Olyan szinten jól sikerült a moci, hogy a szerelők körbe állták és dicsérték. Ez viszont nagyon jól esett.
Igen, valóban jó lenne egy tapasztalt egyénnel szétszedni, de erre nem sok esélyem van, kevés erre felé a motor, hátmég a ténéré, talán majd valamelyikőtök msn-en vagy itt tud segíteni, ha elakadok. Elvégre sosem okozott problémát egy kis szerelés.
Megfigyelem, de majd megkérem a barátnőm, hogy csináljon képeket szerelés közben, így majd biztosan tudni fogom, mi hová kerül vissza :)
"Robbantott ábra" - ez tényleg sokat segíthetne, de sajnos nincs. (majd keresgélek)
Nektek nincs?
Zsír sprével fújogattam a láncot meg még amit kellett, közben láttam pár rossz alkatrészt:
- két hátsó spoiler felfogato gumigyűrű féleséget megette az idő
- hátsó fék kis műanyag tartálya repedezett
- kipu dobon két pici lyuk (majd a kipus haver 'megcéozza', ha ki akarja próbálni a motorunkat :)
Van itt még egy nagyobb probléma, ha alá váltok egy kicsit, vagy kihuzatom a gépet, akkor fura módon elkezd az eleje berázkódni, jobbra-balra rángatozik gyorsan, de nem nagyon, lehet ez annak normális következménye, hogy egyhengeres az erőgép, vagy kivannak a blokk felfogatásnál a silentek?
Van olyan magyarországi bolt féleség, ahol be tudom szerezni a fentieket, és még a kuplung alkatrészeket, nameg a tömítést?
Akinek csak van, legyen szíves küldje el nekem az összes hasznos infóját, képét, linkjeit.
Miután szétégettem a kulpungomat, akkor én is akartam venni, de itt a normális teljes szett (rugók, kuplunglamellák, lemeztárcsák) kerültek volna 55-60 rongyba, ezért rendeltem inkább németből Lucas lamellákat, vastagabb tárcsákat, meg 15%-kal erősebb rugóat, az egész volt 26-27 rongy.