A festés ügyében csak azt tudom tanácsolni, hogy fordulj szakemberhez. Az elemeket biztosan le lehet szedni, (már ha az ajtókon és a műszerfalon lévő elemekre).
Én a VTN megoldáson is gondolkodtam(dom).
például:
A króm cuccok minősége olyan mint a hűtőrács kereté. A bajuszt feltenni kicsit macerás, de megoldható. Ilyen időben nem fotózom le de majd ha kicsit megmosom akkor szívesen.
Ha a tolatókamerát normálisan felraktam, bekötöttem, bekábeleztem, szerintem ezzel sem lenne gond :) De lehet, tényleg elemes marad...
Más:
A múltkor épp írtam itt Doninak, hogy az Octin jól műxik a tempomat, erre ma valami lett vele, mert nem műxik... A kapcsolót kizártnak tartom, mert sosem szoktam kikapcsolni, bár attól még lehet gondja. Nincs valami tipp, hogyan tudnám megnézni, hogy pl. nem véletlenül kuplungpedál kapcsoló ment-e tönkre? Mi szokott ilyenkor leginkább gond lenni?
Gondolom egy gépre rádugva már okosabb lehetnék, de nem tudom, Hatvan-Eger-Gyöngyös környékén ki tudna segíteni ilyesmiben.
Márkaszervízbe nem szívesen mennék, megbízható szervízt pedig nem nagyon ismerek a környéken.
Doni, ha olvasod, esetleg meg tudnánk nézni a héten valamikor (bár nekem csak úgy lenne jó, ha meg is tudnád csinálni, hogy ne kelljen 2x menni 150km-t)? Gondolom valami kuplungkapcsoló, tempomatkar, ilyesmi lehet... Gondolom a vezetéke nem igen szakadt el :) Nem volt mitől.
Azért kérdezem a hetet, mert hétvégén megint megyek külföldre, és csak kb. 2-3 hét múlva leszek megint itthon, viszont kifelé-hazafelé elég sokat használom a tempomatot.
Anno voltam nálad lopásgátló rendszer beépitésen (bézs oct II.) és megnézted a tolatókamerát is, mert hol működött, hol nem. (Repedt hátsó ablakmosó cső.) Hátha igy emlékszel rám....
Vettem egy másik kamerát, ami mindig jó, ha nem megy a motor. Viszont ha beinditom a kocsit, akkor halvány csíkok futnak a kamera által adott képen. Tudnál valami tanácsot adni, hogy mit csináljak.
Az egyik, hogy a fórumba visszaolvasva láttam, hogy "annó" lefényezted a középkonzol elemeit.
Én is lefújnám a műszerfal ezüst dekorelemeit (csíkokat) valami fényes festékkel, és kérdezem, hogy szedhető le, mivel alapoztad, meg-e csiszoltad , mivel festetted és, hogy lakkoztad-e?
A másik, meg láttam hogy előre vettél rá krómkiegészítést. Na most az nem ad "gagyi" hatást. Jó minőségűek a króm elemek?
Esetleg, ha egy közeli fotót dobnál, megköszönném.
Az itt is igaz, hogy ha megindult a párásodás akkor már sokkal nehezebb megszüntetni mint megelőzni. Én még most is meg tudok lepődni, hogy milyen hirtelen és látszólag ok nélkül le tud párásodni, gyakorlatilag bármikor.
nyilván mindenki a maga adottságaihoz mérten- én biztos nem kábeleznék:)
Szóval csak azt akarom mondani, hogy ma már megdöbbentően jó hatásfokú elemes, akár öntapadós, akár más módszerrel rögzíthető ledes fényforrások vannak, ha gondolod, nézz körül ezen a téren is (ha egyszerűbb mondjuk fél/1 évente elemet cserélni, mint kábelezni:)
Köszönöm előre is, majd megerősítem/cáfolom,ha így van/másképp van... ;)
-Az biztos, hogy a nagy párásodó felületek azok adottak, gondolom, ezért is találták ki a jobb hátsó kis ablakra a fűtőszálat; oda már aligha visz bármi is levegőt...
Nem tudom, hogy mi lesz belőle, de valami lámpácska kellene...
Az Elegance felszereltségű O1-esekben van hátul is lámpa, kettő is: a kapszkodók alatt. Ezt a kis billenőkapcsolós lámpát egy csomó VW modellben használták, kérdezz rá egy bontóban. Darabja egy ezres szokott lenni, és nyilván megvan a kialakított helye valahol, bár a kábelezésről gondoskodni kell.
Én vettem O1 hátsó utastérvilágítást az Ibizába, de ott nem volt elég mély a hely a hátsó kapaszkodók alatt, így végül nem lett beépítve (de már eladtam a Vaterán).
Ahol véget ér a tetőkárpit hátul , ott van egy takaró műanyag is. Oda egy kis ledes vagy sofita égős lámpa, aminek a tápja a hátsó lámpa helyzetjelzőjétől kapná a szuflát. Természetesen egy kapcsolóval, hogy ne égjen mindíg.
Nem tudom, hogy mi lesz belőle, de valami lámpácska kellene... Van valami LED PAD, vagy micsoda, azt talán be lehete szerkeszteni valahová mondjuk a B oszlop felső/középső része környékére. Esetleg valahová hátulra, ahol van a tetőkárpit hátsó része (a műanyaghoz)... Még nem tudom, de valami esztétikus megoldás kell :)
Nincs valakinek ötlete a következő probléma megoldására:
Adott egy 2004. OI. Valahogy meg kellene oldanom azt, hogy a hátsó üléseknél legyen valamiféle fény éjszaka, ha pl. inni/enni kér a baba. Mivel 450-500km-es utat szoktunk megtenni ~2 hetente éjszaka, így szükség lenne ennek megoldására. Jó esetben végigaludja az utat a pici, de akkor gond van, amikor felébred és inni kér... Tudok elől lámpát kapcsolni, de valami megoldást keresnék, hogy pl. ne kelljen megállni, hanem menet közben a feleségem tudna neki inni adni :)
Valami olyasmi megoldást keresnék, mint pl. OII-ben, hogy van hátul lámpa. Persze tudom, hogy a kárpit kialakítása miatt OI-nél ez nem lehetséges, de gondoltam hátha tud valaki ajánlani olyan fényforrást, ami megfelelhet hátul...
"-Én meg kiváncsi vagyok, hogy az Octi Climatronic-jánál mindez hogy megy majd (elvben a full-automata rendszer sem működtet klímát 5 fok alatt... -Hamarosan kiderül... :) )"
Ott elég megnyomni a párátlanítás és a hátsóablakfűtés gombokat. Persze ott is érdemes figyelni, hogy ne maradjon felesleges nedvesség a kocsiban és a nagy ablakfelületek miatt bizonyos körülmények között az ajtókról eléggé reménytelen eltávolítani a párát, de a szélvédőkkel és az első ajtók nagyobb részével simán boldogul az említett eljárás.
Viszont ezek a nagy felületek nyáron is tudnak meglepetéseket okozni... :-) esőben nagyon könnyen párásodnak pláne ha kicsit vizesen ülsz be.
Szerintem nem fogsz csalódni a climatronic-ban. A lényeg, hogy bízd rá a dolgot, általában a párátlanítás kivételével nincs szükség csak az automata üzemmódra.
Egy OFF-os Climatic-os Fabia-nál (egylőre még ezt nyüstölöm) tapasztaltakat írom, hátha hasznos lehet...
-Nekem többnyire beválik, ill. évek alatt "fejlesztettem ki" a dolgot... :)
Szóval induláskor 3-as, 4-es ventillátor állásban szélvédőre állított levegőszabályozó + hátsóablakfűtés be. Sokat segít még, ha az oldalsó, műszerfalon lévő szellőzőrostélyokat direktben ráállítod a bal, ill. jobb első ajtó ablakaira. Induláskor üzemi hőmérsékletig a hőfokszabályozó a meleg maximumon. (Ez még a hátsó. oldalósabalkok egy részét is képes párátlanítani.)
55-60 fokos motornál, már kellemesen langyos levegő jön. Ha 90 fokra beállt a motor, akkor - még nagy hidegben is - kb. 5 perc múlva már túl meleget fúj ahhoz, hogy ne állítsd lejjebb a hideg irányába.
-Klíma elvileg +5 fok alatt nem működik, hiába kapcsolod, és még ha világít is a jelzés, ténylegesen nem megy. A párásodás tehát így nem szüntethető meg.
Ezért nagy fordulatszámű (3-as, 4-es) langyos-meleg levegő "szélvédő és láb együttes" fújás mellett (ez elvileg a hátsó lábtérhez is visz közvetlenül levegőt) nyiss résnyire ablakot (jobb hatásfokú, ha a hátsót tudod, feltéve, hogy mondjuk nem ül ott a gyerek), és - főleg télen - rendszeresen öntsd ki a gumiszőnyegre olvadt hólét; illetve a ráfagyott jeget (még indulás előtt) dobd ki a kocsiból, ügyesen mozgatva a szőnyeget . Ha került egy kis olvadt anyag a gumiszőnyeg alá is, akkor érdemes a kárpitszőnyeget is kiszárítani időnként (gumiszőnyeget felhajtod stb.).
-Amúgy érdemes még megnézni, hogy a csomagtartó (lökhárítónál lévő) szellőzőrostélyai (alul) szabadok-e; azaz nem raktál-e valamit oda, ami miatt nem tud távozni a levegő hátul a kocsiból.
Ha kombid van, esetleg menet közben a csomagtérrolót ne húzd ki, mert úgy is jobban áramlik kifelé a fáradt levegő az említett helyen.
Főleg indulás előtt (ha van rá idő, alkalom), akkor járó-melegedő motor és beindított nagy fordulatszámú ventillátorral működtetett fűtés mellett érdemes ellentétes oldalú ajtók nyitva tartása mellett rövid ideig szellőztetni.
A párásodás általában köd, eső, illetve sok hólé esetén akkor a legintenzívebb az autóban, ha a beáramló levegő az utasokra van irányítva (nem a szélvédőre és a lábtérre) és túl meleg hőfokra van állítva, sokan ültök bent, és ablakok tökig fent.
Ha elképzeled, akkor ilyenkor sokat segít, ha alacsony sebességnél nyitsz egy kis ablakot (itt még szívó hatás is van), ezzel kiengeded a gőzt a "fazékból"... ;)
-Remélem, segít.
Ha túl nagy a párásodás, akkor még a pollenszűrő cseréje is jól jöhet (bár új autód van, szal ez aligha játszik).
-Én meg kiváncsi vagyok, hogy az Octi Climatronic-jánál mindez hogy megy majd (elvben a full-automata rendszer sem működtet klímát 5 fok alatt... -Hamarosan kiderül... :) )
Disznó sivít, petárda robban, részeg feje a padlón koppan. Róka család a WC-ben, Lagzi Lajcsi a TV-ben. Több rímet ide nem vágok, boldog új évet kívánok.